,مليسيا دان اسلام بوکن ميليک اورڠ ڤوليتيک
, مک ڤرجواڠن اݢام تتڤ دڤرجواڠکن اوليه اومت اسلام دري بيدڠ يڠ لاءين
سام اد كامي منڠ اتاو كامي ماتي

PERJALAN HAJI AKI


Tuesday 1 September 2015

Cina Ulangi Episod Kekejaman Komunis - MELAYU TAKKAN BANGSAT JIKA TIADA MCA, GERAKAN DAN DAP


OLAK LEMPIT - Selasa 17 Zulkaedah 1436H, hari ini tak ke Masjid....bangun jam 6.00 pagi tidaklah baik orang tua seperti penulis. Pagi ini kosong dan sepi.....melihat cucu lelaki Iman di di selubingi dengan selimut.....lantas fikiran teringatkan Aisyah Ivan Firnas yang sudah 10 hari tak melihatnya.....kata Umminya dia sebuk sangat dan tak sempat untuk datang ke Olak Lempit.

Dalam penulis sedang menyiapkan rencana ini untuk tatapan mereka yang berhati MELAYU, penulis terima panggilan dari Syikin Ummi Aisyah.....katanya dia sebuk sangat dan Aisyah dah baik dan sihat. Syukur ke hadrat Allah......dengan doa semoga "Budak Dua Beranak" tu sentiasa di lindungi Allah....amin..

Hari ini penulis memaparkan lagi tinta dari mereka yang berhati MELAYU untuk kita sama-sama menerjah ke dalam lubuk hati Cina supaya pembaca semua faham.....tiada yang baik di dalam hati mereka ini.....melainkan yang ada RASA TERHUTANG BUDI kepada Bangsa Melayu, Bangsa Pemaaf yang tiada tandingnya di dunia ini......

My Nation News – Portal ini pernah memaparkan mengenai unsur provokasi bagi menyemarakkan apa yang dibangkitkan sehingga tercetusnya insiden hitam buat Malaysia pada 13 Mei 1969.
Bagai dijangka, peserta etnik Cina menjadi kumpulan majoriti kepada penyertaan perhimpunan haram ini dan kita faham golongan cauvinis Cina memberikan sokongan terhadap demonstrasi memburukkan negara ini didalangi DAP dan PKR.

Al-Fatihah kepada semua orang melayu yang menjadi mangsa pembunuhan kejam CINA Di Tanah Melayu...



Mengikut kajiselidik dijalankan Merdeka Center, 81 peratus kaum Cina menyokong perhimpunan haram "BERSIH" berbanding dua kelompok kaum iaitu Melayu dan India. Melihatkan kepada kajiselidik ini, jelas penyokong tidak perlu memikirkan kesusahan kerana majoriti adalah golongan memiliki perniagaan sendiri dan di kala kononnya peserta mahu tidur di jalanan, peserta Cina sudah awal-awal lagi menempah bilik di hotel berhampiran.

Penglibatan besar etnik Cina dan munculnya foto mereka membawa penyapu jelas mahu mencetuskan provokasi kaum sebagaimana berlaku pada insiden 13 Mei. Apakah perasaan tidak puashati etnik Cina terhadap Malaysia sehingga tidak mampu menggunakan pendekatan rasional? Adakah mereka tiada makan, tiada peluang pekerjaan atau perniagaan, tiada tempat berteduh di bumi bertuah kita ini?





Di manakah kononnya laungan mereka kononnya cintakan negara tetapi membawa bersama ke jalanan, provokasi perkauman dengan membawa penyapu sebagai simbolik hendak menyapu orang Melayu sebagaimana ditunjukkan ketika insiden 13 Mei 1969? Adakah mereka tidak bersyukur sehingga mengeluh bagai dibelenggu kemiskinan sehingga langsung tidak boleh membeli kemeja-T Bersih yang keuntungannya mencecah jutaan ringgit yang pastinya akan digunakan parti pembangkang, untuk terus meriakkan api perkauman dan mencerca Islam serta memperlekeh Al-Quran?

Apa yang hendak dikeluhkan di kalangan mereka yang dikurniakan taraf warganegara tanpa syarat (jus soli) melalui tok nenek moyang mereka semasa kemerdekaan?

