,مليسيا دان اسلام بوکن ميليک اورڠ ڤوليتيک
, مک ڤرجواڠن اݢام تتڤ دڤرجواڠکن اوليه اومت اسلام دري بيدڠ يڠ لاءين
سام اد كامي منڠ اتاو كامي ماتي

PERJALAN HAJI AKI


Monday 31 July 2017

TUNJUKAN PADAKU, MANADIA PEMIMPIN POLITIK YANG SUSAH?



Image result for kekayaan pemimpin politik PKR
Kekayaan Ketua Pemuda PKR
Rakyat menyampah pemimpin pentingkan kekayaan


KUALA LANGAT: Rakyat menyampah dengan sikap segelintir wakil rakyat UMNO yang ghairah mengaut kekayaan untuk diri sendiri, berbanding berjuang membela rakyat.

Naib Presiden UMNO yang menjalankan tugas Timbalan Presiden, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi, berkata wakil rakyat itu sebelum ini hidup susah serta menggunakan kereta murah, namun hidupnya berubah sekelip mata menjadi kaya.

"Sebelum jadi wakil rakyat, tiada apa-apa (kekayaan). Pemimpin kena ubah sikap dengan mementingkan rakyat, akar umbi dan pengundi. 


Gambar-gambar MyWatch menunjukkan Zahid, mempunyai dua jam tangan utama. Dari dua gambar diatas, Zahid memakai jam tangan Richard Mille RM033 (RM293,000) dan yang ‘murah’ IWC Portuguese Perpetual Calander Ruang (RM180,000).

"Jangan sampai orang menjauhi kita. Semuanya sebab sikap pemimpin UMNO sendiri yang lupa peranan mereka," katanya berucap merasmikan Mesyuarat Perwakilan UMNO Bahagian Kota Kuala Langat di sini, hari ini.

Hadir sama, Setiausaha Perhubungan UMNO Selangor, Datuk Johan Abdul Aziz; Ketua UMNO Bahagian Kuala Langat, Datuk Sulaiman Mohd Karli; Ketua Wanita bahagian, Rozana Kamaruzzaman; Ketua Pemuda bahagian, Jefrizal Mohd Jaafar dan Ketua Puteri bahagian, Asima Beevi Mohd Sali.

Mengulas lanjut, Ahmad Zahid berkata, pakatan pembangkang berjaya menanam kebencian dalam kalangan rakyat terhadap UMNO sehingga parti ini dianggap iblis dan syaitan politik.

"Apa sahaja yang kita lakukan serba tidak kena. Kita dilabel rasuah, salah guna kuasa dan sering menyalahkan pegawai kerajaan sehingga dihadiahkan penyapu.

"Kebencian ini menyebabkan rakyat berpihak ke sebelah sana (pakatan pembangkang)," katanya.

Beliau berkata, ahli UMNO sepatutnya memberi tumpuan mengubah persepsi rakyat, bukannya banyak membuang masa menyelesaikan isu dalaman parti.

"Seladang patah tanduk apabila bergaduh sesama sendiri. Akhirnya daging seladang dimakan harimau dan keadaan ini yang kita lalui sekarang," katanya.


Related image


Tak Salah Pemimpin PAS Kaya – Nik Abduh

Tidak salah pemimpin PAS kaya atau memandu kereta mewah kerana ia tidak melanggar tuntutan Islam, kata Ketua Dewan Pemuda PAS, Nik Muhamad Abduh Nik Abdul Aziz.

Beliau berkata, pemimpin PAS perlu mempunyai kekayaan untuk membantu perjuangan parti itu menegakkan Islam.

Malah katanya, tidak salah sekiranya ada pemimpin PAS berniaga termasuk dengan kerajaan negeri Kelantan untuk mengumpul harta

“Jangan anggap semua pemimpin miskin, kena hidup sederhana, bukan begitu. Zaman Nabi Muhammad SAW dulu ada sahabat yang miskin, sederhana dan kaya.

“Nabi hidup sederhana tetapi bila nak perang, yang miskin keluar sikit (sumbangan) dan nabi akan jumpa dengan sahabat yang kaya seperti Abdul Rahman Auf dan Saidina Usman Affan.

