,مليسيا دان اسلام بوکن ميليک اورڠ ڤوليتيک
, مک ڤرجواڠن اݢام تتڤ دڤرجواڠکن اوليه اومت اسلام دري بيدڠ يڠ لاءين
سام اد كامي منڠ اتاو كامي ماتي

PERJALAN HAJI AKI


Friday 18 September 2015

Uncle Lim Kit Siang - AGEN PERPECAHAN DAN KEMUSNAHAN EKONOMI CINA



Kelicikan politik DAP membuatkan 1 JUTA支那馬來西亞拉沙tidak tertipubersedia menjadi庫裡林吉祥阿納beranak
“tak sedar diri dan buta sejarah.. “ Sementara CHEAH SIN CHONG pula berkata CINA MALAYSIA "TAK SEDAR DIRI. Ianya samalah seperti apa yang telah di perkatakan oleh PM Australia suatu waktu dahulu. Mahu atau tidak, orang Melayu perlu menyemak semuala semua PERSETUJUAN dan RUNDINGAN sebelum PERJANJIAN terdahulu sebelum CINA dan India di terima menjadi RAKYAT Tanah Melayu. Walaupun mereka di terima menjadi rakyat Negara ini tapi PRA-SYARAT sebelum di terima menjadi KERAKYATAN perlu di teliti semua dan di KUATKUASAKAN......kerana jika di perhatikan, sebahagian besar dari Cina Malaysia tidak LAYAK untuk menjadi RAKYAT KDYMM Yang Di Pertuan Agung.

Copy the BEST Traders and Make Money (One Click) : http://ow.ly/KNICZ
DAP sering menuduh KERAJAAN mengamalkan nepotisme, kronisme dan pentadbiran ala diktator, di mana hakikat sebenarnya?,  Sebenarnya Parti DAP lah yang menjadi pengamal tegar kepada amalan nepotisme, kronisme dan diktator di dalam pentadbiran mereka.

DAP boleh diibaratkan seperti si pencuri yang sentiasa menjerit orang lain mencuri. Menurut beliau, pendekatan politik songsang seperti itu yang menjadi amalan di dalam DAP tidak dapat disembunyikan lagi, dan terbukti apabila jawatan di dalam kepimpinan parti tersebut hanya dikuasai oleh anak beranak dan kaum kerabat dari golongan tertentu di dalam parti tersebut.

dap-no-justice-family-only-crony-nepotism-bias-racist-anti-discrimination-non-democratic-fraud

“Sebagai contoh, DAP yang dikuasai oleh dinasti Lim dan Karpal ternyata sudah menidakkan lebih 800 hak ahli DAP dalam pengundian CEC baru-baru ini. Sehingga ke hari ini, isu pemilihan CEC masih lagi tidak selesai dan suara lebih 800 ahli DAP yang dinafikan hak mereka sehingga ke hari ini lagi tergantung.

“Begitu juga dengan isu pilihanraya kecil di Bukit Gelugor. Antara nama calon yang disenaraikan ialah salah seorang anak mendiang karpal, Ram Karpal. Mengapa ianya tidak diberikan kepada orang lain? Kerusi Parlimen Bukit Gelugor bukan kerusi warisan keturunan keluarga tertentu. Ini jelas memperlihatkan sikap nepotisme di dalam kepimpinan DAP hari ini,” .........

Kepimpinan DAP di saran agar melihat dan menyelesaikan kepincangan pentadbiran di dalam parti mereka sendiri terlebih dulu, sebelum memperlekehkan parti-parti lain, khususnya Parti Dominan Orang Melayu, PAS dan UMNO dan juga kerajaan.

“DAP kalau bab mengkritik, nombor satu. Dalam isu kehilangan MH370, Pentadbiran, 1MDB dan kini HIMPUNAN MARUAH MELAYU......., bukan main lantang kepimpinan DAP memperlekehkan usaha kerajaan. Kononnya DAP lah Parti yang segala lengkap dan baik. Sedarkah anda berapa banyak KEPENTINGAN RAKYAT Pulau Pinang yang di kepikan oleh Kerajaan DAP?. Tapi kokok bederai sedangkan ekor bergelumang dengan Najis. Mereka hanya tahu kritik, tetapi tidak tahu dan tidak ada idea untuk membantu atau menyelesaikannya.

