,مليسيا دان اسلام بوکن ميليک اورڠ ڤوليتيک
, مک ڤرجواڠن اݢام تتڤ دڤرجواڠکن اوليه اومت اسلام دري بيدڠ يڠ لاءين
سام اد كامي منڠ اتاو كامي ماتي

PERJALAN HAJI AKI


Tuesday 30 June 2015

MELAYU DI BANGSATKAN OLEH CINA - KERAJAAN MELAYU KETUANAN CINA

Dewan Bahasa & PustakaDisplay virtual keyboard interface Carian Spesifik

Juga ditemui dalam : Artikel ; Puisi ; Peribahasa ; Novel ; Dialek ;
Maklumat Tambahan Dalam :Korpus ; e-Tesis ;e-Jurnal ;

Kamus Bahasa MelayuKamus Bahasa InggerisBahasa Sukuan v2.0Kamus Teknologi MaklumatKamus Thai Melayu DewanDaftar Rumi-Jawi(Beta)
KataTakrifSumber
bangsat1 sj kutu yg busuk baunya; pepijat. 2 ki (orang yg) jahat perangainya, spt pencuri. 3 ki (orang) miskin.Kamus Pelajar Edisi Kedua
bangsat IIIJw kutu busuk, kepinding.Kamus Dewan Edisi Keempat
bangsat IIKd mengembara, merantau: anakanak ini hendak pergi ~ ke serata tempat.Kamus Dewan Edisi Keempat
bangsat I1. orang jahat (pencuri dll): apa guna mempedulikan si ~; 2. Mn (orang) miskin.Kamus Dewan Edisi Keempat
bangsat1. sj kutu yg busuk baunya; pepijat. 2. ki (orang yg) jahat perangainya spt pencuri dsb. 3. ki (orang) miskin.Kamus Pelajar
pancalongok(Sunda) pencuri, bangsat, pen­coleng.Kamus Dewan Edisi Keempat
keparat1. kafir, tidak bertuhan; 2. bk (kata makian) celaka, bangsat, jahanam: tutup mulutmu betina ~; anak ~ anak celaka; kena ~ kena tulah.Kamus Dewan Edisi Keempat
berketuakanmempunyai atau mengambil seseorang sbg ketua: Kami tidak mahu ~ si bangsat itu.Kamus Pelajar Edisi Kedua
berketuakanmempunyai atau mengambil seseorang sbg ketua:Kami tidak mahu ~ si bangsat itu.Kamus Pelajar
sengkek(séngkék) 1. orang Cina totok (yg baru datang dr negeri China); 2. ki bangsat, papa, miskin.Kamus Dewan Edisi Keempat

Puasa hari ini rasa Amukanmelayu tak dapat apa-apa melainkan lapar dan dahaga. Tapai bagaimana nak menyimpan perasaan yang terbuku di lubuk hati ini. Sedang Negara Brunei di limpahi Keberkatan Allah sempena dengan Ramadhan ini, kita di Malaysia di PORAKPERANDAKAN oleh Kaum Cina yang bukan Islam dan penuh dengan hasad dengki dan lebih parah lagi bila ada "Melayu Bangsat" yang menjadi Balaci Kepada Kafirun ini.


Ingat AKI nak pesan. Tiada dalam sejarah sejak Zaman Rasullullah semua perjanjian dengan KAFIRUN yang tidak di NODAI. Jika dengan Rasullullah mereka sanggup MENIPU, apalah dengan kita. Baliklah ke PERJUANGAN asal kita. UGAMA, BANGSA dan TANAH AIR. Jika dah terlalu kemaruk sangat nak BERJANTAN dan BERTINAKAN kaum Cina ni, cuba tanya DAP. Apakah MATLAMAT PERJUANGAN MEREKA dan ada atau tidak tiga asas perjuangan TADI(Ugama, Bangsa dan Tanah Air?) kalu takdak......tinggalkanlah.


Kit Siang Gunakan Melayu "BANGSAT" Untuk Hancurkan Melayu dan Perisai Lindungi Dirinya & DAP

1 - Lim Kit Siang mengakui menjadikan Melayu yang menyertai parti itu sebagai perisai untuk melindungi dirinya dan partinya. - Sebab ada Melayu Bangsat.

