,مليسيا دان اسلام بوکن ميليک اورڠ ڤوليتيک
, مک ڤرجواڠن اݢام تتڤ دڤرجواڠکن اوليه اومت اسلام دري بيدڠ يڠ لاءين
سام اد كامي منڠ اتاو كامي ماتي

PERJALAN HAJI AKI


Friday 25 December 2015

MALAM YANG HILANG


Tadi aku lihat senja beratur panjang
Senja tidak menunggu malam
Malam yang datang bertandang
Siang telah lama menghilang
Yang tinggal hanyalah sisa-sisa kenangan semalam

Tadi aku lihat senja meminta aku yang datang
Tika malam menunggu di belakang
Senja pula yang menghilang
Siang sudah lama menghilang......
Yang tinggal hanyalah gurauan dan kenakalan

Tadi aku lihat senja menunggu aku di persimpangan
Antara rindu dan kesepian
Berbicara dalam diam
Mengumpul sendu di sebalik kasih sayang
Setelah lama aku tinggalkan

Tadi aku lihat senja menggamit aku datang
Sementara menunggu malam menjelang
Dia seperti bayang-bayang
Tika datang tidak kelihatan
Dia bersembunyi di gelap malam.....

Tika aku lihat senja yang hilang
Bayang-bayang bersembunyi di sebalik malam
Jika bercanda tiada siapa yang datang
Kami hilang di sebalik kenangan
Membilang hari yang telah pergi
Malam tidak boleh di ganti
Seperti siang kehilangan mentari......


Tok Aki 
Olak Lempit
Didikasi untuk G
Jumaat 25/12/2015