,مليسيا دان اسلام بوکن ميليک اورڠ ڤوليتيک
, مک ڤرجواڠن اݢام تتڤ دڤرجواڠکن اوليه اومت اسلام دري بيدڠ يڠ لاءين
سام اد كامي منڠ اتاو كامي ماتي

PERJALAN HAJI AKI


Wednesday 28 January 2015

ADAKAH CINA MALAYSIA DAN KERAJAAN CINA MENGGUNAKAN PENUMPANG CINA UNTUK MEMBAWA CARGO TERLARANG?


Kenapa tak pernah diTANYA apa yang sanak-saudara mereka cuba bawak BALIK ke China hingga MH370 dan Tanah Melayu  jadi MANGSA?

ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..
Siapa mereka ini? Kenapa kita kena TUNDUK kepada keMAHUan mereka? Apakah keluarga mereka aje yang diTIMPA MUSIBAH MH370? JAWAPAN apa yang mereka MAHU sedangkan SOALAN itu sendiri masih belum terJAWAB? 
1) Kami menuntut pertemuan dengan perdana menteri dan menteri pengangkutan,

2) Kami ada soalan untuk ditanya secara terus kepada mereka,

3) Kami mahu mereka memohon maaf kerana memberikan kita jawapan yang mengelirukan. Kami juga menuntut permohonan maaf rasmi perdana menteri Malaysia kerana berkata pesawat itu berakhir di Lautan Hindi.

4) Ia tidak bertanggungjawab kerana tidak ada sebarang bukti diberikan mengenainya,

