,مليسيا دان اسلام بوکن ميليک اورڠ ڤوليتيک
, مک ڤرجواڠن اݢام تتڤ دڤرجواڠکن اوليه اومت اسلام دري بيدڠ يڠ لاءين
سام اد كامي منڠ اتاو كامي ماتي

PERJALAN HAJI AKI


Tuesday 24 March 2015

BILA MELAYU JADI DAP SEMUA BENDA MENJADI SERABUT


PUNYA BANGANG, PDRM PUN DIUGUT UNTUK NAK DIGULINGKAN !

Wartawan BFM Kupas, Aisyah Tajuddin, wanita mulut celupar dan kurang ajar yang menghina hukum Hudud dan beberapa lagi hukum Islam telah dikritik hebat oleh warga maya sejak tersiarnya video kurang ajar BFM.

Yang memualkan ialah walau pun stesen radio tersebut telah 'memohon maaf' tetapi maaf mereka itu tidak ikhlas kerana masih mahu mempertahankan kononnya video itu 'tidak bermaksud untuk mempersoalkan pelaksanaan hukum hudud'.

Please la BFM ….. don't be that stupid.





Bapa Aisyah, Prof. Muhammad Tajuddin Ahli DAP





Sepasang suami isteri yang memiliki latar belakang akademik tinggi mengambil keputusan menyertai DAP bagi membuktikan parti berkenaan adalah untuk semua rakyat Malaysia.


Prof Dr Mohamad Tajuddin Mohamad Rasdi bersama isterinya, Norhayati Yusof memilih parti itu untuk menjelaskan bahawa DAP bukanlah untuk bukan Melayu sahaja.

Mohamad Tajuddin berkata, serangan segelintir pihak terhadap DAP kononnya parti itu anti-Melayu dan anti-Islam mahu ditanganinya secara ilmiah.

“Saya tidak terlalu minat bidang politik dan orang parti. Cuma saya agak kurang senang terhadap serangan segelintir pihak kepada rakan-rakan bukan Melayu khususnya dalam DAP bahawa mereka anti-Melayu dan anti-Islam.

“Sebagai seorang ahli akademik, saya mahu perkara ini diperbetulkan dan saya mahu menjadi ‘jambatan’ antara orang Melayu dan bukan Melayu seterusnya mengajak bersama menyertai DAP,” katanya kepada pemberita pada sidang akhbar selepas Majlis Perasmian Bilik Gerakan DAP Dewan Undangan Negeri (Dun) Stulang di Taman Maju Jaya, di sini, semalam.

Hadir sama, Setiausaha Publisiti DAP merangkap Ahli Parlimen Petaling Jaya Utara, Tony Pua; Pengerusi DAP Johor merangkap Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Skudai, Dr Boo Cheng Hau dan Ahli Parlimen Bukit Bendera, Liew Chin Tong.

Tajuddin berkata, penyertaan dalam DAP sebagai ahli biasa membuktikannya percaya kepada kepimpinan Pakatan Rakyat (PR) termasuklah parti komponen lain iaitu Pas dan Parti Keadilan Rakyat (PKR).

“Saya juga hormat satu atau dua pemimpin Barisan Nasional (BN) kerana mereka orang yang bertanggungjawab.

“Akan tetapi, saya memilih untuk menyertai DAP. Tambahan pula, saya kenal dengan rapat Dr Boo selama beberapa tahun malah percaya dengan kepimpinan beliau,” katanya.

Sementara itu, Norhayati yang merupakan bekas guru berkata, penyertaan dalam DAP dengan mengikut jejak suami merupakan percubaan baru dalam kehidupannya.

“Sebab saya masuk DAP adalah kerana saya mahu memberitahu kepada rakyat bahawa DAP bukanlah parti untuk bangsa Cina dan India sahaja, sebaliknya untuk semua.

“Ini kerana kebanyakan masyarakat mempunyai persepsi DAP adalah untuk bukan Melayu sahaja. Oleh itu, menerusi penyertaan ini, saya mahu rakyat Malaysia buka hati dan minda untuk menerima DAP,” katanya. - SUMBER

.

(DYANA SOFEA DAP BERCIUM MULUT?) Gambar Skandal Dyana & Zairil Tersebar Di Laman Sosial


Pada Ahad, 19 Oktober 2014, beberapa keping gambar panas pasangan pemimpin muda DAP iaitu Dyana Sofea bersama Zairil Khir Johari telah tersebar secara viral di laman sosial Facebook.
Dalam gambar tersebut, Dyana dan Zairil dilihat bercumbu mesra di satu lokasi yang tidak diketahui. Salah satu gambar itu menunjukkan mereka berdua bercium mulut di dalam sebuah kereta.


