,مليسيا دان اسلام بوکن ميليک اورڠ ڤوليتيک
, مک ڤرجواڠن اݢام تتڤ دڤرجواڠکن اوليه اومت اسلام دري بيدڠ يڠ لاءين
سام اد كامي منڠ اتاو كامي ماتي

PERJALAN HAJI AKI


Wednesday 24 September 2014

TGHH - HARIMAU YANG MENGAUM DARI DALAM KANDANG DI ZOO

LICIK - RAMAI TERPERANGKAP DENGAN DRAMA PERMAINAN SAUDARA ANWAR
  1. lengkap sudah satu peringkat Kajang Move. Siapa kata Kajang Move berkubur? Sebenarnya inilah sebahgian perjalanan Kajang Move. Jijah kipas tu hanyalah isu sandiwara mereka. Rancangan nuar jubur berjalan tanpa sebarang rintangan. Tengoklah apa berlaku selepas ini, dimana PKR dan dimana pula Umno.

     

OLAK LEMPIT - Selasa 28 Dzulkaedah 1435H, Langkah Kajang sehingga ke Pengkalan Kubur ("Tanah Kubur" panggilan TGHH dalam ceramahnya) adalah corak politik yang begitu "MEMPESONAKAN" penganalisa politik Tanah Air. Kajang Move sebenarnya akan berhenti di Putrajaya. Jawatan MB adalah wayang yang di mainkan oleh PKR dan yang terperangkap adalah PAS. Gerak tari politik Saudara Anwar amat sukar untuk di baca.

 

Menyedari sokongan luar sudah semakin berkurang dan Kepercayaan luar kepadanya sudah mula mengendur, Anwar tiada cara lain melainkan merangka satu situasi yang merumitkan pemikir politik semasa. Menyedari PKR adalah parti politik yang di lahirkan dari EKHSAN politik kepadanya, Anwar merangka satu perjalanan atau permainan yang sukar di tafsirkan. Ianya seperti mencari jalan keluar yang sering kita main didalam akhbar atau daitaman istana,

Mencari laluan ke Istana
Bermula dengan rayuan Saiful dalam Kes SENDOMI Kedua dan dengan kematian Karpal Singh tambahan lagi dengan Shafie Abdullah menjadi Peguam bagi pehak kerajaan....satu permainan politik yang panjang perlu di rang. Sejak 2008 dengan menyatukan DAP dan PAS di dalam satu "KANDANG"...Anwar sebenarnya telah menjinakkan dua ekor singa yang garang. 

 

DAP dengan semangat RESIS yang melampaui dan PAS pula dengan HUDUD yang tidak pernah padam, akhirnya tunduk di bawah telunjuk Anwar dan bermula dari hari itu Pakatan Rakyat di ujudkan hanya untuk "MENUMBANGKAN UMNO" dan selepas sedomi kedua, Anwar menggunakan sepenuhnya peluang ini untuk "MEMESONGKAN" pemikiran ahli-ahli PAS. 

 

Mat Sabu, Salahuddin, Husam Musa dan Mahfuz adalah sebenarnya adalah orang-orang Anwar yang bermain dalam PAS. Mereka ini memakai Baju PAS tapi idealoginya adalah pemikiran Anwar. Mereka ini di bantu sepenuhnya untuk menduduki Jawatan Tertinggi dalam PAS tanpa di sedari oleh PAS. Menyedari Kaum Cina amat licik dalam politik mereka, Anwar tidak boleh mengharapkan MCA atau Gerakan atau DAP menyebelahinya. Akhirnya PAS yang "BODOH-BODOH ALANG" ini di gunakan sepenuhnya dengan berumpankan "JANJI-JANJI MANIS MU" dan akhirnya PAS jatuh di bawah telapak kaki Anwar tanpa membawa ahli-ahli PAS masuk PKR. 

 

Kemelut MB hanyalah satu GAME yang panjang dia turkan Anwar. PAS yang bertunjangkan pandangan ULAMAK dan Majlis Suro yang lantang itu akhirnya tumbang dengan 2 orang yang di lebelkan sebagai BARUA dalam muktamar PAS sebenarnya adalah menjadi mangsa kepada permainan ini. 