“Bila kita perintah Kelantan, Tok Guru Nik Aziz ada kereta besar tetapi hidup sederhana. Ada pemimpin (PAS) yang otak bisnes lepas tu jadi kaya, Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) ‘cek’ tak ada apa sebab dia bisnes betul,” katanya.

Beliau berkata demikian ketika Wacana Kemerdekaan di Menara Tinjau, Tambatan Diraja di Kota Bharu baru-baru ini.

Sementara itu, mengulas mengenai kereta mewah yang dimiliki oleh Timbalan Menteri Besar, Datuk Mohd. Amar Nik Abdullah, Nik Abduh berkata, Mohd. Amar sememangnya mempunyai hobi mengumpul kereta sejak dahulu lagi.

“Datuk Nik Amar memang minat kumpul kereta. Saya orang Pengkalan Chepa, kami semua tahu dia suka mengumpul kereta, kadang-kadang ada kereta sampai empat lima buah depan rumah dia.

“Dia beli kereta terpakai dan jual, kadang-kadang dia tak sempat jual sebab itu nampak kereta banyak di depan rumah dia,” katanya.

Tambahnya, dalam Islam tidak salah untuk memeliki kenderaan yang terbaik disebabkan ia penting untuk berdakwah.

“Ketika zaman Nabi Muhammad SAW dahulu, baginda memiliki unta yang terbaik di Madinah, pada zaman itu semua tahu unta baginda adalah yang terbaik dan paling mahal tetapi baginda hidup sederhana.

“Kenapa unta baginda terbaik, sebab ia kenderaan untuk berdakwah tanpa kenderaan yang baik bagaimana baginda nak pergi ke sesuatu tempat untuk berdakwah dan berperang,” katanya.

Sebelum ini, tersebar di laman sosial, Mohd. Amar memilik beberapa jenis kereta mewah seperti Range Rover dan Toyota Velfire.

Mohd. Amar mengakui kesemua kenderaan tersebut adalah miliknya. – 7 Sept 2015.



Foto Boikot Barangan Cina Dap ORI.
Rumah milik Nga Kor Ming DAP Perak.
 -Ngeh Koo Ham MP DAP hasil pilihan Melayu Beruas
-Nga Kor Ming MP DAP hasil pilihan Melayu Taiping

Jam tangan surirumah mengalahkan jam tangan Perdana Menteri ....

RM486,000 sahaja
 Selama ini kita semua memerlukan jam kerana ia menunjukan waktu. Rupa-rupanya ada juga jam yang gunanya untuk menunjuk-nunjuk saja...

 Bukan menunjuk waktu tapi untuk menunjuk status kekayaan yang melimpah ruah....

  Bayangkanlah harga seutas jamtangan boleh beli sebuah rumah banglo sederhana ... boleh beli sebiji kereta Vellfire.... kita hanya mampu menggeleng kepala melihat telatah pemimpin kita ini....

Betapa hanya sebagai seorang surirumah sepenuh masa boleh mempunyai koleksi 4 jamtangan yang nilainya mencecah sehingga RM943,700.00 .... hingga mampu mengalahkan nilai koleksi 4 jamtangan Perdana Menteri Malaysia, Najib yang cuma berjumlah RM324,500.00 ....

Pejuang anti-jenayah R Sri Sanjeevan telah menerbitkan satu siri gambar dalam talian yang memaparkan jam tangan mewah yang dipakai oleh ahli-ahli politik.

Pengerusi Pasukan Petugas Pemantau Jenayah Malaysia (MyWatch) itu telah memuat naik beberapa gambar di laman Facebook MyWatch.
Gambar-gambar itu menunjukkan pegawai kanan dan ahli-ahli politik yang memakai jam tangan mewah yang berbeza pada masa yang berlainan.

 Antaranya ialah enam orang adalah dari BN dan tiga dari pembangkang. Juga
Isteri perdana menteri, Datin Seri Rosmah Mansor dan bekas perdana menteri yang lantang bersuara, Dr Mahathir Mohamad juga dipaparkan.
   