2 - Kit Siang dilaporkan berkata, kempen untuk memburuk-burukkan beliau dan DAP sebagai anti-Melayu dan anti-Islam gagal kerana belia Melayu telah menyatakan sokongan mereka terhadap beliau dan perjuangannya menuntut keadilan dan kebebasan untuk semua rakyat Malaysia. - Sebab ada Melayu Bangsat.
3 - Beliau berkata, walaupun terdapat usaha berterusan memburukkannya dan DAP di mata orang Melayu dan umat Islam, beliau masih mendapat sokongan untuk apa yang diperjuangkannya dan penyokongnya memintanya melupakan PAS. - Sebab ada Melayu Bangsat.
4 - Ketua Parlimen DAP itu berkata, beliau terkejut apabila beberapa pemuda Melayu menahannya di Lapangan Terbang Subang pada Ahad menyuarakan sokongan mereka. - Sebab ada Melayu Bangsat.
“Ia menunjukkan usaha sebegitu bukannya mudah untuk berjaya. Ia menunjukkan masih ada harapan untuk masa depan, di mana akan ada lebih ramai rakyat Malaysia dan kurang orang Cina, India, Melayu dan Iban.
“Kita mampu bergerak ke arah memenuhi impian rakyat Malaysia,” beliau memberitahu wartawan di Pulau Pinang
5 - Kit Siang berkata, impian Malaysia merupakan matlamat utama Pakatan Rakyat (PR), walaupun DAP kini menganggap gabungan itu tidak wujud selepas perpecahannya dengan PAS.
Katanya, rakyat Malaysia masih mahukan objektif yang diusahakan PR iaitu, keadilan, kebebasan dan tadbir urus yang baik.
“Apa yang penting di Malaysia hari ini ialah tadbir urus yang baik, ekonomi yang baik, hospital yang baik, sekolah dan pengangkutan serta alam sekitar yang selamat. Semua ini adalah kebimbangan utamanya.
“Selama bertahun-tahun, kita menyimpang dari matlamat ini. Kami mahu menyalakan semula harapan yang kita masih boleh mencapai impian ini pada pilihan raya umum akan datang,” katanya.
Melayu Bangsat.
Sementara itu, organ DAP, Roketkini semalam turut menyiarkan kenyataan sekumpulan DAP Melayu berpusat di Subang yang mempertahankan dasar DAP.
“Kami mahu lihat demokrasi subur, yang mana usaha mewujudkan negara yang lebih baik digerakkan secara bersama, dalam satu pertubuhan berbilang kaum. Dalam kata mudah kami lebih tertarik dengan agenda perjuangan dari rakyat untuk rakyat yang lebih inklusif and progresif.
“Kami bersetuju dan mahu memperjuangkan ide bahawa Malaysia adalah milik kita bersama dan setiap warga tidak kira kaum atau asal usul harus bertindak bersama seiringan untuk menjadikan ide itu kenyataan. Dengan semangat solidariti, berat sama dipikul dan ringan sama dijinjing, “kenyataan bersama empat pemimpin pemuda Melayu DAP Subang dipetik.
Mereka adalah; Edry Faizal, Ketua Pemuda DAP (DAPSY) Subang; Young Syefura, Naib Ketua DAPSY Subang; Tarmizi Anuwar, Bendahari DAPSY Subang dan Numan Saada, Setiausaha Publisiti DAPSY Subang.
Mereka membuat kenyataan itu sebagai membidas kenyataan Timbalan Ketua Kluster Politik, Keselamatan dan Hal Ehwal Antarabangsa Majlis Profesor Negara (MPN), Profesor Dr Jayum Jawan yang berkata bahawa penyertaan orang Melayu ke dalam DAP kerana mahu memperjuangkan kepimpinan dan hak orang Melayu dalam parti itu.
“Berbanding dakwaan kami menyertai DAP untuk tujuan memperjuangkan hak Melayu, kami sebaliknya menyertai DAP kerana sudah jemu mendengar dan melihat politik negara ini masih berputar sekitar soal perjuangan kaum tertentu.
“Kami menyertai DAP bukan untuk mengangkat kepimpinan kaum kami, sebaliknya mengangkat kepimpinan rakyat. Bukan untuk perjuangkan hak kaum kami tetapi hak setiap rakyat sebagai mana yang dijamin Perlembagaan Persekutuan.”
LIHAT BERAPA ORANG WAKIL MELAYU DALAM DAP?
MELAYU DI BANGSATKAN OLEH DAP



JPJ Minta Maaf 'Peraturan Sarong'

pilihanraya kini     9:41 AM    

Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) mengakui kakitangannya bertindak berlebihan apabila memaksa seorang wanita berpakaian sopan dengan memakai kain sarong.


