,مليسيا دان اسلام بوکن ميليک اورڠ ڤوليتيک
, مک ڤرجواڠن اݢام تتڤ دڤرجواڠکن اوليه اومت اسلام دري بيدڠ يڠ لاءين
سام اد كامي منڠ اتاو كامي ماتي

PERJALAN HAJI AKI


Thursday 2 April 2015

KITA ORANG MELAYU ANAKKU - KOMONUTI PENDATANG ASING SEDANG MENYERANG TANAH MELAYU


PERINGATAN YANG DI LUPAKAN
SEJARAH YANG DI LUPAKAN


Airmata di Cardoba.... hari peringatan bagaimana orang ISLAM DIBOHONG dan dibunuh beramai-ramai


Mereka masih menyimpan "PANJI TENTERA ISLAM" yang berjaya mereka rampas

Ia berlaku ketika era perang salib

Serangan tentera salib dilakukan dengan kejam tanpa mengenal perikemanusiaan. Bukan hanya tentera-tentera Islam yang dibunuh, malah termasuk masyarakat awam, wanita-wanita, anak-anak kecil dan orang-orang tua. Satu demi satu daerah di Sepanyol ditakluk oleh tentera salib.

Granada adalah daerah terakhir yang ditakluk. Penduduk  Islam di Sepanyol ( yang juga dikenali sebagai orang Moor) terpaksa berlindung di dalam rumah untuk menyelamatkan diri. Tentera-tentera salib terus menerus mengejar mereka. Apabila jalan-jalan dalam keadaan sunyi sepi, yang tinggal hanyalah  sisa-sisa ribuan mayat yang bergelimpangan yang bermandikan darah.  Tentera salib mengetahui bahawa masih ramai umat Islam di Granada yang masih bersembunyi dalam rumah masing-masing. Dengan lantang tentera-tentera salib meneriakkan pengumuman bahawa umat Islam di Granada boleh keluar dari rumah mereka dengan aman dan dibenarkan untuk berlayar keluar dari Sepanyol dengan membawa barang-barang keperluan mereka.

Orang-orang Islam pada mulanya masih curiga dengan tawaran tersebut. Beberapa orang Muslim diizinkan untuk melihat sendiri kapal-kapal layar yang sudah disiapkan di pelabuhan. Setelah benar-benar melihat terdapat kapal yang sudah disediakan untuk mereka, mereka pun segera bersiap untuk meninggalkan Granada dan berlayar meninggalkan Sepanyol.

Keesokan harinya, ribuan penduduk Islam Granada keluar dari rumah-rumah mereka dengan membawa seluruh barang-barang keperluan, berjalan beriringan menuju ke pelabuhan. Beberapa orang Islam yang tidak mempercayai pasukan salib memilih untuk bertahan dan terus bersembunyi di rumah-rumah mereka. Setelah ribuan umat Islam Sepanyol berkumpul di pelabuhan, dengan pantas tentara salib menggeledah rumah-rumah yang telah ditinggalkan para penghuninya. Api dilihat menjulang-julang ke angkasa setelah mereka membakar rumah-rumah tersebut bersama-sama dengan orang-orang Islam yang masih bertahan bersembunyi di dalamnya.

Ribuan umat Islam yang lain terkandas di pelabuhan dan hanya mampu tergamam apabila melihat tentera salib membakar pula kapal-kapal yang dikatakan akan mengangkut mereka untuk  keluar dari Sepanyol. Kapal-kapal tersebut dengan cepat tenggelam ke dalam lautan. Ribuan umat Islam tidak dapat melakukan apa-apa kerana tidak mempunyai sebarang senjata. Mereka juga kebanyakannya terdiri daripada  perempuan-perempuan dan anak-anak mereka yang masih kecil. Tentara salib telah mengepung mereka dengan pedang yang terhunus.

Dengan satu teriakan arahan dari pemimpin mereka, ribuan tentera salib segera membunuh umat Islam Sepanyol tanpa rasa belas kasihan. Jeritan, tangisan dan takbir memecah suasana. Seluruh kaum Muslimin Sepanyol di pelabuhan tersebut habis dibunuh dengan kejam. Mayat bergelimpangan di merata-rata tempat. Laut yang biru telah berubah menjadi merah kehitaman.

Tragedi ini bertepatan pada tanggal 1 April. Inilah yang kemudiannya diperingati oleh dunia Kristian apabila tibanya 1 April sebagai April Fool (The April's Fool Day).

Pada tanggal 1 April, orang-orang dibolehkan untuk menipu dan berbohong terhadap orang lain. Bagi umat Kristian, April Fool merupakan hari kemenangan atas pembunuhan ribuan umat Islam di Sepanyol oleh tentera salib melalui cara-cara penipuan. Oleh sebab itulah mereka merayakan April Fool dengan cara membolehkan penipuan dan pembohongan walaupun diselaputi dengan alasan sekadar sebagai hiburan atau gurauan semata-mata.