Menurut hasil penemuan MyWatch, pemimpin Umno lebih gemar jam tangan mewah dan antara mereka, Najib, Rosmah, Zahid, Hishammuddin dan Khairy ada lebih daripada satu jam.


Gambar-gambar menunjukkan Rosmah mempunyai empat jam tangan dan jam tangannya Richard Mille Lady RM 007 nampaknya yang paling mahal antara semuanya, dan dalam postnya, MyWatch mendakwa ia bernilai RM486,000.


 Jam tangan Rosmah yang lain yang di disiarkan di MyWatch, ialah Hublot BB Black Magic 114 (RM79,200), Hublot BB Black Magic 48 Baguette (RM225,000), dan Franck Muller Master Square Date Diamonds (RM153,500).

Menurut gambar-gambar tersebut, Najib, juga, mempunyai empat jam tangan hebat.

 Dan yang paling mahal, menurut MyWatch, ialah Hublot Big Bang King Power ‘Red Devils’ Manchester United limited edition, edisi terhad ‘Red Devils’, yang menurut MyWatch berharga RM165,000. Najib dikenali sebagai peminat pasukan bola sepak Manchester United.



Jam tangan Najib yang selebihnya, menurut MyWatch ialah Audemars Piguet Royal Oak Offshore Carbon (RM120,000), Harry Winston Project Z2 (RM97,500), dan Hublot BB Black Magic Black Ceramics (RM50,000).

Gambar-gambar MyWatch menunjukkan Zahid, Hishammuddin dan Khairy, masing-masing mempunyai dua jam tangan utama.


 Menurut gambar tersebut, Zahid memakai jam tangan Richard Mille RM033 (RM293,000) dan yang ‘murah’ IWC Portuguese Perpetual Calander Ruang (RM180,000).

Ia juga menegaskan bahawa Khairy memakai jam tangan Patek Philippe Nautilus bernilai RM160,000 dan Jaegar Reverso, yang harganya antara RM27,000 dan RM180,000.


 Manakala Hishammuddin mempunyai dua jam tangan Audemars Piguet, satu adalah Royal Oak Offshore Chronograph Black Ceramic Bezel (dianggarkan lebih RM70,000) dan yang kedua ialah Royal Oak, yang dianggarkan bernilai lebih daripada RM50,000.


 Namun, jam tangan Mahathir adalah Casio Protrek Triple Sensor Tide Graph PRG-130-1V, berharga RM1,020.

 Anwar memakai jam tangan Tag Heuer CAF101A, yang bernilai RM7,650 dan Nik Aziz memakai Casio Prayer Compass WP-310 bernilai RM300.


 Dan jam tangan Lim di dalam gambar adalah yang paling murah di kalangan mereka yang disenaraikan – Seiko Chronograph SND363. Gambar itu menyatakan bahawa di eBay, ia dijual pada harga AS$81 atau RM270


Pasukan Petugas Pemantau Jenayah Malaysia (MyWatch) telah memuat naik lapan gambar mengenainya di laman Facebook MyWatch.


jam tangan mewah



Ia juga termasuk allahyarham bekas Menteri Besar Kelantan Datuk Nik Aziz Nik Mat dan Ketua Umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim, yang sedang menjalani hukuman penjara lima tahun bagi sabitan tuduhan liwat.

Bagaimanapun, tidak semua daripada mereka memakai jam tangan mewah.
Dan jam tangan allahyarham Nik Aziz di dalam gambar itu adalah yang paling murah di kalangan mereka yang disenaraikan – jam Casio Prayer Compass WP-310 – bernilai RM330.

Antara lapan mereka, jam Zahid – Mille Richard RM033 – nampaknya yang paling mahal, dan MyWatch mendakwa dalam post itu ia berharga RM293,000.

Seterusnya, menurut MyWatch, adalah jam Najib – Hublot Big Bang King Power ‘Red Devil’ Manchester United limited edition – yang menurut MyWatch berharga RM165,000. Najib dikenalli sebagai peminat pasukan bola sepak Manchester United.

Sementara itu, Sanjeevan (kanan) mendakwa jam tangan Rosmah – Franck Muller Master Square Date Diamond – bernilai RM153,500.