JPJ dalam kenyataan permohonan maaf kepada Suzanna GL Tan mengakui jabatan itu tidak mempunyai polisi berkenaan.


"JPJ ingin tegas tidak ada peraturan yang mengatakan pengunjung perlu memakai sarong. Jelas sekali ini memberi kesulitan kepada pengunjung," demikian menurut kenyataan itu.


Jabatan itu berkata pejabat mereka juga tertakluk kepada kod pakaian yang sama seperti kementerian dan jabatan-jabatan kerajaan yang lain.


Sebelum ini gambar Suzanna yang diarah memakai kain sarong ketika mengunjungi pejabat JPJ cawangan Wangsa Maju di Gombak yang dimuat naik di Facebook menjadi viral.


Dalam postingnya, Suzanna menunjukkan gambar dia memakai skirt di atas paras lutut.


Satu lagi gambar menunjukkan dia memakai kain sarong semasa berada di kaunter JPJ.

Thursday, August 26, 2010


IANYA BERMULA DISINI........



lagi satu penghinaan. 

apa jaminan teo nie ching BERSIH untuk melayakkan dia masuk masjid ?
tak pakai tudung,pakaian ketat silap aribulan datang bulan ?
apatah lagi kalau kaki seks bebas macam elizabeth wong ?

sundalan punya pas, kalau nak undi pun takkan sampai tahap gila babi macam ni !

22 Ogos 2010, Teo Nie Ching (Ahli Parlimen DAP Serdang) telah masuk untuk berceramah dan menyampaikan sumbangan kepada ahli-ahli PAS di Surau Al-Huda Kajang Sentral. Bukan sekadar masuk ke dalam surau, malah Teo pergi ke barisan saf pertama untuk berceramah kepada orang Islam di dalam surau. Pada waktu tersebut, jam 9.33 malam. Ini bermakna, sama ada Teoh memberikan tazkirah selepas selesai solat terawih atau antara solat terawih.


Ini satu penghinaan kepada umat Islam. Apakah sampai tiada langsung wakil rakyat Islam untuk dijemput ke surau tersebut? Apakah tiada tempat lain untuk menyampaikan sumbangan dan ucapan hingga terdesak membawa masuk DAP memijak sejadah di saf pertama untuk memberi tazkirah? Mengikut Mazhab As Syafie, orang kafir haram dan ditegah sama sekali untuk masuk ke dalam masjid sebagaimana firman Allah SWT dalam Surah At Taubah, ayat 28.

"Wahai orang-orang yang beriman! Sesungguhnya (kepercayaan) orang-orang kafir musyrik itu najis, oleh itu janganlah mereka menghampiri Masjid Al-Haraam sesudah tahun ini dan jika kamu bimbangkan kepapaan, maka Allah akan memberi kekayaan kepada kamu dari limpah kurniaNya, jika Ia kehendaki. Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui, lagi Maha Bijaksana" surah At Taubah ayat 28.

Al-Qurtubi, di dalam tafsirnya Al-Jami’ li-Ahkam Al-Quran melaporkan bahawa Ibn ‘Abbas r.a. berkata yang najis itu kesyirikan yang menjadi pegangannya, bukan tubuh badannya. Pegangan DAP masih lagi ideologi sosialis.

Orang Islam tidak akan miskin jika DAP tidak beri bantuan dan sumbangan. Mereka sudah berkempen sampai dalam surau dan masjid untuk bertazkirah, memberi sumbangan dan meraih undi daripada orang Islam. Ingat, mereka ada agenda yang tersendiri. Jika orang Melayu tidak sokong DAP, nescaya DAP tidak akan boleh berkuasa.

Image result for cina dap masuk masjid

DAP hanya mahu kuasa melalui undi orang Melayu. Hari ini mereka akan berlakon baik, bila berkuasa nanti terserlahlah sikap sebenar DAP. Berhati-hatilah bangsaku. Apa yang Khmer Rouge buat pada orang Islam di Kemboja perlu diambil iktibar.