 

Sebenarnya "BARUA" yang paling besar sepatutnya di lebelkan kepada empat orang yang berada di belakang TGHH. Walau pun TGHH nampak garang di Penggulungan Muktamar PAS baru-baru ini, tapi ianya ibarat Harimau yang garang yang hanya "MENGAUM" dari dalam kandang......makan dan minumnya hanya mengharapkan ekhsan dari PENJAGA ZOO. Maka Konflik Ulama & Anwarinas Dalam PAS Makin Parah

 

Hj Hadi Tunjuk Taring , Bidas PKR dan DAP Dalam Ucapan Penggulungan Muktamar PAS


Di dalam ucapan penggulungan oleh Presiden PAS di dalam Muktamar PAS ke-60, Hj Hadi membidas sikap rakan tahaluf siyasi mereka PKR dan DAP yg mencuri wakil rakyat PAS untuk menyokong Wan Azizah sebagai MB Selangor.Beliau mempersoal inikah etika bertahaluf di dalam PR.

Broker,barua disebut beliau dengan nada marah dan tegas terhadap 2 wakil rakyat PAS yang telah melanggar baiah kepada PAS dengan menandatangani surah aku janji menyokong Wan Azizah sebagai MB Selangor.

Dalam pada itu,beliau juga menyifatkan secara tuntas bahawa perbezaan ideologi  PAS dengan rakan parti mereka iaitu PKR sebuah parti sekular pragmatik dan DAP parti sekular sosialis. 
Hj Hadi dilihat sudah memulangkan " Paku Buah Keras" kepada pengkhianat,pembelot PAS yg terpedaya dengan politik Anwar Ibrahim dan DAP .

 

pemimpin pas-2
LANGGAR - Mampukah TGHH menahan asakan empat orang di belakangnya?
Pergeseran antara golongan Ulama dan Anwarinas dalam PAS memang tidak dapat di bendung lagi. Terbaru Timbalan Presiden PAS sendiri, Mat Sabu membuat teguran terbuka terhadap pemimpin ulama yang ghairah memaparkan “imej ke Islaman” untuk menghalalkan segala tindakan mereka.
Beliau berkata tindakan mencanang imej berkenaan secara melampau boleh menjadikan PAS tidak lagi relevan kepada rakyat Malaysia di masa depan. Malah beliau juga tidak bersetuju peranan Majlis Syura diangkat sebagai badan tertinggi parti itu.

Kemelut dalaman PAS itu di bawa hingga ke PRK Pengkalan Kubor, malah sumber dalaman PAS sendiri mengesahkan ketika ini hubungan antara Presiden dan Timbalan Presiden agak dingin hingga kepada pemilihan calon di Pengkalan Kubor dikatakan hanya disahkan oleh Mat Sabu tanpa persetujuan Abdul Hadi.

Sejak isu Selangor meletus, hubungan antara kedua-duanya dilihat begitu tegang , kerana Mat Sabu, walaupun sebagai Timbalan Presiden, kesetiaannya dikatakan bersandar lebih ke arah Anwar daripada presiden parti sendiri.

Cakap-cakap tentang Abdul Hadi tidak berpuas hati dengan pilihan Wan Rosdi merebak apabila presiden parti itu tidak dilihat pada majlis PAS pada malam Khamis mengumumkan calon parti itu dalam pilihan raya kecil, lebih-lebih lagi apabila masyarakat setempat mengetahui bahawa calon PAS adalah daripada negeri Kedah dan bukan anak tempatan.

Ia akan menjadi lebih menarik untuk melihat bagaimana PKR akan bertindak balas terhadap isu ini, memandangkan Abdul Hadi bukan lagi “sekutu” baik kepada Anwar, dan Anwar kelihatan lebih “mesra” dengan Mat Sabu dan tiga lagi dua Naib Presiden PAS yang lain.

Walau bagaimanapun, ia tidak begitu penting ketika ini kerana Anwar suami isteri sibuk menjelajah serata negeri Selangor untuk kononnya menjelaskan kepada rakyat Selangor mengapa Wan Azizah lebih layak menjadi MB berbanding dengan orang lain yang berada di dalam parti PKR.