“Begitu juga dengan UMNO dan PAS. Apa yang DAP tidak kata pada UMNO dan PAS dan TGHH? Kononnya pemilihan UMNO tidak telus, PAS terlalu JUMUD dengan HUDUD dan mereka mencerca PAS dan Presidentnya seperti PAS tiada maruah. Kini jelas wujudnya amalan kronisme, diktatorship, rasuah dan sebagainya di dalam DAP. Hakikatnya mereka yang bersikap begitu. Mereka berkat untuka demikian hanya untuk mengalih pandangan rakyat dan KAUM Cina dari sikap buruk DAP itu sendiri.

umno-dap-parti-sejak-1969-ubah-lim-kit-siang-kekal-pupus-kroni-nepotisme-kuasa-dinasti-keluarga

“Pemilihan CEC merupakan satu bukti yang paling jelas di mana kepimpinan DAP yang sedia ada takut untuk bertanding secara gentleman, dengan itu maka 800 lebih ahli DAP yang berhak mengundi dinafikan haknya. Bahkan pendedahan Tunku Aziz, bekas Naib Presiden tentang amalan rasuah kepimpinan DAP sudah cukup untuk membuktikan amalan songsang kepimpinan tertinggi parti tersebut,” ujarnya.

Justeru itu kata beliau, rakyat perlu menilai dan meneliti bagaimana pemimpin yang tidak mampu untuk memimpin partinya dengan baik, serta mengamalkan amalan kronisme, nepotisme dan diktator mampu untuk mentadbir negara dengan baik.

“Kita mesti menilai dan mengkaji terlebih dulu apa yang disampaikan oleh pembangkang. Jangan terus percaya dan kemudiannya kita sebarkan pula berita tidak sahih itu. Sikap mereka yang suka menabur fitnah, serta melaga-lagakan antara orang Melayu dan kaum-kaum lain, sudah cukup terbukti hari ini.
Cara berpolitik DAP bukanlah satu cara dan pendekatan yang boleh kita terima di dalam negara ini. Sikap mereka yang suka menghasut, membuat propaganda dan fitnah ini hanya akan mendatangkan mudarat kepada negara yang berbilang bangsa dan kaum seperti di Malaysia,
 
 
經濟報支那阿寒湖hancur吉卡林吉祥terusbiarkan dengan議程politik gilanya


Image result for lim kit siang di bersih
- 叔叔林吉祥阿達拉赫munafik大臣
 
By Lim Sian See

Lim Kit Siang has called on PM Najib and his cabinet to apologise to Malaysians for their "shameful abdication of responsibility" in allowing Malaysia Day to be desecrated by the red-shirts rally.

He pointed out that over 1,000 shopkeepers and traders in Petaling Street, representing over 90 percent of the businesses closed their shops due to safety reasons.

He also said the Associated Chinese Chambers of Commerce and Industry of Malaysia (ACCCIM) expressed its opposition to the rally due to its racial tone and appealed to the prime minister to take action.

This is the reason why I am opposed to all street rallies including yesterday's rally. I am consistent in this.

On the other hand, Uncle Lim Kit Siang is a hypocrite supreme.

Did he really think that BERSIH 1, 2, 3 and 4 did not force any shops to close for the day due to the rallies?

As for race-based rallies, does Lim Kit Siang remember the HINDRAF rally was a rally held in Kuala Lumpur, Malaysia, on 25 November 2007.  

The rally started when a crowd estimated to be between 5,000 to 30,000 people gathered outside the Petronas Twin Towers  Many shops around Kuala Lumpur including Suria KLCC were closed on that day in fear of trouble from the rally.

What did Lim Kit Siang say then?

He fully supported the HINDRAF rally and said that police must respect the human rights of Malaysians to peaceful assembly

"The police should stop over-reacting, dismantle the roadblocks creating massive jams in KL and Klang Valley and issue police permit for the Hindraf rally." said Kit Siang.

So, he supports race-based protest such as HINDRAF as well as the four BERSIH rallies to take place which similarly disrupts businesses but it is not okay for the Red rally to take place?

This essentially confirms Uncle Lim as the biggest and unprincipled hypocrite in Malaysian politics.

If you have any principles, you should protest all street rallies - and not just the street rally that is not on your side.
 
By Lim Sian
Lim Kit Siang menggesa Najib dan kabinetnya untuk meminta maaf kepada rakyat Malaysia untuk "pelepasan memalukan tanggungjawab" mereka dalam membenarkan Hari Malaysia yang akan dirosakkan oleh perhimpunan baju merah.
Beliau menegaskan bahawa lebih 1,000 pekedai dan peniaga di Jalan Petaling, mewakili lebih 90 peratus daripada perniagaan ditutup kedai-kedai mereka atas sebab-sebab keselamatan.
Beliau juga berkata, Gabungan Dewan Perniagaan dan Perindustrian Malaysia (ACCCIM) menyuarakan penentangannya terhadap perhimpunan itu kerana nada perkauman dan merayu kepada Perdana Menteri untuk mengambil tindakan.
Ini adalah sebab mengapa saya menentang segala perhimpunan jalanan termasuk perhimpunan semalam. Saya konsisten dalam hal ini.
Sebaliknya, Uncle Lim Kit Siang adalah munafik besar.

