,مليسيا دان اسلام بوکن ميليک اورڠ ڤوليتيک
, مک ڤرجواڠن اݢام تتڤ دڤرجواڠکن اوليه اومت اسلام دري بيدڠ يڠ لاءين
سام اد كامي منڠ اتاو كامي ماتي

PERJALAN HAJI AKI


Tuesday 4 February 2014

ANWAR DAH HAMPIR BANKRAP, NAJIB PERLU PERTAHANKAN PUTRAJAYA




TAK LAMA LAGI YAHUDI YAHUDI NI AKAN DATANG SINGGAH KAT MALAYSIA BINCANG HAL NEGARA KAT KEDUTAAN TURKI. TEPUK TANGAN LAH PUAS PUAS ORANG-ORANG KAJANG DAN SEMUA RAKYAT MALAYSIA. KELICIKAN ANWAR SUKAR DI JEJAKI.

 Namun apa yang didakwa dibawah ini lebih kontroversi, rasanya dakwaan ini perlu dijawab oleh Azmin sendiri. Sebab Mc pun taktau benda tu betul ke tak.


Mnggerunkan JIKA ini semuanya BENAR.

Mc terbaca satu status di facebook menunjukkan satu keratan pendedahan mengenai Azmin yang dikatakan pernah DISODOMI oleh Anwar semasa berada di Amerika satu ketika dulu. Status yang dimuat naik oleh sorang bernama YAHAYA ISMAIL.

Untuk bersihkan nama beliau rasanya Azmin harus menjawab isu yang dibawa oleh Yahaya Ismail ni.

Terjejas bontot maruah Azmin dengan dakwaan seperti ini! Maluu PKR Selangor.. ada bos macam ni!- di petik dari blog Kedah ke KL

Apakah ini membuktikan Anwar sangat perlukan SELANGOR
Olak Lempit, 4hb. Feb. 2014 - PRU KE 13 adalah tahun yang terbaik dan Anwar berkeyakinan tinggi untuk menawan Putrajaya. Kegagalan ini menjadikan Anwar semakin TIDAK POPULAR di barat dan Penyumbang Dana banyak melarikan diri. Ini menjadikan Anwar perlu lebih banyak menumpukan Penyumbang dana dari dalam Negara. Siapa Penyumbangnya? Sejak Tahun 2011 mereka sudah sedar dengan Sikap Boros Anwar dan ini menjadikan Anwar semakin "MISKIN" untuk PRU ke 14 (2018). Hanya Selangor yang dapat membantunya bagi mengumpul dana PRU 14.

Tan Sri Khalid menyedari perkara ini, dan melalui Fekah Husin Tan Sri Khalid berjaya menyekat kemaraan Azmin dari Bermaharaja Lela dalam pengurusan Wang Kerajaan Negeri Selangor. Wanita besi Fekah telah berjaya menanggung amanah ini.  

TAN SRI KHALID ADALAH MB SELANGOR DAN BUKAN MB PKR.  Khalid bukan jenis yang akan tunduk na'am kepada semua kehendak Anwar. Walaupun beliau diketepikan sebagai Ketua Perhubungan PKR Negeri Selangor, beliau masih lagi berpengaruh. Bila Anwar menghantar Saifudin Nasution sebagai Liason Director antara pejabat MB dengan PKR, Khalid memperlekehkan perlantikan tersebut dengan menyumbat Saifudin di Tingkat 5 dan 'kami boleh berhubung dengan email' - begitu Khalid memperlekeh duta Anwar ke pejabat MB.

Kekuatan Tan Sri Khalid terletak kepada perlindungan dan pengaruh Presiden, Datin Seri Wan Azizah, Anwar dan konco-konconya tidak akan berani melakukan sesuatu terhadap Khalid. Sebab itu Faekah Hussein dilantik memegang beberapa portfolio berpengaruh dan berkuasa didalam pejabat MB. Beliau bukan sahaja Setiausaha Politik dan Pegawai Khas MB, beliau juga Pengerusi MBI, badan korporat paling bepengaruh dalam negeri Selangor dengan kekuatan dana yang besar!

Faekah Hussin wanita besi yang paling dibenci oleh kumpulan anti-Khalid didalam PKR. Beliau adik bekas Ketua Pengarah BPR Datuk Zaki Hussin. Beliau jenis no-nonsense; beliau tidak akan berkompromi dengan mana-mana pihak yang cuba menyundal dan merampok khazanah Negeri Selangor. Faekah ini jenis tidak gentar dengan sesiapa. Sebagai seorang peguam yang berpegang kepada Undang-undang untuk kebaikkan antara punca Faekah menjadi begitu tidak terkenal, malah dibenci oleh segelintir mereka dalam PKR yang anti Tan Sri Khalid!