Pada pendapat pemerhati, dengan atau tanpa bantuan sekutu Pakatan, PAS bukan sahaja perlu memastikan kemenangan parti itu di Pengkalan Kubor, tetapi mereka perlu menang dengan majoriti yang membanggakan.
Realiti bagi PAS sebenarnya agak pahit, kerana mereka mungkin akan kalah di Pengkalan Kubor, seperti mana PKR kalah. PKR tahu akan hakikat tersebut, kerana itu PAS “dibenarkan” untuk mengambil semula Pengkalan Kubor.

Kekalahan itu nanti bakal dijadikan alasan PKR dan DAP untuk terus menjadikan PAS sebagai “scapegoat” dalam apa jua masalah yang bakal menimpa Pakatan, terutamanya dalam isu MB Selangor.
Ironi sebenarnya, kerana kunci utama kesepakatan bagi Pakatan adalah “berbaik” dengan pihak Istana dan bukan terus-menerus menunjukkan sikap keras kepala dan membangkang titah Sultan Selangor.
Bijak sebenarnya gerak langkah Sultan Selangor dalam “menjaga” kepentingan rakyat Selangor. Mungkin selepas “Kajang Move”, “Kubor Move”, akan ada pula “Istana Move” siapa tahukan?
Yang pasti, “Kubor Move” ini bakal menjadi titik tolak, kepada langkah politik PAS terutamanya, marilah sama-sama kita melihat siapa yang akan kena “checkmate” selepas ini. Melihat dari pada penubuhan PasMa jelas PAS semakin hancur.....mungkinlah PasMa jadi pencetus parti baru?

 

Di petik dari Malaysiakini - Presiden Persatuan Ummah Sejahtera Malaysia (PasMa), Phahrolrazi Mohd Zawawi berkata NGO pro-Pakatan Rakyat itu tidak merancang untuk diperkembang menjadi parti politik untuk menggantikan PAS. Beliau bagaimanapun mengakui bahawa PasMa mungkin menjadi platform bagi menubuhkan parti serpihan PAS.

ADUN Pengkalan Kundor itu berkata, PsMa ditubuhkan oleh anggota PAS untuk mengukuhkan kerjasama di antara Pakatan Rakyat dengan menganjurkan dialog dan wacana.

"Dengan kata lain, peranan utama kami adalah untuk menyelamatkan Pakatan dari berpecah belah,” katanya kepada Malaysiakini.

"Bagaimanapun, politik adalah seni kemungkinan. Kumpulan dan pemimpin yang menyertai forum kami mungkin menimbulkan idea untuk menubuhkan parti baru untuk menggantikan PAS apabila melihat perkembangan baru, contohnya PAS cuba keluar dari Pakatan,” katanya.

PasMa mula mendapat perhatian sejak beberapa hari lalu sejak timbulnya spekulasi bahawa satu kumpulan dalam PAS merancang menubuhkan parti baru untuk menggantikan PAS. Laporan yang timbul setakat ini menyebut, PKR dan DAP merancang untuk menukar NGO tersebut menjadi satu parti baru. Phahrolrazi berkata, NGO berkenaan juga tidak berniat untuk menggulingkan kepimpinan presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang dan golongan ulama.

"Rangka kerja dalam parti tidak membenarkan kami untuk membincangkan isu sensiti, kami perlu merujuk kepada proses parti jika ingin menjemput sesiapa untuk berbincang.

“Jadi kami lakukan ini di luar rangka kerja parti,” katanya.





PasMA akui ada yang mahu singkir Hadi tapi...

Presiden Persatuan Ummah Sejahtera Malaysia (PasMa) Phahrolrazi Mat Zawawi mengakui terdapat suara yang mahu Presiden PAS Datuk Seri Hadi Awang disingkirkan dalam pertemuan NGO itu pada 31 Ogos lalu di Kota Bharu.

Bagaimanapun, katanya, ia pandangan peribadi anggota PAS tertentu dan bukan pendirian rasmi PasMa.

“Saya tak menafikan yang disampaikan oleh peserta-peserta. Apabila mereka bangun berucap, macam-macam cadangan dan kritikan keluar sebab memang PasMa menjadi satu wacana untuk penyokong Pakatan Rakyat memberi pendapat, kritikan dan sebagainya.

