Posted by
CUCU TOK WAN
at
10:39 PM
Tuesday, March 18, 2014
Akhirnya Tian Chua yang cuba membangkitkan kemarahan penyokong Pakatan
Rakyat untuk keluar berbondong-bondong memenuhi jalan raya di Kajang,
kemudian berarak sejauh beberapa kilometer sehingga ke Putrajaya,
kecundang.
Tiada sesiapa pun yang menyertainya ke Ibu Pejabat Polis Kontinjen Kuala
Lumpur untuk disiasat di bawah Seksyen 4(1) Akta Hasutan. Sekiranya
disabitkan kesalahan, Tian Chua boleh dikenakan denda sebanyak RM5,000
atau penjara tidak lebih tiga tahun.
Beberapa kesalahan dan jenayah yang dilakukannya sebelum ini, berjaya
dielakkan. Kerana kejayaan tersebut, Tian Chua berasa dia sentiasa boleh
lepas diri pada bila-bila masa.
Kali ini, Tian Chua sebenarnya sebenarnya sudah terjubur. Kenyataannya
beberapa jam sebelum pesawat MH370 hilang dan tidak dapat dikesan
sehingga kini, bahawa Kerajaan Malaysia akan digulingkan dalam tempoh 5
bulan, benar-benar menepati grand-design dan konspirasi kehilangan
pesawat tersebut yang turut membabitkan seorang penyokong tegar Anwar
Ibrahim yang menjadi juruterbang utamanya.
Tian Chua tentu tahu apa yang berlaku. Tian Chua juga pastinya merupakan
sebahagian daripada konspirator yang menghilangkan pesawat tersebut.
Tian Chua tentu tahu siapa yang menjadi dalang sebenar dalam
kes kehilangan pesawat MH370.
Kalau tidak, dia takkan dengan berterus-terang dan dengan penuh
keyakinan, 5 bulan merupakan tempoh untuk Kerajaan Malaysia digulingkan.
Perkembangan terkini membabitkan China dan Amerika Syarikat, semakin menjerut Tian Chua untuk berterus-terang.
Dah elok sangatlah Tian Chua disoalsiasata... harap-harap dia boleh
bercakap terus-terang sepertimana dia berterus-terang bahawa Kerajaan
Malaysia akan digulingkan hanya kerana Anwar Ibrahim dihukum penjara 5
tahun.
Yang rakyat Malaysia nak tahu ialah, siapa di belakang Tian Chua, Anwar Ibrahim dan Pakatan Rakyat!!!
Bagaimana dengan Teressa Kok?
#MH370 Ubah Haluan : Telah Di Atur Di Dalam Sistem Komputer Pesawat
Lebih Awal, Tolak Kemungkinan Perbuatan Rampasan Oleh Penumpang?
‘Terrain masking’, seperti yang
digambarkan di sini, adalah teknik yang digunakan oleh juruterbang untuk
mengelakkan pengesanan radar!
* Individu yang melakukan pengubahan haluan penerbangan dari Kuala
Lumpur ke Beijing memang memiliki kemahiran mengenai sistem penerbangan
Boeng, tidak semestinya 777.
* Pengendali cuma memerlukan tujuh atau lapan sentuhan pada papan
kekunci kedalam komputer Sistem Pengurusan Penerbangan yang terletak di
tengah kokpit diantara juruterbang dan pembantunya.
* Kemungkinan ianya dilakukan oleh orang lain atau penumpang mengubah
program Sistem Pengurusan Penerbangan sukar dipercayai dan amat tipis.
*
Maklumat ini meningkatkan tumpuan siasatan kepada kapten Zaharie Ahmad Shah, dan pembantu juruterbang Fariq Abdul Hamid, 27.
Pusingan yang pertama ke barat dan mengalihkan laluan penerbangan MH370
yang seterusnya dilakukan melalui sistem komputer, bukan secara manual,
menguatkan lagi andaian juruterbang atau pembantu juruterbang terlibat
dalam kehilangan tersebut.