Sanjeevan juga mendakwa Khairy memakai jam Patek Philippe Nautilus, bernilai RM160,000 manakala Hishammuddin memakai jam Audemars Piguet Royal Oak, yang menurut MyWatch dianggarkan bernilai lebih RM50,000.

Bagaimanapun, jam tangan Mahathir – Casio Protrek Triple Sensor Tide Graf PRG-130-1V – menurut MyWatch berharga RM1,020.

Menurut MyWatch, Anwar memakai jam Tag Heuer CAF101A, yang menurutnya berharga RM7,650.

Dan jam tangan allahyarham Nik Aziz di dalam gambar itu adalah yang paling murah di kalangan mereka yang disenaraikan – jam Casio Prayer Compass WP-310 – bernilai RM330.
Ketika dihubungi Malaysiakini, Sanjeevan berkata ia adalah satu usaha yang dilakukan oleh mereka di MyWatch dan mereka mengambil masa lapan hingga sembilan bulan untuk mencapai misi itu.

Beliau berkata mereka telah mengambil gambar pegawai-pegawai kanan dan ahli-ahli politik apabila mereka memakai jam tangan mereka pada masa-masa yang berbeza dan membandingkannya dengan senarai harga di laman web beberapa pengeluar jam tangan.

Bagaimanapun, beliau menegaskan bahawa ini tidak membawa maksud yang ahli-ahli politik berkenaan adalah ‘super kaya’ atau NGOnya mempunyai niat tidak baik terhadap mereka.

“Saya hanya mahu orang ramai tahu apa jenis gaya hidup ahli-ahli politik ini. Sebagai contoh, Mahathir tidak memakai jam tangan dalam beberapa majlis, begitu juga dengan Nik Aziz.

“Tetapi lihatlah perdana menteri dan yang lain-lainnya. Pada majlis yang berlainan, mereka memakai jam tangan yang berbeza,” katanya.

Apabila ditanya, Sanjeevan berkata beliau tidak memanggil sidang akhbar mengenai perkara ini.

“Saya tidak mahu perkara ini menjadi satu isu,” katanya sambil berkata iabukanlah satu pendedahan, tetapi hanya untuk ‘pengetahuan am’ dan tidak mahu mempolitikkannya. Malaysiakini

jam hishammuddin



 
KEKAYAAN DAN KEMEWAHAN KELUARGA LIM GUAN ENG

 
Wednesday, 21 January 2015

Selama ini, terutama semenjak 1996, Lim Guan Eng dan Lim Kit Siang memperkenalkan diri mereka sebagai golongan zuhud, golongan marhein, golongan yang membenci kemewahan dan golongan sosialis tegar yang amat membenci kapitalis.

Walaupun telah didedahkan bahawa Lim Kit Siang dan Lim Guan Eng sekeluarga sekadar pelakon wayang opera, tetapi tentera-tentera upahan mereka berjaya melindungi kejalangan tersebut menerusi pelbagai serangan ke atas para pemimpin UMNO dan Barisan Nasional. Mereka lebih aktif memperlekehkan para pemimpin UMNO dan Barisan Nasional dengan bantuan para tentera upahan sehingga akhirnya label yang mereka berikan itu, melekat kukuh serta dipercayai dan diterima ramai, termasuklah di kalangan orang Melayu-Bumiputera sendiri.







Hakikatnya, penyelewengan yang dibuat oleh Lim sekeluarga terutama selepas mereka berjaya menguasai Pulau Pinang dan Selangor, tidak lagi dapat disorok-sorok sekalipun mereka cuba berlakon seolah-olah mereka adalah pemimpin rakyat.

Lim Guan Eng sudah terasa kehangatan apabila kemewahan yang dipertontonkan oleh isterinya secara umum, mula mengaitkan mereka dengan skandal kewangan melibatkan syarikat dan entiti pemaju hartanah. Apatah lagi menerusi perlantikan isterinya yang mempunyai kuasa terus ke atas tanah-tanah dan hartanah di seluruh Pulau Pinang, menambahkan lagi syak wasangka, walaupun pada masa yang sama, Lim Guan Eng cuba menggunakan kebijaksanaan akauntan dan auditor untuk menipu imbangan perakaunan serta laporan kewangan Kerajaan Negeri Pulau Pinang.