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEh0Ue-bORh5wBSBW1BuA2NQ9lV1uW_I4OBwl4_4XZWi_pjVMF5LkDuendKxQIDMk34XUjF8ZCTAEaFOfzZAdKEPqCPaauAAH3L1wjt9eHTg57GQwGFyohPnd7xvdjIlJlkZleuTnVKVz98/s640/blogger-image--186822030.jpg
 
Adakah dia benar-benar berfikir bahawa BERSIH 1, 2, 3 dan 4 tidak memaksa mana-mana kedai untuk menutup untuk hari tersebut kerana perhimpunan?
Bagi perhimpunan berasaskan kaum, adakah Lim Kit Siang ingat perhimpunan HINDRAF adalah perhimpunan yang diadakan di Kuala Lumpur, Malaysia, pada 25 November 2007.
Perhimpunan itu bermula apabila orang ramai yang dianggarkan antara 5,000 hingga 30,000 orang berkumpul di luar Menara Berkembar Petronas Banyak kedai-kedai di sekitar Kuala Lumpur termasuk Suria KLCC ditutup pada hari itu dalam keadaan ketakutan masalah dari perhimpunan tersebut.
Apa yang Lim Kit Siang katakan?
Beliau menyokong penuh perhimpunan HINDRAF itu dan berkata bahawa polis mesti menghormati hak asasi manusia di Malaysia untuk berhimpun secara aman
"Polis perlu berhenti dianggap keterlaluan, hapus sekatan jalan raya mewujudkan kesesakan besar-besaran di Kuala Lumpur dan Lembah Klang dan permit isu polis untuk perhimpunan Hindraf." kata Kit Siang.
Jadi, beliau menyokong berasaskan kaum bantahan seperti HINDRAF dan juga empat BERSIH perhimpunan mengambil tempat yang sama mengganggu perniagaan tetapi ia tidak baik-baik saja untuk perhimpunan tersebut Red berlaku?
Ini pada dasarnya mengesahkan Uncle Lim sebagai hipokrit paling besar dan tidak berprinsip dalam politik Malaysia.
Jika anda mempunyai mana-mana prinsip, anda perlu membantah semua perhimpunan jalanan - dan bukan hanya perhimpunan jalan yang tidak berada di sebelah anda.
 
Lim Sian
 
通過林仙見
林吉祥呼籲首相納吉和他的內閣中,允許馬來西亞日由紅襯衫反彈褻瀆道歉馬來西亞人他們的“可恥的放棄責任”。
他指出,在1000店主和商販在茨廠街,佔超過90%的企業關閉了店鋪,由於安全的原因。
他還表示,有關中國商會馬來西亞和工業(商聯會)表示反對集會,由於其種族的語氣,並呼籲首相採取行動。
這就是為什麼我反對所有的街頭集會,包括昨日的反彈的原因。我在這個一致的。
在另一方面,叔叔林吉祥是一個偽君子至高無上的。
難道他真的認為淨選盟1,2,3和4沒有強迫任何商店關閉的一天,由於集會?
至於種族為基礎的集會,並林吉祥記得興權會的反彈是在馬來西亞吉隆坡舉行的2007年11月25日的集會。
集會開始時估計為5000至30000人之間的人群恐懼從反彈的麻煩聚集在雙子塔周圍吉隆坡包括蘇麗雅許多商店在這一天被關閉之外。
沒林吉祥說了什麼呢?
他完全支持興權會反彈,並說警方必須尊重大馬的和平集會人權
“警察應停止反應過度,拆除的興權會反彈創造了吉隆坡和巴生谷及發行許可證的警察大規模擁堵的障礙。”說林吉祥。
因此,他支持種族為基礎的抗議,如興權以及四個淨選盟集會要發生這同樣擾亂了企業,但它是不行的紅集會發生?
這實際上印證了林大爺在馬來西亞的政治最大的和無原則的偽君子。
如果您有任何的原則,你應該抗議所有街頭集會 - 並不僅僅是街頭集會,是不是就在你
 
 
DAP Sokong Perhimpunan Hindraf
 
Date: Sat, 24 Nov 2007 02:56:20 -0800 (PST)

 Semua Perkara Di politikan


Police should stop over-reacting, dismantle the roadblocks creating
massive jams in KL and Klang Valley and issue police permit for the
Hindraf rally

____________
Media Statement
by Lim Kit Siang
_______________

(Parliament, Friday): The police should not repeat their over-reaction
and high-handed action on Nov. 10 over the peaceful 40,000-people
Bersih gathering to hand over a petition to the Yang di Pertuan Agong
for electoral reforms to ensure free, fair and clean elections and
should immediately dismantle the roadblocks creating massive jams in
Kuala Lumpur and the Klang Valley since yesterday.