Re-Branding Muka Untuk Tawar Diri Semula Jadi PM PRU 14



Bakal PM Malaysia
Déjà Vu – Setuju dengan satdthinks empat ‘titik’ perubahan wajah Anwar iaitu kedut di kening, telinga, mata dan pipi untuk kelihatan kembali muda 15 tahun terkemudian. 2013, sekali lagi gagal menjadi PM ketika berusia 66 tahun. Sebelum PRU 13, dia sudah buat akujanji akan bersara dari politik dan beri kepada generasi pelapis untuk pimpin PR jika gagal tawan Putrajaya. 

PRU 13, Anwar telah gagal dan mengaku gagal, jadi untuk tebus akujanji kerana telah ambil tanggungjawab Ketua Pembangkang dan Ketua PR serta bakal diangkat sekali lagi sebagai calon PM untuk PRU 14 ketika berusia 71 tahun, maka Anwar kena buat perubahan semula muka sepertimana 1998.

Ketika tahun 1998, orang-orang muda yang sertai reformasi ketika berusia 15 tahun sekarang ini sudah berusia 30 tahun, jika 20 tahun (98), sekarang 35 tahun, jika berusia 25 tahun (98) sekarang 40 tahun, Jika 30 tahun (98), sekarang 45 tahun. Jika 35 tahun (98) sekarang 50 tahun. Semua usia makin meningkat

Ketika dipecat tahun 1998, usia Anwar 51 tahun. Dalam masa 15 tahun selepas dipecat, 2 kali cubaan Anwar untuk menjadi PM. Kedua-duanya gagal. Kali pertama pada 2008 ketika usia 61 tahun dan kali kedua pada tahun 2013, ketika usia 66 tahun.

Jadi dengan perubahan muka, Anwar ada masa 15 tahun lagi untuk tawar diri jadi PM iaitu pada tahun 2018 (usia 71 tahun), 2023 (usia 76 tahun) dan 2028 (usia 81 tahun).
Jika masih gagal juga untuk jadi PM dalam masa 15 tahun akan datang, maka tiada pilihan Anwar kena tawar diri jadi PM di alam lain.
Anwar bukanlah seorang yang mudah mengalah. Kehebatan Anwar adalah dia akan membuat anda "BEKERJA UNTUKNYA". Dari PEMBIAYA hinggalah kepada "BUDAK PEMBANCUH KOPI" akan bekerja untuknya. Mengikut RPK dengan Malaysia Todaynya, untuk PRU KE 13 anwar menggunakan RM 600 Juta ringgit. Bagaimana pula dengan PRU KE 14?. Ia sudah semestinyalah meningkat sekali ganda.

Tapi dari mana Anwar perlu untuk mendapatkan semua ini? Ianya adalah dari PEMBIAYA dan dengan beberapa kali KEGAGALANnya untuk ke Putrajaya telah menghilangkan kepercayaan PEMBIAYA dan PELOBINYA. Ini dapat di lihat bagaimana Akbar Tanjung suatu ketika dulu sangat rapat dengan Anwar kini telah meninggalkan Anwar dan lihat bagaimana Anwar mempermainkan JUSUF KALA. Di larang masuk ke Jepun adalah langkah PERTAMA dari US unutk mengekang Anwar dari terus menggunakan US sebagai Abang besarnya.

Menyedari keadaan dirinya mula di TINGGALKAN dan dengan tiada lagi PENYUMBANG DANA PRU KE 14, hanya Selangor sahaja yang mampu menyelesaikan KEMELUT KEWANGAN ANWAR. Sebagai KETUA UMUM yang taida peruntukan dalam Undang-undang Kecil PKR ia mampu mengawal semua orang(PAS, DAP dan PKR), apalah sangat untuk menundukkan Khalid. Tapi malang baginya, Khalis bukanlah Ahli Politik, tapi ianya adalah se orang Ahli Koperat yang berjaya.

Untuk cara yang ada sekarang adalah dengan menjadi Ahli DUN Selangor. Dengan adanya Anwar dalam DUN Selangor, ia akan menjadi LANDSCAPER kepada percatoran POLITIK SELANGOR. Pada pendapat penulis. Anwar tidak mahu kepada Jawatan MB, tapi sebaliknya Azmin yang mahukan Jawatan itu dan ianya di persetujui Anwar kerana dengan KEWANGAN SELANGOR kukuh seperti yang selalu di perkatakan Khalid. Itulah "DANA ANWAR" untuk PRU KE 14.

PRK KAJANG - Bukan medan terakhir untuk Anwar melangkah ke Putrajaya. Kini selepas sah di umum yang Anwar Ibrahim dipilih menjadi calon PKR untuk Pilihanraya Kecil DUN N.25 Kajang (walaupun SPR belum pun buat pengumuman kekosongan kerusi); barulah penulis faham mengapa isu PKNS tercetus, mengapa Khalid Ibrahim diserang bertubi-tubi oleh partinya sendiri tanpa belas-ihsan; kenapa kes cerai fasakh Nurul Izzah didedahkan; mengapa kerusi DUN Kajang dikosongkan tanpa sebab dan kenapa UMNO/ BN didendangkan dengan Pelan Damai Nasional! 

