,مليسيا دان اسلام بوکن ميليک اورڠ ڤوليتيک
, مک ڤرجواڠن اݢام تتڤ دڤرجواڠکن اوليه اومت اسلام دري بيدڠ يڠ لاءين
سام اد كامي منڠ اتاو كامي ماتي

PERJALAN HAJI AKI


Saturday 11 October 2014

ARAK - UMNO MEMULAKANNYA DAN PAS/PKR MELENGKAPKANNYA

MULANYA DI SINI.....!!!!!!

1 juta Bukan Melayu diberikan kerakyatan tanpa diproses adalah tidak sah - HATI MELAYU


Perjanjian Persekutuan Tanah Melayu
PENULIS MENUNTUT WASIAT PADUKA RAJA-RAJA MELAYU

Wasiat Raja-Raja Melayu

Perdana Menteri Malaysia IV Tun Dr Mahathir Mohamad pernah menyarankan agar diadakan Suruhanjaya Khas RCI bagi mengkaji 1 juta kerakyatan  yang diberikan kepada Bukan Melayu sebagai pra-Kemerdekaan oleh Ketua Menteri Tanah Melayu Tunku Abdul Rahman Putra ialah bukti bahawa orang Melayu ‘murah hati’ bersedia untuk berkongsi tanahair mereka dengan mereka yang dianggap ‘orang asing’ dan ‘tidak berkerakyatan’ (Stateless Persons).

Tunku Abdul Rahman telah bersetuju untuk menerima terus 980,000 Bukan Melayu yang diiktiraf sebagai  ‘tidak berkerakayatan’ (Stateless Persons) sebagai warganegara dan diberikan taraf dan hak sebagai rakyat Persekutuan Tanah Melayu. Tiada proses untuk mengkaji permohonan setiap mereka ini dan saringan dibuat menurut undang undang yang berkuat kuasa ketika itu iaitu sebagaimana dalam Artikel 12 Perjanjian Persekutuan Tanah Melayu.

Ini bermakna samada mereka memenuhi syarat sebagai layak untuk memohon dan ditimbangkan untuk menjadi rakyat Persekutuan Tanah Melayu itu tidak berlaku. Golongan ‘Tidak berkerakayatan’ (Stateless Persons) ini bukan sahaja mendapat kerakyatan, mereka juga secara automatiknya mendapat kuasa memerintah melalui sistem demokrasi Raja Berperlembagaan. Sebelum datang penjajah, tanahair ini diperintah oleh Raja Raja Melayu. Secara tidak langsung, hak kerakyatan memberikan gologan Bukan Melayu kuasa yang dahulunya hak mutlak Raja Raja Melayu.

Komponen Perjanjian Persekutuan Tanah Melayu; Raja Melayu, UMNO dan Pesuruhjaya British
Komponen Perjanjian Persekutuan Tanah Melayu; Raja Melayu, UMNO (mewakili rakyat baginda Tuanku) dan Pesuruhjaya British


Majlis Haram Oktoberfest... @KhalidSamad Puas? 

Siapa rasmi kilang arak ini?


Keterangan: Gambar-Gambar Pada Tahun 1966 Bilamana Tunku Abdul Rahman, Perdana Menteri Malaysia yang Pertama merangkap PRESIDEN UMNO YANG KE-2 Merasmikan Kilang Guinness Malaysia Bhd 1966.
Sumber: http://perisik-rakyat.com/2010/04/tahun-1966-siapa-rasmi-kilang-guinness.html


 

  



ARAK HARAM - ... Tapi kenapa ada ORANG PAS dan UNO SUKA....?


Apalah Tujuan YB PKR & DAP Ini Bergambar Dengan Arak Arak Ini



Sampai begitu sekali mereka mahu menyokong pesta arak.
Mahu tunjukkan kepada siapa gambar gambar ini? Mahu cabar siapa dengan gambar gambar begini?
Apakah PAS Selangor masih lagi tidak faham lagi? Azmin Ali sebagai MB Selangor pun tidak boleh buat apa, tengok sahajalah kelakuan mereka.