The massive Nov. 10 traffic gridlock creating massive congestions in
Kuala Lumpur and Klang Valley were largely the creation of the police
and could have been avoided or ameliorated considerably with
enlightened and sensitive police handling of peaceful gatherings by
citizens exercising their fundamental constitutional rights to get
their voices heard in a meaningful democracy.

If the Police had issued a police permit for the Bersih peaceful
gathering on Nov. 10, demonstrating greater sensitivity and respect
for human rights guaranteed in the Malaysian Constitution as
recommended by the Dzaiddin Royal Police Commission 30 months ago, all
legitimate concerns would have been met - the concerns of the police
and government with regard to law and order and the concerns of
aggrieved citizenry to petition the Yang di Pertuan Agong for an end
to electoral abuses.

For the Hindraf rally on Sunday, the Police has not only refused to
learn any lesson to respect the human rights of Malaysians to peaceful
assembly, but has decided even earlier to impose roadblocks - starting
since yesterday on various roads and expressways in the Klang Valley.

Headlines of such traffic gridlocks are already in the media - "Klang
Valley chokes up" (The Star), "Roadblocks mounted ahead of Hindraf
rally" (The Sun), "Massive traffic jams leading into the city" (New
Straits Times) and "Police roadblocks jam up roads,
again" (Malaysiakini).

    From all indications, the traffic gridlock in Kuala Lumpur and the

Klang Valley this time is going to be worse than a fortnight ago - no
thanks to the police.

The police should stop over-reacting, dismantle the roadblocks
creating massive jams in KL and Klang Valley and issue police permit
for the Hindraf rally.

The Inspector-General of Police Tan Sri Musa Hassan has again
threatened prosecution against parents for bringing their children to
any peaceful assembly.

Musa and all police personnel must be reminded that such warnings
cannot absolve them of responsibility to ensure that the police do not
harm children and women by abuse of power and excessive use of force
in any crowd control.

The world has unforgettable images of the Myanmar military brutalizing
defenseless monks in the September "saffron revolution". Does Musa
want the world to have equally unforgettable images of the Malaysian
police brutalizing children?

The Inspector-General of Police must ensure that nothing is done to
turn Nov. 25 into a bloody Sunday in Kuala Lumpur, which can only add
shame and ignominy to Malaysia's international reputation.

(23/11/2007) 
 
 
 
DAP sokong perhimpunan興權

   

 
日期:星期六,2007年11月24日2點56分20秒-0800(PST)
Semua Perkara Di Politikan
---警方應停止反應過度,拆除路障創建在吉隆坡和巴生谷及發行警察大規模擁堵允許的興權會反彈____________媒體聲明通過林吉祥_______________
(議會星期五):警察不應該重複自己的過度反應和霸道的行動11月10日在和平的40,000人淨選​​盟收集交出了一份請願書到楊堤最高元首選舉改革,以確保自由,公正和乾淨的選舉,應立即拆除路障創造了巨大的果醬吉隆坡和昨天以來巴生谷。
大量的11月10日交通癱瘓創造了巨大的擁堵吉隆坡和巴生谷在很大程度上是建立警察而本來是可以避免或減輕相當和平集會的開明和敏感的警方處理公民行使他們的基本憲法權利得到聽到一個有意義的民主國家他們的聲音。
如果警方對淨選盟和平發布了警察證收集有關11月10日,表現出更高的靈敏度和尊重為保證在馬來西亞憲法人權由賽丁皇家警察委員會推薦30個月前,所有正當關切將得到滿足 - 警方的關注和政府方面的法律和秩序的關注受害的公民上訪楊堤最高元首的結束以選舉舞弊。
對於上週日興權集會,警方不但拒絕學習任何教訓,尊重國人的人權和平組裝,但已決定更早徵收障礙 - 開始從昨天起,對各種道路和高速公路在巴生谷。
這種交通卡殼的標題已經在媒體上 - “巴生谷扼流圈達“(星),”裝路障興權會提前拉力賽“(太陽),”大規模的交通堵塞導致進城“(新海峽時報)和“警察路障堵塞了道路,再次“(當今大馬)。

