,مليسيا دان اسلام بوکن ميليک اورڠ ڤوليتيک
, مک ڤرجواڠن اݢام تتڤ دڤرجواڠکن اوليه اومت اسلام دري بيدڠ يڠ لاءين
سام اد كامي منڠ اتاو كامي ماتي

PERJALAN HAJI AKI


Friday 12 September 2014

PERMATA DUNIA MENJADI REBUTAN US DAN CHINA


Tanah Melayu Dan Keturunan Bani Jawi Jadi Ketakutan

PETA - Gugusan Pulau-pulau MUSLIMIN Melayuraya

Seruan buat Bani Jawi

Sejarah mencatatkan, terdapat 3 bani keturunan Nabi Ibrahim AS iaitu Bani Arab, Bani Israel dan Bani Jawi. Bani Israel tahu bahawa riwayat Bani mereka akan ditamatkan oleh Bani Jawi. Pemimpin Bani Jawi adalah gabungan benih Bani Arab dan Bani Jawi iaitu al Mahdi. Justeru Bani Israel berusaha bermati-matian mencari al Mahdi.


Bani Jawi adalah pengembara hebat membawa misi ke Semenanjung di Hujung dunia yang di panggil oleh Ptolemy sebagai Semenanjung Emas atau “Golden Chersonese” dan kemudiannya dikenali sebagai Tanah Melayu. Bani Jawi menerima Islam tanpa peperangan dan mendukung Islam dengan sempurna. Di bumi Jawi ini al Mahdi dilahirkan ke dunia dan membesar menanti hari untuk pulang ke tanah asal nenek moyangnya .
Peta dunia Ptolemy yang dicetak di Ulm, Jerman, 1482.


Telah lama Yahudi Illuminati mencari bani Jawi@ kaum yang hilang. Kini Yahudi telah mengetahui di manakah “promised land” iaitu Bumi Malaysia@Tanah Melayu@Tanah Jawi. Sekarang Yahudi berusaha sedang menjejaki lokasi al Mahdi. Yahudi tahu al Mahdi ada di bumi Jawi ini.
 

Musuh Yahudi yang sebenarnya bukanlah Palestin tetapi Bani Jawi. Bani Jawi adalah pengembara hebat membawa misi ke Semenanjung di Hujung dunia yang di panggil oleh Ptolemy sebagai Semenanjung Emas atau “Golden Chersonese” dan kemudiannya dikenali sebagai Tanah Melayu. Bani Jawi menerima Islam tanpa peperangan dan mendukung Islam dengan sempurna. Telah lama Yahudi Illuminati mencari bani Jawi @ ‘kaum yang hilang’.


BANI JAWI @ BANGSA JAWI / MELAYU
Tanah Jawi – ialah gelaran kepada Tanah Melayu
Orang Jawi – ialah gelaran orang Arab kepada orang Melayu
Tulisan Jawi – ialah tulisan yang digunakan oleh orang Melayu
Masuk Jawi – berkhatan iaitu salah satu amalan yang diajar Nabi Ibrahim dan menjadi amalan orang jawi zaman berzaman.

Ketahuilah sesungguhnya terdapat satu kajian bahawa bangsa Melayu adalah berasal dari keturunan Nabi Ibrahim dari isteri ketiga yang bernama Siti Qaturah@Keturah. Sebelum meninggal dunia Nabi Ibrahim AS telah mewasiatkan kepada anak-anaknya untuk mencari sekeping tanah semenanjung di hujung dunia. Kerana di sana nanti akan lahir dari keturunan ini satu Raja akhir zaman bernama al Mahdi.


Tanpa senjata Api, Israel akan bersembunyi di belakang batu.
Diceritakan juga al Mahdi akan pulang semula ke tanah asal bersama kaumnya dan akan memusnahkan bangsa Yahudi. Wasiat ini dilaksanakan oleh anak-anak Nabi Ibrahim dan kisah ini dicatit dalam kitab-kitab Yahudi. Sejarah berlalu zaman berzaman. Kisah ini juga diceritakan oleh Rasulullah SAW kepada para sahabat. 60 para sahabat mengembara ke Timur mencari Bani Jawi.

Akhirnya Bani Jawi menerima Islam tanpa peperangan. Bani Jawi terkenal dengan akhlak dan kelemah lembutan mereka kerana mereka berdarah bangsawan dan kesatria perang yang dihormati. Jawi atau Jiwi ikut bahasa sanskrit Ji=satu & Wi=Tuhan. yakni maksud nya bangsa yg percaya kpda 1 Tuhan (mentauhidkan Allah). Dimanakah negara dihujung dunia ini yang masih beramal dengan mempercayai adanya Allah yang satu?

