,مليسيا دان اسلام بوکن ميليک اورڠ ڤوليتيک
, مک ڤرجواڠن اݢام تتڤ دڤرجواڠکن اوليه اومت اسلام دري بيدڠ يڠ لاءين
سام اد كامي منڠ اتاو كامي ماتي

PERJALAN HAJI AKI


Sunday 28 June 2015

APAKAH NAJIB AKAN SELAMAT DALAM TEMPOH 18 BULAN?


Dari se RAMAI 3.5 JUTA orang ahli UMNO yang yakin 100%  DS Najib TIDAK berBOHONG dalam banyak perkara?



Menyedari hakikat ini maka Para 'PUNAH-Sihat' perlu menanam kePERCAYAan kepada DS Najib bahawa jika dia mahu menjadik PM selepas PRU-14, mereka yang TIDAK seHALUan dengannya perlu diSINGKIRkan.. Untuk menyingkirkannya, perlulah ambil MASA sekitar 18 BULAN.. Adalah tuh BENDA yang para 'PUNAH-Sihat' nak REKACIPTA untuk peRANCANGan mereka tuh..
RAKYAT yang bakal menUNDI pada PRU-14 nanti  seBENARnya sedang memBANDINGkan kenapa agaknya PRESIDEN UMNO boleh menangguhkan pemilihan UMNO sehingga 18 bulan, sedangkan PARTI PAS pulak lebih BERANI dan terBUKA termasuklah dalam pemilihan PRESIDEN mereka sendiri.........
Mereka mengharapkan dalam masa 18 bulan ini semua dapat di perbetulkan dan mengembalikan kepercayaan rakyat kepada UMNO sedangkan SEMUA meLIHAT UMNO macam mereka meLIHAT kueh di Pasar Ramadhan sahaja.. Kalau berKENAN, mereka BELI, kalau tak, mereka tinggalkan begitu sahaja sehingga basi di dalam talam.....  

Itulah PERSEPSI yang ada dalam JUTAan RAKYAT yang sebelum ini memangkah UMNO selama ini. Tidakah mereka terfikir, rakyat sanggup tidak ada air biar berada dibawah PAKATAN dari berada dibawah UMNO?. Sudah 2 TAHUN berlalu, rakyat memerhatikannya....NAMPAKnya kePIMPINan DS Najib sebagai PRESIDEN UMNO semakin HURU-HARA dan MEMBENCIKAN..
KATA MOHYUDDIN


KATA NAJIB


"Para 'PUNAH-Sihat' sudah menanam kePERCAYAan kepada DS Najib bahawa jika dia mahu menjadik PM selepas PRU-14, mereka yang TIDAK seHALUan dengannya perlu diSINGKIRkan.. Untuk menyingkirkannya, perlulah ambil MASA sekitar 18 BULAN.. Adalah tuh BENDA yang para 'PUNAH-Sihat' nak REKACIPTA untuk peRANCANGan mereka tuh.."

Tak habis dengan kes 1MDB kini  MARA Inc. pula buat hal... Heboh dibuatnya. Kes belian Hartanah di Australia dibeli dibayar berlebih-lebihan. UMNO sebenarnya tahu urusan 'keep the change' ni. Tapi ianya Dah mmg cara tu geng2 pemimpin2 UMNO besar kan perut dan dalam masa yang sama sengaja nak kenakan Shafie Afdal sebab mereka dah masukan Shafie Afdal dalam senarai orang yang akan di keluarkan dari kabinet Najib. Masih geng lagi ke?

Ya. Korang mungkin persoal. Hal ni terbongkar di Australia, Australia yg hebohkan, bukan dlm 

Msia ? MSia hanya bertindak selepas di besarkan. SO, mana kaitan nya dgn UMNO?

Tolong jgn jadi bodoh, okay.UMNO bukan baru lahir semalam, okay. Dalam politik, Kalau nak tembak seseorang yg tak sehaluan tu, Lawan (musuh) akan dipergunakan. Lawan Akan jadi kawan. Maklumat akan disalurkan pada lawan untuk di dedahkan. Kan Tun pernah berkata. Dlm politik, tiada kawan yg kekal dan tiada lawan yg kekal.

Apa nasib Shafie Afdal  selepas ni. 


HASIL daripada HASUTan para 'PUNAH-Sihat' dan diSAHUT oleh para PenCACAI, DS Najib memPARIAHkan UMNO untuk LINDUNGi dirinya?

