,مليسيا دان اسلام بوکن ميليک اورڠ ڤوليتيک
, مک ڤرجواڠن اݢام تتڤ دڤرجواڠکن اوليه اومت اسلام دري بيدڠ يڠ لاءين
سام اد كامي منڠ اتاو كامي ماتي

PERJALAN HAJI AKI


Sunday 18 January 2015

MARUAH MELAYU - KENAPA TIDAK BERFIKIR DAN BIARKAN DIRI DI PERALATKAN?

WAHAI BANGSAKU.......BERFIKIRLAH SEBELUM BERTINDAK

Sahabat yang dirahmati Allah,

Suatu hari seorang sahabat Nabi SAW, Miqdad Ibnu Al-Aswad berjumpa dengan Abu Hurairah r. a, lalu beliau mengkhabarkan kepada Miqdad: “ Aku mendengar Rasulullah memberitahu kepadaku, sesiapa yang berfikir satu saat maka itu terlebih baik daripada beribadat setahun”
Miqdad berlalu dan berjumpa pula dengan Ibnu Abbas, lalu dikhabarkan kepada Miqdad “ Aku mendengar bahawa Rasulullah SAW memberitahu kepadaku, barang siapa yang berfikir satu saat maka ia terlebih baik daripada beribadat tujuh puluh tahun.”
Miqdad keliru dengan perkhabaran dua sahabat tadi, kerana apa yang disampaikan oleh kedua-duanya berbeza. Lantas beliau mengadukan hal ini kepada baginda Nabi SAW. Baginda mengarahkan supaya memanggil Abu Hurairah dan Ibnu Abbas berjumpa dengannya, baginda bertanya kepada Abu Hurairah: “ Bagaimana cara engkau berfikir?” Jawab Abu Hurairah: “ Aku memikirkan tentang tujuh petala langit dan bumi (mendatangkan rasa keagungan kepada Allah dalam diri)”.
Maka jawab baginda: “ Benar, engkau mendapat berfikir sesaat lebih baik daripada beribadat setahun.” Sabdanya lagi, “ Telah turun al-Quran kepadaku, rugilah bagi mereka yang membaca al-Quran tapi tidak memikirkannya.”
Lalu baginda bertanya pula kepadan Ibnu Abbas tentang apa yang difikirkannya.
Jawab Ibnu Abbas:

 “ Aku memikirkan tentang kematian dan huru-haranya saat itu.” Lalu baginda menjawab: “Benar, berfikir begitu maka engkau mendapat kelebihan sesaat berfikir maka terlebih baik daripada beribadat 7o tahun.”

Berdasarkan sirah dan hadis-hadis di atas dapatlah di simpulkan bahawa memikirkan sesaat adalah mempunyai dua kebaikan iaitu :

Pertama : Memikirkan penciptaan tujuh petala langit dan bumi oleh Allah SWT akan mendapat  kebaikan (pahala)  seolah-olah beribadah selama setahun.

Kedua : Memikirkan tentang kematain dan seksa kubur dan kehidupan di alam barzakh akan mendapat kebaikan (pahala) seolah-olah beribadah selama 70 tahun.

Selanjutnya Rasullullah bersabda : "Alangkah rugi dan celakanya orang-orang yang membaca ini dan tidak memikir dan merenungkan kandungan artinya"



HANYA MELAYU YANG TIADA PEGANGAN DAN MELEBIHKAN PARTI SAHAJA YANG MUDAH TERTIPU
MELAYU YANG MALANG! SALAM PERJUANGAN Dah berbuih cakap jangan percaya puak kiasu ni. Mejar Zaidi jangan jadi macam ni! Hehe.. kesian. MENANG SORAK KAMPUNG TERGADAI!

Copy and WIN : http://bit.ly/copy_win

Yang menghasut India dan BARUAnya adalah Melayu

Cerita "Melayu" malang ni telah menjadi bualan umum dan pada Monday, October 20, 2014 ia telah di tulis dan Amukanelayu mengambil atikal ini dari Serawakian. Amukan menjadi malu dengan akal Melayu seperti ini. Dan seperti tiada jawapan kepada "Kenapa Maruah Melayu" senang untuk di mamah dan di RATAH oleh orang asing dan yang sedihnya tu.....ada Orang Melayu yang bekerja dengan PENDATANG HARAM(Asing). Kenapa perkara ini terjadi?

Gambar Panas! Bukankah ini orang yang sama?

Muka mcam sama saja.. kopiah macam sama saja..warna janggut macam sama saja.. Dulu cintakan DAP, sampai sanggup buat bendera jadi baju. Orang DAP sendiri pun malu nak pakai sampai jadi begini...