Tahniah JPJ Kerana Menghormati Prinsip Kesopanan Dan Kesusilaan RUKUNEGARA

Setiap tempat atau kawasan mempunyai peraturan tertentu yang mesti dihormati oleh setiap pelawat yang datang melawatnya. Pergi ke Bali dan cuba masuk ke dalam kuil-kuil mereka dengan pakaian yang terdedah dan sebagainya, pasti anda akan dihalau keluar.

Pergi ke konvokesyen mana-mana universiti terkemuka dunia, kod etika berpakaian tertentu mesti dihormati. Begitu juga dengan mahkamah. Bar Malaysia juga mempunyai kod etika berpakaian untuk peguam-peguam yang berdaftar dengannya. Begitu juga dengan majlis pengebumian.

Apabila manusia mempunyai akal yang sempurna, faham mengenai hak untuk menghormati tuan rumah dengan peraturan-peraturannya, maka manusia yang sempurna itu tidak akan menyondol masuk ke mana- mana tempat dan melanggar peraturan mengikut suka hati mereka sahaja.

Mana-mana manusia yang menyondol masuk ke mana-mana tempat yang mempunyai peraturan, dan kemudian diperbetulkan kerana menyondol peraturan, tetapi tidak berpuas hati lalu meringking dan mendengus di dalam laman-laman sosial, jelas golongan ini merupakan golongan yang perlu diajar disekolahkan kembali di dalam sekolah yang tegas mengajar mengenai adab dan tatasusila manusia yang bertamadun.

Apabila seorang perempuan yang berpakaian tidak mengikut etika berpakaian di JPJ, disarongkan dengan kain batik kerana tidak hormat dengan peraturan, beliau meringking di dalam laman sosial dengan menyatakan "What is this country becoming?".



Untuk pengetahuan Nyonya tersebut, terdapat kod etika berpakaian yang telah ditentukan dan dipamerkan di setiap pintu masuk JPJ. Ditulis dengan jelas bersama grafik yang jelas di dalam Bahasa Kebangsaan. Setiap Malaysian First seharusnya tidak menpunyai masalah untuk memahami Bahasa Kebangsaan yang menjelaskan tentang peraturan terbabit.

Negara ini adalah sebuah negara yang mempunyai prinsip-prinsip asas Rukun Negara. Keluhuran Perlembagaan, Kedaulatan Undang-Undang dan Kesopanan & Kesusilaan adalah antara prinsip-prinsip yang mesti dihormati.

Malah terdapat di dalan undang-undang kecil tempatan mengenai etika berpakaian di tempat-tempat awam. Oleh kerana negara jni jelas merupakan sebuah negara Islam menurut Perkara 3 (1) Perlembagaan Persekutuan, maka prinsip-prinsip mengenai etika berpakaian juga hendaklah diamalkan sesuai menghormati status negara ini sebagai sebuah negara Islam.

Tahniah kepada JPJ kerana bertegas dengan kod etika berpakaian. Idea penggunaan sarong itu sangat baik dan sangat berhemah dalam melayan pelanggan dari kategorinsuka menyondol.

Jika diikutkan hati, patut sahaja pelanggan-pelanggan yang terdiri dari rakyat Malaysia seperti ini dibalut dengan kain kafan dan ditalkinkan mereka mengenai peraturan kod etika berpakaian oleh pegawai-pegawai (kecuali pegawai wahabi) ditempat tersebut. Sudah tiba masanya pemikiran-pemikiran menyondol tidak kena tempat seperti ini dikapurbaruskan untuk Malaysia yang lebih bertamadun.




