,مليسيا دان اسلام بوکن ميليک اورڠ ڤوليتيک
, مک ڤرجواڠن اݢام تتڤ دڤرجواڠکن اوليه اومت اسلام دري بيدڠ يڠ لاءين
سام اد كامي منڠ اتاو كامي ماتي

PERJALAN HAJI AKI


Thursday 12 December 2013

BANJIR - TIME WAKIL RAKYAT JADI MUSIBAT


Subhanallah! Sesuatu Terjadi Di Atas Pusara Ammar Selepas Pemergiannya

OLAK LEMPIT, Rabu 7 Saffar 1435 = 11hb Disember 2013,. - Di petik dari artikal asal Anak Seberang, Dalam suasana hangat Blog Pro UMNO dan Blog Pro PR membuat liputan pasal banjir di Pantai Timur, di Turki pula "SUHADAH ANAK MALAYSIA Ahmad Ammar" di ceritakan . pemergiannya cukup dirasai kerana jasa almarhum dalam memperjuangkan Islam.tidak terkesan langsung dengan POLITIK MURAHAN di tanah air. Ahmad Ahmad antara insan yang sering menyertai misi-misi kemanusian di luar negara. Pada kali ini, ibu bapa Ahmad Ammar telah menziarahipusaranya di Turki. Subhanallah! Bunga-bunga di atas pusaranya kembang segar mekar walau pun sudah sebulan ianya berlalu. Sementara gambar di bawah ini pula se orang "PELAKON TERKENAL" Lynas dengan penuh kesungguhan "MENGHULURKAN" bantuan kepada mangsa banjir dengan penuh "TANGGUNG DAN JAWAB".
Foto MP Kuantan Fuziah Saleh Meredah Banjir Mengangkut Beras Kepada Mangsa Banjir
Read more at http://khairulryezal.blogspot.com/2013/12/foto-mp-kuantan-fuziah-saleh-meredah.html#CJP09IT5lsVtk64Z.99
 Fauziah Salleh menghulur derma.

Foto MP Kuantan Fuziah Saleh Meredah Banjir Mengangkut Beras Kepada Mangsa Banjir
Read more at http://khairulryezal.blogspot.com/2013/12/foto-mp-kuantan-fuziah-saleh-meredah.html#CJP09IT5lsVtk64Z.99


Dalam Orang tengah sibuk dengan urusan banjir belum selesai, "BANTUAN DI JADIKAN ALAT" untuk menambah Ahli dalam politik yang penuh jijik ini..

Rakyat dalam kesusahan memerlukan bantuan dengan dapor yang tidak  boleh digunakan kerana sibuk dengan nyawa sendiri dan bekalan makanan yang perlu agihkan dengan kadar segera MP Fuziah Salleh masih sibuk nak main politik dan tuduh agensi kerajaan tak buat kerja. Datang posing2 dan cari isu. Bila isu dah takde dan terdedah taktik dia, Cuba pula kaburi orang ramai dengan mengumumkan 100 ahli UMNO masuk PKR. Apakejadah ni.....tolonglah....hayatilah kesushan masyarakat dengan bebanan harga barang yang melambung dek kerana di kuasi Kafirun Cina dan GLC yang nak kaya sendiri, bukan masanya nak main politik...tolonglah....

Percayalah wayang ini tidak mendapat "BOX OFFICE" orang ramai dah jemu dah meluat melihat GELAGAT WAKIL RAKYAT di masa banjir ni. Apa ke jadah masa orang kesibukan banjir, dia nak terima keahlian yang mana dah lama mereka masuk PKR pun.  Orang bodoh saja yang tak nampak betapa Wrong Timing gimik politik bodoh ini.


Mari pula kita tengok WAYANG YANG lebih kurang sama yang di mainkan oleh PEMUDA UMNO di bawah KEPIMPINAN KJ. Apa punya turrr la macam ni punya kaum pun ada ka......lihat komen seorang dari pemerhati politik yang saya kira sama dengan saya kepala saya yang saya petik dari penulis sant .....