Secara jelas, Lim Guan Eng mengikut jejak langkah keluarga Lee Kuan Yew yang telah memiliknegarakan Singapura untuk keluarga mereka sendiri, terutama yang berkaitan dengan perumahan, hartanah dan tanah di seluruh Singapura, sehinggakan syarikat guaman tunggal yang menguruskan isu-isu tanah dan hartanah di negara seberang tambak itu.






Dengan menggunakan Tan Kok Ping yang merupakan taikun hartanah yang cuba menguasai industri tanah dan hartanah di Pulau Pinang (BACA DI SINI) beberapa isu lain termasuklah tender terbuka yang 'tertutup' membabitkan tapak bekas kelab lumba kuda Pulau Pinang yang diserahkan kepada Berjaya Group serta syarikat 'serta-merta' dari China yang mendapat projek berbilion ringgit untuk terowong bawah laut Pulau Pinang, merupakan sebahagian daripada sumber kekayaan melampau Lim Guan Eng sekeluarga. Begitu juga dengan penarahan bukit-bukau serta perampasan tanah-tanah wakaf yang menjadi perkampungan orang Melayu tetapi tidak berdokumen untuk dimusnahkan dan diserahkan kepada syarikat-syarikat pemaju kroni Lim Guan Eng bagi pembangunan hartanah yang sangat mewah dan mahal, SPRM seharusnya melakukan siasatan secara terperinci dan tidak perlu bergantung kepada laporan awam semata-mata.



Dengan pendapatan dan perolehan selain pelaburan ke dalam Pulau Pinang yang menjunam di bawah pentadbiran Lim Guan Eng, perbelanjaan besar oleh Lim Guan Eng untuk kepentingan dirinya, dilihat sebagai satu bentuk penyelewengan dan perompakan besar.

Menariknya, bapanya, Lim Kit Siang serta para pemimpin DAP yang lain cuba mengalihkan isu ini dengan mengungkit-ungkit cerita tahun 1999 yang membabitkan Tun Daim-Mahathir sebagai cara mengambil kesempatan daripada keributan yang sedang berlaku sekarang ini. Isu tahun 1999 yang telah terbukti, Lim Kit Siang, Lim Guan Eng dan Anwar Ibrahim sebagai penipu besar, kembali diulang-ulang bagi meyakinkan generasi muda yang malas membuat ulangkaji untuk mempercayai tohmahan bahawa DAP jujur, lurus, telus dan terpuji, manakala UMNO-BN pula sangat korup.

Barangkali kerana itulah, Lim Guan Eng dan Lim Kit Siang tidak mampu langsung untuk mempertahankan Betty Chew dan berharap isu-isu yang mendedahkan gaya hidup mewah Betty Chew tidak akan bertahan lama atau dilupakan bila KESAH Tun Mahathir akan di UNGKIT dan di cungkil demi untuk KUASA.