Orang pertama yang mengubah laluan kapal terbang yang hilang dari Kuala
Lumpar ke Beijing memiliki berpengetahuan mengenai sistem Boeing,
walaupun bukan 777, dengan menaip tujuh atau lapan ketukan kekunci ke
dalam komputer yang terletak di antara kapten dan pembantu juruterbang.
Komputer, yang dikenali sebagai Sistem Pengurusan Penerbangan,
mengarahkan sistem itu menurut pelan penerbangan dikemukakan sebelum
berlepas. Ia bagaimanapun boleh diubah pertengahan penerbangan walau
bagaimana pun tidak diketahui dengan tepat bila lencongan ke barat telah
diprogramkan ke dalam Sistem Pengurusan Penerbangan MH370 itu.
Penyiasat sedang mencari melalui simulator penerbangan yang dimiliki
oleh Zaharie Shah untuk menentukan sama ada beliau telah memprogram
semula pesawat luar laluan sebelum berlepas.
Juruterbang mengubah laluan atau menambah ‘waypoint’ atau lencongan
untuk laluan yang sedia ada sekiranya mereka diarahkan oleh pengawal
trafik udara dalam usaha untuk mengelakkan cuaca buruk atau trafik udara
sibuk.
Tetapi dalam kes pesawat hilang, ‘waypoint’ itu juga di luar jalan ke Beijing.
Berita ini diterima pakai selepas didedahkan jet yang hilang menurun ke ketinggian 5,000 kaki untuk mengelakkan radar bumi.
Ini berpandukan laporan daripada penduduk kampung yang melihat lampu
terang dan mendengar bunyi kuat pada masa yang pesawat itu diandaikan
telah membuat ‘pusingan U.’
Penyiasat memberitahu bahawa Boeing 777 telah menurun kepada ketinggian
yang lebih rendah untuk mengelakkan radar, menggunakan kawasan
sekitarnya sebagai penghalang sonar.
Cara terbang begini adalah dianggap sebagai berbahaya dan berisiko,
kerana ini akan memberikan tekanan yang besar terhadap rangka pesawat
dan terbang rendah pada waktu malam tanpa bantuan radar boleh membawa
kepada kapal terbang terhempas melanggar pokok-pokok atau gunung.
Suara Politik
Belantan
Dicatat oleh
Taminsari
Maldives police on Tuesday announced an investigation
into reports that residents of the remote Maldives island of Kuda
Huvadhoo in Dhaal Atoll have seen a "low flying jumbo jet" on the
morning of the disappearance of the Malaysia Airlines flight MH370.
But the police did not reveal any details.
Whilst
the disappearance of the Boeing 777 jet, carrying 239 passengers has
left the whole world in bewilderment, several residents of Kuda Huvadhoo
told Haveeru on Tuesday that they saw a "low flying jumbo jet" at around 6:15am on March 8.
They
said that it was a white aircraft, with red stripes across it – which
is what the Malaysia Airlines flights typically look like.
Eyewitnesses
from the Kuda Huvadhoo concurred that the aeroplane was travelling
North to South-East, towards the Southern tip of the Maldives – Addu.
They also noted the incredibly loud noise that the flight made when it
flew over the island.
A local aviation expert told Haveeru that
it is "likely" for MH370 to have flown over the Maldives. The
possibility of any aircraft flying over the island at the reported time
is extremely low, the expert added.
The Malaysia airlines jet
disappeared on March 8 with 239 people on board after taking off from
Kuala Lumpur bound for Beijing. Investigators say it was deliberately
diverted off course.
Twenty-six countries are now helping to hunt
for the plane after satellite and military radar data projected two
huge corridors through which it might have flown.
Satellite data
suggests that the last "ping" was received from the flight somewhere
close to the Maldives and the US naval base on Diego Garcia.
But
the Maldives is not amongst the countries that Malaysian authorities had
sought help from in its search for the missing jet. Malaysia has listed
the countries that it had appealed for assistance: Kazakhstan,
Uzbekistan, Kyrgyzstan, Turkmenistan, Pakistan, Bangladesh, India,
China, Myanmar, Laos, Vietnam, Thailand, Indonesia, Australia and
France.