PANDANGAN BARAT MULA BERUBAH SEJAK 2012

Malaysian politics

The acquittal of the opposition leader spices up the next election


2012 Barat Telah Mula Meninggalkan Anwar
AFTER more than two years of legal wrangling, sordid media revelations and political point-scoring, on January 9th the High Court in Malaysia's capital finally handed down a verdict in Anwar Ibrahim's sodomy case—not guilty. Homosexuality is illegal in Muslim-majority Malaysia, and if found guilty the former deputy prime minister and current leader of the opposition could have been jailed for up to 20 years. Now, however, Mr Anwar's vindication allows him to throw his energies into fighting the government in a general election expected later this year.

The case began in 2008 when a male aide reported to the police that Mr Anwar had sodomised him. Mr Anwar, however, maintains that the whole trial was a put-up job by a nervous government, desperate to discredit him after he came close to winning a general election earlier that year. The whole affair seemed an unlikely rerun of similar charges brought against Mr Anwar when he was ousted from his post as deputy prime minister in 1998—hence the moniker of Sodomy 2.0 for this case. Indeed, Mr Anwar claims that all the legal suits over the past 14 years add up to a sustained vendetta against him by the ruling party, the United Malays National Organisation (UMNO), which has ruled the country continuously since independence from Britain in 1957. Once the golden boy of UMNO, Mr Anwar claims the feud started after he fell out with the autocratic and long-serving prime minister, Mahathir Mohamad. He has been demonised by his former colleagues ever since.

After the first accusations in 1998, Mr Anwar spent six years in prison for corruption and sodomy before being cleared of the second charge by the country's supreme court and released in 2004. This time the judge ruled that the prosecution case against Mr Anwar was too flimsy for a conviction; the DNA evidence, in particular, was ruled unreliable.
 

If the two sodomy charges really were invented by some in UMNO bent on wrecking Mr Anwar's career, then the strategy has backfired. The first case in 1998 rallied huge public sympathy for Mr Anwar. With Sodomy 2.0 he has been publicly vindicated, despite a widespread belief that he was going to be convicted. Indeed, the government swiftly attempted to exploit this by claiming that the verdict showed “the government does not hold sway over judges' decisions”, framing this as part of its vaunted reform programme. The independence and quality of the judiciary has improved a little since the days of Dr Mahathir, but many in Malaysia remain cynical and conspiracy theories abound.
How will the verdict affect Malaysia's politics? In the short term Mr Anwar's victory will give a much-needed boost to the coalition of opposition parties that he leads. So much so, in fact, that the cautious prime minister, Najib Razak, might even postpone going to the polls.

In the longer term, however, things are less clear-cut. Although Mr Anwar remains a charismatic figure and a forceful speaker, his reputation has been tarnished. That won't matter to his acolytes, but at 64 he also seems a distant and untrustworthy figure to many younger Malaysians. He has failed to nurture a new generation of opposition leaders. Rather than turning his party into a vibrant, modernising force in politics he has allowed it to become something of a family-run affair, riven by infighting.

In prison, some political operators say, he could have served as a useful martyr figure to rally the opposition. Now, they are stuck with him indefinitely as a leader. Mr Anwar may still be popular enough to land a few blows on the government. But he may also be too weakened to deliver the knockout punch.

Apabila Barat Mula Hentam Anwar…

Saya membaca dengan penuh minat tulisan Yusof Harun, kolumnis Sinar Harian, bertajuk “Media Barat mula hentam Anwar” yang menyentuh perubahan sikap media Barat terhadap Anwar Ibrahim.
Latar belakang penulis yang pernah menerbitkan buku, “Dialog Dengan Pemimpin”, 1986, Penerbitan Pena, di mana Anwar merupakan salah seorang yang disorotinya menjadikannya semakin kredibel untuk menulis tentang Ketua Umum PKR itu.
Sudah tentu penulis mampu membuat pengamatan kritis antara Anwar pada tahun 1980-an dengan masa kini.



Jadi tidak hairan penulis mengimbau kembali sokongan Al Gore, Naib Presiden Amerika Syarikat (AS) ketika itu terhadap reformasi yang dilaungkan Anwar sebagai modalnya untuk menentang bekas mentornya, Tun Dr Mahathir Mohamad.
Bukan setakat Al Gore, malah Madeline Albright, ketika itu Setiausaha Negara AS juga turut menyokong Anwar.

Jadi, sekiranya, Naib Presiden dan Setiausaha Negara AS sokong Anwar, maka tidak hairan agensi-agensi yang di bawah cengkaman AS, termasuk Bank Dunia dan IMF turut menyokong bekas Timbalan Perdana Menteri Malaysia itu.
Sokongan padu James Wolfensohn, Presiden Bank Dunia dan Michel Camdesus, pengarah Urusan IMF ketika itu adalah bukti Anwar adalah blue eyes Barat.
Dalam ruangan komentar di Sinar Harian, penulis menjadikan pandangan majalah The Economist yang diterbitkan di England sebagai bukti Barat secara perlahan-lahan mula menolak Anwar.

