,مليسيا دان اسلام بوکن ميليک اورڠ ڤوليتيک
, مک ڤرجواڠن اݢام تتڤ دڤرجواڠکن اوليه اومت اسلام دري بيدڠ يڠ لاءين
سام اد كامي منڠ اتاو كامي ماتي

PERJALAN HAJI AKI


Sunday 1 December 2013

PELIK TAPI BENAR - UMNO SUKA KERJA-KERJA PELIK


OLAK LEMPIT, Ahad 27 Muharram 1435 = 01hb Disember 2013, Di tahun 50-an dahulu, ada sebuah lagu nyanyian R Azmi yang sangat popular. Antara bait seni kata lagu itu berbunyi; ‘Dunia sekarang, sudahlah terbalik… pemudi berbaju belang, pemuda berbaju batik.’ Mungkin sahaja gambaran di dalam lagu itu tidak seteruk keadaan yang berlaku hari ini. Keadaan hari ini lebih buruk apabila yang jahat dilihat baik, yang baik dipandang jahat.

Semua orang suka dengan perkara-perkara pelik dan terbalik. Penulis juga amat suka dengan perkara-perkara pelik. Tapi jangan terlalu pelik, nanti susah nak terbalik. Apabila perkara pelik sudah menjadi biasa dan di jadikan amalan, ianya nampak unik. Tapi benarkah Najib sedang mencipta satu keunikan dalam Landscap Politik Malaysia? 



 


Ustaz Kazim di lantik Ahli Majlis Tertinggi UMNO

Perhimpunan Agung UMNO Peluang Terbaik Rangkaian Media Sosial Pro UMNO Ketengahkan Agenda Melayu & Bumiputera


BERSEMANGAT - Persedian Media
Tinggal beberapa hari sahaja lagi untuk kita menyaksikan perhimpunan Agung UMNO kali yang ke 67.  Bermula 2hb Disember sehingga 7 Disember seluruh negara akan menyaksikan perhimpunan Melayu terbesar yang diadakan. Perwakilan yang datang juga bukan setakat yang berjawatan malah yang tidak berjawatan juga pastinya turut akan hadir untuk hari terbesar UMNO apatah lagi setelah Pilihanraya Umum ke 13 lalu yang menyaksikan UMNO mendominasi kerusi didalam Barisan Nasional.

Ada yang akan seronok dengan perhimpunan ini dan tak kurang juga yang sudah siap sedia untuk memberikan hujah hujah yang panas pada persidangan nanti. Ini lah ruang yang selayaknya untuk pemimpin UMNO sama ada di peringkat pusat mahupun cawangan meluahkan ketidak puashatian kepada pucuk tertinggi pimpinan UMNO dalam isu Melayu dan Bumiputera.

Saya sendiri selaku pengamal media yang akan bertugas pada Persidangan UMNO kali ini mengharapkan akan ada gelombang suara suara mendesak agar pucuk pimpinan memberikan lebih perhatian yang khusus buat agenda Melayu dan Bumiputera. Ini masanya untuk kita bangkitkan pekara yang berbangkit dan terbuku dihati. Ini ruangnya untuk menegur mana mana pemimpin yang dilihat tidak peka dan prihatin akan nasib Melayu dan Bumiputera.

Buat rangkaian media sosial pro UMNO juga diharapkan dapat menaikkan moral ahli UMNO pada Perhimpunan Agung ini kelak. Tanpa kehadiran rangkaian media sosial Pro UMNO adalah tidak mungkin gelombang suara akar umbi agenda Melayu dan Bumiputera dapat diketengahkan dengan lebih pantas dan luas. Harapan saya agar rakan media sosial berganding bahu untuk bersama memartabatkan agenda UMNO dengan mendahulukan Agama, Bangsa dan Negara.

- Malay Rights

TAHNIAH UMNO KERANA MEMBERI MEDIA CINABENG LEBIH RUANGAN UNTUK SPIN AGENDA MELAYU DI PERHIMPUNAN AGUNG UMNO!

Tahniah le UMNO! Perhimpunan parti keramat orang melayu tapi penuh dengan media Cinabeng yang bencikan melayu UMNO! 

