,مليسيا دان اسلام بوکن ميليک اورڠ ڤوليتيک
, مک ڤرجواڠن اݢام تتڤ دڤرجواڠکن اوليه اومت اسلام دري بيدڠ يڠ لاءين
سام اد كامي منڠ اتاو كامي ماتي

PERJALAN HAJI AKI


Sunday 1 March 2015

SEBAHAGIAN DARI MELAYU BERSEKONGKOL DENGAN CINA DAN MENJADI PENGKHIANAT MELAYU


ORANG CINA DI NEGERI CHINA BENCI SANGAT ORANG CINA DAP DI MALAYSIA ..KENAPA!



Pandangan ini adalah dari Ye Lin-Sheng yang berasal dari china tetapi seorang ahli perniagaan di Malaysia, Hong Kong dan Australia, Thailand, Singapura, Britain dan Amerika Syarikat. Beliau mempunyai banyak pengalaman yang melibatkan orang Cina di negara yang disenaraikan itu. Tetapi orang Cina di Malaysialah yang paling tidak bersyukur, kejam, serta mengkhianati perjanjian ataupun dipanggil perlembagaan. Dalam buku Ye Lin-Sheng The Chinese Dilemma (East West Publishing, Australia, 2003), Ye Lin-Sheng menulis:



Pengiktirafan orang cina: "Orang Cina Malaysia mendapati mereka lebih mudah untuk menerima dominasi oleh orang-orang putih kerana mereka dapat memberi pengiktirafan terhadap kehebatan orang Barat. Tetapi Orang Cina Malaysia amat susah untuk menerima kehebatan orang Melayu kerana perasaan iri hati dan hasad dengki mereka bahawa Malaysia ini milik orang Melayu. Mana mana orang Cina Malaysia sama sekali tidak boleh menerima tentang konsep ketuanan Melayu, mereka percaya bahawa mereka adalah lebih baik" -(Buku The Chinese Dilemma - Ye Lin-Sheng)




Keangkuhan orang cina: "Keangkuhan orang cina Malaysia telah membuatkan mereka sentiasa memandang rendah terhadap keupayaan orang Melayu, walhal ramai orang Melayu sebenarnya bekerja atau belajar lebih pandai dari kaum cina Malaysia ini. Perkara ini sudah lama saya perhatikan, kerana saya memiliki perniagaan di Malaysia dan telah bercampur dengan orang Cina Malaysia ini. Sikap mereka suka cakap belakang dan tekan orang Melayu adalah menjadi tabiat dan budaya mereka. Mana mana orang Cina Malaysia yang tidak menghina orang Melayu dikatakan kolot dan membelot bangsa cina" -(Buku The Chinese Dilemma - Ye Lin-Sheng)

Majoriti Cina




Perkauman orang Cina: "Kejayaan orang Cina Malaysia hanya tercapai jika mereka dapat menindas orang Melayu dalam masa yang sama menggunakan kudrat dan kelebihan orang Melayu. Mereka juga tidak akan mengakui bahawa kepimpinan Melayu adalah sangat mahir, cekap serta bagus dalam pengurusan politik, ekonomi dan sosial. Cina jarang menyifatkan kejayaan Malaysia kepada orang Melayu. Apa yang ada diminda mereka adalah semua kejayaan di Malaysia ini kerana orang Cina. Sebab itu orang cina yang asal dari China tidak suka bergaul dengan cina Malaysia kerana sikap mereka yang ekstrim ini. Mereka masih lagi mengamalkan ideologi komunis" -(Buku The Chinese Dilemma - Ye Lin-Sheng)