MH 370 ~ Episod Yang Menginsafkan..!
Sebenarnya satu tragedi yang menginsafkan kerana…
- apakah benar ianya sebuah plot yang dirancang?
- apakah benar kita hanya menjadi mangsa mainan dan percaturan pihak yang rakus lagi kuat dan berkuasa?
- apakah benar kita masih lagi mentah dengan sepak terajang politik antarabangsa?
-
apakah benar bahawa ada diantara kita hanya layak menjadi kambing hitam
dalam menjayakan rancangan pihak yang zalim lagi haloba?
- apakah benar setiap hari kita hanya menari dengan rentak tarian yang didendangkan oleh mereka yang meniup serulingnya?
- apakah benar kejadian sebegini tidak memberi makna kepada kehidupan kita semua?
- apakah benar kita masih lagi mempedulikan nasib anak cucu cicit, agama, bangsa dan negara kita?
- apakah kenyataan diatas ini benar?
Lu Fikir La Sendiri!!!
Cuba cuba lah fahamkan..!!!
Datuk Kapten Nik Ahmad Huzlan Nik Hussain, bekas ketua juruterbang Serantau MAS (Malaysia Airlines).
Biodata Datuk Kapten Nik Ahmad Huzlan Nik Hussain:
- Bekas ketua juruterbang Serantau MAS Malaysia Airlines
- Datuk Kapten Nik Ahmad Huzlan Nik Hussain berpengalamaman lebih 30 tahun
- Isteri Datuk Kapten Nik Ahmad Huzlan Nik Hussain adalah Ketua Pramugari MAS Malaysia Airlines
- Bapa Mertua Datuk Kapten Nik Ahmad Huzlan Nik Hussain adalah bekas Ketua Jurutera Malaysia Airlines MAS
- Datuk
Kapten Nik Ahmad Huzlan Nik Hussain pernah bawa pasukan gergasi seperti
Manchester United, Real Madrid serta tokoh politik dunia iaitu bekas
Presiden Amerika Syarikat Bill Clinton
Antara Intipati Pendedahan Kapten Nik Huzlan Mengenai Tragedi MH370?
- Mustahil sebenarnya untuk sebuah
kapal terbang seperti MH370 terputus isyarat atau komunikasi kerana
setiap pesawat ada 3 peringkat komunikasi dan ketiga-tiga ini memang
berkualiti.
- Selaian daripada itu, agak mustahil
juga untuk kita semua mengatakan pesawat MH370 mengalami total
‘electrical shutdown’ dan sekiranya berlaku sekalipun, pesawat ada masa
yang sangat cukup untuk buat pendaratan kecemasan. Bukan itu sahaja,
setiap pesawat mempunyai banyak bateri dan bateri ini mampu menjana
tenaga untuk pesawat.
- MAS adalah syarikat penerbangan
terbaik dari segi ‘maintainance’ kerana menurut kapten, Amerika Syarikat
juga meminta MAS bantu dari segi ini.
- Kualiti juruterbang MAS juga adalah
yang terbaik, bahkan menurut Kapten, juruterbang MAS sering “diculik”
oleh syarikat penerbangan lain.
- Seorang juruterbang itu akan buat
SEHABIS BAIK selagi ada harapan,untuk selamatkan pesawatnya,walaupun
gunung ada di depan.Bukan semudah itu untuk mereka putus asa.
- Setiap pesawat boleh terkena
petir,itu biasa. Namun aliran arus elektrik itu akan mengalir mengikut
bentuk pesawat dan keluar ke belakang.
Kapten Nik Ahmad sempat menemplak
laporan berita luar negara yang membuat berita yang cukup “nonsense dan
dongeng” apabila mengatakan pesawat MH370 MAS Malaysia Airlines telah
pergi ke Rusia sedangkan untuk ke sana MH370 perlu melepasi Banjaran
Himalaya termasuk pancaran radar dari Turki, Uzbekistan, Turkmenistan
Radar-radar di negara Thailand, India,
Myanmar (mungkin) dan negara-negara ‘tan’ di belakang, amat serius dan
akan mengambil tindakan jika berlaku sebarang aircraft yang tidak
dikenali di dalam airspace mereka.