Kita tak TAHUlah bagaimana anda SEMUA meLIHAT UMNO pada HARI ini.. Yang NYATAnya, RAKYAT sendiri KHUSUSnya UMAT Melayu/ISLAM meLIHAT UMNO macam mereka meLIHAT JENAMA SABUN kat PASARAYA sahaja.. Kalau berKENAN, mereka BELI, kalau tak, tak BELIlah.. Itulah PERSEPSI yang ada dalam JUTAan RAKYAT yang sebelum ini memangkah UMNO pada PRU-13 lalu.. Sudah 2 TAHUN berlalu, NAMPAKnya kePIMPINan DS Najib sebagai PRESIDEN UMNO semakin HURU-HARA jadiknya..
Jika PEMIMPIN itu berMASALAH, sepatutnya dia TIDAK mengHERET MASALAHnya kepada PARTI.. MALANGnya, DS Najib sudah pun mengHERET MASALAHnya kepada UMNO.. Sebagai CONTOH, 1MDB itu bukanlah MASALAH kepada UMNO pun.. Namun, akibat NASIHAT BANGANG para 'PUNAH-Sihat' dan penCACAI, ianya turut diTANGGUNG jugak oleh 3.5 JUTA orang AHLI-AHLI UMNO yang lain kerana PRESIDEN mereka ialah DS Najib..

Kita yakin SOALAN terSEBUT bukan TIDAK ada JAWAPAN pun.. Sebaliknya, JAWAPAN itu cuba diSEMBUNYIkan kerana beBERAPA FAKTOR.. Demi mengelakkan JAWAPAN seBENAR terkeluar, maka atas NASIHAT para 'PUNAH-Sihat' tadi, DS Najib terpaksalah mengHERET UMNO sekali ke dalam perMASALAHan 1MDB ini.. Punyalah JAHAT para 'PUNAH-Sihat' ini..

INGATkan CUKUP dengan mengHERET seorang PM paling 'BLUR' dalam SEJARAH NEGARA.. Rupanya dengan PARTInya sekalipun nak diPERTARUHkan SAMA? Kita SARANkan bila DS Najib diJATUHkan pada PRU-14 nanti, pihak berKUASA perlu segera mengepung KLIA dan seluruh PINTU MASUK NEGARA untuk ELAKkan 'PUNAH-Sihat sebegini LARI keluar NEGARA!

DS Najib TAHU bahawa kalau hanya dia, 'PUNAH-Sihat'nya dan para penCACAInya, dia tak akan jadik PM pun selepas PRU-14 nanti.. Mungkin dia bakal menjadik BEKAS PM yang PERTAMA dalam SEJARAH NEGARA yang akan TURUN-NAIK MAHKAMAH nanti.. Demi mengELAKkan itu berLAKU, maka kenalah UMNO diHERET SAMA untuk meLINDUNGinya.. Sebelum ini pun ada AHLI-AHLI UMNO cuba memBUKA RUANG untuk DS Najib TAMPIL sebagai PEMIMPIN yang berJIWA BESAR dan menJAWAB segala perSOALan.. Namun demikian, BUDI BAIK diBALAS dengan TUBA..



Untuk memastikan ahli-ahli UMNO TIDAK ada keRAGUan terhadapnya, DS Najib perlu memastikan bahawa JAWATAN Naib PRESIDEN dan MT UMNO hanyalah terdiri daripada mereka yang SETIA kepadanya.. Sebab itulah DS Najib dengan NASIHAT para 'PUNAH-Sihat'nya SENGAJA menangguhkan pemilihan PARTI seLAMA 18 BULAN bagi TUJUAN mengorek SALAH LAKU para PEMIMPIN UMNO yang TIDAK seHALUan dengannya untuk diGANTIkan..
Itulah BEZAnya kePIMPINan PAS dengan UMNO.. Walaupun PAS sering menjadik 'UNDERDOG', PAS ada keBERANIan sikit berBANDING dengan kePIMPINan UMNO sekarang.. Kita SIMPATI yang amat sangat dengan TS Muhyiddin yang sebelum ini pada PAU 2014 menCADANGkan agar pemilihan PARTI pada TAHUN 2016 ini diteruskan.. 
Wallahualam..


AMUKANMelayu - Kita lihat siapa yang kena......