,مليسيا دان اسلام بوکن ميليک اورڠ ڤوليتيک
, مک ڤرجواڠن اݢام تتڤ دڤرجواڠکن اوليه اومت اسلام دري بيدڠ يڠ لاءين
سام اد كامي منڠ اتاو كامي ماتي

PERJALAN HAJI AKI


Tuesday 4 February 2014

PDRM TAK CUKUP ANGGOTA NAK TANGKAP TERESSA "PUNGKOK"



huan
SEMUT - Walau pun kecil da lambat tp masih ada yang SEDAQ diri
OLAK LEMPIT 4hb. Feb. 2014 -Video Teresa Kok: PDRM Selalu Buat Lawak Jika Melayu Yang Kena Dan Melayu Hanya Mampu Marah Dalam Fb dan Blog dan Buat Laporan Polis Untuk Koleksi FAIL POLIS Sahaja. Penulis pada asanya malas nak ulas perkara NYONYA KURANG AJAQ ni. Tapi Semenjak Pengerusi SEMUT, Huan Chen Guan membuat pendedahan berhubung klip video sambutan Tahun Baru Cina oleh Ahli Parlimen Seputeh yang mendapat undi majoriti terbanyak dalam sejarah pilihanraya umum Malaysia, ramailah yang memberikan reaksi terhadap video tersebut.

Dan seperti yang dijangka, kemarahan sudah tentulah dari kalangan orang Melayu yang menyokong kerajaan mahupun di atas pagar berbanding Melayu yang menyokong Pakatan Rakyat.
Yang agak mengejutkan ialah, sudah mula terdapat orang Cina yang mengecam, mengutuk malah memaki hamun Teresa Kok kerana terlalu biadap sehinggakan tidak menghormati roh sambutan Tahun Baru Cina walaupun Teresa Kok sendiri berbangsa Cina.

Walaupun Teresa Kok seorang penganut Kristian, saya harap dia tidak memperlekehkan imej bangsa Tionghua di hadapan bangsa lain di Malaysia,” kata Datuk Huan Chen Guan dalam satu kenyataannya dari Dubai ketika mengulas kewujudan video tersebut.

tcg
Add caption
Dua hari sebelum itu, Huan turut mendedahkan tentang perangai biadap seorang lagi pemimpin DAP, Hew Kuan Yau yang mengutuk PM, Liow Tiong Lai dan beberapa orang pemimpin BN serta Malaysia secara amnya. Bezanya, Hew Kuan Yau tidak bikin klip video seperti Teresa Kok sebaliknya sekadar membuat kenyataan menerusi Facebook.

Pendedahan yang semakin meluas, akhirnya membawa kepada laporan polis dan kemarahan menerusi sidang media.
Itu sahajalah yang mampu dilakukan oleh Melayu dan penyokong kerajaan!

Satu tindakan yang amat bertentangan sekali dengan Pakatan Rakyat. Kemarahan yang ‘ala-ala manja’ sebegitu, tidak akan membawa sebarang hasil yang lebih meyakinkan tentang kesungguhan untuk memerangi kembali sokongan kepada UMNO mahupun kerajaan. Bahkan tindakan membuat laporan polis dan kebencian yang ditunjukkan kepada perbuatan kurang ajar Teresa Kok sebenarnya akan mendorong sokongan yang lebih besar kepada Teresa Kok dan DAP sendiri.

Teresa Kok sebenarnya amat sedar, tindakannya menyiarkan klip video tersebut akan merangsangkan kemarahan sebahagian besar rakyat Malaysia, khususnya orang Melayu. Teresa Kok tidak akan peduli sama sekali dengan kemarahan Melayu kerana yang dia mahukan adalah sokongan Cina. Lebih ramai Cina yang akan menyokongnya berbanding menentangnya.

Mungkin selama ini kita sudah terlupa apa yang dilakukan oleh Teresa Kok. Kebenciannya terhadap Melayu dan Islam terserlah menerusi sikap kurang ajarnya mencerobohi Masjid Negara dan cuba menjadikan Masjid Negara sebagai simbolik kepada pemecahan orang Melayu-Islam di negara ini dengan sokongan terhadap kedatangannya secara kurang ajar iaitu dengan berkasut dan tidak menutup aurat. Begitu juga dengan kebenciannya terhadap tulisan Jawi, laungan azan, bacaan tahrim dan sebagainya yang menurutnya mengganggu pemandangan, mengundurkan kemajuan negara dan diskriminasi terhadap Cina.
NYONYA MONAPOS ni duk cari Abang Zahid yang sedang mabuk Buah Limau

Bagaimana pula dengan penghinaan yang dilakukan oleh Teresa Kok terhadap PDRM apabila dia yang ketika itu disiasat di bawah Akta ISA, perlu dikurung untuk diambil keterangan. Teresa Kok menyifatkan makanan yang diberikan kepadanya jauh lebih murah berbanding MAKANAN UNTUK ANJINGnya walaupun PDRM dalam satu kenyataan, menafikan tuduhan Teresa Kok sebaliknya menyatakan mereka memberikan makanan yang dipesan sendiri oleh Teresa Kok.
Ada sebarang perubahan daripada perbuatan-perbuatan Teresa Kok itu?

Sudah tentu… sokongan Cina kepada DAP semakin bertambah kuat. Teresa Kok yang dikecam oleh orang Melayu terutama sekali penyokong kerajaan, disayangi dan dipuja-puja oleh Cina yang menyokong DAP serta Melayu yang menyokong Pakatan Rakyat. Sehinggakan Teresa Kok turut dijemput ke beberapa buah masjid untuk menyampaikan derma oleh JKKK Masjid seolah-olah cuba mendapatkan keberkatannya.