    
從種種跡象來看,在吉隆坡的交通癱瘓了
巴生谷這段時間將是一個比兩週前更糟糕 - 沒有感謝警察。
警方應停止反應過度,拆除路障創建於吉隆坡和巴生谷及發行許可證的警察大規模擁堵對於興權會反彈。
在全國總警長丹斯里慕沙哈山再度有威脅檢控的父母把自己的孩子任何和平集會。
穆薩和所有警務人員必須提醒的是,這樣的警告不能免除責任,他們確保警察不危害兒童和婦女通過濫用權力和過度使用武力在任何人群控制。
世界上有緬甸軍人殘忍的令人難忘的圖片手無寸鐵的僧侶在九月“藏紅花革命”。請問穆薩希望世界有馬來西亞的同樣令人難忘的圖片警察殘忍的孩子?
監察長警察必須確保不採取措施把11月25日成為一個血腥的星期天在吉隆坡,這只能增加羞愧和恥辱馬來西亞的國際聲譽。
(23/11/2007)
 
 

DAP Seru Rakyat Malaysia Sokong Perhimpunan BERSIH 4.0



AIDCNews – 27/8/15 – DAP menyeru semua rakyat Malaysia menyertai perhimpunan BERSIH 4.0 sepertimana yang dirancang akan diadakan pada 29 dan 30 Ogos di Dataran Merdeka, Kuala Lumpur. Seruan itu dibuat oleh pemimpin seumur hidup DAP, Lim Kit Siang bersama-sama pimpinan DAP Pulau Pinang dalam satu media di ibu pejabat parti negeri, 25 Ogos.


“Perhimpunan Bersih 4 telah datang pada waktu yang istimewa dalam sejarah negara ini. Ia adalah satu kesempatan untuk semua rakyat Malaysia, tanpa mengira bangsa, agama, daerah, jantina, umur atau kepercayaan politik mengakui bahawa negara menghadapi krisis politik dan ekonomi yang tidak pernah berlaku sebelum pembinaan negara, menunjukkan kasih sayang kita kepada negara dan menunjukkan tekad kita untuk bersatu sebagai prajurit Malaysia untuk mencari penyelesaian kebangsaan selaras dengan komitmen kebebasan asas perlembagaan kita dan melalui proses aman, demokratik dan proses berpelembagaan,”katanya dalam sidang media yang turut disertai anaknya, Lim Guan Eng yang merupakan Setiausaha Agung DAP.


Selepas menyertai DAP Pulau Pinang, Kit Siang juga turut mengadakan sidang media bersama DAP pusat di Ibu Pejabat DAP semalam. Kit Siang berkata pihak polis perlu bekerjasama dengan penganjur dan sukarelawan keselamatan BERSIH 4.0 ini bagi memastikan kelancaran perhimpunan tersebut. 

“Malah, jika ada peserta BERSIH 4.0 yang membuat kekacauan yang mengganggu perhimpunan aman itu, semua peserta BERSIH 4.0 yang lain perlu melaksanakan tugas sivik mereka untuk menghalang elemen-elemen tidak bertanggungjawab itu,” katanya yang dilaporkan roketkini.


Dalam sidang media itu, Setiausaha Organisasi DAP, Anthony Loke berkata kira-kira 10,000 ahli DAP akan turun di perhimpunan BERSIH 4.0 tanpa membawa bendera parti. Beliau berkata penyertaan tanpa lambang parti adalah sebagai menghormati permintaan pihak penganjur BERSIH yang mahu perhimpunan itu menjadi milik semua, dan bukan untuk mana-mana pihak tertentu.
 
Katanya, setiap ahli dan pemimpin akan memakai baju kuning, selaras dengan tema BERSIH, dan kebanyakan mereka dijangka menyertainya sepanjang 34 jam bermula petang Sabtu ini. Menurutnya, pimpinan DAP akan berkumpul di Jalan Sultan berhampiran LRT Pasar Seni pada jam 1 petang Sabtu, sebelum bergerak menuju Menara Maybank, dan dijangka sampai ke Dataran Merdeka pada jam 2 petang.


Keputusan DAP untuk memunculkan pendirian parti itu di belakang BERSIH turut menarik perhatian Naib Presiden Parti Cinta Malaysia (PCM), Datuk Huan Cheng Guan.

“WAH ! DAP telah merampas acara BERSIH. Sejak bila BERSIH terlibat secara langsung dalam politik dan menjadi platform politik DAP. 

“Pada akhirnya, ia akan menyemai kebencian di antara Cina dan Melayu menjadi semakin teruk. 