Bagi umat Islam, April Fool  merupakan tragedi yang sangat menyedihkan. Hari di mana ribuan saudara seiman mereka disembelih dan dibunuh oleh tentera salib di Granada, Sepanyol. Oleh sebab itu, adalah tidak patut bagi umat Islam untuk turut serta dalam  merayakan tradisi ini. Sesiapapun orang Islam yang turut merayakan April Fool, maka ia sesungguhnya sedang  meraikan ulang tahun pembunuhan kejam ribuan saudara mereka di Granada, Sepanyol pada 5 abad yang silam.

Jadi, perhatikanlah di sekeliling anda, anak-anak anda dan diri anda sendiri daripada terkena virus jahil April Fool tanpa kita sedari. Wallahua’lam.


Sepak Mula Gerakan Pemberontakan Kepada Sistem Raja Beperlembagaan dan Raja-Raja Melayu Telah Dilancarkan


Sepak mula kepada gerakan pemberontakan kepada Sistem Raja Beperlembagaan ini dimulakan melalui sidang akhbar Sekretariat Badan Bukan Kerajaan (NGO) Teo Beng Hock Trust For Democracy.

Gerakan ini telah menunjukkan belang mereka. Mereka dengan penuh biadab menyatakan kepada Sultan Selangor dengan perkataan berikut:

"Kita mohon agar Sultan Selangor untuk tidak mencampuri urusan pentadbiran dan keputusan mengenai pemilihan pucuk pimpinan kerajaan  negeri," 

Sepak Mula Pemberontakan Kepada Sistem Raja Beperlembagaan, ke mana halatuju akhir mereka dan sehingga tahap mana kaedah melawan sistem ini akan digunakan mereka?

Siapa mereka untuk menasihati Sultan? Siapa pula mereka untuk mempertikaikan peranan Sultan Selangor di dalam menentukan serta mahu menyekat hak-hak baginda sebagaimana yang dibenarkan serta termaktub di dalam Perlembagaan Negara dan Undang-Undang Tubuh Kerajaan Negeri?

Benarlah kata-kata Tun Abdul Hamid, bekas Ketua Hakim Negara, penghapusan Ordinan Darurat, Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) dan terbaru cadangan menghapuskan Akta Hasutan 1948 telah menjadi baja yang menyebabkan semua elemen-elemen ekstremis dan subversif yang selama ini bersembunyi, kini berani keluar menunjukkan muka mereka masing-masing.

Apakah Ketua Polis Negara dan Tan Sri Gani Patail masih belum dapat nampak dengan jelas ke mana halatuju akhir gerakan yang baru dimulakan ini semalam? 

Tindakan mereka ini menghina Sistem Raja Berpelembagaan telah menyebabkan sistem yang diamalkan oleh demokrasi unik  negara ini menjadi subjek cacian, dibenci serta mendapat penghinaan oleh orang ramai.

Pemerintah, organ-organ pemerintah serta semua pihak yang menghormati Sistem Raja Beperlembagaan ini harus tampil menyatakan bantahan dan membuat laporan Polis supaya gerakan pemberontakan ini dapat dipatahkan sebelum ia mencetuskan keadaan huru hara di dalam negara.

Semua elemen subversif dan ekstremis yang turut disokong oleh mereka-mereka yang telah dibuktikan pernah didanai oleh dana asing seperti Datuk S Ambiga yang juga telah mengeluarkan kenyataan serupa tentang Sultan Selangor harus diberi perhatian serius oleh pihak berkuasa.

Jika tidak bersedia untuk menyerahkan tugas menjaga Sistem Raja Beperlembagaan ini kepada rakyat-rakyat yang setia kepada Agama dan Ulil Amri, maka sila bertindak segera ke atas elemen-elemen ekstremis, anarkis dan mungkin juga diserap golongan subversif selama ini.

Kebebasan berkarya di gunkan dengan niat jahat dan menghina....



Karya berikut adalah kepunyaan seorang pelukis Vincent Leong yang memang suka membuat kontroversi.










Lukisan diatas dipamerkan di Art Stage Singapore. Lukisan gambar tugu negara dari belakang berajuk "Kenapamu Malaysia" seolah-olah memomokkan lagu Keranamu Malaysia kerana membawa kes liwat Anwar ke mahkamah.

Bukalah kanun keseksaan Singapura dan lihat bawah seksyen 377. Jangan hairan jika ianya satu kesalahan sebab semua negara commonwealth adaptasi undang2 yg sama.


Kononnya dia akan kata ini kebebasan berkarya. Lihat di YouTube - Interview: In Conversation with Vincent Leong dan  Gillman Barracks: Silverlens - Vincent Leong: Hari Ini Dalam Sejarah (This Day in History).

Agaknya ...



Kat Singapore beranilah dia hina Melayu, berani ke dia buat di Thailand?


JIKA BANGSA MEREKA PULA DI HINA?

