,مليسيا دان اسلام بوکن ميليک اورڠ ڤوليتيک
, مک ڤرجواڠن اݢام تتڤ دڤرجواڠکن اوليه اومت اسلام دري بيدڠ يڠ لاءين
سام اد كامي منڠ اتاو كامي ماتي

PERJALAN HAJI AKI


Saturday 22 February 2014

COMANGO PERLU DI HARAMKAN - MENGGANGGU HAK PENGANUT ISLAM BERTI MENCEROBOH HAK BERUGAMA


Jahil Islam punca Comango melampau?

KUALA LUMPUR 19 Feb. - Ketidakfahaman tentang Islam dipercayai menjadi punca Gabungan NGO-NGO Hak Asasi Manusia (Comango) membuat tuntutan yang bercanggah dengan Islam seperti agenda lesbian, gay, biseksual dan transgender (LGBT).
Ini dapat dilihat berdasarkan pandangan salah seorang pemimpin pertubuhan bukan kerajaan (NGO) dalam Comango, Angela M. Kuga Thas bahawa umat Islam bebas berfikir dengan berpandukan akal mereka selepas kewafatan Nabi Muhammad SAW.
Beliau yang juga pengasas Knowledge and Rights with Young People through Safer Spaces (KRYSS) berkata, umat Islam boleh membuat pilihan dengan berlandaskan sistem kepercayaan, kesedaran dan hubungan dengan individu lain.
"Islam tidak lagi mempunyai pemimpin selepas Nabi Muhammad sedangkan kami penganut Katolik mempunyai Paus.
"Memandangkan anda tidak lagi mempunyai pemimpin selepas Nabi Muhammad, ia bermakna anda boleh berfikir secara bebas," katanya dalam sidang akhbar Comango di pejabat Dignity International, Petaling Jaya dekat sini hari ini.
Ketika ditanya tentang tuntutan Comango termasuk pengiktirafan hak golongan lesbian, gay, biseksual dan transgender yang bercanggah dengan hukum Islam seperti yang terkandung di dalam al-Quran, Angela memberitahu, terdapat perbezaan antara dosa dan jenayah.
"Apa yang salah dari segi moral tidak bermakna salah dari segi jenayah," ujarnya.
Beliau turut mempertahankan laporan Comango yang dibentangkan pada proses semakan berkala sejagat (UPR) ke atas Malaysia di hadapan Majlis Hak Asasi Manusia Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB) sebagai selari dengan Islam.


SELEPAS NABI MUHAMMAD S.A.W WAFAT, UMAT ISLAM SUDAH BOLEH MELIWAT DAN BERHUBUNGAN SEKS SECARA BEBAS, KATA COMANGO LGBT

Friday, February 21, 2014

Salah seorang pemimpin pertubuhan Gabungan NGO-NGO Hak Asasi Manusia (Comango) mendakwa amalan LGBT (lesbian, gay, biseksual dan transgender) tidak bercanggah dengan Islam.

Dakwaan itu dibuat oleh Angela M. Kuga Thas, pengasas KRYSS (Knowledge and Rights with Young People through Safer Spaces) yang merupakan salah satu NGO LGBT dalam Comango.

Menurutnya, selepas kewafatan Nabi Muhammad SAW, umat Islam sudah bebas berfikir berpandukan akal mereka untuk melakukan apa sahaja yang difikirkan sesuai.

“Islam tidak lagi mempunyai pemimpin selepas Nabi Muhammad sedangkan kami penganut Katolik mempunyai Paus. 

“Memandangkan anda tidak lagi mempunyai pemimpin selepas Nabi Muhammad, ia bermakna anda boleh berfikir secara bebas,” katanya dalam sidang akhbar Comango di pejabat Dignity International, Petaling Jaya semalam.

Ketika ditanya tentang tuntutan Comango termasuk pengiktirafan hak golongan lesbian, gay, biseksual dan transgender yang bercanggah dengan hukum Islam seperti yang terkandung di dalam al-Quran, Angela memberitahu, terdapat perbezaan antara dosa dan jenayah.

