,مليسيا دان اسلام بوکن ميليک اورڠ ڤوليتيک
, مک ڤرجواڠن اݢام تتڤ دڤرجواڠکن اوليه اومت اسلام دري بيدڠ يڠ لاءين
سام اد كامي منڠ اتاو كامي ماتي

PERJALAN HAJI AKI


Wednesday 28 January 2015

KENAPAMU MALAYSIA? - Vincet Leong


ALHAMDULILLAH.................

Kononnya ini adalah kebebasan berkarya ler kununnya.

Kununnya, kebebasan seni adalah sesuatu yang tidak boleh ditahan-tahan. Seni perlu dilepaskan dan dibebaskan sebagai satu ekspresi perasaan!

My foots!

Golongan yang perasan mereka golongan seni seringkali membesar-besarkan karya mereka dengan sesuatu yang bersifat mistikal. Sama macam golongan yang kunun-kununnya lebih abid berbanding golongan lain yang mula bercerita tentang karomah, kewalian, keajaiban, kesaktian dan sebagainya yang kemudian, segala-galanya bertujuan untuk pengagungan dan menyampingkan fokus kita kepada Kebesaran Allah Taala kepada kehebatan seorang atau sesuatu makhluk yang dihiasi dengan segala macam KEAJAIBAN HARRY PORTER.

Vincent Leong cuba menjadi CHARLES HEBDO versi Cina-DAP!

Dengan tajuk, KENAPAMU MALAYSIA?, Vincet Leong sebenarnya agen DAP yang cuba menghina institusi Melayu-Bumiputera-Islam yang menjadi teras pembentukan dan kewujudan negara ini.

Mungkin kalau dia tidak takut dengan ancaman keselamatan macam kartunis-kartunis Charlie Hebdos, dia mungkin akan 'melukis' atau menghasilkan karya yang mengejek-ngejek Islam yang sebenarnya jauh lebih penting berbanding Melayu-Bumiputera.

Lagipun dengan melakukan penghinaan ke atas institusi Melayu, pastinya dia akan mendapat sokongan daripada sebilangan Melayu yang terlalu teringin untuk keluar dari kepompong Melayu dan menjelma sebagai bangsa kulit putih yang tidak terikat dengan agama atau adat. Apatah lagi, tindakan keras yang diambil ke atasnya kerana penghinaan sebegitu rupa, pastinya juga akan mengundang kecaman keras ke atas Melayu dan Islam sendiri dengan beranggapan Islam dan Melayu adalah jumud, terlalu sensitif dan gila hendak menumpahkan darah!

Percaya atau tidak, TIDAK ADA SATU PUN KARYA VINCENT LEONG yang menterbalikkan badan pemimpin-pemimpin Cina? Tidak ada kepala atau belakang badan Lim Kit Siang, the supremo chinese chauvinist YANG MENGAKU warganegara Malaysia, Lim Guan Eng anaknya yang merompak rakyat Pulau Pinang untuk hidup bermewah-mewah dan Betty Chew yang perasan dia adalah isteri diktator perompak harta rakyat.

Sebaliknya Vincent Leong sangat berbangga dan angkuh dengan karya-karyanya yang menghina apa-apa sahaja yang berkaitan dengan Melayu.

Senyuman ini sebenarnya SATU TANGISAN

hak kebebasan suara yang dijunjung oleh segelintir pihak sememangnya mewujudkan keadaan tegang kerana niat kebebasan suara kerana nak menghina, mencaci, mengecilkan sesuatu perkara, inilah caranya mereka memperjuangkan, menggunakan cara radikal untuk menunjukkan betapa hebatnya spisis kiasu dalam merencanakan ketidakpuasan hati kepada orang melayu.

Keris ini sudah BENGKOK kerana sudah lama tidak di ASAP dan di PERLIMAUKAN dan Askar Melayu yang memegang Bendera Malaysia membelakangkan ini adalah Gambaran Jelas dalam WASIAT RAJA-RAJA Melayu:
"Bagi menjaga kamu(Orang Melayu) dan bagi melindungi anak cucu kami serta harta milik kamu, kami tubuhkan Rejiman Askar Melayu selain untuk membanteras kekacauan dalam negara dan ancaman dari luar negara".

MOP ini adalah untuk MENCUCI kotoran yang MELEKAT di dalam BUDAYA Tanah Melayu

mungkin kerana negara kita ni, bangsa melayu hanya mampu meluahkan marah di media-media, buat protes aman, paling teruk pun patung si kurang ajar dibakar, mungkin si pelaku gelak sambil tepuk perut kerana orang melayu hanya mampu herdiknya hanya sebegitu.

bila I.S.A dimansuhkan beginilah jadinya, dipermainkan oleh golongan radikal yang sudah lama berdendam dengan pemerintah, bayangkan kalau kita diperintah golongan begini? apa jadi hak kita? sekarang ini pun tidak terjentik langsung minda melayu itu bila maruah mereka disergah sebegini, raja dan sultan sudah mudah dihina, dicaci.

BAK KATA ORANG, HARIMAU YANG TIDUR USAHLAH DIKEJUTKAN DENGAN CARA KURANG AJAR.

HAK KEBEBASAN - Tuanku juga ada HAK untuk MELUCUTKAN KERAKYATAN
ps: menjadi-jadi biadab bangsat keparat kiasu-kiasu yang dijilat oleh segelintir orang melayu kerana ahh takpe, janji hak dia bersuara.
Ekspresi seni satu bab... penjelasan dan penafian boleh diberikan tetapi yang jelas, catannya memang menunjukkan bahawa sebenarnya seorang chauvinist!!!




 AMUKANMELAYU - Alhamdulillah.....akhirnya ada juga FIRASAT cina begitu tinggi....inilah sebenarnya yang akan TERJADI......INTITUSI MELAYU akan meninggalkan CINA dan MEREKA sebenarnya tidak di perlu pun di Tanah Melayu ini....