Remaja rakam video kutuk Kuan Yew ditangkap (DEMOKRASI DI NEGARA SANJUNGAN KAFIR DAP)


SINGAPURA - Seorang remaja berumur 17 tahun ditahan hari ini selepas merakam video mengkritik bekas Perdana Menteri Singapura Lee Kuan Yew dan menghina agama Kristian.
Menurut Channel News Asia, 15 laporan polis dibuat terhadap perakam video, Amos Yee yang kemudiannya dimuatnaik ke laman video Youtube.
Video berkenaan yang berdurasi 8 minit dan 38 saat sudah dipadam.
Difahamkan, Yee juga memuatnaik lukisan lucah ke Facebook dan blog milik beliau.

Menfitnah dan Menghina Raja-Raja Islamelayu


Penerbit akhbar mingguan bisnes, The Edge, Ho Kay Tat (kanan) dan Ketua Pegawai Eksekutif The Malaysian Insider, Jahabar Sadiq di bawah Akta Hasutan.
PETALING JAYA : Polis telah menahan penerbit akhbar mingguan bisnes, The Edge, Ho Kay Tat dan Ketua Pegawai Eksekutif The Malaysian Insider, Jahabar Sadiq di bawah Akta Hasutan.
Fitnah yang Berkaitan
The Malaysian Insider kini adalah portal berita milik The Edge.
Menurut portal berita itu, Jahabar dan Ho ditahan Selasa pagi di Balai Polis Dang Wangi ekoran satu artikel yang diterbitkan minggu lalu.

Dari kiri; Jahabar Sadiq, Ho Kay Tat, Lionel Morais, Zulkifli Sulong dan Amin Iskandar
Semalam (Isnin), polis telah menahan Pengarang Urusan The Malaysian Insider, Lionel Morais, Pengarang Bahasa Malaysianya, Zulkifli Sulong yang juga bekas pengarang Harakah serta Pengarang Berita, Amin Iskandar.
Portal berita itu telah memuat naikkan satu artikel yang menyebut bahawa Majlis Raja-Raja telah menolak pelaksanaan Hukum Hudud ketika persidangan pada 11 Mac lalu.
Artikel tersebut memetik sumber-sumber dalaman sebagai berkata.
Bagaimanapun, Penyimpan Mohor Besar Raja-Raja, Datuk Seri Syed Danial Syed Ahmad telah membuat penafian berhubung perkara tersebut dan membuat laporan polis, Khamis lalu – Mstar

Selepas tangkapan....mereka terus menyerang.....
Sebagai contoh ialah kenyataan Centre for Independent Journalism (CIJ) yang mempersoalkan 'keangkuhan pihak berkuasa dalam melakukan tangkapan'. Memang sungguh naif bodoh tuduhan CIJ ini. Yang lebih tidak bertanggungjawab ialah kenyataan CIJ yang seterusnya,
Sekiranya artikel itu didapati tidak betul, ia boleh dibidas dan TMI boleh diminta menarik balik atau membuat pembetulan," kata Pengarah CIJ Sonia Randhawa dan Jac Kee dalam satu kenyataan semalam. seterusnya
Beginikah mentaliti pihak Centre for Independent Journalism di dalam mempertahankan etika kewartawan di dalam negara ini?

Sepatutnya, setiap wartawan mesti memastikan berita yang mereka akan laporkan itu sah dan benar sebelum diterbitkan. Inilah yang patut keluar dari mulut Sonia Randhawa - by Dr. MiM.

PENGHINAAN DI HARI PERASMIAN DUN PERAK

Penghinaan kepada Tuanku
Biadap -  ADUN-ADUN pembangkang tidak menghormati majlis perasmian DUN oleh Sultan Perak dengan berpakaian tidak mengikut etika. Berpakaian serba hitam menggambarkan kematian dan kesedihan, bukan berpakaian rasmi istiadat "No. 1 Dress" sebagaimana sepatutnya. Inilah lambang kebiadaban dan penderhakaan ADUN-ADUN pembangkang Perak terhadap baginda Sultan dan Institusi Raja-Raja Melayu.

ADUN DAP TRONOH KURANG AJAR! BIADAP! 


Itulah ayat yang selayaknya diterima oleh Adun DAP Tronoh yang berterusan menghina Sultan Perak.
Jika pada hari pertama pembukaan Sidang Dun Perak, barisan pembangkang telah mencemarkan kesetiaan kepada Sultan Perak dengan memakai pakaian hitam kononnya berkabung atas kematian Lee Kuan Yew. Semalam, DAP Perak sekali lagi berlaku biadap dengan terus menghina Dewan dan Sultan dengan mengeluarkan perkataan biadap. 

"TUANKU LU PUNYA RAJA KA?! CILAKA LU!" 

Ayat tersebut dikeluarkan oleh Adun DAP Tronoh kepada YB Datuk Shahrul, Adun Rungkup yang meminta penjelasan kenapa pembangkang memakai pakaian hitam tempoh hari. Namun, Adun DAP mengajak Datuk Shahrul keluar dewan dan bertumbuk. Siapa yang CILAKA???- by Jawa Bernam


SUARA ISLAM DI SEKAT DI JPM



  1. Sama mcm politicians Melayu hanya berani lwan Melayu lemah untuk tunjuk berkuasa & ada KERJA.

    WEB Malaysian Insider memfitnah dibiarkan Mampu. Mungkin Kerana:
    1. Bodoh English
    2. Malas Kerja
    3. Pengecut
    @
    4. Tak tahu bertindak.