"Tapi kita bukan nak menentukan satu ketetapan. Kita beri pandangan, sama ada mereka setuju tak setuju dengan sesiapa pimpinan Pakatan, itu terpulang kepada mereka,” katanya.

Beliau merujuk kepada dakwaan anggota jawatankuasa pusat PAS Nasrudin Hassan bahawa PasMa bertujuan menjatuhkan kepimpinan Hadi.

Menulis di laman Facebook semalam, anggota parlimen Temerloh itu mendakwa, pertemuan PasMa pada 31 Ogos lalu di Kota Bharu menunjukkan perancangan sebenarnya mahu menukar presiden.

Bercakap kepada Malaysiakini hari ini, Phahrolrazi juga berkata, tidak timbul soal tuduhan itu kerana naik turun seseorang pemimpin ditentukan oleh perwakilan parti dalam persidangan tahunannya.

Sementara itu, ditanya sama PasMa menerima kritikan pada Hadi, beliau berkata, mereka hanya menyediakan wacana sahaja dan menegaskan ia pandangan penyokong Pakatan dalam berdepan kemelut sedia ada.

“Kita dengarlah pandangan itu dan pimpinan parti ini (PAS) patut dengar dan hadir sebenarnya program PasMa ini, (tetapi) mereka tak nak hadir,” katanya yang mengecualikan seorang anggota jawatankuasa pusat PAS. Dalam masa PAS "TERBELAH DUA"ctakkala TGHH mula menaruh harapan kecil Tuanku Sultan Selangor melantik CALON PAS menjadi MB tiba-tiba ...........


PKR Selesai Mesyuarat Anwar Akhirnya Restu Azmin Jadi MB Selangor


PKR telah selesai mesyuarat tergempar pada jam 07.30 tadi menyaksikan ketua Umum PKR Anwar Ibrahim akhirnya merestui Timbalan presiden PKR Azmin Ali sebagai menteri besar yang baru yang akan berkuatkuasa esok.

PKR menyokong majlis angkat sumpah akan berlangsung di Istana Alam Shah, Klang jam 10.30 pagi esok.

Azmin memberitahu 
pelantikannya sebagai menteri besar Selangor mendapat restu sebulat suara daripada semua kepimpinan PKR termasuk Ketua Umum 

Azmin juga berjaya mengadakan pertemuan dengan Anwar Ibrahim dan isteri Anwar Ibrahim Wan Azizah Wan Ismail di ibu pejabat PKR.

Sudah pasti Azmin sudah diberi kata dua oleh Anwar Ibrahim samada mengikut kehendaknya atau menerima nasib seperti Khalid Ibrahim.

Kesudahannya Azmin Ali juga bakal menjadi MB Selangor 'remote control' dimana yang mengawalnya adalah Anwar Ibrahim. Untuk menampakan seperti Anwar tidak dapat mengawal Azmin, Wan Azizah mengeluarkan kenyataan ini.

"Saya yakin bahawa KEADILAN telah kekal mempertahankan prinsip demokrasi raja berpelembagaan. Walaupun proses perlantikan ini pada hemat saya tidak menepati peruntukan Undang-undang Tubuh Negeri Selangor, saya percaya tumpuan perlu dikembalikan kepada usaha membela rakyat di Selangor."
  

 Kemelut MB telah menyempurnakan KAJANG MOVE. Surat Wan Azizah seperti di atas dan Khalid yang dendam tak sudah dengan Anwar sebenarnya samalah dengan TGHH....mereka menjadi PUNCH BAG kepada Anwar. Walaupun Khalid menutup Pejabat Anwar bekerja sebagai PENASIHAT EKONOMI Selangor dengan Gaji RM 1.00, jangan silap, Azmin akan melantiknya semula dengan KUASA yang lebih besar. Wan Azizah mungkin di lantik sebagai Exco Selangor.

Pejabat penasihat ekonomi S’gor ditutup9:20PM Sep 22, 2014
Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri (MMKN) hari ini bersetuju supaya Pejabat Penasihat Ekonomi Negeri Selangor di Plaza Perangsang ditutup berkuatkuasa serta merta bagi menjimatkan kos pentadbiran kerajaan negeri.