Apakah maksud kemerdekaan kepada mereka apabila menjelang tarikh keramat 31 Ogos ini, peserta etnik Cina membawa PENYAPU bagai simbolik mahu menyapu kaum Melayu?

 


Adakah erti kemerdekaan kepada mereka ialah melihat orang Melayu ‘disapu’ keluar daripada Malaysia? Itukah mesej yang mahu disampaikan kepada orang Melayu di negara ini?
Apakah sikap kurang ajar ini harus dibiarkan?

Polis sudah menerima 27 laporan polis berkaitan perhimpunan haram ini dan lima kertas siasatan sudah dibuka bagi menyiasat laporan terbabit. Pastinya, keyakinan kita masih kukuh terhadap Polis Diraja Malaysia (PDRM) bagi mencekup manakala Jabatan Peguam Negara perlulah lebih tegas dan tidak memberi belas kasihan kepada golongan cauvinis atau penghasut kurang ajar ini.

Pendekatan dan pemikiran seperti pendatang etnik Cina yang membawa penyapu itu tidak boleh diterima langsung. Ia satu provokasi melampau dan bolehlah dianggap, di kalangan peserta perhimpunan haram itu, wujudnya golongan pelampau Cina yang mampu menggugat keharmonian yang sudah 58 tahun kita kecapi.

Pada 2012 pun sama..............seperti yang di tulis oleh Zulkifli Nordin ini............

DAP TETAP CAUVINIS, RASIS & EXTREMIS! 

 

Salam 2 all.

"Malai-si, Malai-Si, Malai-si"; begitulah laungan dan slogan yang dilaungkan oleh para cauvinis rasis dan extremis membawa kepada peristiwa berdarah 13 Mei 1969.

Lapuran Majlis Gerakan Negara bertarikh 06 Okt 1969* menghuraikan secara terperinci kejadian yang berlaku terutamanya disekitar Kuala Lumpur setelah DAP memenangi beberapa kerusi dalam PRU 1969. Walaupun tidak membentuk Kerajaan, namun sikap cauvinis, rasis & extremis DAP sangat ketara! Dan Ketua Pemuda DAPSY pada masa itu ialah Lim Kit Siang. Yup..Lim Kit Siang, tukun DAP yang mendapat undi tertinggi dalam pemilihan Sabtu lepas!

Malai-si, bermakna "Mampus Melayu"!
Selain slogan 'Mampus-Melayu" itu, pelbagai kata maki hamun dan cerca nista terhadap umat Melayu-Islam dihamburkan sepanjang perarakan yang di anjurkan cauvinis.

Antara yang direkod didalam Lapuran Mageran ialah 'buang semua polis Melayu', 'mati Melayu, sakai pigi masuk hutan', 'KL sekarang Cina punya', 'Melayu pigi balik kampung', 'kita hantam lu, sekarang kita ada kuasa', 'Melayu keluar, apa lagi duduk sini', 'semua Melayu kasi habis', 'kasi halau semua polis Melayu', 'ini negeri bukan Melayu punya lagi', 'butoh Melayu', 'mata-mata lancau', 'ini negeri bukan Melayu punya, kita mau halau semua Melayu', 'Melayu balik hutan', dan macam-macam lagi kata nista yang dikeluarkan!

Al-Fatihah kepada Mak Minah (pelakon filem masam-masam manis) yang di bunuh di depan panggung wayang federal...
Malah sampai ke peringkat pembunuhan, termasuk pelakon terkenal Mak Minah @ Makcik Pimpang Pekpot yang ditikam sampai mati di Jalan Raja Laut dan beberapa orang Melayu dibunuh di Setapak, termasuk sebelum itu Pak Kasim dibunuh di Jelutong, Pulau Pinang dan mayatnya dilempar dengan cat merah!!!

Setelah 43 tahun berlalu, setelah mendapat negeri Pulau Pinang, dan menjadi parti dominan didalam pakatan pembangkang, keangkuhan dan sikap cauvinis, rasis & extremis DAP tidak pernah luntur. Malah makin lama makin parah!

