,مليسيا دان اسلام بوکن ميليک اورڠ ڤوليتيک
, مک ڤرجواڠن اݢام تتڤ دڤرجواڠکن اوليه اومت اسلام دري بيدڠ يڠ لاءين
سام اد كامي منڠ اتاو كامي ماتي

PERJALAN HAJI AKI


Thursday 27 September 2012

BERBELANJA DI WHITE COFFEE SAMALAH SEPERTI MEMBERI PEDANG PADA KAFIRUN UNTUK MEMENGGAL LEHER ISLAMELAYU


Tuan punya Old Town White Coffee PERTIKAI pasal status HALAL

Kalau tuan punya Old Town White Coffee tak tahu beza antara kopi HALAL vs HARAM bagaimana kita tahu status Old Town Whire Coffee benar benar HALAL?



Kopi Starbuck  haram kerana kopinya disadur dengan bahan yang haram disisi ugama Islam. Bagaimana kita tahu Old Town White Coffee sahih HALAL jika penguasahanya sendiri tak tahu beza haram dan halal?
Berhati hatilah dalam bab makan dan minum kerana makanan dan minuman  yang tak halal akan menyebabkan hati kita keras dan ibadah tak kusyuk.
amukanmelayu - nilah akibatnya bila HALEHWAL Islam kita benarkan orang KAFIR bercakap dan dalam masa yang sama kita menyokong mereka keatas kepentingan POLITIK.



PEKERJA MUSLIM RAMAI BERHENTI KERJA DARI OLDTOWN WHITE COFFEE

Berita yang baru aku dapat malam tadi secara tak sengaja kawan seorang ini bercerita pasal kawan dia dan beberapa pekerja Old Town menghantar surat berhenti kerja kerana tindakan Ngeh Koo Ham yang menghina Islam baru-baru ini.

Terkejut juga aku bila dapat tahu sebab setahu aku anak-anak muda Melayu Islam yang kerja kat kedai kopi Cina tu selalu buat tak kisah atau buat bodoh je sebab tak menjejaskan mereka langsung.

Tapi ni lain pula jadinya. Seperti sudah tersedar dari lena yang panjang tentang rasisnya seorang pemimpin DAP.

Apa-apa pun tahniah kepada yang sudah berhenti kerja dari kedai kopi Cina yang memang tidak halal tu. Kepada yang belum berhenti bila lagi?

Banyak lagi kedai kopi yang korang boleh kerja beb. Cina rasis tu bukanlah yang menentukan rezeki korang.
amukanmelayu - sudah ada SEDIKIT keberanian di lubuk hati Pemuda Islamelayu.