Sekarang DAP dah berkuasa.. Apalagi, kampung kena angkatlah. Mana dulu baju bendera DAP, pakai balik jumpa Guan Eng, mintalah campurtangan dia. Selamatkanlah penduduk-penduduk Kampung Permatang Tok Subuh daripada kena halau sementara masih ada peluang. Kesian mereka...


Nasi sangat mudah untuk menjadi bubur dan berpasir...
Banyak lagi kes-kes seperti ini yang berlaku dalam kehidupan Melayu. Anda fikirkanlah sendiri dan cuba anda bertanya pada diri sendiri.....kenapa Melayu suka bersubahat dan bekerja dengan kegitan haram Cina, walau pun mereka ini Berpendidikan Tinggi :-


1. Melayu menjadi PELACUR - Tokeynya cina
2. Melayu menjadi GRO dan Tukang Urut - Tokeynya cina
3. Melayu menjadi Jurujual CD haram - Tokeynya cina
4. Melayu menjadi Histeria K-POP dan di biarkan diri di JARAH dan di malukan
5. Melayu menjadi Gengstar Towing Truck - Tokeynya cina
6. Melayu menjadi Pencuri Hasil semula jadi - Tokeynya cina
7. Melayu menjadi KALDAI DADAH - Tokeynya Awang Hitam.....

50 TAHUN SUDAH...LEE KWAN YEW membeli maruah Melayu dalam KELEMBUTAN

Kuasa yang di beri itu akhirnya MEMBUNUH Melayu itu sendiri

Budak Melayu yang akhir MENYEMBAH berhala yang di UNDI pada pilihanraya yang lalu.

SEORANG LAGI MELAYU YANG MENJADI MANGSA......IA AKAN DIUSUNG KESANA DAN KEMARI DAN SELEPAS ITU AKAN DI TINGGALKAN BAGAIKAN JALANG YANG MONOPOS.


Kononnya, dia membuat pendedahan kerana dia sebagai orang Islam. Kononnya sebagai orang Islam, dia tidak akan bersubahat dengan penipuan dan kezaliman. Sedangkan hakikatnya, berapa ramai orang yang membuat pengakuan sepertinya hanyalah pembohong tulen.

Kini, Mejar Zaidi menunjukkan siapa dia yang sebenarnya!

Mungkin dia tidak sedar tetapi sama seperti banjir besar berlumpur dan penuh kayu balak yang memusnahkan kehidupan serta prasarana di Kelantan, Allah Taala buka tembelang pembohongannya yang sememangnya amat pro-Pakatan semenjak dari dalam tugasnya dengan TUDM lagi.

Baca nih!

Bekas Pegawai Kanan Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM), Mejar Zaidi Ahmad mengesahkan akan bersama Pakatan Rakyat (PR). Beliau berkata demikian, selepas menyertai Forum Bersih 2.0, “Padah Kerana Benar, Bebas Kerana Salah”, pada Khamis malam. 
“Sudah pasti saya akan bersama Pakatan Rakyat.
“Bila kamu sertai parti politk, kamu kena ikut keputusan parti. Dan kalau parti ambil keputusan untuk saya bertanding, saya akan bertanding sebagai calon,” katanya ketika ditanya sama ada akan bertanding sebagai calon PR pada pilihan raya umum akan datang. 
Menurutnya, keputusan untuk bersama PR, bukanlah satu keputusan yang dipaksa mana-mana pihak, sebaliknya ia adalah keputusan beliau sendiri, berdasarkan apa yang berlaku dalam arena politik negara. 
“Faktanya ialah, kalau awak tidak bersetuju dengan kerajaan, kamu kena ada pilihan atau alternatif. Jadi, saya perlu lakukan bahagian saya, dan saya percaya semua orang buat keputusan sendiri. 
“Keputusan saya adalah berdasarkan apa yang saya fikir, bukan berdasarkan apa yang orang fikir dan percaya apa yang saya akan buat,” jelasnya lagi. 
Isnin lalu, Mahkamah Tentera Kuala Lumpur memutuskan untuk memecat Mejar Zaidi daripada perkhidmatan Yang di-Pertuan Agong, lapor TRP. Keputusan itu dibuat mahkamah berkenaan, selepas mendapati dia bersalah terhadap dua pertuduhan, melibatkan isu dakwat kekal, pada Pilihan Raya Umum ke-13, serta menyiarkan maklumat surat pertukaran kerjanya, dua tahun lalu. (SUMBER)



AMUKANMELAYU - Hanya GELANGGANG sahaja yang tiada KAFIRUN di dalamnya dan hanya GELANGGANG yang akan mengembalikan MARUAH UGAMABANGSA....percayalah. Jika sayangkan Ugamabangsa dan Negara.....kebalilah ke GELANGGANG SOFI.