    Ini menimbulkan Pertanyaan - perlukah agensi seperti ini wujud. Adakah ia lebih banyak membazirkan wang Cukai daripada memberi MANFAAT.

    JIKA tak Mampu kawal web penentang Islam terutama dari pihak Evangelical lagi baik bungkus. Ada banyak lagi pihak yg lebih efficient boleh diberikan dana.
    Reply
  2. Betul tu ben. Aku keje kerajaan tensen. dulu boleh tgk guna mampu.net (sistem rangkaian utk pejabat kjaan di putrajaya). Skrg kalo nak tgk web isma, bangkit kena guna fon sendiri. Tp aku syak kepala dia arah mcm tu. Sbb portfolio mampu letak under joseph entulu, menteri kristian dr sarawak. Tgklah puak ni bagi kuasa sikit dah pandai sekat suara org melayu islam. Kadang2 rasa fedup keje ngan kjaan najib ni. Patut jd backline utk pertahan dan upgrade melayu ngan islam. Tp perangai da srupa sektor swasta yg majoritinya kaum cina kontrol. Lebihkan kaum tu je.

  3. jentayu

Lagi Islam Di Hina - Lukisan Anurendra Jehadeva

Pameran bertajuk Pameran Seni M50 – Selamat Hari Malaysia anjuran Artemis Art KL mempamerkan salah seorang pelukis bernama Anurendra Jegadeva dengan tema lukisan ”ABC For The Middle – Age Middle Classes”. Salah satu lukisannya melakarkan mesej penghinaan dengan menyebut “I for *****” (seolah-olah menyatakan Islam itu untuk orang *****) beserta dengan tulisan khat basmallah terbalik di bawahnya yang jelas menunjukkan unsur niat yang jahat oleh pelukis tersebut. Manakala untuk J dan K pula di buat “J for Jesus” dan “K for Krisna” – tanpa ada sebarang unsur penghinaan. 



Mereka2 yang tengok lukisan tersebut beranggapan bahawa ; 
1. I for idi0t tue merujuk kepada I for Islam. 
2. Then bismillah yang terbalik di anggap menghina islam 
3. Bendera malaysia mereka anggap bahawa pelukis anggap ia sebagai lanun. 

Kesemua di atas ialah anggapan/persepsi beberapa pihak yang merasakan bahawa pelukis tersebut telah menghina Islam setelah melihat lukisan oleh pelukis tersebut. 





Ketua Polis Negara Di Serang

Dewan Rakyat hari ini menolak usul tergempar memecat Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar yang dibawa oleh Sim Tze Tzin (PKR-Bayan Baru) berikutan kebimbangan wujudnya penyalahgunaan Akta Hasutan. Keputusan itu dibuat Yang Dipertua Dewan Rakyat, Tan Sri Pandikar Amin Mulia di dalam kamar beliau hari ini. 

Dalam kenyataan keputusan itu, Pandikar berkata, tindakan Khalid adalah di bawah bidang kuasa yang diberikan kepadanya bagi memastikan keamanan dan keselamatan negara terjamin. "Saya telah meneliti perkara yang dibangkitkan oleh yang Berhormat (MP Bayan Baru) dan mendapati bahawa tindakan yang diambil oleh Ketua Polis Negara adalah dibawah bidang kuasa yang diberikan kepadanya mengikut peruntukan undang-undang yang sedia ada bagi maksud keselamatan negara dan ketenteraman awam. "Oleh yang demikian, perkara ini tidak perlu disegerakan," katanya. 


Ini betul2 BIADAP & KURANG AJAR, harap PDRM dapat buat tangkapan dalam masa waktu yang tercepat. "SELAMAT HARI POLIS YANG KE208"

Tze Tzin pada Rabu telah mengemukakan usul menggesa Khalid dipecat kerana didakwa menggunakan Akta Hasutan begi menahan ahli-ahli Parlimen khasnya pembangkang. Dalam usul itu, Tze Tzin mencadangkan bahawa Dewan Rakyat perlu membahaskan tatacara Ketua Polis Negara dan memutuskan untuk memecat beliau atas tiga sebab iaitu: 

1 - Menyalahgunakan Akta Hasutan terhadap ahli parlimen, 
2 - Menahan peserta perhimpunan awam dan 
3 - Tindakan penahanan melalui laman sosial Twitter. 

Sehingga hari ini dakwanya, seramai 36 ahli parlimen, pensyarah universiti, pelajar dan aktivis sosial telah didakwa, ditangkap dan disiasat PDRM menggunakan Akta Hasutan. Dakwanya, ia bercanggah dengan kebebasan bersuara yang dijamin Perlembagaan Persekutuan.




Mereka Menyerang dari segenap PENJURU....

Jika benar, apakah karikatur tahap kurang ajar di akhbar Cina Sin Chew ini yang perlu dilakukan oleh DS Najib Razak kepada kaum Cina?
Kurang Ajar!