“Nasihat saya kepada Lim Kit Siang jangan bermain dengan api. Sesuatu terjadi pada masa akan datang, anda dan DAP bertanggungjawab terhadapnya,”katanya.

Kejatuhan Kaum Cina Di Malaysia – Cheah Sin Chong

Seorang bekas wartawan The Star berbangsa Cina menulis tentang kaum Cina Malaysia.

Kaum Cina di Malaysia semakin jatuh – tidak terima kasih kepada usaha-usaha berterusan pihak jahat Democratic Action Party (DAP) dalam menyemai benih-benih kebencian ke dalam minda Cina.
Zombie DAP, sudah tentu akan melompat dalam kemarahan dan melontarkan kata-kata kesat pada saya. 

Well, saya kebal terhadap dos racun harian mereka. Satu hari DAPigs ini akan meledak sendiri dengan racun.
Orang Cina Malaysia semakin jatuh dengan cepat kerana ramai daripada mereka, secara tepatnya DAPigs, tidak mempunyai keupayaan untuk berfikir secara rasional lagi. Ramai daripada mereka adalah hasil daripada zaman kanak-kanak yang dimanjakan dan mereka teruskan ini pada anak-anak mereka sendiri pula.

Ya, saya salah seorang daripada jenis ibu bapa – terlalu penyayang dan memanjakan anak-anak saya – dan itulah sebabnya saya juga bimbang sama ada ini adalah cara mendidik yang betul. Jadi kadang-kadang saya perlu untuk membawa mereka ke jalan yang betul. Saya mengkibarkan bendera kebangsaan kita di tingkap bilik tidur utama saya buat kali pertama dalam tempoh 23 tahun kami menginap di rumah ini, kerana saya merasakan keperluan untuk melakukannya, untuk menunjukkan kepada anak-anak saya sekilas patriotisme. Sama ada mereka akan mendengar atau mengikuti saya adalah satu perkara yang sangat individu, tetapi sekurang-kurangnya saya tahu saya telah melakukan perkara yang betul.

Saya tidak berhasrat untuk menyelidiki ke dalam wacana falsafah dan panjang lebar tentang mengapa saya rasa orang Cina Malaysia sedang jatuh cepat – dalam hampir setiap segi.

Saya hanya perlu memberi anda beberapa potong perbualan biasa saya dengan bangsa Cina sendiri.

1) Seorang wanita : “Oh, perhimpunan Bersih 4.0 mengingatkan saya kepada perhimpunan pelajar di Shanghai pada tahun 1940-an, membawa kain rentang dan sepanduk. Mereka berarak dengan berani di jalanraya!”
Saya : “Tolonglah, mereka adalah peserta perhimpunan anti-Jepun. Mereka adalah prajurit benar. Bersih 4.0 adalah BUKAN. Mereka berada di jalanraya untuk memalukan negara kita. Faham?

2) The Parenting Network (Facebook), seorang wanita (dan ramai seperti beliau): “Harga susu yang diimport telah naik begitu tinggi kerana GST dan Ringgit kita jatuh … saya perlu memberi kanji kepada anak-anak saya makan!”
The Parenting Network di mana saya telah baru-baru ini keluar daripadanya seolah-olah digunakan sebagai satu medium halus untuk posting dan komen anti-kerajaan.

Saya : “Saya rasa ibu bapa Cina hari ini terutamanya yang berusia lewat 20-an sehingga ke 40-an (semua cukup muda untuk menjadi anak-anak saya), merungut atas setiap perkara-perkara kecil.”

Semasa zaman mendiang mak saya, tiada benda seperti susu import, tiada gas memasak dan saya sempat melihat dia memasak menggunakan arang dan kayu. Dia akan berpeluh untuk menyalakan arang, dia juga akan sembelih ayam. Kamu dapat bayangkan bagaimana susah keadaan hidupnya ketika kecil tetapi dia dapat hidup sehingga umur 90 tahun.

Hari ini, ramai masyarakat Cina yang mempunyai dua pendapatan serta meraih gaji yang bagus tetapi masih mengeluh. Mereka mengadu itu, ini dan mengutuk kerajaan. Mereka marah terhadap GST (cukai barang dan perkhidmatan) tetapi mereka membawa kereta yang mahal dan baharu serta membeli rumah berharga RM800,000 hingga lebih RM1 juta, dan berhutang banyak.

Mereka mengutuk sekolah kerajaan dan sistem pendidikan namun memuja sistem sekolah antarabangsa. Sudah tentu mereka membayarnya dengan harga yang mahal. Apabila kewangan mereka terikat walaupun memperoleh pendapatan enam digit, mereka menyalahkan kerajaan.

