,مليسيا دان اسلام بوکن ميليک اورڠ ڤوليتيک
, مک ڤرجواڠن اݢام تتڤ دڤرجواڠکن اوليه اومت اسلام دري بيدڠ يڠ لاءين
سام اد كامي منڠ اتاو كامي ماتي

PERJALAN HAJI AKI


Wednesday 23 September 2015

BAGAIMANA CINA YANG BIJAK MEMBIARKAN DIRINYA DI TIPU DAP? - 多麼英明中國放任自己作弊DAP?


Datuk Huan Cheng Guan.

“Nasihat saya kepada Lim Kit Siang jangan bermain dengan api. Sesuatu terjadi pada masa akan datang, anda dan DAP bertanggungjawab terhadapnya,” - Datuk Huan Cheng Guan.

我建議林吉祥不要玩火。事情發生在未來,你和DAP負責這一點, - 副總裁幻城貫。


OLAK LEMPIT - 9 Zulhijjah 1436 H, Selamat Hari Raya Haji semua. Hari ini berjuta manusia yang meperhambakan dirinya kepada Allah mula bergerak ke Arafah dan akan bermalam di sana untuk WUKUF esuk petang. Kita mengenepikan semua hal duniawi. Sementara malam esuk kita akan berada separuh malam di Muzdalifah yang berdebu dan dhaif......kita di ajar supaya BERSYUKUR dengan apa yang ada. Tiada yang mewah di sini, kita sama sahaja.....hanya berselimutkan kain Ihram...., tiada kereta mewah, tiada harta bertimbun, tiada Bukit Bintang atau restauren mewah di Dubai atau KLCC dan tiada Bisnes disini.

Bila kita bercakap pasal ekonomi atau Perniagaan atau KEDAI....kita tidak dapat di pisahkan dengan Cina. Perniagaan adalah masa hadapan dan KEHIDUPAN. Politik hanya PENGACAU dalam semua HAL. Berfikir sebentar, mana pilihan anda(Kaum Cina)....mengujudkan KETEGANGAN POLITIK antara KAUM atau menumpukan kepada BISNES demi untuk kelangsungan kehidupan kita? Pilihan di tangan anda....... adakah anda setuju seperti kata CHEAH SIN CHONG "CINA MALAYSIA TAK SEDAR DIRI". 

當我們談論經濟或企業或商店....我們是不是分開的是中國。是商業和生活的未來。政治只是破壞者在所有HAL。想了一會兒,你的選擇(中國)....種族政治企業之間製造緊張或重點,以維持我們的生活?選擇是在你的手中.......你是否同意他的罪CHEAH CHONG?他說,中國科協“無意識”。 

By Cheah Sin Chong

Malaysian Chinese are in fast decline – no thanks to the persistent efforts of a devilish party the Democratic Action Party (DAP) in sowing seeds of hatred into the Chinese minds.

The DAP zombies, will of course jump up in rage and hurl profanities at me. Well, I am immune to their daily dose of poisons. One day these DAPigs will self implode with poisons.

The Malaysian Chinese are in fast decline because many of them, precisely the DAPigs do not have the ability to think rationally anymore. Many of them are themselves a product of pampered childhood and they continue this with their own children.

I only need to give you a few recent normal conversations I had with my own Chinese.

During my late mother’s time, there was no such thing as imported milk. There was no cooking gas and during my early childhood, I saw her using wood and charcoal to cook. She sweated to make the charcoal burn. She also has to slit the chicken’s neck to let the blood ooze out, coagulate the chicken blood for food and she also has to boil the chicken to pluck the feathers. You can imagine when she was a child, the kind of life she led. Yet she lived up to the age of 90.

Today, many Chinese with dual income and many earning good salary/income still complain. They complain of this and that and curse the government. They are angry with GST but yet they drive new, expensive cars and buy RM800,000 to over RM1 million homes and yes deep in debts.

They readily condemn the government school and education system and worship the international school system, and of course, they have to pay expensively for it. Then when their budget is tight despite earning six figure income, they blame the government.