Reputasi Tercemar
Kata majalah itu, “Although Mr Anwar remains a charismatic figure and a forceful speaker, his reputation has been tarnished“. Maknanya, Walaupun Anwar masih kekal sebagai tokoh berkarisma dan pemidato hebat, namun reputasinya telah tercemar.
Anwar digambarkan sebagai “seems a distant and untrustworthy figure to many younger Malaysian.” iaitu kini Anwar kurang dipercayai oleh golongan muda di Malaysia.
Majalah itu juga berpendapat Anwar “has failed to nuture a new generation of opposition leaders,” atau gagal mempersiapkan generasi baru, bakal pelapis pemimpin pembangkang, khususnya dalam PKR.
Rather than turning his party into a vibrant, modernising force in politics he has allowed it to become something of a family-run affair, riven by infighting“, Anwar sepatutnya menjadikan PKR sebagai sebuah parti politik yang terbuka dengan suntikan pelbagai idea segar, namun, sebaliknya beliau menjadikan parti itu hak keluarganya sendiri selain pelbagai masalah dalaman.
“Pembangkang di Malaysia kini terperangkap dengan (moral) Anwar sebagai pemimpin (selepas dibebaskan mahkamah). Anwar mungkin masih popular bagi sesetengah pihak, tetapi dia juga kini terlalu lemah untuk menumbangkan BN,” dakwa majalah itu.

Kritikan Konsisten
Kritikan The economist kepada Anwar bukan baru. Malah telah dimulai sejak Julai 2009.
“Butir-butir perkataan yang terbit dari lidah Anwar, yang cekap memberitahu penonton yang berbeza – golongan agama atau sekular – apa yang mereka suka dengar..Rakyat Malaysia akan datang mungkin akan bertanya secara jelas : Siapa dan apa sebenarnya pendirian Anwar ?”, kata majalah itu yang bertajuk

Malaysia’s chameleon -
The rise, fall and rise of Anwar Ibrahim, South-East Asia’s most extraordinary politician

Intonasi pendapat majalah itu pada tahun 2009, sama dengan sekarang, iaitu Anwar adalah individu yang tidak boleh dipercayai, bezanya dahulu lebih keras dengan menyamakan Anwar seperti seekor binatang ‘chameleon’ atau sesumpah yang boleh bertukar kulit mengikut suasana dan tempat.
Majalah itu membuat perbandingan pidato Anwar ketika bersama PAS dalam pilihanraya kecil di Kelantan dengan ketika berpidato di Perth, Australia.
Dua tempat yang berbeza, dua penonton yang berbeza dan dua versi yang berbeza, itulah ‘sesumpah’
.
Anwar Tidak Relevan
Yusof Harun yang juga kolumnis Agendadaily turut membuat membuat ulasan susulan bertajuk “Semakin ramai yang sedar ‘wajah’ sebenar Anwar..”
“Dari aspek apapun, Anwar kini dilihat tidak lagi releven kepada barat dan kepentingan mereka malah ia dianggap liabiliti buat pembangkang dan rakyat yang memperjuangkan keadilan.
“Dulu, hal ini seperti suatu yang aneh kerana barat melalui media dan kuda- kuda tajaan, menggunakan platform media untuk menggerakkan pendapat pro Anwar. Maka kita lihat publisiti yang Anwar perolehi menjulang nama dan menaikkan imejnya menjadikan beliau seorang “tokoh reformasi” yang paling berpengaruh di dunia sebelah sini”, tulisnya.
Katanya, ada pendapat melihat Anwar yang pernah dilabel “fundamentalist” oleh barat tiba-tiba menjadi seorang yang liberalis berpunca dari tulisannya dalam majalah Time bertarikh 15 Oktober, 2001—selepas trajedi Sep 11.

Rencana Anwar bertajuk “Who hijacked lslam?” dimulakan dengan ayat seperti berikut:”Never in lslam’s history have the actions of so few of its followers caused the religion . . .”
Ringkasnya rencana itu antara lain menyalahkan tokoh-tokoh Islam, Osama Laden dan Atta sebagai pengganas yang menyebabkan serangan ke atas WTC. Jelas pemikiran Anwar melalui tulisan itu sealiran dengan dasar dan pendapat pembuat dasar di rumah putih.
“Anwar tidak peduli reaksi masyarakat lslam serta tokoh-tokoh lslam yang pernah dikenali berhubung tulisannya. Matlamatnya jelas bahawa ada pihak di AS akan memberi layanan positif kepada kerjaya politiknya kelak”, tegasnya.