Sebenarnya sudah pernah diceritakan oleh beberapa Maulana bertahun-tahun dahulu. Mari kita baca sedikit dari kisah misteri yang terlalu panjang untuk dirungkai.
Bani Jawi adalah pengembara yang hebat membawa misi ke Semenanjung di hujung dunia yang di panggil oleh Ptolemy sebagai Semenanjung Emas atau “Golden Chersonese” dan kemudiannya dikenali sebagai Tanah Melayu. Bani Jawi menerima Islam tanpa peperangan dan mendukung Islam dengan sempurna. Telah lama Yahudi Illuminati mencari Bani Jawi atau ‘kaum yang hilang’. Tanah Jawi ialah gelaran kepada Tanah Melayu. Orang Jawi ialah gelaran orang Arab kepada orang Melayu. Tulisan Jawi ialah tulisan yang digunakan oleh orang Melayu. Masuk Jawi iaiatu berkhatan iaitu salah satu amalan yang diajar Nabi Ibrahim a.s dan menjadi amalan orang jawi zaman berzaman.
Ketahuilah sesungguhnya terdapat satu kajian bahawa bangsa Melayu adalah berasal dari keturunan Nabi Ibrahim a.s dari isteri ketiga yang bernama Siti Qaturah atau Keturah yang kisahnya banyak tertulis di kitab kuno Yahudi. Keturah bermaksud kemenyan atau pun wangi-wangian yang kadangkala digunakan dalam upacara ritual. Sebelum meninggal dunia Nabi Ibrahim AS telah mewasiatkan kepada anak anaknya untuk mencari sekeping tanah semenanjung di hujung dunia.
…sent them away from his son Isaac to the land of the east.” (Genesis 25:6 New International Version)
Kerana di sana nanti akan lahir dari keturunan ini satu Raja akhir zaman bernama Al Mahdi. Diceritakan juga Al Mahdi akan pulang semula ke tanah asal bersama kaumnya dan akan memusnahkan bangsa Yahudi. Wasiat ini dilaksanakan oleh anak-anak Nabi Ibrahim a.s dan kisah ini dicatit dalam kitab-kitab Yahudi. Sejarah berlalu zaman berzaman. Kisah ini juga diceritakan oleh Rasulullah SAW kepada para sahabat. 60 para sahabat mengembara ke Timur mencari Bani Jawi.
Akhirnya Bani Jawi menerima Islam tanpa peperangan. Bani Jawi terkenal dengan akhlak dan kelemah lembutan mereka kerana mereka berdarah bangsawan dan kesatria perang yang dihormati. Jawi atau Jiwi ikut bahasa sanskrit Ji=satu dan Wi=Tuhan, yakni maksudnya bangsa yang percaya kepada Satu Tuhan iaitu mentauhidkan Tuhan. Dimanakah negara di hujung dunia ini yang masih beramal dengan mempercayai adanya Tuhan yang satu? Wahai Bani Jawi, wahai keturunan kaum yang hilang. Rahsia bangsa misteri ini masih terpelihara di dalam Kotak Tabut rahsia sejak beribu-ribu tahun. Tiada siapa yang tahu dari mana asalnya bangsa ini. Bagaimana bangsa ini boleh wujud di tanah paling selatan benua Asia, ’di penghujung dunia.’
Wallahualam.
Begitulah secebis kisah misteri satu bangsa yang masih belum terungkai tetapi dari kisah inilah asalnya tajuk indah sajak “Wangian yang hilang di Timur Jauh”. Mungkin ada pembaca yang sudah pernah membaca kisah misteri ini dan mungkin ada yang baru pertama kali.

“Dan Nabi mereka, berkata lagi kepada mereka: “Sesungguhnya tanda kerajaan Talut itu (yang menunjukkan benarnya dari Allah) ialah datangnya kepada kamu peti Tabut yang mengandungi (sesuatu yang memberi) ketenteraman jiwa dari Tuhan kamu, dan (berisi sebahagian dari apa yang telah ditinggalkan oleh keluarga Nabi-nabi Musa dan Harun peti Tabut itu di bawa oleh malaikat. Sesungguhnya peristiwa kembalinya Tabut itu mengandungi satu tanda keterangan bagi kamu, jika kamu orang-orang yang beriman” – Surah Al Baqarah ayat 248

Begitulah kita usah nak mengenal bangsa sendiri masih ramai di antara kita yang tidak kenal susul galur atok nenek moyang dan keturunan sendiri dan lebih malang lagi ada di antara kita yang tidak kenal diri sendiri kerana dek sibuk dengan urusan seharian. Bila tidak kenal diri sendiri maknanya tidak kenal juga dengan Sang Pencipta yang mencipta diri kita ini. Sekarang Bangsa Melayu sibuk bergaduh sesama sendiri mungkin tujuan ALLAH untuk membersihkan dengan meninggalkan yang taat pada ALLAH untuk menjadi tentera dari Timur yang akan bersama Imam Mahadi.