Kerajaan negeri berpendapat urusan melibatkan hal ehwal ekonomi boleh dilakukan Pusat Pelaburan Negeri Selangor (SSIC), kata CEO Menteri Besar Selangor Pemerbadanan (MBI), Faekah Husin.
Dalam satu kenyataan hari ini, Faekah berkata, SSIC merupakan pusat sehenti dan memiliki  pegawai-pegawai  terlatih serta berpengalaman terutama melibatkan urusan pentadbiran,  prosedur dan promosi.
Menurutnya, pejabat Penasihat Ekonomi Selangor ditubuhkan pada 2009 dan diletakkan di bawah MBI.

Tambahnya, ia bertujuan untuk memanfaatkan pengalaman dan kepakaran Datuk Seri Anwar Ibrahim dalam bidang ekonomi dan kewangan sebagai bekas timbalan perdana menteri dan menteri kewangan.
“Kita mengucapkan terima kasih kepada Datuk Seri Anwar Ibrahim di atas sumbangan dan perkhidmatan beliau sepanjang menjadi Penasihat Ekonomi Negeri Selangor.

“Semenjak penubuhannya, pelbagai fitnah dan kontroversi telah timbul antara lain tohmahan gaji yang diterima oleh Datuk Seri Anwar Ibrahim serta peranan dan sumbangan yang beliau berikan kepada Kerajaan Selangor sesuai dengan jawatan yang disandang.

“Sehubungan itu, kita berpendapat adalah wajar Pejabat Penasihat Ekonomi Negeri Selangor ditutup supaya peranannya tidak bertindih dengan tugas dan tanggungjawab pegawai-pegawai kerajaan negeri yang dikhususkan untuk menjaga hal ehwal ekonomi dan pelaburan Negeri Selangor,” katanya. Khalid akan mati di meja Koperat...Khalid bukan Ahli Politik. Khalid adalah anak didik Tun M. Mereka adalah orang yang merancang membangunkan Negara khususnya Ekonomi orang Melayu. Itulah sebabnya Khalid memberi pesanan ini

 

PESANAN TERAKHIR KHALID IBRAHIM

Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim menasihatkan penjawat awam di negeri ini supaya terus menumpukan kepada tugas masing-masing tanpa menghiraukan kemelut politik yang sedang melanda.

Menurut beliau, kesabaran dan kerja kuat secara telus adalah penting bagi memastikan negeri ini terus maju selain dapat menjaga amanah rakyat.

Katanya, sesuatu perkara yang benar perlu dipertingkatkan sementara yang salah ditinggalkan supaya setiap orang dalam Selangor akan berasa mereka merupakan sebahagian daripada negeri ini.

“Apa yang saya minta adalah kesabaran daripada anda. Biarlah politik berperang, biarlah ahli politik berlakon dan berdrama, teruskan kerja-kerja dengan telus.

“Saya percaya, lama kelamaan drama mereka itu akan jadi drama lawak jenaka yang akan dikenang untuk selama-lamanya,” katanya.

Beliau berkata demikian ketika berucap dalam majlis perpisahannya yang dihadiri kira-kira 1,000 orang kakitangan awam di lobi Bangunan Sultan Salahuddin Abdul Aziz Shah di sini hari ini.

Mereka membawa sepanduk yang mengandungi perkataan-perkataan We Love Tan Sri Khalid (Kami Sayang Tan Sri Khalid), Tan Sri Khalid Terbaik dan Terima Kasih Tan Sri Khalid.

Abdul Khalid dalam pada itu menjelaskan, cabaran kepada pemimpin baharu nanti (penggantinya) adalah memulangkan aset air negeri ini kepada rakyat.

“Aset air Selangor bernilai lebih RM14 bilion telah dikembalikan kepada kerajaan negeri dan kita (kerajaan negeri) akan pulangkan dalam bentuk saham kepada rakyat Selangor.

“Inilah cabaran kita kepada pemimpin akan datang. Jika mereka tidak lakukan, rakyat Selangor akan hukum mereka kerana ini sudah dijanjikan dalam manifesto Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13) lalu,” katanya.

Sementara itu, Abdul Khalid turut mengesahkan akan terus berkhidmat sebagai wakil rakyat di kerusi Parlimen Bandar Tun Razak dan Dewan Undangan Negeri (DUN) Pelabuhan Klang.

