,مليسيا دان اسلام بوکن ميليک اورڠ ڤوليتيک
, مک ڤرجواڠن اݢام تتڤ دڤرجواڠکن اوليه اومت اسلام دري بيدڠ يڠ لاءين
سام اد كامي منڠ اتاو كامي ماتي

PERJALAN HAJI AKI


Saturday 23 May 2015

KITA ORANG MELAYU ANAKKU - SEKALI KITA DI TIPU TAK MUNGKIN UNTUK KEDUA KALINYA


KHALIFAH berakhir di Turki, mohon semoga Allah bangkitkan kembali juga dari sini.


OLAK LEMPIT - Sabtu 4 Sya'aban 1436, riuh seentero dunia tentang Kekejaman Sami Buddha terhadap Kaum Rohingya di Myanmar.  Manak-kanak di campak kedalam api, Masjid di bakar, perempuan di rogol dan pemerdagangan manusia. Kenapa Umat Islam kini diduga sedemikian hebat?

Ngeri rasanya walau pun perkara ini tidak terjadi di Malaysia. Tapi tidakkah sedikit pun kita merasai simpati keatas mereka ini. Jawabnya tidak. Kita lebih suka dengan Kisah Politik kita. Kenapa kita tidak BERANI seperti mereka, kenapa di tinggalkankan TAKUT di hati kita? Jawabnya KEBERANIAN telah lama Allah cabut dari hati kita. Kenapa? Kerana kita LEMAH. Kita BERPECAH, kita BERSENGKETA, kita BERKELAHI dan kita menjadi TALIBARUT kepada KAFIR hanya kerana persaaam POLITIK sehingga kita mengetepikan PERBEDAAN Ugama.

Kita sanggup beri Negara ini kepada KAFIRUN hanya kerana KESAMAAN IDEALOGI POLITIK dan kita sanggup bersembunyi si sebalik sehelai daun kerana kita BENCI kepada saudara sendiri. Apakah kita menyedarinya? Jawapannya tidak....kita akan menghulurkan tangan pada mereka walaupun tangan mereka masih lagi di basahi darah dan berbau hanyir dengan DARAH SAUDARA kita.Kta tidak pernah mengambil pusing dengan PERINGATAN ALLAH ini:

TAFSIRAN SURAH ALI 'IMRAN (AYAT 118)

Tafsir Surah Ali ‘Imran 118

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَتَّخِذُوا بِطَانَةً مِنْ دُونِكُمْ لَا يَأْلُونَكُمْ خَبَالًا وَدُّوا مَا عَنِتُّمْ قَدْ بَدَتِ الْبَغْضَاءُ مِنْ أَفْوَاهِهِمْ وَمَا تُخْفِي صُدُورُهُمْ أَكْبَرُ قَدْ بَيَّنَّا لَكُمُ الْآيَاتِ إِنْ كُنْتُمْ تَعْقِلُونَ (118)

Pada ayat ini Allah memperingatkan orang-orang mukmin agar jangan bergaul rapat dengan orang-orang kafir yang telah nyata sifat-sifatnya yang buruk itu, jangan mempercayai mereka dan jangan menyerahkan urusan-urusan kaum muslimin kepada mereka. Menurut Ibnu Abbas ayat ini diturunkan berhubungan dengan tindakan sebagian kaum muslimin yang berhubungan rapat dengan orang-orang Yahudi Madinah karena bertetangga dan adanya perjanjian damai antara mereka.

Walau bagaimanapun sebab turun ayat ini namun dapat dipahami dari padanya bahwa Allah melarang mengambil orang-orang kafir yang telah nyata kejahatan niatnya terhadap orang mukmin sebagai teman akrab mereka itu adalah orang-orang musyrik, Yahudi, munafik dan lain-lain.

Maka janganlah orang mukmin bergaul rapat dengan orang-orang kafir yang mempunyai sifat yang dinyatakan dalam ayat ini yaitu mereka yang:

a. Senantiasa menyakiti dan merugikan kaum muslimin dan berusaha menghancurkan mereka.
b. Menyatakan terang-terangan dengan lisan rasa amarah dan benci terhadap kaum muslimin. mendustakan Nabi Muhammad saw dan Alquran dan menuduh orang-orang Islam sebagai orang-orang yang bodoh dan fanatik.
c. Kebencian dan kemarahan yang mereka ucapkan dengan lisan itu adalah amat sedikit sekali bila dibandingkan dengan kebencian dan kemarahan yang disembunyikan dalam hati mereka. Tetapi bila sifat-sifat itu telah berubah menjadi sifat-sifat yang baik atau mereka tidak lagi mempunyai sifat-sifat yang buruk itu terhadap kaum muslimin maka Allah tidak melarang untuk bergaul dengan mereka.

Firman Allah SWT:

لا ينهاكم الله عن الذين لم يقاتلوكم في الدين ولم يخرجوكم من دياركم أن تبروهم وتقسطوا إليهم إن الله يحب المقسطين إنما ينهاكم الله عن الذين قاتلوكم في الدين وأخرجوكم من دياركم وظاهروا على إخراجكم أن تولوهم ومن يتولهم فأولئك هم الظالمون

Artinya:
Allah tiada melarang kamu untuk berbuat baik dan berlaku adil terhadap orang-orang yang tidak memerangimu karena agama dan tidak (pula) mengusirmu dari negerimu. Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berlaku adil.