Wahai Bani Jawi, wahai keturunan kaum yang hilang. Rahsia bangsa misteri ini masih terpelihara di dalam Kotak Tabut rahsia sejak beribu-ribu tahun. Tiada siapa yang tahu dari mana asalnya bangsa ini. Bagaimana bangsa ini boleh wujud di tanah paling selatan benua Asia, ’di penghujung dunia.’ Wallahualam

Kapal-Kapal Perang China menceroboh Perairan Malaysia? Negara Di Ambang Bahaya? 

PORTUGIS MENYERANG MELAKA-Tarikh Peristiwa pada 25-07-1511

Pada bulan April 1511 Alfonso de Albuquerque telah meninggalkan Goa di India dengan menaiki kapal perangnya Flor de la Mar untuk menyerang Melaka. Beliau tiba di pelabohan Melaka pada 1 Julai 1511. Kedatangan beliau adalah ekoran daripada peristiwa yang telah dialami oleh Panglima Perangnya Lopez de Sequeira semasa rombongan tersebut yang datang ke Melaka pada 1509. Dalam peristiwa tersebut rombongan Lopez de Sequeira telah diserang dan sebilangan askarnya ditahan oleh Bendahara Melaka. Keadaan ini terjadi di atas hasutan pedagang-pedagang Arab dan India yang menaruh curiga dan iri hati terhadap perdagangan yang akan dijalankan oleh saudagar-saudagar Eropah itu.

Pada hari ini 25 Julai 1511, Alfonso de Albuqueque telah mula menyerang bandar dan pelabuhan Melaka selepas beberapa rundingan dengan pemerintah Melaka menemui jalan buntu. Sultan Mahmud dan anakanda baginda Raja Ahmad berserta dengan pasukan tenteranya telah bermati-matian mempertahankan Melaka daripada serangan ganas Portugis itu. Pihak Portugis pula mempunyai maksud yang lebih besar iaitu selain dari ingin menguasai pelabuhan yang kaya itu mereka juga membawa misi keagamaan tersendiri iaitu meneruskan perang salib ke atas orang-orang Islam seluruh dunia. Askar Portugis telah melancarkan serangan pada waktu Subuh pada hari ini dengan kekuatan tentera seramai 800 orang Portugis, dan 200 orang askar Malabar yang lengkap bersenjata. Mereka mendarat di bahagian utara dan selatan bandar Melaka.

Sultan Mahmud dan Raja Ahmad telah bertempur hebat dengan tentera Portugis selama beberapa jam yang mengakibatkan ramai askar daripada kedua-dua belah pihak terbunuh. Banyak rumah, harta benda dan istana Sultan sendiri telah musnah dalam serangan ini. Saki baki askar-askar Portugis pula yang merasakan kekalahan telah lari semula ke kapal perang mereka di laut. Ramai diantara mereka mati terkena tembakan meriam, tombak dan sumpitan beracun orang-orang Melayu. Orang-orang Melayu Melaka telah dapat mempertahankan tanah air mereka dari pencerobohan Portugis dalam serangan kali pertama ini. Mereka telah dapat mempertahankan Melaka daripada kuasa besar yang mempunyai tujuan untuk menguasai perdagangan dan menghapuskan perkembangan Islam. Kekalahan Portugis itu kemudiannya telah ditebus kembali pada 10 Ogos 1511, apabila Alfonso de Albuquerque sekali lagi menyerang bandar Melaka.

Dengan tipu helah yang dijalankan oleh Alfonso de Albuquerque dan sikap saudagar-saudagar India di dalam bandar Melaka yang membantu Portugis serta bantuan daripada jong-jong saudagar China di laut telah memberikan kejayaan kepada Portugis menguasai bandar dan Pelabohan Melaka yang kaya raya itu. Portugis terus bertapak di Melaka hinggalah pada Tahun 1641.

PERHATIAN - Penulis nak menyedarkan yang Keturunan HITAM dan PUTEH inilah sebenarnya perlu di nyahkan dari Tanah Melayu ini jika kita mahukan keamanan yang berpanjangan

 




26/01/2014

BEIJING : Tiga kapal China pada hari Ahad meronda James Shoal , kawasan yang juga dituntut oleh Malaysia, di mana tentera dan pegawai-pegawai di atas kapal bersumpah untuk melindungi kedaulatannya , dalam tanda terbaru ketegasan wilayah Beijing di Laut China Selatan.
Kumpulan itu terdiri daripada sebuah kapal amfibia pendaratan, Changbaishan , dan dua kapal pemusnah , kata agensi berita Xinhua.