AMUKANMelayu - Selalu beli kasut BUNDLE




JAM TANGAN PEMIMPIN KITA : SURI RUMAH PALING MEWAH ... Jam tangan surirumah mengalahkan jam tangan Perdana Menteri .... RM486,000 sahaja Selama ini kita semua memerlukan jam kerana ia menunjukan waktu. Rupa-rupanya ada juga jam yang gunanya untuk menunjuk-nunjuk saja... Bukan menunjuk waktu tapi untuk menunjuk status kekayaan yang melimpah ruah.... Bayangkanlah harga seutas jamtangan boleh beli sebuah rumah banglo sederhana ... boleh beli sebiji kereta Vellfire.... kita hanya mampu menggeleng kepala melihat telatah pemimpin kita ini.... Betapa hanya sebagai seorang surirumah sepenuh masa boleh mempunyai koleksi 4 jamtangan yang nilainya mencecah sehingga RM943,700.00 .... hingga mampu mengalahkan nilai koleksi 4 jamtangan Perdana Menteri Malaysia, Najib yang cuma berjumlah RM324,500.00 .... Pejuang anti-jenayah R Sri Sanjeevan telah menerbitkan satu siri gambar dalam talian yang memaparkan jam tangan mewah yang dipakai oleh ahli-ahli politik. Pengerusi Pasukan Petugas Pemantau Jenayah Malaysia (MyWatch) itu telah memuat naik beberapa gambar di laman Facebook MyWatch. Sehingga jam 8.15 malam ini, post itu telah mendapat lebih 13,000 'likes' dan 25,000 'shares'. Gambar-gambar itu menunjukkan pegawai kanan dan ahli-ahli politik yang memakai jam tangan mewah yang berbeza pada masa yang berlainan. Antaranya ialah enam orang adalah dari BN dan tiga dari pembangkang. Menurut hasil penemuan MyWatch, pemimpin Umno lebih gemar jam tangan mewah dan antara mereka, Najib, Rosmah, Zahid, Hishammuddin dan Khairy ada lebih daripada satu jam. Gambar-gambar menunjukkan Rosmah mempunyai empat jam tangan dan jam tangannya Richard Mille Lady RM 007 nampaknya yang paling mahal antara semuanya, dan dalam postnya, MyWatch mendakwa ia bernilai RM486,000. Jam tangan Rosmah yang lain yang di disiarkan di MyWatch, ialah Hublot BB Black Magic 114 (RM79,200), Hublot BB Black Magic 48 Baguette (RM225,000), dan Franck Muller Master Square Date Diamonds (RM153,500). Menurut gambar-gambar tersebut, Najib, juga, mempunyai empat jam tangan hebat. Dan yang paling mahal, menurut MyWatch, ialah Hublot Big Bang King Power 'Red Devils' Manchester United limited edition, edisi terhad 'Red Devils', yang menurut MyWatch berharga RM165,000. Najib dikenali sebagai peminat pasukan bola sepak Manchester United. Jam tangan Najib yang selebihnya, menurut MyWatch ialah Audemars Piguet Royal Oak Offshore Carbon (RM120,000), Harry Winston Project Z2 (RM97,500), dan Hublot BB Black Magic Black Ceramics (RM50,000). Gambar-gambar MyWatch menunjukkan Zahid, Hishammuddin dan Khairy, masing-masing mempunyai dua jam tangan utama. Menurut gambar tersebut, Zahid memakai jam tangan Richard Mille RM033 (RM293,000) dan yang 'murah' IWC Portuguese Perpetual Calander Ruang (RM180,000). Ia juga menegaskan bahawa Khairy memakai jam tangan Patek Philippe Nautilus bernilai RM160,000 dan Jaegar Reverso, yang harganya antara RM27,000 dan RM180,000. Manakala Hishammuddin mempunyai dua jam tangan Audemars Piguet, satu adalah Royal Oak Offshore Chronograph Black Ceramic Bezel (dianggarkan lebih RM70,000) dan yang kedua ialah Royal Oak, yang dianggarkan bernilai lebih daripada RM50,000. Namun, jam tangan Mahathir adalah Casio Protrek Triple Sensor Tide Graph PRG-130-1V, berharga RM1,020. Anwar memakai jam tangan Tag Heuer CAF101A, yang bernilai RM7,650 dan Nik Aziz memakai Casio Prayer Compass WP-310 bernilai RM300. Dan jam tangan Lim di dalam gambar adalah yang paling murah di kalangan mereka yang disenaraikan – Seiko Chronograph SND363. Gambar itu menyatakan bahawa di eBay, ia dijual pada harga AS$81 atau RM270. Posted by cerita kedai kopi at 4:57 PM

