,مليسيا دان اسلام بوکن ميليک اورڠ ڤوليتيک
, مک ڤرجواڠن اݢام تتڤ دڤرجواڠکن اوليه اومت اسلام دري بيدڠ يڠ لاءين
سام اد كامي منڠ اتاو كامي ماتي

PERJALAN HAJI AKI


Sunday 8 December 2013

MUKTAMAR DAN PAU - PESTA GEBANG ORANG MELAYU MENGADU NASIB ISLAMELAYU



BERSEMANGAT - Hangat-hangat "TAHI" Ayam.


OLAK LEMPIT, Ahad 27 Muharram 1435 = 01hb Disember 2013,. - Di petik dari artikal asal dari Blog Malay Rights, Wakil Pergerakan Pemuda UMNO Dr.Fathul Bari Mat Jahya,  menasihati ahli-ahlinya agar tidak terus melenting jika UMNO dituduh sebagai parti bersifat perkauman. Menurut Dr.Fathul Bari Mat Jahya, objektif sebenar perjuangan UMNO adalah untuk memperjuangkan hak Melayu serta Bumiputera, maka tuduhan oleh pihak pembangkang  adalah tidak wajar.

Bagi penulis adalah wajar Pihak Pembangkang mengatakan UMNO RESIS. Nak resis apanya ini Negara kita. Yang mengatakan resis dan  kita pun terikut-ikut dengan depa mengatakan memperjuangkan hak kita itu resisi sebenarnya telah ada di dalam hati mereka "MEREKA TELAH MENYERAHKAN TANAH PUSAKA INI KEPADA KAFIRUN". Tambah UFB lagi :
"Sebagai contoh, Parti Tindakan Demokratik (DAP), apakah sumbangan mereka (DAP) terhadap bangsa mereka?

Siapa boleh mengatakan ini hanyalah lakonan Tun Abd. Razak?
 
"Sudah tentu mereka membantu bangsa mereka, kita tidak menganggu mereka, oleh itu, jika kita membantu bumiputera dan Melayu jangan ganggu perjuangan kami," katanya ketika menyokong usul dasar Presiden Umno di Pusat Dagangan Dunia Putra.
Sementara itu, beliau turut berkata, pihak pembangkang bersikap seperti yahudi yang tidak pernah berpuas hati dengan  sebarang tindakan yang dilakukan Umno.
"Ini boleh dilihat berdasarkan pelantikan ahli Majlis Tertinggi (MT) Ustaz Mohd Kasim Elias oleh Presiden UMNO Datuk Seri Najib Razak, yang mahukan beliau menjadi pemimpin ulama dalam UMNO tetapi  beliau terpaksa menolak tawaran tersebut kerana tidak mahu UMNO terus difitnah," katanya
Apa tindakan seterusnya selepas menabur benih ini?

Sebagai orang Islamelayu penulis amat berstuju dengan apa yang telah disampaikan oleh Exco Pemuda UMNO Ustaz Dr Fathul Bari itu. UMNO lahir dari asas perjuangan orang orang Melayu terdahulu yang membawa harapan dan hasrat orang Melayu. Tidak salah untuk ahli UMNO bercakap dalam isu ini memandangkan parti UMNO adalah parti tunjang kaum Melayu. Ahli UMNO harus berani membawa agenda Melayu dan Bumiputera diluar sana kerana ini lah perjuangan yang dituntut oleh semua ahli UMNO.

Agak pedas apabila Ustaz Fathul melabelkan pihak Pembangkang seperti Yahudi. Ternyata kata kata tersebut ada kebenarannya dan boleh jika saya katakan bahawa sikap pembangkang sebenarnya lebih kepada "Yahudi Mabok".
PUAK ANTI SUNNAH(P.A.S.)

Ustaz Kazim diserang dengan segala caci makian sehinggakan ada yang melabelkan beliau sebagai Ustaz Khinzir kerana memihak kepada UMNO dalam perjuangan beliau mahu Islam dan Melayu bersatu. Pekara yang baik dilakukan akan dikeji oleh pihak pihak pembangkang terutama PAS kerana individu tersebut tidak memihak kepada beliau.

Tetapi jika ada yang memihak kepada beliau bermacam gelaran yang baik dilabelkan sepertimana dua arti yang menyertai PAS yang telah diberikan gelaran Ustaz walaupun entah dari mana datangnya ilmu agama dua artis hiburan tersebut.


Sementara dalam MUKTAMAR PAS yang baru lalu, nampaknya MELAYU itu seperti tidak pernah di lahirkan kedunia ini. Lihat apa KESUDAHAN ISLAMELAYU jika "BANGSA SENDIRI" pun dah menolaknya.  Perwakilan PAS Perak, Dr Mohd Nuri Al Amin dalam MUKTAMAR itu berkata soal berkaitan Melayu perlu dibincang dan dibahaskan kerana kumpulan tersebut merupakan pengundi teras kepada parti itu.

"Kita sebenarnya tidak berjaya sepenuhnya untuk menawan undi Melayu dalam pilihan raya umum yang lalu. Isu teras ini tidak dibangkitkan oleh mana-mana perwakilan pun sepanjang muktamar ini," katanya.

Mengambil contoh Perak, beliau berkata PAS mengalami kemerosotan sokongan daripada orang Melayu pada pilihan raya umum yang lepas iaitu lima peratus selain menyaksikan peningkatan sokongan bukan Islam sebanyak 20 peratus.


PAS dulu-dulu
"Apakah maknanya ini? Mahu tak mahu, kita kena bincang soal orang Melayu ini dalam muktamar kerana mereka merupakan pengundi teras kita," katanya.

Hakikatnya agenda pemerkasaan orang Melayu dan bumiputera tidak mendapat tempat di dalam muktamar PAS untuk dibincangkan.