Why, because they cannot practice discipline, and personal financing well. I am a retiree, and not earning anything. Yet, I still have saved enough to treat my family at least twice a month to good meals at five-star hotels. Why? I manage my finances well, I am debt free and I live below my means. My EPF dividends which I do not even take out but allow it to accumulate, is earning me more than some general managers earn in a year.

A wealthy Chinese woman who earns millions wanted to take part in Bersih 4.0 Rally. She owns dozens of franchised retail outlets. Despite making good because of our nation’s peace and stability, and despite that she is well travelled, intelligent, a socialite etc, she cannot even differentiate between patriotism, loyalty and political views.

Her husband worried that she would take part quickly flew her off overseas.

Another example of Chinese “decline” in mentality.

Numerous other examples


通過謝氏仙莊馬來西亞中國都在快速下降 - 不多虧了惡魔般的黨的民主行動黨(DAP)在播種仇恨的種子進入中國頭腦堅持不懈的努力。民主行動黨殭屍,當然會跳起來的憤怒和投擲褻瀆我。好吧,我躲不開他們的每日劑量的毒藥。有一天,這些DAPigs會自行破滅與毒藥。馬來西亞中國都在快速下降,因為許多人,恰恰是DAPigs沒有理性思維了的能力。他們中許多人是自己從小嬌生慣養的產物,他們繼續這種與自己的孩子。我只需要為您最近的一些正常的交談,我與我的中國。在我已故的母親的時候,有沒有這樣的東西作為進口奶粉。有沒有炊事用氣,並在我的幼兒,只見她用木頭和木炭做飯。她大汗淋漓,使木炭燃燒。她也有割破雞的脖子,讓血滲出,凝固了雞血為食,她也有熬雞啄食羽毛。你可以想像,當她還是個孩子,這樣的生活,她帶領。然而,她沒有辜負90歲。今天,隨著雙重收入,許多賺取可觀的薪水/收入許多中國人仍然抱怨。他們抱怨這個那個詛咒政府。他們感到憤怒與消費稅,但尚未他們駕駛新的,昂貴的汽車和買RM800,000超過100萬令吉的家庭,是的深債務。他們欣然譴責政府學校和教育體系和崇拜國際學校系統,當然,他們要昂貴付出代價。然後,當他們的預算是,儘管賺取六位數的收入吃緊,他們指責政府。為什麼呢,因為他們不能執業紀律,以及個人理財好。我是一名退休人員,而不是贏得任何東西。不過,我仍然有足夠的積蓄一個月好飯菜來治療我的家庭至少兩次在五星級酒店。為什麼?管理我的財務狀況好,我是無債一身輕,我住我下面的方法。我的公積金分紅,我甚至不冒了出來,但允許它積累,賺取我比一些普通經理賺取的一年。一個富有的中國女人誰賺幾百萬想參與淨選盟4.0集會。她擁有數十家特許零售店。儘管做是因為我們國家的和平與穩定好,儘管她遊歷,智能,社交名流等,她甚至無法愛國,忠誠和政治觀點區分。她的丈夫擔心她會參加快飛到她送行海外。在心態中國“衰落”又如。許多其他的例子

Ianya samalah seperti apa yang telah di perkatakan oleh PM Australia suatu waktu dahulu. Mahu atau tidak, orang Melayu perlu menyemak semula semua PERSETUJUAN dan RUNDINGAN sebelum PERJANJIAN terdahulu, sebelum CINA dan India di terima menjadi RAKYAT Tanah Melayu. Walaupun mereka di terima menjadi rakyat Negara ini, tapi PRA-SYARAT sebelum di terima menjadi KERAKYATAN perlu di teliti semula dan di KUATKUASAKAN......kerana jika di perhatikan, sebahagian besar dari Cina dan India Malaysia tidak LAYAK untuk menjadi RAKYAT KDYMM Yang Di Pertuan Agung.
 