Peralihan Paradigma
Daripada kedua-dua tulisan Yusof Harun itu dapat disimpulkan berlaku perubahan paradigma Barat menilai Anwar. Namun untuk meletakkan, pendapat Majalah Economist sebagai batu asas Barat mula menolak Anwar, perkara itu perlu dibahaskan lanjut.
Ada banyak lagi majalah yang berpengaruh di Barat khususnya AS, apakah mereka bersetuju dengan pendapat majalah Economist dari England ?
Majalah Economist pula mengkritik Anwar sejak tahun 2009, jadi pendapatnya bukan baru.
Malah bukan baru juga, apabila media Barat khususnya BBC mengkritik amalan kronisme dalam pengurusan PKR.

Memang ada keraguan di kalangan pengamal media Barat kepada Anwar, namun seperti kata Profesor Dr Chandra Muzaffar, politik AS memang begitu, kepelbagaian, tetapi kritikan dengan bantuan dana adalah dua perkara berbeza.
Anwar sendiri pun begitu, tidak peduli kritikan ulama Islam, apatah lagi kritikan dari sesetengah media, asalkan tidak menjejas bantuan dana yang disalurkan kepadanya.
Jika Anwar dikritik oleh badan-badan Yahudi yang ada kaitan dengan penajaan, barulah Anwar akan menyusun program memohon maaf.
Selagi Ketua Umum PKR tidak menyusun program “Anwar’s Apology Tour” seperti yang dilakukan Anwar dua tahun lepas, bermakna kritikan itu tidak memberi bekas kepadanya.

Polisi Dasar Luar AS
Polisi ‘reformasi’ dan ‘demokrasi’ anjuran Anwar sekitar akhir tahun 1990-an senada dengan polisi dasar luar AS di bawah Presiden Clinton/Al Gore.
Apabila Presiden Bush mengambil alih teraju kepimpinan AS, dia memperkenalkan polisi anti-teroris sebagai justifikasi pengeboman bangunan WTC (World Trade Centre), Anwar ketika itu menjadi banduan di penjara Sungai Buloh menyeludup rencana ‘Who Hijacked Islam‘ ke majalah TIME sebagai mengesahkan memang umat Islam adalah teroris.

Apabila Anwar keluar dari penjara September 2004, Ketua Umum PKR berhijrah ke AS dan menjadi mata rantai Presiden Bush melaksanakan polisi anti-teroris melalui naungan Paul Wolfowitz, ketika itu Penolong Setiausaha Pertahanan AS dan kemudian Presiden Bank Dunia.
Kemudian Presiden Barack Obama mengambil alih pemerintahan, diperkenalkan pula polisi ‘freedom’ dan ‘human rights’, Anwar yang kini Ketua Pembangkang di Malaysia turut melaungkan slogan yang sama.
Logo ‘Demi Rakyat’ dilancarkan Parti Keadilan Rakyat (PKR) bersempena dengan Konvensyen Pilihan Raya KEADILAN pada Jun 2011 dengan simbol ‘tangan dan lima jari’ pun menyamai logo hak asasi yang diperjuangkan gay rights.

Barat Tinggalkan Anwar ?
Berdasarkan analisis ini, satu pertanyaan perlu dilontarkan semula, benarkah Barat kini sudah menjarakkan diri dengan Anwar ?

Kalau benar, kenapakah Human Rights Watch (HRW), satu organisasi yang berpengkalan di AS sekarang ini masih mengikuti perkembangan Anwar secara dekat ?
Mungkin juga, AS sebenarnya semakin dekat dengan Anwar seperti yang diisyaratkan oleh HRW, tetapi dalam ruang lain yang tidak disedari oleh rakyat Malaysia.
Dalam memahami konteks baru ini, laporan Siasahdaily wajar diberi perhatian.
“Gerakan gay di seluruh dunia kini mendapat perhatian khusus kerajaan Amerika Syarikat pimpinan Presiden Barack Obama, yang menegaskan akan membantu usaha mempromosi hak gay di peringkat antarabangsa.

“Pentadbiran Obama dilapor akan menggunakan segala alat diplomasi AS termasuk bantuan kewangan untuk mempromosi isu yang dianggap sebahagian hak asasi manusia itu.
“Setiausaha Negara AS Hillary Clinton dalam satu kenyataan menegaskan akan memerangi usaha menyekat aktiviti homoseksual di peringkat antarabangsa”, lapornya.
Seperti dikata oleh Ustaz Fathul Bari Mat Jahya selepas menonton wawancara Anwar di BBC, 12 Jan, beliau hairan cara Anwar bercakap di Mumbai itu seolah-olah menunjukkan Ketua Umum PKR itu tidak memahami undang-undang Islam dan hukum-hakam Islam itu sendiri.
Anwar tentu arif maksud ustaz Fathul Bari itu. Jadi antara memilih dikecam oleh ulama-ulama Malaysia dengan dikecam oleh pembuat dasar luar AS, Anwar pilih yang mana satu ?
Adakah ini yang dimaksudkan ‘ruang baru’ yang belum disedari rakyat Malaysia

RAKYAT sudah "TERBIASA DENGAN PEMBOHONGAN" Anwar 
 
18.08.2012, sebelum PRU-13: Saya akan pencen jika pembangkang tewas PRU-13 dan jadi professor! 07.05.2013, selepas PRU-13: Saya tidak akan pencen. Pembangkang kalah kerana Bangla dan blackout! 