Sehingga kini kedua-duanya belum membuat sebarang kenyataan berhubung penyebaran gambar skandal tersebut.
SUMBER melalui Ratan Kekunci

KEMASKINI


Gambar intim: Dyana marah jadi mangsa diskriminasi
SHAH ALAM - "Saya berasa marah tetapi saya tidak akan layan politik jahat macam ini," demikian kata bekas calon PRK Parlimen Teluk Intan, Dyana Sofya Mohd Daud kepada Sinar Online, hari ini.

Dyana Sofya menegaskan serangan peribadi ke atasnya kali ini adalah kerana beliau seorang wanita yang mudah dibuli seperti mana tuduhan ke atas beliau berpakaian bikini untuk ke parti ketika kempen pilihan raya lalu.

"Hal ini menjijikkan bagaimana mereka tetap menggunakan politik longkang terhadap pembangkang.


[ ARTIKEL BERKAITAN: Gambar intim: Zairil pertimbang ambil tindakan]


"Sebagai seorang wanita, saya sasaran yang mudah. Sebab saya wanita, 
saya dilihat sebagai mudah dibuli. Saya marah, tetapi saya tak nak layan 
politik jahat macam ini," katanya menerusi khidmat pesanan ringkas (SMS), 
hari ini.

Beliau berkata demikian mengulas penyebaran gambar miripnya dan juga Ahli Parlimen Bukit Bendara, Zairil Khir Johari menjadi viral tersebar melalui media sosial WhatsApp dan blog tempatan sejak pagi tadi.

Gambar intim sebanyak sembilan keping itu dalam posisi berpelukan dengan berpakaian secara formal dan santai di beberapa lokasi termasuk kereta dan kawasan umum.


Mahdzir Ibrahim TEKUN "Rasis" DAP Parti Pembela Melayu

Betullah kata Mahdzir Ibrahim hanya DAP yang 
tidak rasis berbanding UMNO, MCA dan MIC 
dalam Barisan Nasional. Selama ini juga percapaian 
DAP dalam bertanggungjawap mengjaga hak-hak
 termaktub Melayu dan Islam adalah terbaik 
berbanding dengan UMNO.

Inilah melayu yang melayunya amat wajar 
disangsikan. Dengan berpegang pada hujah:

keahlian UMNO sendiri termasuk gabungan 
Barisan Nasional (BN) ‘segregated’ berasaskan
 etnik kaum. UMNO untuk Melayu, MCA Cina 
dan MIC India. 

Cukup untuk si Mahdzir lebelkan UMNO Resis. 

Tetapi dia lupa Barisan Nasional itu apa?

Yang tertera di kertas undi itu lambang Barisan Nasional ke atau UMNO MIC MCA?

Itulah melayu biadap yang tidak sedar untung kerana jawatan yang diperuntukan 
DAP untuk periuk nasinya. Membuatkan si Mahdzir sanggup membutakan biji mata! 

Dimana letak kuasa orang melayu di dalam CEC DAP yang lepas?

Tetapi isu ini tidak berani disentuh pula?

Yang paling sedih dengan kata-kata ini  

Mereka turut menggunakan agensi kerajaan seperti TEKUN untuk menyalurkan 
dana kepada ahli UMNO dan melantik tokoh akademik di IPTA secara tidak 
telus, di mana yang dilantik adalah daripada kalangan cenderung kepada 
aliran politik perkauman

Pembohongan terhebat!! TEKUN hanya untuk ahli UMNO.. Di Kelantan jumlah 
permohon tekun cukup tinggi tetapi BN kalah juga.. Bukankah orang PAS sebahagian 
darinya..

Rupa-rupanya Mahdzir lebih suka melayu merempat dan mencotohinya yang hidup sepingan nasi melalui menyembah ketuanan DAP walauoun dia sendiri nampak CEC lepas Melayu diabaikan langsung dari mempunyai kedudukan majlis bersuara dalam DAP.


PEMIMPIN PKR ISYTIHAR DIRI MEREKA "KAFIR"???