Negara
seperti ini, sangat berbahaya jikalau dapat mengesan pesawat yang
menceroboh kedaulatan negara mereka. Kecanggihan peralatan ketenteraan
mengawasi ruang udara negara mereka tidak boleh dipermainkan. Begitu
juga radar negara India “sangat-sangat berbahaya”.
Jangan tidak tahu, negara seperti di Singapura radar sangat hebat mereka mampu mengesan sehingga ke Kota Kinabalu.
Hanya pilot sahaja yang boleh mematikan transponder atau mmsg dalam mode tertentu.
Dan hanya orang yang berpengalaman mengenai koordinat dan tahu susuralur setiap jalan di udara.
Cara plane MH370 buat turning back
seperti profesional kerana masa tepat dan kelajuan plane stabil, tidak
laju, tidak perlahan dan tidak terhuyung-hayang
MH370 Dirampas Pengganas?
Kapten Nik Huzlan juga mengatakan
andaikata MH370 hijacked (MH370 dirampas) tidak mungkin dilakukan
seorang. Pasti ada yang membantu yang mana bergerak dalam kumpulan.
Siapakah dia?
MH370 hijacked (MH370 dirampas) boleh
berlaku dengan syarat kumpulan tersebut arif dengan kokpit, besar
kemungkinan “authorised person” di mana dilakukan dalam bentuk terancang
yang ‘mungkin’ digerakkan ala-ala komando
Kapten Nik Huzlan mengatakan kapal
terbang MH370 berpatah balik, mungkin diterbangkan oleh orang yang mahir
dengan laluan dan sangat berkemahiran tinggi untuk mengelakkan dari
dikesan radar
Andaikata MH370 hijacked (MH370
dirampas) sekalipun tidak akan dilakukan oleh penumpang. Sangat tipis
kerana pintu masuk kokpit ada kod rahsia. Hanya kabin krew yang tahu kod
rahsia itu. Apatah lagi, di dalam kokpit mempunyai CCTV unttk pilot/co
pilot melihat disebalik pintu tersebut.
Tetapi Kapten Nik Huzlan ada berkata
bahawa sekiranya salah seorang penumpang adalah orang yang sangat arif
tentang kapal terbang, dan memang ada agenda konpirasi tersendiri, jadi
tidak mustahil berlaku insiden MH370 hijacked (MH370 dirampas)
Sekiranya berlaku rampasan pesawat MH370 sekalipun, mereka masih ada masa untuk bersedia menghantar isyarat kecemasan.
Kapten Nik Ahmad tidak menolak
kemungkinan sekiranya MH370 dirampas oleh kabin krew
(pilot/co-pilot/pramugara/pramugari), cuma tidak dipastikan apa motif
mereka.
Kapten Nik Ahmad mendedahkan jikalau
MH370 pergi arah Kazakhtan, memang boleh mendarat di sana,tetapi radar
masih boleh kesan sebab untuk pergi kesana perlu melalui banyak negara
Jikalau MH370 pergi Lautan Hindi (Indian Ocean), memang tiada kapal terbang yang pernah lalu sana.
Kapten Nik juga ada berkata bahawa
terdapat banyak radar yang boleh detach MH370. Jika MH370 turn over ke
arah barat menuju ke Andaman Sea (Laut Andaman) Jika MH370 turun ke
bawah menuju ke Diego Grasia ke arah apa yang dipanggil ‘lonely sea‘
iaitu Lautan Hindi, baru kata kapal terbang MH370 hilang. Kerana tiada
radar yang berdekatan sana yang mampu menangkap dan mengesan pesawat
MH370 ini.
Akhir sekali, Kapten Nik Huzlan
menyatakan bahawa, Kapten Zaharie adalah antara juruterbang terbaik yang
beliau pernah kenal selama kurang lebih 30 tahun.