Mengapa? Kerana mereka tidak boleh mengamalkan disiplin, dan pembiayaan peribadi juga. Saya seorang pesara, dan tidak memperoleh apa-apa. Namun, saya masih cukup simpnan untuk membawa keluarga saya sekurang-kurangnya dua kali sebulan untuk makan di hotel lima bintang. Mengapa? Saya menguruskan kewangan saya dengan baik, saya bebas hutang dan saya hidup di bawah kemampuan saya. Dividen KWSP saya yang saya tidak ambill tetapi membiarkan ia untuk mengumpul, adalah pendapatan saya, lebih daripada pendapatan beberapa orang berpangkat pengurus peroleh dalam setahun.

Walaupun saya seorang pekerja makan gaji sepanjang hidup saya dan tidak pernah naik dalam posisi pengurusan, saya tidak membeli kereta yang baru dan mahal. Saya hanya memiliki sebuah kereta baru, sebuah kereta Proton Iswara (kini dijual) sepanjang kehidupan dewasa saya. Saya memandu kereta terpakai dan saya membeli rumah pertama saya hanya pada usia 37. 

Saya telah mengalami masa yang sukar tetapi saya tidak mengeluh cara Cina lakukan hari ini. Saya berlatih bersabar untuk kesenangan masa hadapan.
Ramai daripada Cina hari ini hanya membaca berita sampah, terutamanya propaganda dari DAP dan ya, buku-buku mengarut oleh bekas rakan sekolah saya Kee Thuan Chye dan mereka sudah fikir konon mereka sudah membaca segalanya.

3) Ini membawa saya kepada bekas rakan sekolah saya iaitu Kee Thuan Chye.
Dia sangat bagus dengan penanya. Seorang penulis prolifik. Malah, banyak perkara dan sindiran sangat tepat dan mungkin itulah sebabnya bukunya laku seperti goreng pisang panas. Saya mendoakan kejayaan beliau.
Tetapi ada satu insiden di blog OldFreees70/72 yang membuat saya marah. Untuk pengetahuan anda, saya telah pun pergi ke pelancaran buku dan majlis tandatangan di Borders, Gardens Mall dengan keluarga saya untuk memberi sokongan moral.

Walaupun saya tahu sentimen anti-kerajaan beliau, saya mengenepikannya untuk menunjukkan kepadanya sokongan sebagai ‘old Free’ (Penang Free School). Namun, kemudian dalam blog OldFrees70/72, hanya kerana saya berbeza pendapat, dia memanggil saya seorang cybertrooper Umno. Saya tidak kisah jika ia datang dari orang-orang zombie, tetapi saya rasa amat terkilan bahawa dia menghina saya di hadapan rakan-rakan saya bekas pelajar sekolah Penang Free sendiri di Internet.

Dia bukan lagi kawan. Malah, saya mengambil buku eksklusif yang ditandatangani beliau – ‘No more Bullshit please, we are all Malaysians’ – yang saya beli dan buat kali pertama, dibakar di luar halaman rumah saya. Saya suka buku dan tidak akan membakar buku tetapi kerana lelaki ini, saya melakukan perkara yang tidak pernah difikirkan.

Jadi ya, dia adalah orang Cina yang telah jatuh di mata saya.
4. Seorang wanita Cina yang kaya yang berpendapatan berjuta ringgit mahu mengambil bahagian dalam perhimpunan Bersih 4.0. Beliau memiliki berpuluh-puluh kedai-kedai runcit yang difrancaiskan. Walaupun memperoleh pendapatan lumayan hasil keamanan dan kestabilan negara kita, dan walaupun beliau telah mengembara, bijak, ‘socialite’ dan lain-lain, dia boleh tidak membezakan antara semangat patriotisme, kesetiaan dan pandangan politik.

Suaminya yang bimbang bahawa dia akan mengambil bahagian dalam Bersih dengan pantas menerbangkannya ke luar negara. Satu lagi contoh ‘kejatuhan’ Cina dalam mentaliti. Banyak lagi contoh lain.
 
Oleh Cheah Sin Chong, - https://www.facebook.com/sccheah07/posts/10207035458782508

 Sep 22, 2008 

PENJELASAN PROF KHOO KAY KIM TENTANG HAK BANGSA MELAYU DAN KAUM LAIN 

Sep 22, 2008 

“Jadi kedudukan orang Melayu di sini timbul daripada hakikat bahawa Negara ini Kerajaan di perintah oleh Raja-raja, jadi orang Melayu sebagai rakyat kepada Raja ada keistimewaan. Kebanyakan orang bukan Melayu seperti Tan Cheng Lock dan yang lain-lain mereka adalah rakyat British kerana Negeri Selat Tanah Jajahan British. 