Kalau sebelum ini, PAS melabelkan orang UMNO sebagai 'Kafir' hanya kerana enggan menyokong perlaksanaan Hukum Hudud dan menurut ajaran Islam yang mereka bawa dalam Politik.

Sekarang, adakah pemimpin - pemimpin PAS berani untuk tampil kehadapan untuk menggelarkan puak - puak PKR 'Kafir' kerana menentang perlaksanaan Hukum Hudud tu di Kelantan?

Nak pulak bagi pemimpin - pemimpin Melayu/Islam Liberal seperti Wan Azizah, Nurul Izzah, Rafizi Ramli, Tipah Koyak dan sebagainya. Adakah mereka ini bukan 'Kafir' bagi PAS?

Hari ini, pemimpin - pemimpin tertinggi PKR telah sebulat seuara menolak perlaksanaan Hukum Hudud itu dengan hanya berlandaskan kepada dua perkara yang telah dipertimbangkan:
 "Pertama, kami tidak dimaklumkan tentang isi kandungan RUU Persendirian tersebut. Ia dicadangkan secara “unilateral” tanpa pemberitahuan kepada rakan-rakan parti komponen Pakatan Rakyat (PR) dan bercanggah dengan keputusan Mesyuarat Majlis Pimpinan PR pada 8 Februari, 2015. 
 "Kedua, sekiranya RUU Persendirian tersebut berkaitan Enakmen Kanun Jenayah Syariah II Kelantan, PKR tetap dengan pendirian asal, iaitu tidak menyokong berdasarkan prinsip Fiqh Al-Awlawiyyat, Maslahat Ummah dan Maqasid Syariah," kata PKR dalam satu kenyataan hari ini. 

Ia ditandatangani semua 7 pimpinan tertinggi PKR diketuai presiden parti Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail.
Jelas, tindakan PKR membuat keputusan tersebut bukan berdasarkan kepada tuntutan Islam. Tapi sebaliknya ia hanya dibuat bagi menjaga kepentingan Politik mereka semata - mata.

Bagi PKR, mereka anggap diri mereka jauh 'Lebih Islam' dari PAS. Maka sebab itu mereka berani buat keputusan dan menentang perlaksanaan Hukum Hudud PAS tu secara terang - terangan.

Maka persoalannya, adakah tindakan mereka itu wajar dilihat sebagai satu tindakan menentang dan sepatutnya dilabelkan sebagai 'Kafir' oleh PAS? Kalau sebelum ini, pandai pulak diorang letakkan hukum. Takkan sekarang dah kecut buah kerandut pulak kot!!!

Melayu DAPigs NI BUKANNYA BODOH, TAPI BINGAI!!!

Dah kena tangkap pun sempat berselfie?
Memang sah la dia ni BINGAI!!!
Ini gambar - gambar Sepura atau Rara Othman, seorang aktivis PR dari Sekolah Demokrasi DAP. Gambar yang diambil adalah sebelum dan selepas beliau ditangkap PDRM kerana membuat kacau di Jabatan Kastam Wilayah Persekutuan di Kelana Jaya pagi tadi.

Kononnya mereka datang untuk bertanyakan soalan kepada Pengarah Kastam, tetapi niat mereka yang sebenar adalah untuk membuat kacau bilau dan mencetuskan huru hara di pejabat Kerajaan dengan persoalan bodoh mereka sendiri.

Antara soalan bodoh yang ingin ditanyakan adalah seperti berikut yang dia muat naikkan di laman sosial Twitter miliknya sendiri:
Soalnya, sejak bila pulak sardin bakal dikenakan GST wahai Rara Othman? Lain kali kalau bodoh, datang saja ke kursus dan seminar serta ceramah GST anjuran Kementerian Kewangan.

Jangan la dok asyik dengar cakap Rafizi Ramli dan Tony Pua tu saja. Sampai tua la jadi bodoh! Cuba lihat rajah di bawah. Ini adalah jenis pembohongan oleh DAP untuk memainkan emosi.

Rara Othman ternyata berbohong. Sardin adalah dalam kod 'zero rated'. Malah hampir kesemua ikan, makanan laut, sayur-sayuran dan ayam adalah kod 'zero rate'. Maknanya tiada GST! Malang sekali jadi tenaga pengajar dan ikon di Sekolah Demokrasi DAP tetapi bodoh. - Diolah dari laporan CTS


AMUKANMELAYU - Masih duk teringat cerita Pak Kadok ........ayam menang tapi KAMPUNG DAH TEGADAI..............