,مليسيا دان اسلام بوکن ميليک اورڠ ڤوليتيک
, مک ڤرجواڠن اݢام تتڤ دڤرجواڠکن اوليه اومت اسلام دري بيدڠ يڠ لاءين
سام اد كامي منڠ اتاو كامي ماتي

PERJALAN HAJI AKI


Sunday 23 September 2012

DULU KERANA MULUT BADAN BINASA....TAPI KINI, KERANA "MERAPAU" HAJI TAK TERLAKSANA





https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgGp5xF1H64T0zyJkHRna2hOEiZAJJ-GtLHxl2rg9AsRlg1IiPZMIcMvtnfSN4CT0HtxS8pWqxOzUg7XB_1UU2jfV8Ag_nSDpDTsca2hLs8qOKcDZiZy8dNB_jjaQUkPSYV-ypNaQnNGLE/s1600/Ysdsp.jpg   

Permohonan Malaysia untuk menambah kuota haji tahun ini ditolak kerajaan Arab Saudi - Jamil Khir Baharom 

Kuota kita hanya 28,000 tapi setiap tahun, kita dapatlah lebih sikit-sikit pasal jemaah kita baik dan sopan serta tidak memberi masaalah.

Hubungan kerajaan kita dan Tabung haji dengan pihak sana sangat akrab dan rapat.

Tambahan kuota yang diberi dapat membantu queue yang TERAMAT panjang untuk orang pergi Haji hingga katanya kalau daftar sekarang pun belum tentu 7-8 tahun akan datang kita mendapat tempat atau sampai giliran.

Tahun ini Arab Saudi menolak TAMBAHAN KOUTA yang sering di berikan kepada Malaysia.

Ini bukan kerana Haji Akbar maka mereka mahu kurangkan supaya dapat menampung orang tempatan dan berdekatan yang akan tertumpu masuk, kerana Haji Akbar bukan alasannya. Tapi 'BUDAYA TUNJUK PERASAAN" yang bergambar sakan di Mekah dan Madinah membuatkan Kerajaan Arab Saudi menarik balik keistimewaan yang kita nikmati setiap tahun ini.





amukanmelayu - mereka ini tentu tidak rasa bersalah....ini kerana mereka selalu di ajar untuk menuding jari kepada orang lain atau  "Kami tidak kenemengene dengan KAOUTA Haji ni"