這就好比是什麼一直在談論下午由澳大利亞前一段時間。不管你喜歡與否,馬來前應檢查所有上述協定的談判,在馬來亞得益於中國和印度之前的人。即使他們被接納進入這個國家的人,而是一個先決條件被接受國籍進行監控之前和執行重......彷彿關注,主要是來自中國和印度都沒有資格成為公民陛下陽最高統治者。
 


INI ADALAH SATU PERKARA YANG PERLU DI FAHAMI OLEH CINA MALAYSIA JIKA INGIN TERUS MENJADI RAKYAT KDYMM YANG DI PERTUAN AGUNG

 "JUS SOLI" AGUNG BERKUASA PENUH

Melalui perjanjian ini, mereka sepakat bahawa:

DYMM YANG DI PERTUAN AGUNG MENGETUAI ORANG MELAYU BERSETUJU "DENGAN SYARAT" PEMBERIAN TARAF KEWARGANEGARAAN KEPADA KAUM BUKAN MELAYU MELALUI PRINSIP "JUS SOLI". DENGAN TERLEBIH DAHULU KAUM PENDATANG MEMAHAMI BUDAYA TEMPATAN, MENUMPAHKAN TAAT SETIA KEBAWAH DULI YANG MAHA MULIA TUANKU RAJA - RAJA MELAYU DAN JANGAN MEMPERTIKAI DI KEMUDIAN HARI HAK-HAK KEISTIMEWAAN ORANG MELAYU YANG DI LINDUNGI SEBAGAI PENDUDUK PERIBUMI NEGARA INI. DENGAN KATA LAIN JIKA PERKARA INI DI BANGKITKAN SECARA AUTOMATIK KERAKYATAN YANG DI BERI AKAN DI TARIK BALIK DAN TERBATAL.

是一回事,了解馬來西亞華人如果要繼續成為國王殿下

 出生地一般全權代表

通過這項協議,他們一致認為:

國王陛下的領先馬來人同意“的條款公民狀態通過對非英語的原則,“出生地。此前當地文化的理解移民,效忠蘇丹陛下東姑指揮,不要在後面人士的英語作為提出質疑的權利保護這個國家土著居民。否則,如果在這篇文章中重振自動取得公民身份將給予撤銷和無效的。

注意 -

國籍和特權給予同步讀英語。如果英語在單獨或定居,國籍和移民特權已取消被切除


PERHATIAN - PERKARA UTAMA YANG BELUM ORANG MELAYU PERTIKAIKAN

MEMBERI KERAKYATAN DAN HAK ISTIMEWA ORANG MELAYU DI BACA SERENTAK. JIKA HAK ISTIMEWA ORANG MELAYU DI GANGGU ATAU DI PERTIKAIKAN, MAKA KERAKYATAN PENDATANG JUGA AKAN TERBATAL DAN DI MANSUHKAN

注意事項 - 主要項目不是馬來糾紛

國籍和特權給予同步讀英語。如果英語在單獨或糾紛的特權,國籍入境者也已取消,滿臉通紅







STAF Maxis cawangan Kepong yang didakwa Samantha bersikap rasis terhadapnya. - Foto Facebook Samantha Resh

 Staf Maxis Kepong Amal Sikap ‘Rasis’

14 SEPTEMBER lalu, seorang pemilik akaun Facebook mendapat perhatian netizen apabila mendedahkan layanan bersifat perkauman yang diterimanya ketika berkunjung ke Maxis cawangan Kepong.

Samantha Resh mendedahkan, ketika berkunjung ke sana untuk membayar bil dia tidak mengambil angka giliran apabila mendapati terdapat pelanggan Cina yang tidak berbuat demikian.

racist 1

Namun apabila tiba gilirannya dia disuruh mengambil angka giliran tidak seperti pelanggan Cina yang beratur di belakangnya. Apabila perkara ini diajukan kepada pengurus di situ, dia tertawa dan mengaku mengamalkan sikap rasis dan mencabar Samantha untuk mengambil tindakan.

Tambah menyakitkan hati apabila kertas mencetak angka giliran didapati habis dan selepas ianya pulih, pengurus berkenaan memberikan angka giliran kepada pelanggan yang datang selepas Samantha dan memberikannya angka giliran terakhir.