Karikatur ini menunjukkan karikatur DS Najib Razak dan DS Anwar Ibrahim sebagai pemimpin melayu tunduk pada 'Chinese community'. Karikatur itu juga mengibaratkan masyarakat Cina seperti seorang Raja!

Adakah Melayu terpaksa tunduk pada cina untuk meraih undi? Ataupun Sinchew mahu memberi isyarat bahawa kaum Cina sekarang memegang kuasa penentu dalam halatuju politik negara?

Jika itu yang cuba dijelaskan, maka Sin Chew tersilap besar!

Di mana suara-suara sumbang yang melenting menuduh Utusan sengaja bakar sentimen rasis? Kenapa mereka berdiam diri dengan tindakan akhbar Cina itu?

Tolong jangan hipokrit.


Dan walau pun mendapat sokongan sangat kecil daripada pengundi Cina, BN masih berjaya. Najib Razak tetap menjadi Perdana Menteri dengan sokongan besar kaum Melayu, India dan bumiputera Sabah dan Sarawak.




Siapa Di Belakang Agenda 'Sabah Sarawak Keluar Malaysia' jika bukan Pendatang Yang di Beri IC?

Ada senario yang 'pelik tapi benar' perlu perhatian anda semua!

Baru-baru ini, ada NGO nak saman kerajaan British; kononnya perjanjian Malaysia 1963 tidak sah!

Forum anjuran Sarawak Association for People's Aspiration (SAPA), Borneo Heritage Foundation of Sabah (BHF)
Juga terkesan NGO Sabah Sarawak Keluar Malaysia (SSKM) dan Sarawak Sovereignty Movement (SSM)

Belum apa-apa NGO ini telah wujudkan bendera baru Sarawak. Yang peliknya bendera itu adalah bendera lama Sarawak sewaktu pemerintahan Rajah Brooke dahulu!



Berkonsepkan Salib, bendera dan logo ala British itu lah yang sekarang disebar, dicetak, dijual kepada seluruh rakyat Sarawak.




Jika anda fikir secara logik akal, mengapa nak saman kerajaan British tapi menyeru semua orang menggunakan bendera Sarawak British?



Jika berjaya masuk ke mahkamah British, Malaysia bakal dilanda malu yang besar. Maka dengan ini secara tidak langsung British akan masuk campur secara terangsebagai hero penyelesai masalah yang ditimbulkan NGO ini!

Jangan lupa pula di Sarawak sudah lama wujud campurtangan British secara langsung.



Bruno Manser dan Claire pemilik Radio Free Sarawak; mereka ini adalah cucu cicitkerajaan British!



Portal Sarawak Report adalah kepunyaan Claire-juga kerabat British!



Sekarang, hasutan membatalkan perjanjian Malaysia 1963 semakin berleluasa; sehingga ingin mengheret ke mahkamah British, untuk diselesaikan oleh orang British?!


Adakah benar beberapa individu dalam NGO ini tahu siapa menjadi pengantara atau 'play maker' penghubung atau penjaya agenda campurtangan guling kerajaan dan seterusnya merampas semula Sarawak ini?!



Bila ditanya, tak mengaku; tapi agendanya tetap sama; tetap mengugut Sabah Sarawak Keluar Malaysia!!



Dan ini apa pula? Jika berjaya keluarkan Sarawak dari Malaysia, kami tidak hairan mengapa bendera berkonsep Salib ini telah mula disebar oleh NGO ini! Salah satu cara senyap untuk Kristianisasi?

Kami tak kisah sebab di Sarawak amalkan konsep terbuka. Tetapi jika benar ini adalah agenda tersembunyi, please be gentle!! 



Tidak perlu mengambil kredit atas kata-kata Adenan Satem KM Sarawak!! Jangan perasan, Ketua Menteri Sarawak cuma menjalankan tanggungjawab sebagai pemimpin yang menjaga kebajikan rakyat; bukan menjaja negeri kepada British!


lepas HASUT rakyat Sarawak, 15 Jun ini nak HASUT rakyat di Semenanjung pula?!

Kami rasa mereka ini tidak patut dibiarkan atau anda semua lebih rela kita dijajah semula dengan agenda tersembunyi hasil konspirasi  kristianisasi barat?!

1. Hantar team media sosial Sarawak Report hentam dan fitnah pemimpin Sarawak
2. Gunakan Radip Free Sarawak sebar fitnah di kawasan pedalaman
3. Mengerah NGO membuat propaganda hasutan

TAK BAHAYA? sememangnya terancang sejak awal lagi!!



ISLAM DI SERANG

PEMIMPIN DAP NGEH KOO HAM HINA UMAT ISLAM PERTAHAN NABI MUHAMMAD SAW




KAFIR HARBI berani kutuk, cabar dan persoal ISLAM di Malaysia sebab mungkin yakin Umat ISLAM di Malaysia tidak akan ambil tindakan "KERAS" dan EKSTREM dengan perbuatan mereka. Lemah dan longlai kah kita kerana terus membiarkan KAFIR HARBI dari DAP dan lahanat RASIS yang lain terus berani dan makin lantang mencabar kita...