Issu Melayu menjadi KEBENCIAN pada PEMIMPIN MELAYU"

PAS - PARTI ORANG MELAYU
Perbahasan Muktamar PAS ke-59 yang memasuki hari kedua Sabtu lebih banyak menjurus kepada isu-isu berkaitan 'tahaluf siyasi' (kerjasama politik), pilihan raya umum, kuota jawatan, pendidikan dan pentadbiran parti.

Isu-isu seperti kebajikan dan taraf sosio-ekonomi Melayu dan bumiputera, tidak pula dibangkitkan pemimpin serta para perwakilan sepanjang perbahasan termasuklah pada sesi muktamar tiga sayap iaitu Dewan Pemuda, Dewan Muslimat dan Dewan Ulama sebelum ini.

Hala tuju muktamar kali ini lebih banyak memfokuskan mengenai jawatan dan peranan PAS di dalam pakatan pembangkang yang turut dianggotai Parti Keadilan Rakyat (PKR) dan DAP serta persoalan mengenai siapakah yang lebih layak mengemudi pakatan itu.

Turut dibangkitkan ialah tentang peranan media yang disifatkan sebagai fasik kerana didakwa memberi laporan berat sebelah tanpa memberi ruang kepada mereka untuk menjelaskan isu-isu berbangkit.- Bernama

Tidak dapat di nafikan, PAS bersungguh-sungguh memperjuangakan ISLAM. Tapi sampai di mana PERJUANGAN itu. Maaf jika penulis memperkatakan yang PAS hanya JUARA KAMPUNG dan berlegar-legar di pentas Ceramah sahaja. Itu pun dah semakin surut pengaruhnya. Kemasukan PAS kedalam PR labih mempercepatkan PAS kehilangan PENGARUH. Yang ada dalam PAS sekarang hanyalah P.A.S (PUAK ANTI SUNNAH). Banyak yang tak setuju dengan ungkapan ini. Tapi itulah hakikatnya. PAS asli telah TERKELIRU dengan PUAK ANTI SUNNAH(P.A.S.) ini. Maki hamun saudara sendiri bukan Sunnah, Pembohong bukan Sunnah, Menipu bukan Sunnah, Mengacau anak bini Orang bukannya Sunnah.

Maka P.A.S bukan lagi wadah PERJUANGAN UGAMABANGSA. Hanya UMNO lah yang terus memperjuangkan Ugamabangsa. Maka bertungkus lumuslah Parapemimpin UMNO memperjuangan AGENDA BANGSA supaya UMNO dapat "MENEPUK DADANYA" ini jasa UMNO, itu UMNO yang buat, ini UMNO yang meluluskannya, Jambatan ini didirikan oleh Kerajaan UMNO, Masjid itu UMNO yang bena, Genting Highland dan Kilang Arak kat Shah Alam tu UMNO yang lulus.

Banyaknya salah UMNO dan PAS ini kepada ISLAMELAYU dan Negaranya. Selagi TELUNJUK berada di "TANGAN" , banyak lagi yang nak di tunjukan. Bagaikan sabatang tubuh, semuanya lengkap Islamelayu ini. Raja dan Sultanya Melayu, PMnya Melayu, Menterinya banyak yang Melayu, MB nya Melayu, Nama Negerinya Tanah Melayu, Muftinya Melayu, Ketua Jabatannya Melayu, Ketua Tenteranya melayu, Ketua Polisnya Melayu, Ketua RELAnya pun Melayu.....

Muktamar dah lepas...mana HASILNYA? PAU pula sedang berlangsung...apa cerrrr....semuanya cerita lama. Actionnya tiada. Hujah Lazim di PAU:
1. Mengangkat Islam di tempat yang tertinggi
2. Memperkasakan Ekonomi Bumiputra
3. GLC perlu di susun semula
4. Kemana Melayu nak pergi jika UMNO sudah tiada?
5. Wanita datang BERGAYA
6. Lelaki gaya KASANOVA.
 7. Sorak dan sorai serta hilai ketawa...dikala yang SEDAR mengalir airmata.

Jika dah Rajanya Melayu, kenapa MENDERHAKA, Dah ada MUFTI kenapa nak keluarkan FATWA, PMnya Melayu ada lagi yang nak di tunggu?, Menterinya Melayu...mana JASAnya, Ketua Jabatannya Melayu...nak tunggu apa?, Ketua Tenteranya Melayu..kenapa perlu mengambil masa, Ketua Polisnya Melayu....nak tunggu sampai bila? Inikan Tanah Melayu. Kuasa dan Kerja di tangan kita. Cuba sesekali kita bertanya DI MANA SILAPNYA? Adakah kita TAKUT, jika takut....TAKUT KAT SAPA? Maaf jika penulis katakan, kita terlalu MELAYAN orang yang bertandang, sehingga kita MENGETEPIKAN kehendak Ugama dan Bangsa sendiri.

Berbaliklah kepada Ugama, Bangsa dan Tanah Air.....tak payah jika nak di laksana, JIKA SEMUANYA BEKERJA SAMA. Tanah ini milik kita. Allah telah anugerahkan pada kita untuk menjaganya......lihat jiran kita BRUNEI.....tiada masalahnya jika kita tidak melayan kehendak PENDATANG. Sudahlah......ini Negara kita. Tak payah tanya pada yang menumpang....pisau dan timun di tangan kita.


AMUKANMELAYU ; Yang datang tidak di jemput, nak pulang tak payahlah berhantar. Jadilah Islamelayu sejati. Makanlah isi...jangan asyik BERALAH dan menghirup kuah. Berjasa pada yang setia. Yang durhaka perlu di sanggah.