Tak berakhir di situ, dia turut mempermainkan Samantha dengan memberikan nombor telefon yang didakwa milik pengurusnya untuk dihubungi dan sebaik sahaja nombor itu dihubungi dia menjawab telefon lalu ketawa!

racist 3

Apabila kisah ini menjadi viral di media sosial, terdapat pelanggan lain turut berkongsi pengalaman dilayan dengan rasis di cawangan terbabit.

racist
Bagaimanapun, pihak Maxis wajar dipuji apabila mereka segera memberi respon berkaitan perkara ini.
Menurut Samantha menerusi Facebook, satu pertemuan dengannya telah diatur oleh Maxis pada 19 September lalu di Mid Valley di mana dia dimaklumkan lelaki yang melayannya secara rasis telah pun digantung kerja.
rasis

Bagi kami ini adalah berita baik yang dapat dijadikan peringatan buat semua rakyat Malaysia bahawa sikap rasis tidak dialu-alukan di negara ini. Semoga semangat muhibah sesama kaum dapat dikekalkan seterusnya membawa kepada keharmonian 1Malaysia selamanya. – MYNEWSHUB.CC Oleh: Rem Ramzi

KIT SIANG, GUAN ENG BAPAK RASIS DAP MALAYSIA!!! TERTANYA-tanya siapa yang mulakan tentang perkara-perkara RASIS di Malaysia hari ini? Adakah semua ini berpunca daripada orang Melayu yang sememangnya penduduk asal Tanah Melayu? Jawapan yang banyak aku terima adalah SUDAH PASTI DAP!!! DAP adalah punca rakyat Malaysia hidup tidak tenang dan tenteram sejak dahulu lagi. DAP lah yang menyebabkan rusuhan kaum 13 Mei dan gerakan-gerakan perkauman dikalangan orang Cina. Jika tanya kepada orang lama dalam masyarakat Cina, mereka tetap mengatakan yang DAP merupakan golongan parti RASIS di Malaysia. Tak percaya??? Tepuk dada tanya hati.....

Copy the BEST Traders and Make Money (One Click) : http://ow.ly/KNICZ

Kit Siang Guan Eng Bapak Rasis Dap Malaysia




Kit Siang Guan Eng Bapak Rasis Dap Malaysia
Malaysia TIDAK PERLUKAN pemimpin seperti ini


TERTANYA tanya siapa yang mulakan tentang perkara perkara RASIS di Malaysia hari ini?. Adakah semua ini berpunca daripada orang Melayu yang sememangnya penduduk asal Tanah Melayu? Jawapan yang banyak aku terima adalah SUDAH PASTI adalah DAP........ 


Kit Siang Pertikai Khutbah & Al - Quran



SI TUA bangka rasis dan ekstrimis, Lim Kit Siang semalam begitu cemas sekali bila kenyataannya mengkritik khutbah Jumaat yang di dalamnya terkandung ayat 120, Surah Al-Baqarah, sudah menjadi 2 fenomena besar di seluruh negara.



Fenomena yang pertama, bila kenyataan itu mengesahkan apa yang sering orang cakap mengenai DAP dan Kit Siang sendiri sebagai ekstrimis agama dan rasis sebenar. Fenomena kedua, bila ada di kalangan penyokong pembangkang yang menganggap kenyataan itu sebagai petunjuk bahawa khutbah Jumaat akan diharamkan, terutama di negeri yang mereka perintah.

Penulis tidak salahkan penyokong pembangkang yang percaya kepada anggapan itu (khutbah Jumaat akan diharamkan), siapa penyokong pembangkang yang baca kenyataan Kit Siang pada 1 Februari itupun akan buat anggapan yang sama.  Maklum sajalah, selepas Kit Siang pertikai, Tony Pua pulak sambung – isu berkaitan Valentine Day, pun petik dari khutbah Jumaat.