“Apa yang salah dari segi moral tidak bermakna salah dari segi jenayah,” ujarnya.

FAHAMAN INI ADALAH UNTUK MEMBAWA DIRI SUPAYA DI KENALI

Selalunya Kaum India dari KASTA TERENDAH sering di hina atau rasa terhina. Untuk keluar dari kemelut ini, mereka akan menganuti KRISTIAN dan meninggalkan amalan Nenek Moyang mereka, budaya dan bahasa. Dengan English yang bertabur....mereka akan terus bercakap atau berhubung dalam Bahasa Inggeris.

Inilah orangnya yang merasakan lebih Inggeris dari Orang Inggeris sendiri. Dalam Bangsa Melayu pun ada seperti ini, tapi mereka masih lagi berugama Islam walau pun Islamnya dah banyak LEBERAL. Kepada  Angela M. Kuga Thas.....kamu lebih lagi tersesatnya dari Orang Inggeris yang mula mencari Ugama sejati dan Berjuta yang masuk Islam setiap tahun. Malah di India sendiri kini 52% adalah Islam.......lihat pemesongan amalan Kristian yang dibawa oleh POPE.

POPE DAN PADERI MENYEMBUNYIKAN DAN MENGKHIANATI KEBENARAN KITAB INJIL UMAT TERDAHULU, SEDANGKAN NABI ISA MINTA DI SAMPAIKAN KEPADA UMATNYA


# PERHATIAN - Jika haram di awalnya atau di KITAB ASAL, HARAMLAH hingga ke akhir zaman. Ini kerana WAHYU dari ALLAH. Persoalannya, adakah Nabi Isa utusan Allah mengatakannya HALAL? Atau adakah Nabi Isa pernah makan daging babi tak kiralah babi hutan atau babi Bandar atau babi peliharaan. Mengubah apa jua dari kitab yang asal walau pun satu huruf maka ianya akan menjadikan sesiapa yang mengubahnya itu berdosa. Untuk itu, anda carilah SALINAN KITAB yang ASAL yang di gunakan oleh Nabi Isa Alaihissalam untuk mencari kebenaran. Jadilah seorang yang pintar dan jujur sebagai se orang yang berpegang kepada AJARAN NABI ISA.

Ini bukti dari KITAB (Terjemahan) ASAL yang tiada perkataan ALLAH: 

New Testament, in chapter 27, verse 46 of the Gospel of St. Matthew which states: 
At about three o'clock Jesus cried with a loud voice: "Eli, Eli, lama sabachthani.
Lihat KAJIAN dan SEMAKAN Keatas KITAB INJIL yang di lakukan ini mengenai BABI dan Arnab:

1. Menurut Alkitab Kuno tahun 1928, khususnya Kitab Ulangan 14:7, melarang makan "arnab", tetapi menurut Alkitab Kristen tahun 1991 dan 2001, Kitab Ulangan 14:7, diubah menjadi "arnab hutan". Selanjutnya, menurut Alkitab Kuno tahun 1928, khususnya Ulangan 14:8, haram makan "babi", tetapi menurut Alkitab tahun 1991 dan 2001, hanya "babi hutan" yang diharamkan.

2. Menurut Alkitab Kuno tahun 1928, khususnya Kitab Imamat 11:7, haram makan "babi", tetapi menurut Alkitab tahun 1991 dan 2001, Kitab Imamat 11:7, yang haram "babi hutan", sedangkan babi kampung, kota, ngepet dan babi pelihara.

Pandangan Sejarah :
Dalam KITAB INJIL dalam Bahasa Greek dan TAURAT pula di turunkan dalam Bahasa HEBREW, Yang Maha Berkuasa di sebut  "El, Eloh, Elohi dan Yahweh".


Begitu juga dalam KITAB TAURAT atau INJIL. Jika dikaji fakta sejarah, bahasa sebenarnya yang digunakan dalam Taurat  adalah Hebrew dan Injil adalah Greek. Perkataan "God" dalam bahasa Hebrew adalah "El, Eloh, Elohi dan Yahweh". Oleh itu untuk MENGEKALKAN KEASLIANNYA hendaklah kedua-dua KITAB ini di kekalkan dalam BAHASANYA ASALNYA. Ini kerana INTONATION dalam satu-satu Bahasa itu dengan Bahasa yang lain adalah berbeza dan akan membawa maksud yang berlainan.