Aktivis saran Teresa Kok pakai skirt ke Parlimen


teres.1
Oleh Siti Fatimah Ishak
BANGI, Rabu – Presiden Multiracial Reverted Muslims (MRM), Firdaus Wong Wai Hung mempersoal tindakan Ahli Parlimen DAP, Teresa Kok apabila mengaitkan kod etika pemakaian oleh Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) dengan masjid.
“Apa kena mengena diminta berpakaian sopan dengan masjid?
firdaus-wong
Firdaus Wong Wai Hung
“Kenapa YB tak pakai skirt pendek ke Parlimen dan kalau dihalang masuk ke bangunan Parlimen bolehlah jadikan isu dan tulis di Facebook bahawa “Parliament is not mosque”. 
“Pasti ada hamba politik jawab bagi pihaknya atau YB sendiri akan jawab dengan alasan, ‘Bro, nak masuk Parlimen ada dress code dia mana boleh pakai suka hati je. Common sense sikit la bro…,” tulis beliau dalam status Facebooknya sebagai komen kepada Teresa.
Teresa menyatakan JPJ bukan masjid untuk mengenakan peraturan sebegitu. Ini berikutan semalam seorang wanita Cina, Suzanna GL Tan menunjukkan rasa tidak puas hatinya di Facebook apabila seorang pegawai Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) menyuruhnya menyarungkan kain batik yang diberi berikutan tidak mematuhi kod etika pemakaian.
Mengulas perkara itu, Firadus berkata, beliau bukan ahli mana-mana parti tetapi bila ada pihak yang cuba memperlekehkan Islam, beliau sama sekali tidak akan benarkan.
“Saya mesti berbuat sesuatu sesuai dengan syariat Islam. Ini kerana ahli politik Muslim ramai bacul tidak berani untuk menegur ahli politik DAP yang semakin hari semakin menunjukkan belang mereka,” katanya.

'AMBIL TINDAKAN TERHADAP PEGAWAI JPJ TERLIBAT YANG ARAH WANITA CUN MELECUN PAKAI KAIN BATIK'

on TUESDAY, JUNE 9, 2015


PUTRAJAYA - Menteri Pengangkutan, Datuk Seri Liow Tiong Lai hari ini mengarahkan pegawainya menjalankan siasatan terhadap kes seorang wanita Cina yang diminta memakai kain sarung berikutan pakaian yang dipakai wanita itu terlalu mencolok mata.

"Perkara seperti ini tidak sepatutnya berlaku. Ini bukan polisi kementerian. Saya sudah arahkan siasatan dijalankan dan tindakan tegas akan diambil terhadap pegawai JPJ yang terlibat," katanya.

Menurut kenyataan Liow di laman Facebook miliknya, kes itu disiasat serta-merta dan memberikan jaminan bahawa tindakan tegas akan diambil terhadap pegawai JPJ terbabit yang mengarahkan wanita Cina itu memakai kain sarung sebelum berurusan di kaunter JPJ.

Liow yang juga kesal dengan insiden itu berlaku terhadap wanita Cina itu berkata, tiada dasar yang memerlukan orang awam memakai kain sarung untuk berurusan di kaunter JPJ.

Tambahnya lagi, kementeriannya akan mengkaji semula garis panduan pemakaian orang awam ketika berurusan di kaunter kerajaan.

Semalam, heboh di laman sosial apabila seorang wanita Cina diminta memakai kain sarung oleh kakitangan JPJ kerana memakai skirt yang sangat singkat. Bagaimanapun, lokasi cawangan JPJ yang dimaksudkan tidak dinyatakan.

Susulan kes wanita Cina itu viral di media sosial semalam, pagi tadi JPJ telah mengeluarkan garis panduan pemakaian lelaki dan wanita yang mana memerlukan mereka berpakaian sopan, yang dikongsikan kepada orang awam melalui Twitter dan Facebook rasmi JPJ.



Garis Panduan itu menjelaskan wanita tidak dibenarkan memakai skirt di atas paras lutut, manakala lelaki pula tidak dibenarkan memakai baju tanpa lengan.

Susulan kenyataan Liow Tiong Lai itu, ramai netizen meluahkan rasa tidak puas hati kerana menganggap Presiden MCA itu bersikap berat sebelah dan cuba mempertahankan wanita Cina berkenaan yang sudah terbukti melanggar kod etika pakaian ketika berurusan di kaunter kerajaan.

Netizen juga mendakwa, Liow juga bersikap tidak adil hanya kerana wanita itu berbangsa Cina sedangkan peraturan itu dilaksanakan terhadap orang awam tanpa mengira bangsa. Tidak kurang juga ada yang beranggapan Liow menyalahgunakan kuasanya sebagai menteri dan mengambil kesempatan di atas kedudukannya sebagai Menteri Pengangkutan Malaysia.



Jika Liow meneruskan siasatan ini, ia akan mencemarkan imej kerajaan dan sekali gus membuktikan pemimpin MCA itu tidak boleh dipercayai.


AMUKANMelayu - Sampai bila nak jadi laguni?