” Pada majlis itu diadakan di kawasan Zengmu Reef, tentera dan pegawai-pegawai di atas kapal bersumpah dengan keazaman untuk melindungi kedaulatan negara dan kepentingan maritim, ” kata Xinhua. Zengmu Reef adalah istilah Cina untuk James Shoal.
Xinhua berkata panglima armada Jiang Weilie ” menggesa tentera dan pegawai-pegawai untuk sentiasa bersedia untuk melawan, meningkatkan keupayaan pertempuran dan memimpin bala tentera untuk membantu membina negara ini menjadi sebuah kuasa maritim. “

China dalam pertikaian semakin parah dengan negara jiran terhadap dakwaan bahagian minyak dan gas yang kaya di Laut China Selatan yang berpotensi. China meletakkan tuntutan kepada hampir seluruh laut, yang direntasi oleh laluan perkapalan penting.
Beijing menganggap James Shoal sebagai bahagian selatan wilayah negara.

Mac lepas, Malaysia membantah kemasukan empat kapal Cina di James Shoal , kira-kira 80 km ( 50 batu) dari Sarawak di pulau Borneo.

Vietnam, Taiwan, Brunei, Malaysia dan Filipina juga mendakwa bahagian-bahagian lain di Laut China Selatan. China mempunyai pertikaian yang berasingan dengan Jepun di Laut China Timur.


BEIJING: Three Chinese ships on Sunday patrolled the James Shoal, an area also claimed by Malaysia, and soldiers and officers on board swore to safeguard its sovereignty, in the latest sign of Beijing’s territorial assertiveness in the South China Sea.


The group was made up of an amphibious landing craft, the Changbaishan, and two destroyers, state news agency Xinhua said.
“During the ceremony held in the Zengmu Reef area, soldiers and officers aboard swore an oath of determination to safeguard the country’s sovereignty and maritime interests,” Xinhua said. Zengmu Reef is the Chinese term for James Shoal.


Xinhua said the fleet commander Jiang Weilie “urged soldiers and officers to always be prepared to fight, improve combat capabilities and lead the forces to help build the country into a maritime power.”
China is in an increasingly angry dispute with its neighbors over claims to parts of the potentially oil and gas-rich South China Sea. China lays claim to almost the whole of the sea, which is criss-crossed by crucial shipping lanes.


Beijing regards the James Shoal as the southernmost part of the country’s territory.
Last March, Malaysia protested against the incursion of four Chinese ships in James Shoal, about 80 km (50 miles) off Sarawak on Borneo island. Chinese sailors fired guns in the air during the visit to the shoal. In April, a Chinese maritime surveillance ship returned to James Shoal to leave behind steel markers to assert its claim.
China upset the Philippines and the United States this month when rules went into force demanding fishing boats seek permission to enter waters under the jurisdiction of China’s southern province of Hainan, an area the provincial government says covers much of the South China Sea.


Vietnam, Taiwan, Brunei, Malaysia and the Philippines also claim other parts of the South China Sea. China has a separate dispute with Japan in the East China Sea.

http://www.arabnews.com/news/515571

http://www.theborneopost.com/2014/01...d-by-malaysia/


Maklumat tambahan: Tiga hari lepas Changbaishan dan dua escort destroyers Wuhan dan Haikou melakukan latihan pendaratan di Paracel Island. kemudian Reuters laporkan 15 jam lepas, Fleet ni dilaporkan melakukan perkara yang sama juga di JAMES SHOAL. Sekali lagi. - Sumber Military Malaysia FB 

Kalau hangpa tengok kat forum-forum tertentu ada yang pro china.
Sokong apa yang diorang lakukan.
Tak sabar tengok china jajah malaysia..mengejutkan mereka ni mungkin sokong dap..bahaya pemikiran puak ni..
Hangpa tak percaya masuk la forum Low Yat. Net
Harapan aku, agar polemik ini dapat diselesaikan secara baik dan berhemah.

Macam ni kot China claim kawasan jajahan mereka?

Kapal Perang US Di Laut Sulu!!..... Apa Cerita?