Insiden MH370, mengingatkan dunia
tragedi pesawat jenis Airbus 330-203 milik Air France yang terhempas ke
dalam laut di perairan dengan Rio de Janeiro pada 1 Jun 2009 tetapi
bangkai pesawat itu hanya ditemui dua tahun kemudian.
Posted by
PUTRA MERDEKA
at
10:59 PTG
PRK N25 Kajang: MH370 - Dalang sebenar di
ketahui??..jeng..jengg...jengggg!!
blog zulhairifetani mendedahkan...
Tanpa disedari oleh seluruh rakyat Malaysia, mungkin inilah tuntutan
terhadap kehilangan MH370 yang telahpun disiar ke seluruh dunia.
Kenyataan Timbalan Presiden Hubungan Luar dan Keselamatan bagi Kesatuan
Eropah itu jika tidak diteliti kita hanya menganggap beliau hanya
mempersoalkan ketelusan keputusan mahkamah yang dilihat menyekat
penyertaan Anwar dalam proses demokrasi. Namun, apabila beliau meluahkan
rasa keyakinannya yang kuat terhadap PEMBALIKAN keputusan mahkamah
daripada bersalah kepada tidak bersalah, maka ini jelas ia bukan lagi
teguran berkaitan dengan PRK Kajang. Ia adalah tuntutan terhadap
PEMBEBASAN ANWAR iaitu melibatkan keseluruhan perjalanan politiknya yang
merupakan kelangsungan terhadap campur tangan asing dalam percaturan
kuasa politik di negara ini.
Kenyataan ini dikeluarkan dikala seluruh dunia sedang giat menumpukan
segala usaha untuk mencari MH370. Ia seolah-olah menasihati kerajaan
agar patuh sahajalah kepada permintaan mereka, tidak perlu susah-susah
begini. Pasti segala kekalutan satu dunia serta tekanan yang mencengkam
saban hari itu akan hilang serta merta setelah kami pulangkannya nanti.
Campur tangan kuasa asing dalam kehilangan MH370 tidak dapat dinafikan
kerana perancangannya yang cukup profesional dan berjaya mengelak dari
dikesan hingga kini. Juruterbang hanya mengikut arahan berpandukan
latihan melalui simulator demi menyesuaikan diri dengan laluan yang agak
asing, penerbangan yang rendah dan landasan bukan konvensional, dibantu
dengan pengalaman luasnya mengendalikan pesawat. Juruterbang itu
sendiri tidak mampu untuk menyediakan lokasi pendaratan rahsia.
Tanpa disedari oleh seluruh rakyat Malaysia, mungkin inilah tuntutan
terhadap kehilangan MH370 yang telahpun disiar ke seluruh dunia.
Kenyataan Timbalan Presiden Hubungan Luar dan Keselamatan bagi Kesatuan
Eropah itu jika tidak diteliti kita hanya menganggap beliau hanya
mempersoalkan ketelusan keputusan mahkamah yang dilihat menyekat
penyertaan Anwar dalam proses demokrasi. Namun, apabila beliau meluahkan
rasa keyakinannya yang kuat terhadap PEMBALIKAN keputusan mahkamah
daripada bersalah kepada tidak bersalah, maka ini jelas ia bukan lagi
teguran berkaitan dengan PRK Kajang. Ia adalah tuntutan terhadap
PEMBEBASAN ANWAR iaitu melibatkan keseluruhan perjalanan politiknya yang
merupakan kelangsungan terhadap campur tangan asing dalam percaturan
kuasa politik di negara ini.
Kenyataan ini dikeluarkan dikala seluruh dunia sedang giat menumpukan
segala usaha untuk mencari MH370. Ia seolah-olah menasihati kerajaan
agar patuh sahajalah kepada permintaan mereka, tidak perlu susah-susah
begini. Pasti segala kekalutan satu dunia serta tekanan yang mencengkam
saban hari itu akan hilang serta merta setelah kami pulangkannya nanti.