Penghinaan orang cina: "Sampai hari ini, sesetengah orang Cina Malaysia masih menggunakan istilah menghina terhadap orang Melayu. Dalam dialek tertentu, orang Melayu dipanggil dengan nama yang bermakna ‘orang hutan’ atau ‘orang liar’. Maknanya, bangsa yang tidak bertamadun. Orang Cina yang memeluk Islam dikatakan ‘masuk Melayu’. Jarang ibu bapa Cina membenarkan anak mereka menjadi askar atau polis kerana anggap itu kerja kotor dan eksklusif kepada kaum Melayu. Mereka sentiasa percaya bahawa budaya dan tamadun Cina lebih tinggi berbanding budaya dan tamadun Melayu termasuklah penggunaan membersihkan diri menggunakan tisu dianggap lebih bertamadun. Umumnya, orang Cina boleh menerima ‘ketuanan orang putih’ kerana menganggap tamadun dan budaya Barat lebih bagus, tapi tidak terhadap orang Melayu-Bumiputera." -(Buku The Chinese Dilemma - Ye Lin-Sheng)




Sikap negatif orang cina: "Kejayaan orang Melayu turut dipandang sinis. Ia biasanya dikaitkan dengan bantuan kerajaan atau hak istimewa yang diberi kepada mereka. Kebanyakan Cina Malaysia sukar menerima hakikat kejayaan usahawan atau syarikat Melayu dimana mereka berniaga secara jujur dan bukan seperti orang cina berniaga. Jadi sebenarnya majoriti orang Melayu ada peniaga tulen yang jujur dan dicapai menerusi kerja keras mereka. Sikap sebegini sebahagiannya berpunca daripada kesukaran menerima hakikat orang Melayu lebih pandai daripada mereka dan sebahagian lagi bertujuan menunjukkan pencapaian mereka sebagai lebih hebat" -(Buku The Chinese Dilemma - Ye Lin-Sheng)



Isu Tuan Rumah: "Siapakah tuan rumah negara Malaysia? Ia adalah orang Melayu selaku tuan rumah , dan orang Cina dan India sebenarnya hanyalah tetamu ataupun dipanggil menumpang kerana tiada tempat. Orang cina Malaysia sepatutnya malu kerana telah datang secara asal untuk menjadi pekerja dan selepas diberi kerakyatan akhirnya mereka hendak merampas serta menindas tuan rumah. Sudahlah mereka datang dengan jumlah yang besar serta. Jika saya (Ye Lin-Sheng, penulis Buku) adalah orang Melayu, saya tidak akan membenarkan perlembagaan dan sosial kontrak dicabar. Saya akan merasakan maruah dan penghormatan saya akan tercalar" -(Buku The Chinese Dilemma - Ye Lin-Sheng)





Orang Melayu sebenarnya sedang dijajah cina: "Tetapi itulah keistimewaan orang Melayu, mereka adalah bangsa yang bersopan santun dan seorang penyabar. Sudahlah mereka bersusah payah berjuang untuk membebaskan diri dari jajahan barat. Sekarang mereka perlu bersusah payah untuk merampas dari orang Cina yang memegang ekonomi pula. Sepatutnya orang Cina yang perlu berbakti kepada orang Melayu kerana sudah diberi peluang mendapat kerakyatan, tetapi saya selaku orang asal dari China berasa malu dengan sikap bangsa saya yang tinggal di Malaysia. Tidak ada perkataan yang dapat saya berikan kerana dasar orang cina terlalu keras, ekstrim serta perkauman. Kami sendiri orang yang tinggal di China tidak menerima ideologi Komunis, tetapi orang Cina di Malaysia lebih selesa untuk mengamal serta menyebarkan ideologi Komunis. Sebenarnya jujur saya mengatakan orang cina Malaysia sedang menjajah orang Melayu, mereka seperti menganggap bahawa orang Melayu adalah musuh yang nyata" -(Buku The Chinese Dilemma - Ye Lin-Sheng).





Percaya atau tidak, terdapat segelintir umat Islam atau orang Melayu di Pulau Pinang yang merasa sangat "selesa" diperintah oleh DAP kini. Pada mereka, kebencian terhadap UMNO-BN itu mengatasi akal fikiran dan logik rasional yang waras. Kadang-kala, bukan setakat gembira diperintah musuh Islam, bahkan mereka boleh siap mempertahankannya lagi!