Sesungguhnya Allah hanya melarang kamu menjadikan sebagai kawanmu orang-orang yang memerangi kamu karena agama dan mengusir kamu dari negerimu dan membantu (orang lain) untuk mengusirmu. Dan barang siapa menjadikan mereka sebagai kawan, maka mereka itulah orang-orang yang zalim”.
(Q.S Al Mumtahanah: 8 dan 9)

Ayat di atas jelas mengingatkan kita jangan menaruh KEPERCAYAAN pada Orang-orang KAFIR. Tapi kita mengingkarinya. Kerana apa? Kerana kita sudah hilang JATI DIRI dan niat di hati kita. Kerana POLITIK kita sanggup BERPATANG ARANG BERKERAT ROTAN dan nyata kita bermusuh sehingga tidak bertegor sapa dan menjadikan RUANG MAYA untuk BERKELAHI dan MENCACI-CELA sesama kita, sebaliknya kita sanggup berhabis dengan KAFIRUN.

RENUNGI GAMBAR DI BAWAH INI DAN FIKIRLAH SENDIRI

Image result for khalifah lim guan eng  

Image result for khalifah lim guan eng 

 Image result for khalifah lim guan eng

 Image result for khalifah lim guan eng




 

Kempen Gandingan Ahmad Awang & Mat Sabu

AIDCNews – 23/5/15 – Facebooker pro Pakatan Rakyat, Awang Jebon Malaya menyenaraikan Ahli Jawatankuasa Kerja PAS Pusat Sesi 2015-2017 yang perlu dipilih perwakilan PAS Jun ini :

Presiden
1. Tuan Guru Datuk Seri Abdul Hadi Awang
2. Ustaz Ahmad Awang***

Timbalan Presiden
1. Mohamad Sabu***
2. Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man

Naib Presiden
1. Datuk Husam Musa***
2. Salahuddin Ayub***
3. Ustaz Idris Ahmad
4. Datuk Iskandar Abdul Samad
5. Datuk Mahfuz Omar***
6. Datuk Mohd Amar Abdullah

Ahli Jawatankuasa Kerja PAS Pusat
1. Abang Ahmad Kerdee Abang Masagus
2. Ustaz Abd Ghani Samsudin
3. Abdul Wahid Endut
4. Datuk Abdullah Hussin
5. Dr. Abu Bakar Mohamed
6. Aiman Athirah Aljundi (Raj Munni Sabu)***
7. Dr Ali Akbar Gulasan
8. Aminolhuda Hassan
9. Datuk Amiruddin Hamzah***
10. Apandi Mohamad
11. Dr Azman Ibrahim
12. Azman Shafawi
13. Dr. Dzulkefly Ahmad***
14. Dato Dr. Fadhli Hasan***
15. Dr.Fakrudin Fakrurazi
16. Dr. Halimah Ali
17. Hanipa Maidin***
18. Dr. Hatta Md Ramli***
19. Kamaruzzaman Muhammad; Hj
20. Datuk Dr. Khairuddin Aman Razali
21. Khairul Faizi Ahmad Kamil
22. Khalid Samad***
23. Lahirul Lagitu
24. Datuk Dr. Mahfodz Mohamad
25. Marzuk Shaary
26. Mazlan Aliman***
27. Misbahul Munir Masduki***
28. Mohd Arif Fiazoul
29. Datuk Seri Ir.Mohd Nizar Jamaluddin***
30. Mohd Noor Mohamad
31. Dr. Mohd Zuhdi Marzuki
32. Ustaz Mokhtar Senik
33. Mokhtar Suhaili
34. Dr. Muhaimin Sulam
35. Muhamad Sanusi Md Nor
36. Datuk Dr. Mujahid Yusof Rawa***
37. Mumtaz Md Nawi
38. Brig. Gen (B) Datuk Najmi Ahmad
39. Datuk Nasruddin Daud
40. Nasruddin Hassan Tantawi
41. Ustaz Nik Zawawi Salleh
42. Nor Azli Musa
43. Normala Sudirman
44. Nuridah Salleh
45. Dr Raja Ahmad Iskandar Raja Yaakob
46. Razman Zakaria
47. Dr. Ridhuan Mohd Noor
48. Dr. Rosni Adam
49. Dr.Siti Mariah Mahmud***
50. Solehin Muhyi
51. Taufek Abd Ghani
52. Ustaz Wan Azhar Wan Ahmad
53. Zaharuddin Mohamad
54. Ustaz Zulkifli Ismail
55. Zulkifli Mohd Omar.

Pengerusi Tetap
1. Hussin Ismail

Timbalan Pengerusi Tetap
1. Ustaz Kamal Ashaari

Pemeriksa Kira-Kira
1. Abdul Syukur Aziz
2. Mohd Najib Ahmad

NOTA : nama calon yang bertanda *** perlu dimenangkan.

PRO ULAMAK

Anak Muda yang MATANG Berpolitik.


 PRO DAP











AMUKANMelayu - Mula BERPECAH dari UMNO tubuh PAS....kini PAS pula sedang berpecah dua, Pro Ulamak dan Pro DAP/Pakatan dan UMNO pula sudah lama berpecah sehingga ujudnya KEADILAN, kini UMNO berpecah lagi kepada BLOCK Najib dan BLOCK Mohyiddin/Tun M.