Mungkin KAFIR HARBI dan Lahanat RASIS lupa, di Malaysia juga ramai kapiak CINA dan INDIA "kena penggal" masa kejadian "13 MEI 1969" semasa tragedi rusuhan kaum. Atuk Penulis kata CINA dan INDIA yang kena "bunuh" dan "dipenggal" tu semua "jahat" atau penulis jelaskan maksud jahat oleh atuk penulis adalah mereka yang "RASIS", memusuhi MELAYU dan ISLAM serta berani "MENCABAR" orang Melayu dan Islam...

Kini NGEH KOO HAM terbukti memperlekeh dan menghina usaha MEMPERTAHANKAN NABI MUHAMMAD SAW dalam erti kata lain TURUT MENGHINA DAN MERENDAH-RENDAHKAN ISLAM...

Laporan POLIS terhadan Ngeh Koo Ham "BABI"

KECELAKAAN Lahanat RASIS ANTI-ISLAM DAP menyemarakkan api kemaharan Islamelayu kerana mereka sedar Islamelayu dalam keadaan "SANGAT-SANGAT LEMAH"

ni bukan perkara yang pertama kali terjadi...

1. KAFIR HARBI DAP persoalkan hukum Allah HUDUD, 
2. TINDAKAN tentang penubuhan negara ISLAM : Langkah Mayat KARPAL sebelum tubuh negara ISLAM,
3. Sokong dan bela usaha MEMURTADKAN umat ISLAM, 
4. Cubaan MENYAMARATAKAN ISLAM dengan agama lain,
5. Mencemar kesucian Masjid, Memperguna ayat Al-Quran serta mentafsirkan sendiri ayat berkenaan, 
6. Mempermainkan nama Nabi dan khalifah Islam, 
7. Usaha menghapus tulisan JAWI, 
8. Menghina dan MEMPERSOALKAN AZAN, 
9. Meletakkan kepala BABI di kawasan MASJID, 
10. Menyimbah CAT MERAH di Surau
11. Menerbitkan video hina solat, azan dan Islam -Namewee
12. Memperguna NGO sebagai platform menyesatkan pemikiran umat Islam agar menjadi LIBERAL
DAN BANYAK LAGI...

Adakah PAS sudah BUTA dengan begitu BANYAK sifat ANTI-ISLAM ditonjolkan oleh LAHANAT DAP, PAS masih mengutamakan kuasa dari membela ISLAM dengan sanggup bersekongkol dengan DAP???

SAMPAI BILA KITA BANGSA MELAYU DAN UMAT ISLAM MAHU BERSABAR???
UMAT ISLAM "WAJIB" BERSATU MENENTANG SEMUA PENGHINAAN INI...baca

Kepada ALLAH Berserah  by 




maaf. aku terpaksa mendahulukan artikel ini dengan pernohonan maaf.

mungkin gaya bahasa aku untuk artikel ini tak sesuai, tak ikut format. agak sukar untuk aku menulis gaya format pasal ide menulis ni datang bertalu tanpa ada skrip dan turutan.

murtad ni dosa besar. murtad adalah dosa yang tidak boleh diampunkan. pada hari akhirat, orang yang murtad dijadikan bahan api neraka. senang cerita tuhan takkan ampunkan dosa orang murtad.

islam itu telah lengkap. quran dan hadis menjadi landasan aturan hidup umat islam. tak kira umat islam baik di zaman rasulullah saw,khulafah ar rashidin,kerajaan uthmaniah,abasiah,mamlok,tuglug,demak,pasai,melaka semuanya mengpalikasi tugas berdasarkan kepada sumber yang sama. murtad merupakan masalah umat.

bencana murtad ni bukan muncul pada zaman kita, sebenarnya ia telah muncul sebaik sahaja kewafatan rasulullah saw dikala khalifah pertama islam, saidina abu bakar as siddiq r.a menjadi khalifah islam yang pertama.

gerakan ar riddah adalah gerakan penentangan gerakan murtad.

kisah pemurtadan umat ini berlangsung pada setiap zaman. disebutkan kisah pernah umat islam di arah untuk menukar agama sekiranya mereka tidak tunduk kepada agama nasarah. perjalanan ratusan tahun perang salib telah menceritakan segalanya.

jika dahulu pemurtadan umat islam adalah berlegar pada tekanan dan situasi geopolitik perang, sekarang tidak lagi.

kafir lahanat tahu umat islam tidak boleh ditumpaskan dalam medan perang.

jadi untuk merosakkan umat islam, maka ide pembantaian akidah dilakukan.

umat melayu sekali lagi diuji dalam krisis murtad.

murtad dikalangan umat melayu boleh diklasifikasikan kepada 3 skop utama.