Insiden di Lahad Datu kini semakin bertambah baik dengan pihak tentera sudah hampir menyelesaikan misi moping mereka.Melalui sumber kini pasukan jurutera tentera juga sudah di kerah bagi mengesan sebarang objek yang mungkin di tinggalkan oleh pengganas yang boleh mendatangkan kecederaan kepada orang ramai.Usaha ini dibuat bagi mengesan sekiranya terdapat sebarang bom yang mungkin di pasang oleh pengganas yang menyerang Lahad Datu.
Namun semenjak insiden ini berlaku terdapat pelbagai sumber dan saluran yang mengatakan pencerobohan lanun Sulu di Lahad Datu merupakan satu gerakan terancang yang melibatkan banyak pihak.Seingat MMI dikhabarkan ada 3 pihak terlibat dalam apa yang dipanggil sebagai operasi terancang.
Pembongkaran demi pembongkaran yang berlaku pada ketika insiden di Lahad Datu masih berterusan memperlihatkan betapa ada tangan-tangan ghaib yang terlibat.Malah pihak yang dikaitkan dengan insiden ini juga turut mengelupur dengan pelbagai alasan malah pernah mengeluarkan kenyataan untuk menyaman wartawan.
Macam-macam yang berlaku sebenarnya dan mungkin ampa semua boleh tengok balik entri-entri yang MMI tulis sebelum ni.Cuma kali ini MMI ingin berkongsi dengan semua tentang satu insiden yang MMI labelkan sebagai ANEH dan GANJIL turut berlaku dalam tempoh masa  beberapa minggu sebelum serangan di Lahad Datu.
Insiden yang perlu diberi perhatian adalah kehadiran kapal USS Guardian di Laut Sulu. Agak memeranjatkan apabila kapal USS Guardian dikatakan terkandas di kawasan terumbu karang Tubbataha. Menjadi tanda tanya kenapa kejadian tersebut terjadi pada 17hb Januari iaitu 24hari sebelum pendaratan penceroboh keatas Sabah pada 11 Februari 2013.
Kepada ampa yang mungkin tak tau kat mana Tubbataha tu nah tengok kat bawah ni...
Dekat ja kan ?? Yang pasti kapal perang tersebut sengaja belayar keluar dari laluan asalnya dan agak pelik kenapa kapal secanggih itu boleh tersasar dan gagal mengenal pasti kawasan terumbu karang dikawasan Tubbataha Reef.
Pihak Tubbataha Reef Marine Ranger telah beberapa kali memberi amaran kepada komander USS Guardian supaya jangan menghampiri kawasan terumbu karang tersebut.Tetapi bagaikan dirancang USS Guardian tetap meneruskan perjalanannya  dan enggan berhenti
Timbalan Pengerusi WWF-Filipina ,Jose Ma.Lorenzo Tan berasa hairan dan tidak percaya kenapa USS Guardian dengan sengaja menghampiri kawasan terumbu karang tersebut.
“Why were they even near Tubbataha? The Sulu Sea is so vast, and it takes 10 hours from Puerto Princesa to reach it. Why couldn’t they see it when they had all the state-of-the-art maps and navigation systems?”
Berdasarkan risikan Filipina,kapal perang tersebut telah melakukan satu operasi rahsia dan kehadiran mereka langsung tidak dimaklumkan kepada pihak berkuasa Filipina.
“The question is: Who did they inform? The governor of Palawan (Abraham Mitra) did not know. The Tubbataha Protected Area Management Board did not know. The Western Command (of the Armed Forces of the Philippines) did not know,”
USS Guardian mendakwa kapal mereka tersangkut dikawasan terumbu tersebut,ketika itu apabila pengawal marin Filipina cuba menghampiri kapal tersebut mereka diberi amaran dan USS Guardian bersedia untuk menembak pihak marin Filipina.
“There were eight rangers on speed boats. And they could not even approach. The ship was on general quarters (alarm),”
Menjadi tanda tanya kapal perang tersebut telah dimusnahkan dan segala peralatannya diangkut secara tergesa gesa. Dalam sejarah Amerika inilah kali pertama kapal perang mereka dimusnahkan dalam keadaan aman bukan dimedan perang.
Berdasarkan maklumat risikan dari Filipina, terdapat banyak kegiatan dilakukan dengan alasan mengadakan operasi menyelamat dan memunggah barang barang.Tetapi aktiviti mereka dibuat secara rahsia.Yang menghairankan pihak keselamatan Filipina kenapa anak kapal USS Guardian tidak dihantar ke Filipina kerana lokasinya paling hampir sebaliknya anak anak kapal USS Guardian terus dihantar ke Jepun.

Selepas kejadian memindahkan anak kapal selesai, Sultan Bantilan Muhammad Muizzudin II pemimpin dari gerakan Kesultanan Sulu Darul Islam (SSDI) yang menentang serangan keatas Sabah mendedahkan ada pihak yang lebih besar dibelakang Jamalul Kiram III. Menurutnya terdapat kehadiran sekumpulan lelaki berkulit putih didalam kumpulan bersenjata Kiram sebelum mereka menyusup masuk ke Sabah.
Selain dari itu pendedahan oleh Wikileaks juga menyatakan Anwar mempunyai hubungan yang rapat dengan Nur Misuari.Malah turut mendedahkan Anwar beberapa kali mengadakan pertemuan dengan Nur Misuari.
Sebelum itu Wikileaks juga mendedahkan bahawa Nur Misuari telah merancang untuk menyerang Sabah seawal 2007,setelah mendapat bantahan daripada pentadbiran Tun Abdullah Badawi , Nur Misuari telah membatalkan hasrat beliau untuk menyerang Sabah.