“Saya akan terus menjadi Ahli Parlimen Bandar Tun Razak, tetapi bagi DUN Pelabuhan Klang, saya akan putuskan dalam sidang DUN nanti,” jelasnya. Dalam nada yang sedih Khalid meninggalkan Pejabatnya dan kini sah dan nyata Abang kepada Azwan Ali menjadi MB.
 

Langkah seterusnya adalah MERANCANG untuk ke Putrajaya. Dengan PAS yang telah di Liberalkan dan sebahagian dari UMNO yang rata-ratanya Bertaraf Menteri atau Pegawai PTD sebenarnya adalah MENDUKUNG PEMIKIRAN Anwar tanpa perlu menanggalkan Baju BN. Percaya atau tidak PAKATAN RAKYAT dan BN akan bersatu dan Anwar hanya berihat sementara sahaja di Sungai Buluh. Itu belum tentu lagi sama-ada dia sempat masuk atau tidak.

DS Najib dan TGHH sepatutnya SEDAR bahawa segala USAHA meLEMAHkan UMNO/BN dan PAS ini bukannya datang dari LUAR sebaliknya lebih BANYAK dari dalam PARTI itu sendiri.
Bro.....wa tak tau yang U all ni member baik....
TIDAK ada apa yang RAHSIA dalam OTAK mereka yang berFAHAMan 'Neo-LIBERAL' seperti dua 'MALAUN' dalam TWITTER itu.. Adalah LUMRAH jika mereka yang berFAHAMan sedemikian lebih memPERJUANGkan kePENTINGan PERIBADI daripada PARTI.. Seorang KECEWA kerana dia hanya menjadi ahli PARLIMEN pemBANGKANG dan ADUN yang biasa aje.. Seorang lagi pulak cuba menunjukkan yang dia LAYAK menjadi ahli KABINET DS Najib walaupun dia sendiri TIDAK pernah pun menunjukkan dia FAHAM dasar TRANSFORMASI DS Najib ini.. Kalau diBERIkan SOALAN PTD Gred M41 pun mesti dia 'FAIL' punya..
UMNO sebenarnya patut SEDAR bahawa PARTI ini adalah PARTI berSIFAT 'KEBANGSAAN' bukannya PARTI yang menDOKONG FAHAMan 'Neo-LIBERAL'.. FAHAMan 'Neo-LIBERAL' yang cuba diTERAPkan menerusi 'New POLITICs' oleh 'MALAUN' yang berNAFSU BESAR untuk menjadi PM itulah yang telah meROSAKkan UMNO itu sendiri.. Apakah UMNO telah berlaku ADIL dengan memberi keistimewaan berlebihan kepada GULUNGAN LIBERAL? Sadangkan yang berfahaman KEBANGSAAN akan tersisih di penjuru laman bagaikan melukut di tepi gantang dikala DAP menjadi PARTI TUNGGAL Bangsa Cina sementara PAS pula yang tinggal hanyalah sisa-sisa PASMA yang terdiri dari ustaz-untaz pondok yang  jujur dan WALAK kepada PEMIMPIN sahaja takkala TGHH kembali ke Laut menjadi Nelayan sepenuh masa.


Sebahagian dari cita-cita PR telah ditunaikan oleh Najib. Dalam kes ini, PAS sangatlah bernasib malang dan demi kesinambungan kuasa, selepas PRU KE 14, tidak syak lagi UMNO dan PR akan bersatu dan PAS yang menyokong Ulamak yang hanya tinggal nyawa-nyawa ikan selepas ahli-ahlinya lari mengikut SUAMI MUDA PasMa. Mereka inilah yang akan menjadi PEMBANGKANG di Perlimen, jika bernasib baik, sebahagian dari UMNO yang tidak suka dengan fahaman LIBERAL akan bersatu dengan PAS.  KETUM.....Aki selute dengan GAME yang kamu atur..........


HATI MELAYU - Islam datang berdagang dan kembali juga berdagang.....demi masa sesungguhnya mereka adalah orang-orang yang rugi.....kerana tidak berpesan-pesan ke arah KEBAIKAN.