Campur tangan kuasa asing dalam kehilangan MH370 tidak dapat dinafikan
kerana perancangannya yang cukup profesional dan berjaya mengelak dari
dikesan hingga kini. Juruterbang hanya mengikut arahan berpandukan
latihan melalui simulator demi menyesuaikan diri dengan laluan yang agak
asing, penerbangan yang rendah dan landasan bukan konvensional, dibantu
dengan pengalaman luasnya mengendalikan pesawat. Juruterbang itu
sendiri tidak mampu untuk menyediakan lokasi pendaratan rahsia.
Kepimpinan Perdana Menteri sebelum ini pernah dikritik hebat kerana
terlalu berlembut dengan Anwar. Istilah "Menteri Amaran", penghapusan
ISA serta beberapa siri demonstrasi ganas di ibu negara yang berakhir
dengan tiada sebarang tindakan, memberi isyarat terdapat ancaman yang
menambat kerajaan. Perdana Menteri sendiri pernah meluahkannya dalam
satu perjumpaan tertutup berkenaan ancaman dari luar yang rakyat tidak
tahu, dimana ia membataskan tindakannya dan memaksa beliau untuk
menggunakan cara yang sangat cermat dalam menghadapi pembangkang. Nah
kini kita semua menyedari akan hal ini benar-benar berlaku.
Sampai bila perlu menunggu MH370? Kita tunggu sahajalah hingga sebutan
rayuan kes Anwar di Mahkamah. Jangan terkejut jika ia berpihak kepada
Anwar atau pun MH370 terus lenyap jika tuntutan ini tidak dipedulikan.
Kerajaan buat masa ini masih giat meneruskan pencarian tanpa
menghiraukan tuntutan walaupun sedar akan melalui situasi yang amat
sukar. Dikala teruk menepis serangan yang diatur media yahudi sejak awal
kehilangan MH370, kerajaan dalam masa yang sama ingin membuktikan
kepada dunia bahawa mereka telah cuba melakukan yang terbaik. Sekiranya
khabar yang buruk ditiupkan maka keluarga mangsa hatta dunia tidak akan
menyalahkan Malaysia.
Melalui media, seluruh dunia diajak untuk terus bersolidariti dengan
doa dan harapan agar hati mereka kuat tidak akan berkompromi dengan
sebarang keganasan. Kesedihan terus dirasai dan dikongsikan bersama
seacara viral menyentap mana-mana hati termasuk mereka melihat jauh dari
persembunyian yang mungkin sedang bergelak ketawa melihat misi
pencarian keletihan meraba-raba tanpa rasa jemu dan putus asa.
klik
sini
perghh agaknye memang ade dalang luar yang sedang berusaha nak
selamatkan tengkuk anuwar al pandikutti di sebalik kecaman calon
peegayrar terhadap kegagalan 26 negara mencari MH370 sehingga
sekarang..masuk hari ke 10 seyhh...bayang MH370 masih x nampak...takkan
MH370 bleh terbang selama 10 hari tanpa mendarat..kecuali ler tikar
terbang bomoh upahan anuwar yg bley terawang berbulan2 di awan dgn kuase
ghaib huhuhu..namun yang pasti MH370 dah pon mendarat..cuma lokasi
masih jadi misteri...
Ada yang kata kemungkinan MH370 mendarat di landasan di mana kawalan
keselamatan longgar..masuk akal gak...ade yang kata mendarat di kawasan
berbukit atau kawasan lapang seperti lapangan terbang tentera US di
diego garcia..kebarangkalian tu pun ade sebab pesawat bersaiz jumbo
perlukan landasan besar dan lebar dan dipercayai MH370 terbang di lautan
hindi...ada yang kata plak mendarat di atas kapal...haa yang ni gue
kureng setuju ler sbb landasan kapal pengangkut US yg paling gedabak pon
x bley tampung berat MH370 punyee..
persoalannya..sampai ble jijah mampu menyumpah seranah 26 negara yang
sdg giat mencari MH370?..dengar cite dah ade negara yang nak menyaman
si pandikutti..klu cmtu bagus lerr..asyik dia jek saman org..sekali2
biar negare besor saman dia plakk..amekk kaooo...kehkehkeh >:D