Sebelum PRK DUN N.25 Kajang:

27 Jan 2014 – Saya TIDAK akan bertanding dalam PRK Kajang
28 Jan 2014 – Saya diminta bertanding dalam PRK Kajang!

Selepas PRK Kajang 28 Januari 2014 – Saya umumkan bahawa Khalid akan terus menjadi Menteri Besar!
Q: Selepas PRK Kajang! Siapa MB baru? Sendiri pun boleh jawab lah!!!


PROJEK ISTANBUL : ANWAR ADA HUTANG DENGAN TURKI?

Heran jugak kita dibuatnya. Kenapa pulak tiba - tiba cerita pasal "Projek Istanbul" ni boleh muncul ditengah - tengah kehangatan puak - puak PKR tu sibuk nak menghadapi Pilihan Raya Kecil?

Apa pasal cerita mengenai "Projek Istanbul" tu dibangkitkan tatkala nafsu Si Ketua Penipu tu bergolak untuk merampas teraju pemerintahan Selangor dari Si Khalid Ibrahim tu?

Kemungkinan besar, ada logiknya kenapa isu tersebut timbul ditengah - tengah konflik yang sedang melanda puak - puak PKR tu. Kalau tidak, kenapa diorang terdesak sampai macam ni sekali?

Kenapa diorang tiba - tiba boleh menjadi menggelupor tak tentu arah sedangkan sebelum ni tak de masalah pun yang timbul? Maka kemungkinan itu memang tak dapat ditolak.

Isu tersebut mula diperkatakan dalam ruangan twitter seperti yang tertera dibawah yang membawa kita kepada pendedahan mengenai isu tersebut. Ianya mula menjadi trending dalam twitter.


Apa yang dimaksudkan dengan "Projek Istanbul" tu sebenarnya? Kenapa pulak ianya ada kaitan dengan Si Ketua Penipu tu? Kenapa pulak ianya menjadi 'Tunggak' untuk dia menawan Putrajaya kelak?

Tak dapat tidak, spekulasi mengenai isu "Projek Istanbul" ni kemungkinan ada kaitan dengan bantuan dana yang telah diberikan oleh sekutu Si Ketua Penipu tu masa Pilihan Raya Umum yang lepas.

Kemungkinan besar, ada janji yang tak dapat dipenuhi oleh Si Ketua Penipu tu sampai hari ini. Siapa tau, mungkin jugak itu sebab kenapa Perdana Menteri Tukri sendiri terpaksa datang ke Malaysia baru - baru ni.

Dengan wujudnya pelbagai persoalan demi persoalan ini, maka adalah wajar bagi Si Ketua Penipu tu menjelaskan kepada rakyat mengenai perkara yang sebenarnya. Kalau setakat nak terus menipu rakyat, baik tak payah jadi pemimpin!!! Buat mengabihkan masa je!!!
SURATAN ATAU KEBETULAN ~ Subscribe

Orang Kaya Indonesia Tuntut Janji dan Hutang Dari Anwar Ibrahim

04
Dec

i
"Lu jangan main main sama gue Nuar!
Sudah banyak uang gue di laburkan pada lu.
Berjuta wang nya gue hantar buat sokongan
lu masa pemilu.

Mana janji-janji manis mu Nuar?
mana hasil dari pelaburan Gue?
Gue sudah mula bosan sama kamu Nuar!

Gue mau uang gue dikembalikan!
Gue ngak peduli sama apa urusan kamu!
Kembalikan Uang Gue Keparat!!!"

Jangan sampai gue Ganyang sama lu!
Sudah banyak yang gue bikin Ganyang di sini
buat pertolongan lu di sana Nuar!
Sudah banyak uang gue di Ganyang
Sama keponakan mu di sini Nuar.

Jangan Sampei Gue Ganyang Sama Lu!!!
-------------------------------------------------------------------------------------------------

No 13 TERKAYA di INDONESIA.
Chairul Tanjung
Umurnya baru 46 tahun namun kekayaan nya sungguh luar biasa.
Klik Disini

Jeng..jeng..jeng...
Apa hal ni marah-marah pula
Kawan Anwar Ibrahim ni?
Pasal Duit ker brother? apa yang marah sangat?

He..he..he...

Menurut sumber dari beberapa blog tmpatan dan Untuk makluman semua, Chairul Tunjung ini adalah penyumbang Dana buat Anwar semasa Berkempen di pilihanraya yang lalu. Malah sebelum pilihanraya juga Anwar telah menerima Dana dari orang kaya Indonesia ini. Dana bukan sebarang dana, tapi ianya adalah bentuk pelaburan dalam mendapatkan habuan apabila Anwar Menjadi Perdana Menteri Malaysia.