Sejak jadi pelakon ni,khairy jamaludin makin bijak berlakon dengan boss sendiri,aku tunggu kau dah tak jadi ketua pemuda baru aku hantar borang untuk masuk pemuda,malu aku nak join pemuda tapi boss bodoh ehh bortingkek tingkek



LAKONAN - Menyampah aku tengok PEMUDA UMNO ni.

Bila kita kata pemimpin umno ni semuanya jenis ungka dan chimpanzee sarkas yang akan buat showmanship bila di depan khalayak, macai umno akan kata kita buat fitnah.Bila kita bandingkan pemimpin-pemimpin umno dengan pemimpin-pemimpin jemaah Islam dalam hal menjaga kebajikan rakyat, kita dicop pula sebagai pelakon.

Gambar-gambar ini sudah cukup untuk menjelaskan siapa sebenarnya yang terlebih-lebih berlakon.

Datang dengan AUDI X5 Q dan bila ada orang perasan, terus delete gambar kereta mewah tu.

Dicanangkan Pemuda Umno datang dengan Ketua Pemuda dan Timbalannya, Azwan Bro ke SMK Sungai Isap Murni. Hebatlah sangat ceritanya.

Ironinya yang berlaku selepas itu hanyalah drama dan lakonan depan kamera. Sembur-sembur air, buat-buat macam menyapu dan mop lantai, lepas ambil gambar dan disiarkan di media sosial, semua pakat belah. Sekarang siapa yang berlakon?



Terima kasih syarikat Roti Gardenia. Sumbangan roti mangsa banjir - MB TRENGGANU

 

Dipetik dari: Astro Awani.

Menteri Besar Terengganu, Datuk Seri Ahmad Said melahirkan rasa terharu apabila pihak pengurusan syarikat roti Gardenia enggan menerima bayaran roti yang diagihkan kepada mangsa banjir yang terperangkap di negeri itu baru-baru ini.

Sebaliknya pihak pengurusan syarikat terbabit menganggap roti itu sebagai sumbangan mereka kepada mangsa banjir di negeri itu.

Oh Gardenia....sedap dimakan begitu saja

“Terima kasih kepada pengurusan Gardenia yang pada hari itu saya membuka lori untuk diagihkan (roti). Asalnya kita berbincang dengan driver, pada awalnya tidak berani tetapi saya cakap dengan pegawai pengurusan dia saya bersetuju untuk membayar harga roti tersebut. Apabila kita tulis surat untuk mendapatkan invois,pengurus dia kata ini sumbangan mereka untuk mangsa banjir yang terkandas. Jadi saya ucapkan terima kasih kepada pihak Gardenia,” katanya.

Beliau yang ketika itu dalam perjalanan dari Kuala Lumpur ke Kemaman meminta dua pemandu lori Gardenia mengagihkan roti yang dibawa mereka kepada orangramai.

Lori terbabit yang turut terkandas ekoran banjir di kawasan Chendor, pada mulanya enggan membenarkan lori mereka dibuka .

Selepas berbicang dengan pengurus Gardenia di Kuala Lumpur, beliau kemudiannya membuka lori dan mengagihkanya kepada mangsa yang terperangkap.

Tindakan Ahmad itu turut dikongsikan mangsa banjir yang berada di tempat kejadian dan mendapat perhatian di media sosial. - Astro Awani


AMUKANMELAYU - TAK MENOLONG TAK MENGAPA, TAPI JANGAN MENYUSAHKAN : Pergi berambuslah Wakil Rakyat yang duk asyik menyusahkan rakyat ni. Aku pembayar cukai dan aku tak hadap Wakil Rakyat macam ni. Aku ulangi.....Aku Pembayar cukai sejak TAHUN 1992 lagi.........