JELAS, POPE Berbohong lagi kepada Penganut Kristian dan melanggar amanah Nabi Isa untuk menyampaikan INJIL dengan sebenar-benarnya.


Kitab Perjanjian Lama



Kitab Perjanjian Baru
Jika sebenar-benarnya Kamu Ikhlas sebagai Ahli Kitab(Al-Kitab) kamu tiada alasan untuk menyangkalkan yang Nabi Muhammad saw disebut banyak kali di dalam Kitab Perjanjian Lama dan Kitab Perjanjian Baru(Yang Origenal) yang merupakan Kitab Suci bagi kaum Yahudi, secara tidak langsung ia juga menjadi bukti terhadap kaum Nasrani (Kristian) kerana kamu juga beriman dengannya dan menganggapnya sebahagian daripada kitab suci kamu.


Beliau turut mempertahankan laporan Comango yang dibentangkan pada proses semakan berkala sejagat (UPR) ke atas Malaysia di hadapan Majlis Hak Asasi Manusia Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB) sebagai selari dengan Islam.

Angela menurut laman PowerShiftMsia merupakan pejuang feminis hak asasi manusia yang pernah melakukan penyelidikan tentang lesbian di Malaysia.

PowerShiftMsia adalah perkumpulan NGO hak asasi manusia yang dipercayai digerakkan oleh Elizabeth Wong, Exco Pelancongan, Hal Ehwal pengguna dan Alam Sekitar, Kerajaan Negeri Selangor.

Selain Angela, beberapa orang aktivis Comango lain lagi hadir dalam sidang media termasuk Yap Swee Seng (SUARAM), Jerald Joseph (KOMAS) dan Irene Fernandez (TENAGANITA).

Jurucakap Comango, Honey Tan Lay Ean berkata pihaknya menolak tuntutan Comango dilihat dari sudut agama, sebaliknya ia harus dinilai dari sudut hak asasi manusia.

Sidang media itu diadakan sebagai respon terhadap keputusan Muzakarah Jawatankuasa Fatwa Majlis Kebangsaan Bagi Hal Ehwal Ugama Islam yang menegaskan tuntutan yang dibuat Comango bertentangan dengan syariat Islam dan bakal menghancurkan negara.... sambung baca DI SINI


Angela M. Kuga Thas – Story Telling Workshop


angela kuga thas
Add caption

Angela is a co-founder of Knowledge and Rights with Young people through Safer Spaces (KRYSS), and is an experienced trainer-facilitator. Her practice-led research explores how personal storytelling can be more persuasive in promoting the human rights agenda in aggressive contexts, such as the current socio-political and ethno-religio centric context of Malaysia.

Angela M. Kuga Thas is currently pursuing her Doctor of Creative Industries at the Queensland University of Technology (QUT), Australia. A Malaysian and a feminist human rights activist, her main interest is in utility-oriented research that can contribute to advancing the human rights of vulnerable and minority communities, as well as the rights of women in general.

Her interest includes analytical studies about the power politics within Malaysia. She has conducted research on lesbianism in Malaysia and on barriers to women’s entrepreneurship. She has also conducted numerous evaluations of non-profit programmes. Angela co-wrote the gender and ICT e-primer for the Asian Pacific Development Information Programme (APDIP), and was lead author for three training guides on the Gender Evaluation Methodology (GEM) for the Association for Progressive Communications (APC). 
 
 
AMUKANMELAYU - Apapbila se orang HINDU merasakan RENDAH DIRI dan ingin keluar dari keadaan itu, dan menganut KRISTIAN inilah PENGKHIANATAN PERTAMA yang di lakukan oleh Angela M. Kuga dan selepas itu ia ingin menjadi TERLALU TERBUKA dari lain-lain PENGANUT KRISTIAN dan akhirnya dia juga menjadi PENGKHIANAT kepada KRISTIAN itu sendiri.











.