Dengan segala macam insiden , kejadian dan pendedahan di atas apa mungkin pencerobohan di Lahad Datu hanya berkisar tentang soal lanun Sulu ? MMI rasa bukan setakat itu tangan-tangan ghaib banyak di belakang sana dan mereka rasanya turut berperanan.
Apa pun kita tunggu perkembangan selanjutnya dari masa ke semasa.
sumber pisau.net

Misteri lawatan Presiden Barack Obama ke Malaysia

Assalamualaikum dan Salam 1Dunia, Malaysia dan dunia masih meratapi kehilangan misteri pesawat MH370. Kehilangan misteri MH370 memberi kesan bukan sahaja kepada keluarga malah kepada industri penerbangan dan industri pelancongan. Dalam kesedihan kehilangan MH370, Malaysia dikejutkan dengan kematian tragis YB Karpal Singh yang terkorban dalam kemalangan ngeri di KM 306.1 Lebuh Raya Utara Selatan arah Utara dan kemudian diikuti dengan lawatan 3 hari Presiden Barack Obama ke Malaysia.

Jadual Lawatan 3 hari Presiden Barack Obama ke Malaysia:-
 
Jadual Lawatan Presiden Barack Obama ke Asia 23 April : Jepun
25 April : Korea Selatan
26 April : Malaysia
28 April : Filipina
 
 Sabtu 26 April :
  • Ketibaan
  • Menghadap Duli Yang Di Pertuan Agung dan Majlis Makan Malam Negara
Ahad 27 April :
  • Masjid Negara
  • Pertemuan Dua Hala dengan Datuk Seri Najib Tun Razak
  • Melawat Pusat Inovasi dan Kreatif Malaysia (MaGIC)
  • Pertemuan dengan Pemimpin Muda Asia Tenggara di Universiti Malaya
  • Pertemuan dengan Pemimpin Masyarakat
Isnin 28 April :
  • Berangkat ke Filipina 
Setelah kehilangan Karpal Singh, Malaysia akan menerima lawatan Presiden Barack Obama pada pertengahan bulan April. Ini adalah kali pertama seorang Presiden Amerika melawat Malaysia dengan berbagai agenda penting untuk merapatkan hubungan antara Malaysia dan Amerika. Pejabat Presiden Barack Obama telah memaklumkan bahawa Obama tidak akan berjumpa dengan Ketua Pembangkang, DS Anwar Ibrahim tetapi pegawai bawahan mungkin.

Tarikh lawatan Obama ke Malaysia masih dirahsiakan tetapi seperti analisa Blogger Brado Kapak macam-macam spekulasi sedang bermain di sosial media. Lawatan pertama Presiden Amerika ke Malaysia pasti akan mempengaruhi suasana politik Malaysia kerana Amerika tidak akan datang kesesebuah negara hanya untuk ekonomi. Lawatan Obama ke Malaysia pasti telah dirancang untuk satu perancangan yang besar lebih besar dari kehilangnya misteri MH370 dari mata manusia.

 
” Katakanlah (Muhamad) : Wahai Tuhan pemilik kekuasaan, Engkau berikan kekuasaan kepada siapa pun yang Engkau kehendaki, dan Engkau cabut kekuasaan dari siapa pun yang Engkau kehendaki.” – surah Al-Imran, 26. Tidakkah kamu tahu, bahawa Allah memiliki kerajaan langit dan bumi? Dan tidak ada bagimu perlindungan dan penolongan selain allah.“ – surah Al-Baqarah, 107 

ALLAH tidak akan jadikan kehilangan MH370, kematian tragis Karpal Singh dan lawatan Presiden Barack Obama tanpa sebab. Semuanya bakal mengubah suasana politik Malaysia dan semuga ianya membawa kebaikan kepada Rakyat. Ada spekulasi yang mengaitkan kehilangan MH370 dan lawatan Presiden Amerika ke Malaysia dengan akhir zaman. Siapalah aku yang boleh mengulas spekulasi tetapi yang paling penting berusaha untuk menjadi hamba Allah yang lebih dekat kepada-NYA kerana aku yakin kita boleh berpolitik sehebat mana tetapi akhirnya ALLAH sahaja yang akan memilih pemimpin paling layak untuk sesebuah negara untuk sebab-sebab tertentu.

