,مليسيا دان اسلام بوکن ميليک اورڠ ڤوليتيک
, مک ڤرجواڠن اݢام تتڤ دڤرجواڠکن اوليه اومت اسلام دري بيدڠ يڠ لاءين
سام اد كامي منڠ اتاو كامي ماتي

PERJALAN HAJI AKI


Saturday 1 February 2014

MALU...TAHAP IQ Pemimpin Selangor - Ahli Politik Bercakaran di Twitter


SELANGORKU.....malu dengan tahap IQ pemimpinnya

Oleh Nur Azlina Shaari
January 31, 2014 - Percakaran antara dua pengikut ahli politik iaitu Pengerusi PKR Selangor Azmin Ali dan Setiausaha Politik Menteri Besar Selangor, Faekah Husin rupanya tidak berhenti memandangkan umum mengetahui komunikasi antara mereka berdua tidak baik.
Sebelum ini, Azmin dan Faekah pernah saling tuduh-menuduh di laman sosial Twitter masing-masing ekoran dari rasa tidak puas hati mereka terhadap ketua masing-masing walaupun mereka tidak menyebut nama antara satu sama lain.
Terbaru, Azmin membidas kenyataan Faekah yang juga Ketua Pegawai Eksekutif Menteri Besar Incorporated (MBI) yang menyatakan Ketua Umum Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai orang luar Selangor harus mengetahui undang-undang politik di Selangor.
Kata Faekah, Anwar perlu meneliti terlebih dahulu Undang-undang Tubuh Kerajaan Selangor 1959 sebelum merealisasikan ‘impian’ Anwar untuk menjadi DUN Kajang atau MB Selangor.

 

“Politician outside Sgor do study State’s Constitutions, the process and procedure. Don’t insult Sultan and never overestimate yourself.” tulis Faekah.
Bukan itu sahaja, Faekah juga menyatakan tindakan beberapa pihak termasuklah Anwar yang begitu dengki untuk memecat Khalid sebagai MB Selangor adalah sebagai bernafsu besar.
“Yg mengejar bernafsu besar, yg menggendung patutkah berjiwa besar??”
Melihatkan kenyataan yang dibuat oleh Faekah dan terpukul dengan kenyataan pekerja kesayangan Khalid itu, Azmin membalas kenyataan Faekah dengan menggambarkan Faekah sebagai meracau. Juga, beliau menasihati Faekah untuk turun ke padang membantu Anwar untuk berkempen dalam PRK DUN Kajang.
“Lebih baik turun ke Kajang dan bantu kempen PR dan calon @anwaribrahim daripada meracau di rumah. Atau dah tak relevan.” tulis Azmin di Twitternya, hari ini.

Twitter Azmin

Umum mengetahui, selama ini Faekah tidak berapa berkenan dan setuju dengan setiap kenyataan dan tindakan yang dibuat oleh Anwar memandangkan Anwar kerap kali mengkritik pentadbiran Khalid di Selangor secara terbuka.
Bagi Faekah, perkara itu memalukan dan merosakkan imej ketuanya selaku individu yang berjawatan tinggi.
Malah, sejak dahulu lagi diketahui bahawasanya Anwar tidak menyukai Faekah kerana setiap keputusan yang dibuat oleh Khalid banyak ditentukan dan dipengaruhi oleh Faekah.
Walaupun Anwar sering memberikan pendapat dan nasihat juga saranan buat Khalid tentang cara-cara untuk mentadbir Selangor, Khalid selalu tidak memberikan respon yang baik terhadap kata-kata Anwar.
Justeru, perkara itulah yang merunsingkan Anwar dan mencuba untuk menyingkirkan Faekah dari terus berkhidmat bersama Khalid dengan cara meletakkan Setiausaha Agung PKR, Datuk Saifuddin Nasution di pejabat MB Selangor. Namun, usaha itu gagal.
Faekah semakin lantang bersuara apabila pengikut kesayangan Anwar pula, Azmin semakin rancak turut mengkritik Khalid dalam setiap gerak kerja yang dilakukannya. Justeru, pertelingkahan antara Anwar dan Khalid bukan sahaja berlaku, tetapi ia juga telah melibatkan Faekah dan Azmin.
Sebelum ini juga Faekah tidak begitu lantang bersuara namun, selepas Khalid kerap kali dibidas oleh pelbagai pihak, Faekah semakin berani bersuara menentang pihak-pihak yang cuba menjatuhkan Khalid termasuklah Anwar sendiri.
Jadi, dalam isu ini, apabila Anwar pula mengambil kedudukan secara drastik untuk bertanding dalam PRK di DUN Kajang selepas ADUN Kajang, Lee Chin Cheh meletakkan jawatan tanpa sebarang alasan dan dijadikan landasan buat Anwar untuk menjadi MB Selangor, ia menyemarakkan lagi rasa marah Faekah.
Tindakan Faekah ternyata berbeza dengan tindakan yang dilakukan oleh Khalid di mana ketuanya itu menyokong tinggi usaha Anwar untuk bertanding dalam PRK DUN Kajang.
Nampaknya, percakaran antara Azmin dan Faekah bakal menghangatkan lagi situasi PRK yang bakal berlangsung nanti. Ini kerana, masing-masing memperlihatkan kehendak dan kepentingan peribadi secara jelas kepada rakyat.


AMUKANMELAYU - Jangan biarkan hidup anda di selubungi misteri......bebaskan diri anda dari kongkongan  MINDA idealogi PAKATAN RAKYAT....