1) murtad secara sukarela
2) murtad kerana keluarga dan perkahwinan.
3) murtad kerana kemiskinan.

pada tahun 1950  tanah melayu dikejutkan dengan kontroversi penukaran agama natrah. 11 orang melayu telah syahid sewaktu kebangkitan mereka di singapura. antara yang terkorban, inspektor taha kalu. taha kalu telah menunjukkan jiwa luar biasa dengan menanggalkan uniform  polisnya dan menyertai kebangkitan umat melayu mempertahankan natrah. isnpektor taha kalu syahid ditembak.

awal serangan kafirin dalam agenda halus mereka memurtadkan umat terhenti seketika.

setelah itu ia muncul kembali dengan beberapa lagi siri murtad secara sukarela yang berlaku dikalangan umat melayu.


hartina binti hj kamarudin telah menggemparkan umat satu ketika dulu. asalnya anak puaka ini beragama islam namun hasil perkenalannya dengan seorang anak hindu bernama rajeswaran, beliau kini menyembah patung krishna. bapanya hj kamarudin yang terlibat mempertahankan akidah hartina telah dilokap selepas kes pergaduhannya dengan kumpulan anak indu ini.

aishah bukhari wanita bertudung. lulusan akauntasi daripada ITM. namun cintanya pada seorang pemuda serani telah menyebabkan aishah terjebak dalam situasi konflik. memilih antara cinta dan akidah. benarlah sabdaan nabi saw ' di akhir zaman tahap tirisan iman umat umpama kulit bawang. pada paginya beriman dan boleh berubah menjadi kafir pada waktu petang'.. aishah bukhari memilih akidah kristianiti sebagai bukti cinta pada pemuda serani.

aishah dimurtadkan oleh lennet teoh hui leong seorang peguam kristus berbangsa cina. pada 28nov 1997 di mahkamah tinggi malaya lennet telah berhujah ' saya lennet teoh hui leong telah dilantik oleh aishah bukhari untuk memberi nasihat kepadanya berkenaan dengan pertukaran agamanya kepada kristian dan atas arahannya saya telah menyediakan surat sumpah untuk nur aishah menolak dan meninggalkan agama islam'.

peguam kafir ini juga telah memberitahu mahkamah dalam kenyataannya 'saya lennet teoh percaya aishah bukhari sedang dikurung secara salah oleh keluarganya. saya peraya tindakan ibu bapanya,abangnya dan bapa saudaranya telah melanggar HAK KEBEBASAN aishah bukhari menganut agama pilihannya iaitu kristian katolik'.

ini adalah sebahagian daripada kes-kes murtad yang berprofil tinggi. tidak termasuk kes pemurtadan azalina jailani atau lebih popular dengan nama lina joy,kes mohamad syazani yusof, suzi teoh (atau nama islamnya nur aini),mohamad ya/isteri dan konco-konconya,ayah pin dan puluhan ribu umat islam/melayu yang kini bergerak secara senyap mengamalkan kepercayaan karut selain islam.

jelas fakta di atas menunjukkan keberanian untuk puak kafirin menunjukkan belang mereka secara terbuka dalam merosakkan akidah umat islam.

kategori di atas adalah terletak di dalam tajuk murtad secara sukarela.
keduanya, murtad dala kategori perkahwinan.
kes ini banyak berlaku sekitar tahun 2000 dan ke atas. asal mereka ini beragama lain dan kemudiannya memeluk islam. 
kes kematian allahyarham moorthy dan yang terbaru,penarikan balik tuntutan shamala (wanita hindu) yang memohon mahkamah mengembalikan 2 anaknya kepada agama asal antara siri kelangsungan permaslahan kontroversi murtad.


hari ini sekali lagi bumi malaysia digegarkan dengan peristiwa cubaan gereja dalam memurtadkan 12 umat islam di damansara.
bukan setakat itu sahaja, berita harian hari ini telah berjaya mencungkil satu kes hampir murtad sebuah keluarga melayu di seremban.


puncanya kerana kemiskinan.


jadi 3 situasi ke arah murtad sebenarnya telah berlaku dalam persekitaran masyarakat kita.
merintih tidak diperlukan dalam diskusi ini. apa yang wajib kita lakukan adalah diskusi ke arah menyelesaikan permaslahan.


ISU MURTAD KERANA KEMISKINAN (PUNCA DAN SOLUSI)


isu kemiskinan yang mendorong kepada 'dekatnya' hati mereka kepada bantuan gereja sewajarnya sudah lama di atasi.apa yang JAIS lakukan pada 2 hari lepas adalah siri kelangsungan 'cure' atau cubaan merawat permaslahan. tetapi kita terlepas pandang terhadap sindrom awal mengapa mereka condong kepada 'kebajikan dan dakwah' gereja.


sikap prevention tidak dilaksanakan oleh pihak berwajib. sikap prevention gagal difahami oleh ketua pentadbir.kerana tiada prenvention maka ide cure itu sudah menampakkan kegagalan.
bagaimana seorang wanita berkeluarga yang menghadapi masalah penyakit,anak tak makan,anak tak sekolah tidak disedari oleh pihak berwajib. aku tidak mahu melakukan blame game dalam isu ini.