Kenapa Presiden Obama Datang Ke Malaysia?

By  

Sebentar tadi, Presiden Amerika Syarikat, Barrack Obama telah sampai Ke Malaysia pada hari ini dengan selamat pada pukul 5.00 petang tadi. Ketibaan Presiden Obama telah disambut oleh Yb Khairy Jamaluddin serta ramai dif-dif kehormat disamping pengawal keselamatan, pegawai peribadi dan sebagainya.
Kedatangannya telah dikawal ketat mengalahkan Perdana Menteri dari negara lain begitu juga dengan Putera William dan Puteri Kate. Sehingga mengundang ketidakpuasan hati serta keluhan dari rakyat Malaysia melalui laman sosial Facebook kerana aktivti tergendala gara-gara kedatangan Presiden barrack Obama. Malah, kedatangan Presiden Obama dilakukan pula secara langsung di beberapa stesen televisyen.
Ini adalah kali pertama Presiden Obama datang ke Malaysia selepas kedatangan Presiden Amerika Syarikat terdahulu iaitu Lyndon B Johnson pada tahun 1966, 48 tahun yang dulu.

Tujuan Presiden Obama Datang Ke Malaysia

Sebelum kedatangan Presiden Obama lagi sudah mengundang persoalan dari rakyat Malaysia berkenaan dengan tujuan kedatangannya ke Malaysia. Rata-rata, ramai di kalangan kita yang memberi persepsi atau pendapat yang negatif berkenaan dengan tujuan kedatangan Presiden Obama.

Kenapa Presiden Obama Datang Ke Malaysia?
Apapun, saya mengambil isu ini dengan perkara yang positif tanpa memikirkan helah kedatangan Presiden Obama datang ke Malaysia. Ini kerana, tujuan yang dilakukan oleh obama ke Malaysia adalah atas dasar lawatan negara/kerja sama seperti yang dilakukan oleh Perdana Menteri yang lain seluruh dunia iaitu mengeratkan lagi hubungan 2 hala antara Malaysia dan Amerika Syarikat. Di samping itu, mengukuhkan lagi kerjasama antara ekonomi bersama antara Amerika Syarikat dan Malaysia.
Dikhabarkan, kedatangan Presiden Obama selama 3 hari ini akan mengadap Yang Di Pertuan Agung dan Majlis Makan Malam Negara, mengunjungi Masjid Negara, merasmikan satu pertubuhan dana bagi anak muda atau Youth di Universiti Malaya, Pertemuan Dua Hala dengan Datuk Seri Najib Tun Razak, merasmikan beberapa acara di Malaysia disamping merasmikan tabung dana, berkunjung ke Putrajaya dan sebagainya.

Kaitan TTPA Dengan Presiden Obama

Ramai menggembar-gemburkan perkhabaran tentang kaitan tentang perdagangan Perjanjian Persahabatan Trans-Pasifik atau Trans-Pacific Partnership Agreement (TPPA).
Perjanjian TPPA dirundingi antara Australia, AS, New Zealand, Kanada, Mexico, Chile, Brunei, Malaysia dan Vietnam. Seperti North America Free Trade Agreement (NAFTA) yang dianggotai oleh AS, Kanada, dan Mexico, Amerika ingin mewujudkan suatu perjanjian eknomi serantau dalam kalangan negara Asia Pasifik yang dipenuhi dengan tanggungjawab dan komitmen. – http://ecoknights.org.my/
Sama ada kes ini dibawa dalam perbincangan nanti ataupun tidak, saya yakin Malaysia tidak akan menandatangani suatu perjanjian yang akan membawa keburukan kepada Malaysia apatah lagi mengenepikan perniagaan bumiputera sendiri.

Kemenangan Obama Tidak Membawa Perubahan.

Jangan mudah percaya perkara yang boleh dianggap logik pada pandangannya tetapi bila dilihat secara keseluruhannya agak tidak munasabah malah banyak mengarut teori yang dibuatnya.
Walaupun Presiden Obama yang dikatakan ketika kemenangannya dalam pilihan raya pada masa dulu memberi masa depan yang cerah kepada negara Islam terutamanya di kawasan Asia Barat dan Palestin tidak memberi apa-apa perubahan di kawasan tersebut malah permasalahan semakin rancak yang berlaku di kawasan tersebut dengan peperangan yang berlaku.
Ini jelas menunjukkan bahawa Amerika Syarikat adalah suatu negara yang masih ikut telunjuk rejim Yahudi agar menjatuhkan Negara Islam yang kaya dengan pelbagai sumber asli.
Diharap kerjasama yang kukuh dapat diwujudkan dalam organisasi OIC agar dapat digeruni oleh pihak barat serta memparbaiki permasalahan dengan secara menyeluruh.