Ada yang kata, apa masalahnya DAP memerintah? UMNO kononnya lagi teruk kerana ramai orang Melayu dan Islam yang mati ketika mereka berkuasa (Memali), sedangkan DAP tidak begitu. Bahkan berjuta RM bantuan telah disalurkan oleh Ketua Menteri kesayangan mereka kepada sekolah agama di negeri tersebut sejak sepenggal yang lalu. Inilah yang berlaku apabila bercakap tidak menggunakan akal dan ilmu. 


image
UMNO telah lama sebantal dengan MCA, selepas itu PAS cuba bermain-main dengan DAP, tapi kini PasMa pula sanggup duduk di bawah TELUNJUK Cina


Sikap orang Melayu yang sedang dieksploitasi oleh Cina DAP. Terlalu simplistic dan ignorant. Kalau dulu-dulu orang tua-tua pernah menyebut, "Sudah terhantuk, baru terngadah". Orang Melayu jarang mengambil masa untuk berfikir dengan panjang dan teliti. Pada mereka, asal mereka selesa kini, ianya sudah mencukupi. Amat sedikit bilangan yang berfikir melangkaui titik keselesaan tersebut. Tidak ramai orang Melayu yang berfikir, apa yang boleh mereka dapat jika mereka pula mendapat kuasa penuh, dan bukannya Cina DAP? 

KONONNYA - Demi kejayaaan dan masa depan, Ibu bapa perlu menunjukkan jalan yang lurus kepada anak

Lebih malang lagi apabila detik kerisauan hati tentang masa depan anak cucu mereka ditutup dengan kebencian tidak bertempat dan bersebab ke atas UMNO-BN dek kerana terlalu percayakan khabar angin dan cerita mulut ke mulut. Sedarkah Melayu Penang yang satu masa dahulu, orang Melayu Singapura juga berkongsi sentimen yang sama ketika mula-mula berpakat memberikan kemenangan kepada PAP dan menolak UMNO? Sekarang, siapakah yang boleh Melayu Republik tersebut harapkan jika Cina PAP menindas mereka, menghalau mereka keluar dari tanah sendiri?



Raja atau Sultan? Bukankah orang Melayu Singapura juga yang satu masa dahulu ke depan menentang dan menghapuskan sistem Beraja di sana kerana percayakan adu domba Cina PAP tentang pembaziran wang rakyat? UMNO? Bukankah Melayu Singapura juga yang percaya UMNO itu korup dan wajib dikalahkan sebagai satu pengajaran? Sekarang PAP berkuasa memindah dan memecah belahkan orang Melayu sesuka hati mereka. Siapa yang boleh bantu bantah?!! 



Barulah kini terdengar rintihan penyesalan perlahan generasi muda di sana yang susah mencari kerja dan mendapatkan rumah kediaman selesa. Kalaulah UMNO masih ada...Kalaulah Raja kita masih ada...kalaulah itu, kalaulah ini, dan macam-macam kalau lagi.



Hendak kalau apanya lagi jika satu masa dahulu ibu bapa anda sudah sepakat dengan slogan INI KALILAH?!! Kencing atas kubur mereka pun belum tentu boleh dapatkan kembali apa yang sudah hilang dan tiada. Apakah itu yang Melayu Penang dan negara ini mahukan?!!




Anda percaya demokrasi sudah tertegak dan keadilan sudah diperjuangkan hanya apabila UMNO-BN tumbang bukan? Sekarang, apabila DAP Pulau Pinang sesuka hati meletakkan SALIB pada gambar Kaabah dengan niat menghina AidilAdha, kepada siapa anda hendak mengadu nasib?!! PAS?!! Tidakkah terdetik dalam hati anda semua, yang Islam dan orang Melayu semakin teruk ditekan setelah DAP menerima TARBIAH DAKWAH PAS?!!



