,مليسيا دان اسلام بوکن ميليک اورڠ ڤوليتيک
, مک ڤرجواڠن اݢام تتڤ دڤرجواڠکن اوليه اومت اسلام دري بيدڠ يڠ لاءين
سام اد كامي منڠ اتاو كامي ماتي

PERJALAN HAJI AKI


Saturday 14 December 2013

PR TDAK SEBAGUS MANA TAPI RAKYAT DAH TERLALU MELUAT DENGAN UMNO


UMNO - Zaman kempen sambil garu TELOQ dah lama berlalu
OLAK LEMPIT, Sabtu 10 Saffar 1435 = 14hb Disember 2013,. - Penulis lihat Zaman UMNO letak songkok dan sambil gelintil teluq pun boleh menang sekarang ni dah jadi bahan pameran di Muzium Negara. UMNO letak calon sebaik mana pun, macam Raja Nong Chik di Lembah Pantai, orang tetap tolak sebab diorang nak tolak UMNO dan BN. Bukan sebab calon tak buat kerja atau calon jenis melalak kat luar negara dan berkepit dengan betina orang putih macam Bang Non buat kat Washington DC. Tapi orang dah meluat sangat dengan UMNO dan BN.

Pemimpin Anugerah Allah ini sudah tiada silap?

Yang YB UMNO pula tak payahlah gila nak publisiti di paper tapi hakikatnya kawasan masing-masing macam mengencing saja kerjanya, semua orang tahu, UMNO kecoh dari hujung kuku sampai ke usus-ususnya. BN kalah di beberapa kawasan adalah bukan kerana PR bagus sangat, tapi pengundi lebih suka jangan BN yang memerintah....dah meluat sangat sampai nak termuntah, memang betul kerana sokongan Cinabeng yang tiba-tiba sahaja muncul beramai-ramai kepada PR adalah kerana UMNO sudah tidak mampu lagi menanggung permintaan anak tiri yang melampau.

 Dan sekarang datang pula Pak Tiri Baru yang dulu menentang habis-habisan kerana UMNO berkawan dengan Kafirun, tapi kini semuanya berbalik kepada diri yang menghukum. Kene batang hidung terus senyap, tidak pun pusing cerita gunakan ayat-ayat ALLAH untuk menghalalkan cara.

Jangan salahkan Bang Non atau Mak Lampir atau sesiapa sahaja dari sebelah sinun tapi kene  juga tanya kerana UMNO sendiri terlalu kucar-kacir dan hanya bekerja dalam kelompok sendiri. UMNO  tak pernah bekerja mendapatkan sokongan yang bukan UMNO, tapi mereka suka kepada memecahkan apa yang ada. Ditambah pula dengan faktor calon yang ditampilkan yang awal-awal lagi dah kalah sebelum bertanding, sepatutnya UMNO mana-mana bahagian pun perlu bekerja lebih kuat.


Dah berapa banyak program berjaya dibuat untuk menarik golongan pengundi-pengundi muda?
Takkan sudahnya asyik syok sendiri jer? Macam mana dengan pendaftaran pengundi-pengundi muda? Macam mana dengan daftar pengundi-pengundi sedia ada dan kenalpasti atau dapatkan sokongan mereka untuk UMNO? Dah buat ke belum?


Takkan setakat Futsal, kirai-kirai baju untuk diambil gambar dan diletakkan dalam Instagram #Lifestyle saja kut? Takkan masih tak habis-habis seronok menang sebab dapat jawatan dalam Pemilihan UMNO? Menang dalam pemilihan UMNO sahaja buat apa kalau tak boleh menang Kerusi Parlimen dan DUN!

Sudah-sudahlah garu teloq sendiri, wahai UMNO, Apa yang "Budak-budak SIBER WAR buat?". Nak jawab tomahan yang di lemparkan oleh Blogger Pro Pembangkang pun tak terdaya. jika tiada Blogger PENCACAI yang bekerja sendiri tanpa apa-apa bayaran dari UMNO ni, dah lama UMNO bungkus.

Kes barang naik bukan baru, dari gula sekati 25 sen(Lebih kurang 50 sen se kilo) hingga 1.20 sen sekilo. Orang boleh terima lagi di waktu itu. Kerana apa? Kerana Penerangan Jentera Kerajaan memainkan peranannya dengan baik. Dalam keaadaan harga barang yang dah mula menunjukkan kenaikan harga di sebabkan di KAWAL KAFIRUN CINA, Tun Razak menggerakkan Projek Bumi Hijau. Inilah KAUNTER ATTACK namanya. Habis tanah kosong menghijau dengan sayur-sayuran.

Letrik naik, apa tindakan UMNO? TNB GLC.
TOL naik, apa tindakan UMNO? Biasa pekerja PLUS dapat bonos 6 bulan gaji. Kerana untung besar.
Minyak naik, Jawapan bodoh...ini kerana pasaran antarabangsa......pening la....
Tepung naik.....sebab import dari cina.....
Ayam naik....jangan makan ayam...
Gula naik...nak "UGUT" rakyat kerana gula boleh mendatangkan kencing manis.

Pening laaaaa.............. sebenarnya UMNO dah jemu memerintah Malaysia dan harta dalam gua dah banyak....bila nak bahagi-bahagikan ni......
Photo: Indah sungguh Selangorku, pemimpinya sungguh prihatin, Jumaat tadi pun MP nya memberi Khutbah,  Kalu Berjual Beli, Susu Jangan Di campur Air... Allah nampak. Sejuknya telinga, biar pun hati tersiksa dengan Janji yg x telaksana.
KERAJAAN SELANGOR Pandai berjimat

Adakah anda percaya PR dapat memerintah dengan baik sedangkan beberapa Negeri Gagal di uruskan dengan baik dan Perpelanjaan di kurangkan kerana nak menunjukkan Kerajaan PR pandai berjimat dan berbelanja sehingga simpanan mencecah berbilion ringgit....sedangkan jalan di hadapan rumah penulis sendiri berlubang dan berair dah bertahun lamanya. Ini juga akan di simpan dalam gua untuk di agih-agihkan selepas mereka meninggalkan "Kerajaan Nanti".