Oleh itu kedudukan mereka dengan orang Melayu tidak sama kerana orang Melayu adalah rakyat dan mereka ada hak-hak tertentu yang tidak ada pada orang lain, itulah permulaannya. Selepas 1957 orang bukan Melayu mula diserap sebagai warganegara. 

Jadi begini, kedudukan orang Melayu ini bukan sesuatu yang diberikan selepas tahun 1957 tapi sudah ada sebelum itu lagi……. Masalah sekarang ialah ramai orang bukan Melayu tidak faham latarbelakang sejarah terutama sekali generasi muda. 

Dia hanya tahu kata “ooh saya pun warganegara kenapa kedudukan saya lain….” Kedudukan zaman sekarang ini mesti berasaskan perkembangan sejarah sebab itu kita kata sejarah suatu yang penting, tetapi silapnya cara sejarah itu di ajar lebih beratkan politik, padahal yang lebih elok kalau kita titik beratkan undang-undang dalam pembelajaran sejarah” .- PROF. EMERITUS DATUK KHOO KAY KIM (AKHBAR SIASAH, 3-16 NOVEMBER 2006)."

p/s : Sejarah itu memang penting. Bangsa yang tidak tahu sejarah, bangsa itu akan sesat dan terikut-ikut peradaban orang lain. Tidak ada jatidiri. Sejarah patut diajar sejak dari kecil. Kementerian Pelajar patut adakan semula subjek sejarah dari peringkat sekolah rendah. Jika tak tahu sejarah, inilah jadinya..
 
Sep 22, 2008 PENJELASAN PROF KHOO KAY KIM TENTANG HAK BANGSA MELAYU DAN KAUM LAIN “Jadi kedudukan orang Melayu di sini timbul daripada hakikat bahawa Negara ini Kerajaan di perintah oleh Raja-raja, jadi orang Melayu sebagai rakyat kepada Raja ada keistimewaan. Kebanyakan orang bukan Melayu seperti Tan Cheng Lock dan yang lain-lain mereka adalah rakyat British kerana Negeri Selat Tanah Jajahan British. Oleh itu kedudukan mereka dengan orang Melayu tidak sama kerana orang Melayu adalah rakyat dan mereka ada hak-hak tertentu yang tidak ada pada orang lain, itulah permulaannya. Selepas 1957 orang bukan Melayu mula diserap sebagai warganegara. Jadi begini, kedudukan orang Melayu ini bukan sesuatu yang diberikan selepas tahun 1957 tapi sudah ada sebelum itu lagi……. Masalah sekarang ialah ramai orang bukan Melayu tidak faham latarbelakang sejarah terutama sekali generasi muda. Dia hanya tahu kata “ooh saya pun warganegara kenapa kedudukan saya lain….” Kedudukan zaman sekarang ini mesti berasaskan perkembangan sejarah sebab itu kita kata sejarah suatu yang penting, tetapi silapnya cara sejarah itu di ajar lebih beratkan politik, padahal yang lebih elok kalau kita titik beratkan undang-undang dalam pembelajaran sejarah” .- PROF. EMERITUS DATUK KHOO KAY KIM (AKHBAR SIASAH, 3-16 NOVEMBER 2006)." p/s : Sejarah itu memang penting. Bangsa yang tidak tahu sejarah, bangsa itu akan sesat dan terikut-ikut peradaban orang lain. Tidak ada jatidiri. Sejarah patut diajar sejak dari kecil. Kementerian Pelajar patut adakan semula subjek sejarah dari peringkat sekolah rendah. Jika tak tahu sejarah, inilah jadinya... Email This

Copy the BEST Traders and Make Money (One Click) : http://ow.ly/KNICZ

AMUKANMelayu - Keluarga Aki ada yang BERKAHWIN dengan Cina dan Europe, Aki bukan ANTI Cina atau India, tapi Aki minta berfikir......sudah BERATUS TAHUN Melayu di jajah.....tapi mereka terus berada di sini. Kini mereka sedang menghimpunkan segala KEKUATAN yang ada untuk menerima Al-Mahdi yang akan turun dan MENGETUAI Mereka......dan mereka hanya akan MENYELAMATKAN anda yang baik kepada mereka dan Ugama mereka sahaja.....jika anda MENENTANG atau MENGHINA Islam....di masa itu, anda tiada tempat di Negara ini......