Takkan setelah lebih 5 tahun dapat ILMU ISLAM daripada PAS, DAP masih lagi tidak peka terhadap sensitiviti umat Islam?!! Kan sebelum PRU hari itu, ada penceramah PAS dakwa LGE akan masuk Islam jika dapat kekalkan Penang?!! Apa sudah jadi?!!

 


PENYOKONG-PENYOKONG PEMBANGKANG PERANG BESAR DALAM MALAYSIAKINI !!

Pendedahan Ketua Pegawai Operasi Pusat Penyelidikan PAS Dr Mohd Zuhdi Marsuki tentang gerakan untuk menjatuhkan Presiden PAS Abdul Hadi Awang  telah mendapat pelbagai reaksi di dalam kolum komentar portal pro-pembangkang SorosKini MalaysiaKini.
Di antara laporan SorosKini MalaysiaKini :
Beliau berkata pada 1998, PAS menjadi begitu terbuka menyebabkan kemasukan banyak kumpulan dari luar dan kumpulan berkenaan membentuk pasukan dalam PAS. 
"Sebelum itu (1998) budaya 'team' tidak ada dalam PAS tetapi ia muncul selepas itu (1998) dan sekarang ini ia menjadi semakin membarah," katanya kepada pemberita selepas menjadi anggota panel Wacana Ilmiah: PAS: Semalam, Hari Ini dan Esok di Pengkalan Chepa di Kota Bharu 
Ditanya tindakan PAS bagi menyelesaikan isu tersebut, Mohd Zuhdi berpendapat kumpulan berkenaan (tidak menyebut nama kumpulan atau mereka yang terlibat) akhirnya akan keluar daripada PAS untuk membentuk parti baru. 
"Saya yakin selepas Muktamar PAS 2015 ini akan berlaku dalam PAS iaitu akan ada dua kumpulan dengan satu daripadanya akan berpecah dari PAS dan tubuh parti baru, itulah penyelesaian yang akan menyebabkan PAS kembali kepada suasana harmoni," katanya. seterusnya
Dr Zuhdi juga mendedahkan bahawa gerakan itu dikesan bermula sejak 1998.

Di bawah ialah printscreen beberapa komentar di dalam SorosKini MalaysiaKini. Ada penyokong PAS yang mengutuk dan menghina Abdul Hadi Awang. Ada juga yang mengritik dan mengesa agar Dr Zuhdi Marsuki dipecat dan dilabel sebagai pemfitnah.

Ada juga komentar yang mendakwa kenyataan Dr Zuhdi itu tidak berasas kerana Presiden PAS pada tahun 1998 ialah Allahyarham Fadzil Noor, bukannya Abdul Hadi Awang.

Tetapi komentar itu diperbetulkan oleh seorang lagi penyokong PAS yang menulis'Gerakan nak jatuhkan Presiden PAS bermula 1998…betul dari segi bahasa. ...Takkan bahasa sendiri tak reti.' :  
Yang menariknya juga ialah komentar di bawah yang menulis 'Zuhdi ni anti Anwar no. 1. Dia nak sebut Anwar yg cuba jatuhkan Hadi. Pengaruh Anwar kuat dlm PAS sejak 1998'
Benarkah kenyataan di atas?

Dr Zuhdi Marsuki disaran untuk menjawab persoalan ini kerana kita semua tahu wujudnya puak Anwarinas di dalam PAS. Mungkin beliau boleh hadir ke program nyala lilin untuk seorang banduan peliwat yang berada di dalam Penjara Sungai Buloh sebagai tanda 'bukan anti-Anwar'.

Ada berani?

Anda baca juga komentar-komentar panas penyokong-penyokong PAS yang lain :





Nampaknya, tikam lidah sesama penyokong PAS dan Pembangkang sudah tidak dapat dielakkan lagi dan bertambah teruk



AMUKANMELAYU - Pantun satu Bang Mad.......dalam PAS banyak bakat MAHARAJA LAWAK MEGA yang  Astro terlepas pandang dan akhirnya BAKAT mereka tenggelam begitu sahaja......