,مليسيا دان اسلام بوکن ميليک اورڠ ڤوليتيک
, مک ڤرجواڠن اݢام تتڤ دڤرجواڠکن اوليه اومت اسلام دري بيدڠ يڠ لاءين
سام اد كامي منڠ اتاو كامي ماتي

PERJALAN HAJI AKI


Monday 26 March 2012

ULAMAK BERCANGGAH PENDAPAT.....mengapa tidak kembali kepada FATWA?....kerana kita merasakan kita lebih mengentahui sehingga kita mengetepikan ijmak ulamak.

SERUPA TAPI TAK SAMA

Blogers : Seorang kata halal , seorang  lagi kata haram . Semua beralasan dengan Islam . Mana yang betul ini? Atau  Islam sedang di perdagangkan? Jangan berdaganglah Ugama dengan ISRAEL, mereka tidak akan membelinya. Jangan di buat biasa, ramai di kampung sana yang menjadi pengikut dan mereka mentafsirkan apa yang di cakap benar belaka. Jangan perbodohkan mereka. Sepatutnya kita mendidik mereka dan bukannya menggunakan mereka kerana kepentingan politik sahaja. Pakat main cakap ikut sedap mulut  aje !!!!! TGHH dan TGNA kata halal berniaga, Tantawi kata haram. apa nak jadi denga ngo orang ni. Tiap saat boleh berubah bukan diatas kehendak Ugama tapi di atas kepentingan politik. Kata puak lidah bercabang ngko orang marah. Kejatuhan ISLAM adalah di sebabkan pemimpinya dan bukanya kerana raayat. Jadi... janganlah membuat kesilapan yang sama berulang-ulang kali. Kami dah jemu.....Imam pun boleh di tegur kalau dia tersilap dalam SOLAT.....adakah menegur ULAMAK akan menjadi salah dan di anggap tidak menghormati ULAMAK kalau kita menegur kerana kita tahu mereka sedang melakukan kesalahan?

 Lihat gambar ini....kalau dulu majlis seumpama ini hanya berlaku di majlis tertutup dan dah tentulah Pemimpin UMNO yang selalu terlibat dengan Majlis seperti ini....itu pun hanya menjadi buah mulut sahaja kerana sukar untuk mendapatka bukti bergambar. Ini jelas dan nyata dengan gambarnya sekali. Kenapa tidak di beritahu lebih awal yang "Kita tak dapat datang atau menghadiri Majlis yang ada di hidangkan arak....atau kita suak untuk mengundang fitnah" fikir-fikirkanlah.
POK KA
tangisanmelayu - singapura di langgar todak....di bunuhnya budak itu kerana mengeluarkan IDEA menggunakan batang pisang sebagai kubu untuk menghalang serangan todak.....eh...eh...kesian.