Kononnya kata Kit Siang dia tidak merujuk kepada mana-mana ayat Al-Quran, sedangkan hakikatnya, teks Khutbah Jumaat yang disediakan JAKIM itu memang merujuk kepada Al-Quran.  Pusing tang mana pun, tetap Kit Siang kena, tak boleh nak elak lagi. Kalau tak faham pasal ibadah orang Islam, jangan buka mulut komen, tapi dah buka juga, kenalah.

Ini bukan zamannya di mana rakyat mudah dibodoh-bodohkan.  Betul, ramai hari ini di Malaysia kelihatan bodoh apabila sokong Anwar Ibrahim yang terang-terang menipu dalam banyak hal, termasuk memanipulasi sistem pilihanraya, tapi itu kerana mereka percaya perubahan kerajaan perlu di Malaysia, maka itu, jadi bodoh pun jadi bodohlah.

Yang kita tak boleh terima sekarang, Kit Siang cuba mengambil kesempatan dari kecelaruan fikiran segelintir orang di negara ini dengan mempersoalkan khutbah Jumaat yang di dalamnya memetik ayat-ayat suci Al-Quran.



Maka itu penulis menggesa pihak berkuasa, jangan bagi muka dengan orang tua ini.  Kalau belum ada laporan polis dibuat, sila maklumkan, kalau dah ada, sila ambil tindakan dengan segera sebelum Kit Siang mengarut entah apa-apa lagi.
KIT SIANG, GUAN ENG BAPAK RASIS DAP MALAYSIA!!! TERTANYA-tanya siapa yang mulakan tentang perkara-perkara RASIS di Malaysia hari ini? Adakah semua ini berpunca daripada orang Melayu yang sememangnya penduduk asal Tanah Melayu? Jawapan yang banyak aku terima adalah SUDAH PASTI DAP!!! DAP adalah punca rakyat Malaysia hidup tidak tenang dan tenteram sejak dahulu lagi. DAP lah yang menyebabkan rusuhan kaum 13 Mei dan gerakan-gerakan perkauman dikalangan orang Cina. Jika tanya kepada orang lama dalam masyarakat Cina, mereka tetap mengatakan yang DAP merupakan golongan parti RASIS di Malaysia. Tak percaya??? Tepuk dada tanya hati.....

Copy the BEST Traders and Make Money (One Click) : http://ow.ly/KNICZ



BAPAK RESIS Kata "Perhimpunan Kebangkitan Melayu Adalah Rasis"





KUALA LUMPUR – Perhimpunan Kebangkitan Maruah Melayu perbuatan tidak bertanggungjawab dan perlu dihalang kerana berunsur perkauman!

Itu reaksi Penasihat DAP, Lim Kit Siang ke atas satu perhimpunan aman yang mahu dianjurkan oleh badan-badan bukan kerajaan (NGO) Melayu pada 16 September ini.

Kata beliau, Kebangkitan Maruah Melayu tidak boleh disamakan dengan Bersih 4.0 walaupun perhimpunan itu didominasi oleh kaum Cina. Justeru, beliau yakin tiada Melayu yang akan menyokong perhimpunan Kebangkitan Maruah Melayu termasuk ahli UMNO yang kononnya seramai 3 juta orang.

“Perhimpunan Kebangkitan Maruah Melayu adalah perhimpunan rasis,” tegasnya dalam satu kenyataan media hari ini. Beberapa NGO termasuk persatuan-persatuan silat mahu mengadakan perhimpunan Melayu secara besar-besaran pada 16 September ini bagi menunjukkan sokongan kepada pemimpin-pemimpin Melayu dalam negara.

Ia dirancang diadakan selepas puluhan ribu orang ramai terutama kaum Cina mengadakan perhimpunan Bersih 4.0 di ibu negara bagi mendesak supaya kerajaan Malaysia diserahkan kepada DAP dan Parti Keadilan Rakyat (PKR).
Peserta perhimpunan Bersih 4.0 turut mengadakan upacara memijak-mijak gambar Presiden dan Ulama PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang dan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak. – Mynewshub.cc



AMUKANMelayu - Terima kasih DAP dan keluarga Lim kerana membangkitkan perasaan RESIS ini.......