5) Kami mahu bukti, kami mahu kebenaran dan kami mahu saudara kami.
Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak mengumumkan pada 24 Mac, 17 hari selepas kehilangan Flight MH370 bahawa ia " berakhir di Lautan Hindi selatan" berdasarkan analisis data satelit oleh United Kingdom syarikat telekomunikasi satelit, Inmarsat dan Kemalangan UK Air Siasatan Cawangan      ( AAIB )
Setelah lebih 3 MINGGU TRAGEDI MH370 ini, Kerajaan Malaysia TIDAK pernah lagi mengGUNAkan perKATAan 'TerHEMPAS' atau 'CRASH' walaupun MEDIA Barat, China dan 'RED Bean ARMY' yang memPROMOSIkan sedemikian? Apa yang diGUNAkan oleh Kerajaan Malaysia hanyalah perKATAan 'MISSING' atau 'HILANG' walaupun ke SAAT ini.. Jadik untuk apa perMOHONan MAAF tersebut?
PengAKHIRan di LAUTAN Hindi ialah KESIMPULAN yang diperolehi menerusi DATA Immarsat, segala pemBUKTIan RADAR dan REKOD SATELIT lain.. Ini terMASUKlah SATELIT dan DATA daripada pihak berKUASA China sendiri.. Kerajaan Malaysia TIDAK memBUAT KESIMPULAN secara senDIRIan kerana segala DATA dan pengiraan berDASARkan kepada RADAR dan SATELIT MILIK orang lain? Jika DATA sedia ada menunjukkan sedemikian, apakah lagi AYAT yang lebih sesuai untuk diGUNAkan? Kerajaan Malaysia hanya mengUMUMkan KESIMPULAN itu sahaja jadik TANYAlah Kerajaan dan Presiden China apa KESIMPULAN mereka?
Kerajaan adalah kerajaan yang bijak dan jujur dan telah mengGUNAkan segala SALURAN perUNDANGAN yang ada untuk menangani kes ini... keBODOHan PENDATANG Cina Malaysia dan PELAMPAU Red Bean Army telah diperGUNAkan oleh sekumpulan Parti Politik untuk mengambil kesempatan di atas TRAGEDI yang menimpa sanak-saudara kamu dan bangsa Cina sendiri.. Anda perlu memahami SENTIMEN dan emosi saudara dan bangsa saudara, ini kerana sebahagian dari BANGSA anda terutamanya Cina Malaysia dah biasa HIDUP dengan mengHIRUP DARAH dalam pernigaan mereka dan tidak terkecuali sanak-saudara mereka sendiri.. Jika kerajaan GAGAL mengGUNAkan SALURAN yang seWAJARnya, seluruh UMAT Melayu/ISLAM di NEGARA masih ada dan kami mampu untuk menolak apa jua barang kamu dari masuk atau singgah di Malaysia. Sebenarnya anda telah  menjadi MANGSA kepada bangsa anda sendiri. Anda perlu bertanya kepada mereka yang memberi atau memberi gambaran negetif kepada anda, apa yang mereka bawa di dalam cargo milik mereka atau Kerajaan China?  Jangan TAKUT nak bertanya kepada Pemerintah China dan Cina Malaysia. Anda perlu TEGAS dengan mereka dan bukannya dengan Kerajaan Malaysia.!
Walau apa pun BUKTI yang puak-puak PELAMPAU ini MINTA, ianya TIDAK lagi berada di NEGARA ini.. Samada mereka PERCAYA bahawa BUKTI itu di Selatan LAUTAN Hindi atau TIDAK, itu HAK mereka.. Malah, kerajaan mereka sendiri GAGAL mengemukakan BUKTI yang lebih KUKUH untuk menyangkal apa yang ada ketika ini? Jadik? Apa TUJUAN keDATANGan mereka ini kalau bukan untuk memBUAT keKACAUan di NEGARA kita untuk diTUNJUKkan kepada DUNIA? Inilah HASRAT mereka DATANG sebenarnya.. Tak CUKUP dengan meROMPAK MAS, mereka nak meROMPAK NEGARA kita pulak? SAMA seperti SEJARAH SUKU-SAKAT mereka ke sini dulu!
Kita jugak boleh TANYAkan SOALan sebegini kepada mereka? Kenapakah MAS yang seluruh DUNIA TAHU memPUNYAi REKOD keSELAMATan yang terHEBAT selama ini tiba-tiba diTIMPA BENCANA apabila membawa 150 lebih sanak-saudara mereka ini yang sepatutnya dibawak oleh Southern China AIRLINES? Apakah keSIALan dan apakah yang mereka nak bawak BALIK ke China hingga pesawat MH370 yang cuma pesawat 'CODE Sharing' ini menerima NASIB sebegini? MAS pernah mempunyai RANGKAIan penerbangan ke 5 BENUA tanpa ada masalah selama lebih 30 TAHUN.. Kenapa kali ini bila MH370 ke China tiba-tiba jadik begini?
Jika mereka BURUK SANGKA dengan MAS dan Malaysia, kita jugak ada ALASAN untuk BURUK SANGKA terhadap mereka.. Jika Malaysia berMUSUH dengan sesiapa, tak HAIRANlah jika MAS menjadi 'TARGET'.. SAMAlah macam KES Pan AM di Lockerbie, Scotland dahulu.. Namun, yang NYATAnya, Malaysia TIDAK diMUSUHi oleh mana-mana NEGARA pun.. IRONInya, MAS atau mana-mana SYARIKAT penerbangan TIDAK boleh untuk menJAMIN bahawa WARGANEGARA ASING yang menaiki pesawat mereka itu TIDAK diMUSUHi oleh sesiapa pun.. Lainlah kalau pesawat MAS ini membawa RAMAI RAKYAT Malaysia sendiri kalau nak KATA PUNCAnya dari Malaysia pun..
Jadik, kita patut TANYA BALIK kat puak-puak PELAMPAU ini.. Apa yang di bawa oleh sanak-saudara mereka BALIK ke China hingga MAS dan Malaysia menjadi MANGSA? LOGIKnya, itulah perSOALan yang patut diTANYAkan.. Namun, mereka pasti TIDAK akan menJAWABnya kerana dah SIFAT BANGSA ini sentiasa BUSUK HATI kepada orang lain.. SAMAlah dengan SUKU-SAKAT mereka yang di bawak masuk ke NEGARA ini semasa PERANG Candu dulu oleh British dan kini dah PERASAN macam DEWA berKEPAK selepas lebih 57 TAHUN mengaut keKAYAan di NEGARA ini.. Ingat, bukan kita yang MULAkan ini SEMUA tetapi mereka!
Wallahualam..