Nampaknya UMNO memang tak mahu dan tak pernah belajar kan? Cinabeng dah cirit atas kepala pun masih mahu pujuk kaum tak sedar diri ni. Tahniah le UMNO.
 
 
 
 
Dan kini dia dah ada tempat..dilantik oleh PM dalam MKPN..
So sekarang anda dah diberi peluang untuk menyumbang...tak payah nak melalak je dalam twitter..dan Tak payah nak nervous-nervous lah..sekarang dah ada peluang..tolong buat keje elok-elok..nak komen atau kritik memang senang..sila buktikan yang anda adalah bagus!
Dulu minah sorang ni macam-macam melalak kat Twitter kritik kerajaan macam-macam...[ Anwar porn tak kritik pulak...stopa spender tak kritik pulak..]
Pernah jugak sound blogger pro-UMNO
Dan dia juga seolah-olah pernah samakan diri Mesir yang bersetuju dengan tweet Nizar lambai bahawa Mesir telah dizalimi selama 60 dan ianya sama dengan keadaan di Malaysia selama 50 tahun..
Dan dia juga impikan kedudukan di peringkat parlimen seperti Shahrizat Jalil..
Dan kini dia dah ada tempat..dilantik oleh PM dalam MKPN..
So sekarang anda dah diberi peluang untuk menyumbang...tak payah nak melalak je dalam twitter..dan Tak payah nak nervous-nervous lah..sekarang dah ada peluang..tolong buat keje elok-elok..nak komen atau kritik memang senang..sila buktikan yang anda adalah bagus!

KENYATAAN JANTAN WIRA PERKASA MEMBELASAH KERAJAAN TENTANG KENAIKAN MELAMPAU TARIFF ELEKTRIK!

Kenyataan Media Wira Perkasa Malaysia
26 Muharam 1435 / 29 Nov 2012 
Ketidakwajaran kenaikan taraf elektrik sebanyak 20 peratus pada 2014.

Sebagai sebuah kerajaan yang diwawarkan dalam mengutamakan rakyat dalam segala aspek, isu kenaikan elektrik yang bakal dinaikan sehingga 20 peratus pada awal 2014 adalah tidak wajar jika ianya dilihat dari pelbagai segi walaupun jaminan ianya tidak akan membebankan pada masyarakat yang berpendapatan rendah. 

Kadar yang sediaada sudahpun cukup untuk menjadi beban kepada masyarakat yang berpendapatan rendah dan kita cuba bayangkan bilamana kenaikan itu dilaksanakan.

Alasan kerajaan seperti memberi penekanan terhadap masalah pembaziran tenaga elektrik serta merasionalkan subsidi. 

Jika kita teliti alasan alasan tersebut ianya bukanlah cara yang betul dalam mendidik rakyat bagi mengelakan pembaziran dan menghadkan subsidi. 

Realitinya adalah keuntungan yang diutamakan oleh pihak syarikat utiliti tersebut. Saban tahun kita baca, dengar dan lihat keuntungan diperolehi oleh syarikat utiliti tersebut.

Maka dengan itu, sebagai salah satu keperluan asas yang diguna pakai oleh setiap lapisan rakyat dinegara ini adalah tidak wajar dan relevanya kenaikan itu dinaikan sehingga 20 peratus. 

Wira Perkasa Malaysia melihat isu ini sebagai sesuatu yang tidak patut daj tidak perlu dilaksanakan dalam mana rakyat mahu sesuatu yang boleh membantu mereka bukan yang membebankan.

Menteri yang bertangungjawab harus melihatnya dari setiap sudut bukan hanya menerima input dari penasihat penasihat yang tidak pernah mengetahui kesusuhan rakyat dibawah secara realitinya. 

Jika dikira congak diatas kerta memang ianya dilihat sesuatu yang tidak membebankan tapi pada hakikatnya rakyat yang menanggung.

Irwan Fahmi Ideris
Ketua Wira Perkasa Malaysia




AMUKANMELAYU - Susahnya nak cari JANTAN dalam UMNO.