Cheap Offers: http://bit.ly/gadgets_cheap
JAM TANGAN PEMIMPIN KITA : SURI RUMAH PALING MEWAH ... Jam tangan surirumah mengalahkan jam tangan Perdana Menteri .... RM486,000 sahaja Selama ini kita semua memerlukan jam kerana ia menunjukan waktu. Rupa-rupanya ada juga jam yang gunanya untuk menunjuk-nunjuk saja... Bukan menunjuk waktu tapi untuk menunjuk status kekayaan yang melimpah ruah.... Bayangkanlah harga seutas jamtangan boleh beli sebuah rumah banglo sederhana ... boleh beli sebiji kereta Vellfire.... kita hanya mampu menggeleng kepala melihat telatah pemimpin kita ini.... Betapa hanya sebagai seorang surirumah sepenuh masa boleh mempunyai koleksi 4 jamtangan yang nilainya mencecah sehingga RM943,700.00 .... hingga mampu mengalahkan nilai koleksi 4 jamtangan Perdana Menteri Malaysia, Najib yang cuma berjumlah RM324,500.00 .... Pejuang anti-jenayah R Sri Sanjeevan telah menerbitkan satu siri gambar dalam talian yang memaparkan jam tangan mewah yang dipakai oleh ahli-ahli politik. Pengerusi Pasukan Petugas Pemantau Jenayah Malaysia (MyWatch) itu telah memuat naik beberapa gambar di laman Facebook MyWatch. Sehingga jam 8.15 malam ini, post itu telah mendapat lebih 13,000 'likes' dan 25,000 'shares'. Gambar-gambar itu menunjukkan pegawai kanan dan ahli-ahli politik yang memakai jam tangan mewah yang berbeza pada masa yang berlainan. Antaranya ialah enam orang adalah dari BN dan tiga dari pembangkang. Menurut hasil penemuan MyWatch, pemimpin Umno lebih gemar jam tangan mewah dan antara mereka, Najib, Rosmah, Zahid, Hishammuddin dan Khairy ada lebih daripada satu jam. Gambar-gambar menunjukkan Rosmah mempunyai empat jam tangan dan jam tangannya Richard Mille Lady RM 007 nampaknya yang paling mahal antara semuanya, dan dalam postnya, MyWatch mendakwa ia bernilai RM486,000. Jam tangan Rosmah yang lain yang di disiarkan di MyWatch, ialah Hublot BB Black Magic 114 (RM79,200), Hublot BB Black Magic 48 Baguette (RM225,000), dan Franck Muller Master Square Date Diamonds (RM153,500). Menurut gambar-gambar tersebut, Najib, juga, mempunyai empat jam tangan hebat. Dan yang paling mahal, menurut MyWatch, ialah Hublot Big Bang King Power 'Red Devils' Manchester United limited edition, edisi terhad 'Red Devils', yang menurut MyWatch berharga RM165,000. Najib dikenali sebagai peminat pasukan bola sepak Manchester United. Jam tangan Najib yang selebihnya, menurut MyWatch ialah Audemars Piguet Royal Oak Offshore Carbon (RM120,000), Harry Winston Project Z2 (RM97,500), dan Hublot BB Black Magic Black Ceramics (RM50,000). Gambar-gambar MyWatch menunjukkan Zahid, Hishammuddin dan Khairy, masing-masing mempunyai dua jam tangan utama. Menurut gambar tersebut, Zahid memakai jam tangan Richard Mille RM033 (RM293,000) dan yang 'murah' IWC Portuguese Perpetual Calander Ruang (RM180,000). Ia juga menegaskan bahawa Khairy memakai jam tangan Patek Philippe Nautilus bernilai RM160,000 dan Jaegar Reverso, yang harganya antara RM27,000 dan RM180,000. Manakala Hishammuddin mempunyai dua jam tangan Audemars Piguet, satu adalah Royal Oak Offshore Chronograph Black Ceramic Bezel (dianggarkan lebih RM70,000) dan yang kedua ialah Royal Oak, yang dianggarkan bernilai lebih daripada RM50,000. Namun, jam tangan Mahathir adalah Casio Protrek Triple Sensor Tide Graph PRG-130-1V, berharga RM1,020. Anwar memakai jam tangan Tag Heuer CAF101A, yang bernilai RM7,650 dan Nik Aziz memakai Casio Prayer Compass WP-310 bernilai RM300. Dan jam tangan Lim di dalam gambar adalah yang paling murah di kalangan mereka yang disenaraikan – Seiko Chronograph SND363. Gambar itu menyatakan bahawa di eBay, ia dijual pada harga AS$81 atau RM270.

Cheap Offers: http://bit.ly/gadgets_cheap