Teresa Kok memang mahu melihat Melayu marah. Teresa Kok memang mahu melihat lebih banyak laporan polis dibuat terhadapnya. Malah kalau boleh, Teresa Kok memang mahukan KEKASARAN FIZIKAL dibuat terhadapnya kerana semua itu akan mengundang simpati Cina dan Melayu Pakatan Rakyat kepadanya.

Apatah lagi dengan 48% Melayu dan 41% Cina di Kajang yang menjadi taruhan untuk melihat DYMM Sultan Selangor dikenakan tindakan dan tekanan menerusi permainan politik Anwar Ibrahim dan Pakatan Rakyat!

KESABARAN MELAYU BILA DIHINA TERESA KOK AMAT MENGHAIRANKAN BANYAK PIHAK

Masih ada yang tahu bersyukur
Di sebalik pelbagai tuduhan keganasan dan peningkatan kadar jenayah, belum ada seorang pun pemimpin Pakatan Rakyat, khususnya dari DAP dan PKR yang diserang, dibunuh, dibakar hidup-hidup atau sekurang-kurangnya dikelar dan disembelih sebelum bangkai mereka diletakkan di tepi jalan sebagaimana yang berlaku di Mexico.

Sebaliknya para pemimpin Pakatan Rakyat, khususnya DAP, bebas menghina sesiapa sahaja malah bebas memperlekehkan Perlembagaan Malaysia tanpa dikenakan sebarang tindakan dari segi undang-undang dengan Peguam Negara sendiri terlalu kecut perut untuk berhadapan dengan kekuatan dan kuasa DAP dan Pakatan Rakyat.

Dan lebih menarik lagi ialah apabila jikalau kes tersebut 'TERPAKSA' juga dibawa ke mahkamah, hakim-hakim dalam penghakiman mereka seringkali memilih untuk berpihak kepada Pakatan Rakyat dengan alasan-alasan yang penuh teknikal bagi mengelakkan mereka pula dikecam sebagai tidak telus dan membuat keputusan yang telah ditetapkan keputusannya sebelum perbicaraan lagi.

Nyonya Tua mempertikaikan TULISAN JAWI

Penghinaan demi penghinaan dibuat terhadap Melayu, Islam dan Bumiputera di negara ini. Perlembagaan Malaysia, khususnya Artikel 152, Artikel 153 dan Artikel 11 (4) dipertikaikan dengan sewenang-wenangnya, kemudian disambut serta disokong pula oleh Melayu-Melayu yang menyokong kuat Pakatan Rakyat, memperlihatan Kerajaan pula sebagai pihak yang langsung TIDAK BERTELUR dan tidak mampu menguatkuasakan undang-undang.

Kerajaan seolah-olah dilihat tidak sahaja diserang oleh Pakatan Rakyat, sebaliknya daripada kakitangan mereka, dari semua sektor terutama sekali sektor perundangan, dan yang lebih besar serangannya adalah KETAKUTAN KERAJAAN UNTUK MENGUATKUASAKAN UNDANG-UNDANG walaupun secara hakikinya, sokongan daripada masyarakat yang cuba Kerajaan ambil hati SUDAH TIDAK ADA LAGI!

Dengan kata lain, walaupun Kerajaan mengeluarkan arahan agar setiap kali masyarakat tersebut berak dan ianya perlu dijilat sampai kering, sokongan kepada Kerajaan tetap tidak akan dapat. Sebaliknya semakin kerap dan teruja pula untuk mereka untuk terus menyerang, menfitnah, mentohmah dan melakukan hasutan terhadap rakyat kononnya kerajaan yang ada pada hari ini adalah KERAJAAN BACUL.

Bagaimana pula dengan Melayu?

Mereka cuma marah dan buat laporan polis. Paling lebih pun, mereka akan menghantar ayam yang disembelih dan digantung di hadapan rumah Teresa Kok berserta kertas yang bertulis amaran...

ITU SAJALAH YANG BOLEH DIBUAT...

Teresa Kok tetap tidak bercalar. Teresa Kok tetap tidak berkudis. Keretanya tetap tidak dicalar-calarkan atau dibakar dan rumahnya pula tidak diruntuhkan atau diletupkan!
Cina pun boleh dapat zakat

Yang paling ironi ialah TERESA KOK BEBAS KE SANA KE MARI BERTEMU RAMAI ORANG, BAHKAN BERKEMPEN untuk PRK Kajang dengan bebas tanpa perlu bimbang akan keselamatannya kerana dia sangat tahu, apa sangatlah yang Melayu boleh buat.

Melayu cuma boleh marah dan kemudian buat laporan polis sebelum visual mereka disiarkan oleh stesen televisyen!!!

Sedangkan Teresa Kok pula dengan bebas dan selamba berkata, dia tidak rasa bersalah kerana video tersebut hanyalah satu sindiran dan satira politik. Cuba kalau kita pula buat macam tu kat Teresa Kok atau kepimpinan chauvinist terutama sekali di Pulau Pinang, dan cuba pula kita katakan semua ini hanyalah satu sindiran dan satira politik semata-mata...

Itu sajalah....


AMUKANMELAYU - PDRM hanya di ujudkan untuk membendung "KEMARAHAN ORANG ISLAMELAYU".....jika Melayu yang berbuat demikian, sudah lama Melayu itu akan merengkok dalam pagar besi. Tapi jika Cina atau NYONYA TUA ni yang buat.....tunggulah......tiada apa yang manakut dan merisaukan Nyonya Tua ni. Grenty selamat punya......