Jika semua sedar akan satu kumpulan yang secara tiba-tiba muncul dalam menentang Najib dan Malaysia baru-baru ini maka Lelaki ini lah yang telah membiayai gerakan kumpulan yang di berikan nama GANYANG MALAYSIA

Banyak dah habis duit si Chairul ni buat Anwar, tu pasal lah marah sangat dia ni pada Anwar Brahim.

Namun Anwar masih lagi gagal menjadi PM Malaysia, sebaliknya hanya mampu menjadi Ketua Pembangkang dalam Parlimen Malaysia Sahaja. 16 Sept juga telah gagal dan semakin lama semakin suram kerjaya politik Anwar ini.

Kalau ada benda baik buat Anwar pun hanyalah kerana Dilantik sebagai Penasihat Ekonomi Selangor dengan Gaji RM1 sebulan. He he he....

Sebenarnya bukan setakat Chairil ini sahaja yang menuntut hutang dari Anwar. Malah ramai lagi dari Eropah tengah, dan juga sekitar Asia yang masih lagi menuntut janji-janji Anwar. Apa janji Anwar pada mereka yang melabur berbilion-bilion ringgit ini?

He he he... kita boleh agak apa yang Anwar telah janjikan pada mereka semua!!!

Sebelum ini ada juga beberapa blogger pernah mengeluarkan satu artikel berkaitan hal Tuntutan Hutang yang pastinya membuatkan Anwar tidak senang duduk sama sekali. Kisah Benazir Bhutoo pastinya menghantui Anwar Al Juburi ini.

Anwar pastinya akan melakukan pekara yang selalu di gunakannya....Jumpa si A maka di janjilah bermacam macam keuntungan. Bila dia jumpa si B, maka sama lah juga janji janji manis nya itu. Kalau ada 100 orang maka semua sekali akan mendapat janji janji yang sama.

ada sesiapa yang boleh sahkan cerita ni... silakan menyebok!!!!




RPK : Anwar Kumpul Dana RM600 Juta PRU 13 Bagaimana pula dengan PRU 14?


AIDCNews – 29/02/12 – Pengendali portal berita Malaysia Today, Raja Petra Kamaruddin (RPK) berkata Datuk Seri Anwar Ibrahim perlu mengumpulkan dana sekurang-kurangnya RM600 juta untuk menghadapi pilihanraya umum ke-13
RPK, yang juga bekas pengendali Free Anwar Campaign (FAC) merumuskan hanya dengan faktor dana sahaja Ketua Umum PKR itu mampu merealisasikan cita-citanya merampas Putrajaya dan menjadi Perdana Menteri ke-7.

“Tanpa RM600 juta, PKR akan mati dan DAP atau PAS akan muncul sebagai taiko dalam pilihan raya akan datang (bergantung kepada parti mana) yang memiliki bilangan kerusi (parlimen) paling banyak.

“PKR pula akan diturunkan pangkat sebagai saudara muda dalam Pakatan Rakyat dengan kerusi yang hampir tidak cukup untuk menuntut jawatan Ketua Pembangkang, (dan) melupakan sahaja hasrat untuk menjadi Perdana Menteri Malaysia”, katanya dalam kolumnya, The Corridors of Power, dengan tajuk “EPISODE 8: The man behind PKR (Part 2)

Dalam laporan yang ditulis berdasarkan pengalaman peribadi bersama PKR dan Anwar itu, RPK merumuskan seorang individu yang bernama Datuk John Soh Chee Wen merupakan key person di sebalik kebangkitan Anwar Ibrahim dan partinya sejak dari tahun 1998.
“Dia (Soh) telah membelanjakan RM20-RM30 juta untuk menaja Anwar, dan kemudian PKR, sejak dari tahun 1998″, katanya.

Menurut RPK, peranan John Soh itu tidak diketahui umum, kecuali di kalangan inner circle Anwar, bahawa pemain di sebalik tabir itu bukan setakat penaja kewangan PKR, malah beliau juga merupakan ‘master strategist’ yang memikirkan kaedah untuk merampas Putrajaya pada pilihanraya umum akan datang.

Anwar dan John Soh mula bercanggah pendapat tentang pembentukan kerajaan baru 16 September 2008, di mana menurut Anwar wang sebanyak RM300 juta adalah penting untuk membeli 30 ahli parlimen Barisan Nasional (BN), namun John Soh tidak bersetuju mengeluarkan dana itu kecuali Anwar mampu membuktikan bahawa beliau benar-benar berjaya dalam rancangannya.
“John Soh enggan mengeluarkan RM300 juta dan berakhir impian 16 September untuk memasuki Putrajaya”, katanya.