apa yang dah lepas, biarkan ia lepas tetapi pembetulan atau corection secara pantas wajib dilaksanakan dengan kadar segera. masanya dah tiba untuk raja-raja melayu membuat persidangan tergempar untuk menyelesaikan masalah murtad ( kerana miskin) once and for all. raja melayu adalah ketua agama islam di setiap negeri. jadi penyelesaian secara total perlu dirangka bagi mencari jalan untuk prevent murtad umat islam dek kerana faktor kemiskinan.


samada baitulmal,pusat zakat atau pihak yang bertanggungjawap perlu menginsafi kesalahan dan kelemahan mereka.mkelemahan dalam merangka strategi perlu diperbaiki. konsep menunggu orang datang ke pejabat mengadu masalah sudah patut dimatikan gaya pemikiran sebegini. tidak salah untuk pihak-pihak ini (atas arahan majlis raja-raja melayu) merangkan strategi dalam mengatasi permaslahan.


konsep konvensional perlu dirombak. gerakan mencari individu bermasalah perlu disegerakan.
sebagai contoh. penubuhan skuad khas untuk mencari umat islam yang sedang dilanda masalah boleh dilakukan pencariannya melalui kerjasama dengan pihak sekolah. pihak sekolah mempunyai rekod kehadiran pelajar miskin yang tidak dapat hadir ke sekolah.


dengan kerjasama pihak sekolah, skuad ini terus langsung dapat mengenalpasti anak-anak bermasalah lalu dapat bekerjasama dengan pihak keluarga.memang benar kebanyakan kemiskinan begini tidak akan menjuruskan kepada permaslahan murtad, namun wajib kita sedari pihak gereja cukup licik dalam menghidu masalah umat islam yang sedang berhadapan dengan krisis poket.. seperti contoh yang berlaku kepada keluarga nur di seremban.


hanya  kerana faktor kemiskinan dan penyakit, nur dan 4 orang anaknya telah dirapati oleh gereja. masalah anaknya boleh selesai jika nur menghantar anaknya kepada asrama yang telah pihak gereja sediakan.se simple masalah ini pun pihak gereja sanggup membantu.inilah game plan mereka. tanpa perlu isi borang, terus direct nego.


kita boleh melakukan pembetulan dengan kadar segera. melalui kerjasama skuad khas dan pihak sekolah di seluruh negara, aku berkeyakinan masalah murtad kerana faktor kemiskinan boleh diminimakan .
bukan sekadar itu, isu pembelajaran anak-anak bangsa yang kerap tercicir juga akhirnya boleh di atasi.
tetapi persoalan red tape wajib dibuang.jika pihak gereja boleh dekati mereka tanpa borang, kenapa kita perlu menebalkan borang dan prosedur ?


kenapa aku yakin pihak baitulmal, pusat zakat dll boleh membantu ?


lihat fakta di bawah.


kutipan tahunan pungutan zakat di setiap negeri pada 2009.


perlis 29 j
kedah 67.5 j
penang 47.9 j
perak 67.1 j
kelantan 66.5 j
trengganu 73.5j
pahang 71.8 j
selangor 283 j
KL 248j
johor 109j


statistik pungutan zakat ini berlaku pada tahun 2009.
bagaimana pula pendapatannya pada tahun 2010 dan 2011 ?
apa pula jumlah pendapatan tahunan sepanjang tahun 2000 hingga 2009 ?


fakta ini membuktikan iltizam umat islam dalam membantu sesama islam tak pernah kering dan susut. sebaliknya bantuan ini bertambah dari setahun ke setahun. murtad secara sukarela agak sukar untuk kita kawal. namun kelemahan dalam membantu saudara seagama yang miskin sewajarnya kita perbaiki.


jelaslah, hanya kerana kemiskinan boleh menjadi penyebab datangnya kekufuran. kekufuran dek kerana kelicikan puak kafir menyucuk jarum halus dalam menghulur bantuan. lina joy atau aishah bukhari sudah menjadi sejarah. namun isu kontroversi  keluarga nur dan 12 umat islam dalam gereja itu jangan kita jadikan ia sebagai ratapan untuk sejarah umat sekali lagi. ayu saudaraku , kita gerakkan usaha terbaik dalam membantu mereka yang dalam kesusahan ini. - by 



pada 18-01-2014 01:01 
Post Pic
BUTTERWORTH - Tindakan biadap Anggota Dewan Undangan Negeri Machang Bubuk Lee Khai Loon dan sekumpulan penyokong DAP menyumbat kangkung ke dalam mulut patung menyerupai perdana menteri di sebuah pasar malam di Machang Bubuk pada Rabu lepas







AMUKANMELAYU - Mereka terus dan terus menyerang takkala "Kita di Khayalkan dengan ISU GST, HUDUD, PEREBUTAN KUASA, KELEMAHAN PENGUASA dan Undang-undang di TAFSIRKAN mengikut KEFAHAMAN mereka dan kelemahan undang-undang selepas di hapuskan ISA dan KEDIAMAN TERHAD gunakan sepenuhnya untuk menyewrang ISLAMELAYU......