Tentera Amerika Syarikat Mendarat Di Terengganu. Apa Agenda Ini?


 

Sejak malam  tadi kegusaran berlaku kepada rakyat negeri terengganu dengan ketibaan sebuah pesawat boeing 777 yang mendarat di Lapang Terbang Sultan Mahmud Kuala Terengganu.

 Pesawat yang membawa seramai 300 orang askar Amerika itu tiba dari Diego Garcia yang akan berpengkalan selama beberapa hari di Gua Musang untuk latihan tentera.

Ketibaan askar-askar tersebut belum dipastikan secara detail tujuan dan niat mereka ke Malaysia ini dan pelbagai spekulasi telah timbul dan bermain difikiran rakyat terengganu kursusnya.

Apa pun pihak berwajib perlu membuat perjelasan kepada rakyat tentang ketibaan pesawat boeing 777 yang lengkap dengan alatan perang yang khabarnya dari Diego Garcia


pesawat amerika syarikat
Beberapa keping gambar tentera Amerika Syarikat tiba di Lapangan Terbang Kuala Terengganu mula tersebar di laman sosial. Keadaan ini menyebabkan kegusaran kepada rakyat Terengganu. Pesawat boeing 777 AS itu mendarat malam tadi di Lapangan Terbang Sultan Mahmud Kuala Terengganu.
Pesawat dari Diego Garcia yang membawa seramai 300 orang tentera AS itu tiba di Lapangan Terbang Kuala Terengganu dan akan berpengkalan beberapa hari di Gua Musang untuk latihan ketenteraan.
Ketibaan tentera Amerika Syarikat ini belum dipastikan tujuannya dan pelbagai spekulasi telah timbul dan rakyat Malaysia amnya sangat bimbang dengan keadaan ini.

tentera amerika
Apapun, pihak berwajib perlu menjelaskan secara terperinci dengan kehadiran tentera Amerika Syarikat yang lengkap bersenjata ini.


AMUKANMELAYU - Jika hendak menawan dunia, Selat Melaka dan Laut China Selawan perlu di tawan dan Bangsa yang banyak bermain di dua PERAIRAN ini adalah MELAYU. Sebenarnya MELAYU lah yang sedang menawan dunia ketika ini. Dalam sejarah kejatuhan Melayu, sejak berkurun...dua bangsa Imegran  ini adalah Bangsa yang tidak boleh di percayai tp mereka di beri kerakyatan. Kenapa British menempatkan mereka dalam Masyarakat Melayu?

Gambar Tentera US Mendarat di Kuala Terengganu


Sejak malam  tadi kegusaran berlaku kepada rakyat negeri terengganu dengan ketibaan sebuah pesawat boeing 777 yang mendarat di Lapang Terbang Sultan Mahmud Kuala Terengganu.





 Pesawat yang membawa seramai 300 orang askar Amerika itu tiba dari Diego Garcia yang akan berpengkalan selama beberapa hari di Gua Musang untuk latihan tentera.

Ketibaan askar-askar tersebut belum dipastikan secara detail tujuan dan niat mereka ke Malaysia ini dan pelbagai spekulasi telah timbul dan bermain difikiran rakyat terengganu kursusnya.

Apa pun pihak berwajib perlu membuat perjelasan kepada rakyat tentang ketibaan pesawat boeing 777 yang lengkap dengan alatan perang dari Amerika itu.

- See more at: http://thekl-chronicle.blogspot.com/2014/09/gambar-tentera-us-mendarat-di-kuala.html#sthash.ywfJ7LAX.dpuf

Gambar Tentera US Mendarat di Kuala Terengganu


Sejak malam  tadi kegusaran berlaku kepada rakyat negeri terengganu dengan ketibaan sebuah pesawat boeing 777 yang mendarat di Lapang Terbang Sultan Mahmud Kuala Terengganu.





 Pesawat yang membawa seramai 300 orang askar Amerika itu tiba dari Diego Garcia yang akan berpengkalan selama beberapa hari di Gua Musang untuk latihan tentera.

Ketibaan askar-askar tersebut belum dipastikan secara detail tujuan dan niat mereka ke Malaysia ini dan pelbagai spekulasi telah timbul dan bermain difikiran rakyat terengganu kursusnya.

Apa pun pihak berwajib perlu membuat perjelasan kepada rakyat tentang ketibaan pesawat boeing 777 yang lengkap dengan alatan perang dari Amerika itu.

- See more at: http://thekl-chronicle.blogspot.com/2014/09/gambar-tentera-us-mendarat-di-kuala.html#sthash.ywfJ7LAX.dpuf