Katanya lagi, selama beberapa minggu, Anwar enggan bercakap dengan John Soh dan Ketua Umum PKR itu meletakkan kegagalan 16 September di atas bahu pembiaya dan pakar strategi itu.
“Apabila mereka akhirnya bertemu, Anwar dan John Soh mula bertengkar. Apabila Anwar berkata John Soh harus dipersalahkan kerana kegagalan 16 September, John Soh membidas, “Jika awak begitu yakin rancangan awak berjaya mengapa awak tidak membiayai dengan wang awak sendiri? Pulangkan semula beberapa bilion wang yang awak sembunyikan di luar negara dan bayar (balik) RM300 juta dari poket awak sendiri!”

Menurut RPK, apabila keadaan bertambah parah dan mustahil untuk mereka berbaik-baik semula, John Soh dan Anwar telah ‘berpisah’, kemuncaknya pada Pilihan Raya Negeri Sarawak hampir setahun lalu.

Dakwanya lagi, bangunan yang menempatkan ibu pejabat PKR kini dimiliki oleh John Soh, dengan jumlah hutang sewa bangunan PKR sehingga Jun 2010 adalah sebanyak RM600,000, katanya, hutang sewa bangunan itu kini dianggarkan telah mencecah RM1 juta.
Persoalannya sekarang, berjayakah Anwar mengumpulkan dana RM600 juta untuk mencapai cita-cita politiknya, tanpa bantuan John Soh.
Mungkinkah sekarang Anwar sudah ada penganti John Soh, sepertimana Anwar pernah ‘membuang’ Datuk S Nallakarupan sebelum ini…

johnsohKeengganan seorang ahli perniagaan, John Soh Chee Wen, (gambar) , menyumbangkan RM300 juta kepada Datuk Seri Anwar Ibrahim empat tahun lalu dikatakan menjadi punca Ketua Pembangkang itu kempunan untuk menduduki Putrajaya seperti diimpikan beliau pada 16 September 2008.
Pengendali portal berita Malaysia Today, Raja Petra Kamaruddin yang pernah rapat dengan Anwar mendakwa, wang RM300 juta itu sangat diperlukan Anwar ketika itu untuk digunakan sebagai bayaran 'pendorong' RM10 juta seorang bagi 30 wakil rakyat Barisan Nasional (BN) melompat parti dan seterusnya membantu beliau merampas Putrajaya.

"John Soh tidak bersetuju membiayai RM300 juta untuk tujuan tersebut melainkan Anwar mampu menjanjikan kejayaan. Tetapi bagaimana Anwar boleh memastikan kejayaan?
"Terdapat 30 Ahli Parlimen BN pada waktu itu. Jika mereka boleh menjual diri kepada satu pihak, maksudnya mereka boleh berbuat demikian ke pihak lain juga.
"John Soh enggan mengeluarkan RM300 juta dan ia mengakhiri impian (Anwar) memasuki Putrajaya. Itu juga bermakna Anwar perlu menghadapi perbicaraan liwat kedua. Hanya satu cara beliau boleh mengelakkan (perbicaraan) liwat itu iaitu dengan menjadi Perdana Menteri, yang tidak akan terjadi sekarang," katanya.

Raja Petra dipetik berkata demikian dalam Malaysia Today melalui entri bertajuk EPISOD 8: Lelaki di Sebalik PKR (Siri 2) pada Khamis. Tambahnya, hubungan Anwar dengan John Soh mulai renggang selepas keengganan ahli perniagaan itu membiayai wang tersebut walaupun kedua-dua pemimpin sebelum itu pernah bertelagah mengenai keperluan menyingkirkan Exco Selangor, Elizabeth Wong ekoran kontroversi gambar bogelnya.

"Apabila keadaan bertambah parah dan mustahil untuk berbaik-baik, John Soh dan Anwar 'berpisah.' Kemuncaknya ialah pada Pilihan Raya Negeri Sarawak hampir setahun lalu," katanya.
Dalam pada itu, Raja Petra mendakwa, bangunan yang menempatkan ibu pejabat Parti Keadilan Rakyat (PKR) kini dimiliki oleh John Soh.
Dengan jumlah hutang sewa bangunan PKR sehingga Jun 2010 adalah sebanyak RM600,000, katanya, hutang sewa bangunan terkumpul parti itu dianggarkan bernilai RM1 juta.
Selain itu, menurutnya, John Soh telah membelanjakan sekitar RM30 juta untuk menaja Anwar dan PKR sejak 1998.

"Apa yang ramai orang tidak tahu, kecuali individu dalam lingkaran Anwar ialah John Soh bukan hanya pembiaya PKR. Dia adalah seorang strategis utama yang menumpukan kepada cara-cara memenangi Kerajaan Persekutuan dalam pilihan raya umum akan datang," katanya.-17/2/2012


AMUKANMELAYU - PRU KE 14 mungkin Anwar "TERCAPAI" untuk menjadi PM Malaysia sekiranya Selangor mendapat MB baru dan "KADAR CELIK POLITIK" masih terlalu kurang dan "PAK TURUT" memenuhi ruang maya tanpa KAJIAN dan EMOSI di biarkan memenuhi ruang minda pelayarnya.