Ini terbukti apabila dalam pemilihan kepimpinan DAP Sabtu lepas (15 Nov 2012), kesemua 8 calun Melayu yang bertanding dilipat bungkus. Bukan sahaja tidak menang, tetapi mendapat tempat corot!
Sebaliknya tukun lama DAP iaitu Lim Kit Siang, Lim Guan Eng & Karpal Singh mendapat undi tertinggi dalam pemilihan itu! Anak Karpal Singh, Gobind Singh Deo turut memenangi tempat didalam Jawatankuasa Induk DAP!

Pendekkata, calon Melayu semuanya "Malai-si"; semuanya "mampus", "bungkus"!
Setelah 43 tahun berlalu, walau dilapik dengan pelbagai slogan "Malaysian Malaysia", "Middle-Malaysia", konon perjuangan "samarata-samarasa", namun semuanya terbukti sekadar slogan dan retorik politik. Ternyata wajah sebenar DAP sebagai parti cauvinis, rasis dan extremis terbongkar pada 15 Nov 2012!

Kalau ini pun masih tidak memberi mesej jelas kepada umat Melayu-Islam, terutamanya yang duduk didalam PAS dan PKR, yang masih didodoikan dengan kelentong DAP konon sudah berubah, DAP konon sudah menjadi parti pelbagai kaum, DAP berjuang untuk hak semua kaum, DAP konon sudah mendekati dan memahami Islam; kita tak tahu apa lagi bukti yang segelintir umat Melayu-Islam ini mahu. Bukti apa lagi mereka nak ALLAH berikan lagi?


Udah-udahlah tu yop, berhentilah daripada terus menipu diri sendiri; berhentilah daripada terus membohongi diri sendiri; berhentilah daripada terus dibuai mimpi palsu yang didendangkan pimpinan mike! Takkanlah mike dah begitu PBB -  Pekak, Bisu & Buta sampai tidak nampak gajah depan mata, sedang mike sibuk dibuaikan konon dengan kuman seberang laut! Takkan IQ mike begitu rendah sekali yop?

Kalau itu tidak cukup untuk mike, cuba tengok bagaimana DAP tegas mahukan Anwar menjadi Perdana Menteri! Sedangkan baru beberapa minggu lepas PAS didalam Muktamar Agongnya dengan begitu berdegar-degar membunyikan trumpet mahukan Presidennya Datuk Seri Hadi Awang sebagai Perdana Menteri Malaysia!

Dalam keadaan mengetahui PAS sudah membuat ketetapan mahukan Hadi Awang, DAP dengan jelas menghantar mesej menyanggah impian PAS tersebut! Mereka tetap berkeras mahukan Anwar Ibrahim!

Dan mike tak hairan ke yop kenapa DAP benar-benar tegar mahukan Anwar? Anwar Ibrahim yang Karpal Singh dedahkan pada 22 Okt 1997 didalam Dewan Rakyat mempunyai masalah liwat dan homoseksual! Anwar Ibrahim yang Karpal Singh dedahkan di Federal Hotel sebagai punya masalah seksual dan akhlak yang serius! Anwar Ibrahim yang Karpal Singh suruh bertaubat apabila pembohongan 16 Sept 2008 terbongkar! Anwar Ibrahim yang mengambil Karpal Singh sebagai loyer dalam kes dia meliwat Saiful! Anwar Ibrahim yang pemimpin PAS sendiri memberi label "Al-Juburi"!

Anwar Ibrahim tu yang DAP berkeras tegar mahu nobatkan sebagai Perdana Menteri!!!
Mike sudah tidak ada keupayaan berfikir ke yop? Teman tidak langsung menjangka tahap IQ mike boleh jatuh begitu rendah sampai dah tak tau nak berfikir, dah tak tau nak bezakan yang hak dan yang batil, yang benar dan yang palsu, yang dosa dan pahala! Takkan sampai begitu teruk tahap pemikiran mike yop?

Sudah tentu DAP dan pimpinan tukunnya mempunyai agenda tersirat mengapa mereka menolak Hadi Awang tetapi berkeras mahukan Anwar! Ini bukan masalah yang memerlukan pemikiran tahap PhD yop. Ini persoalan yang budak Tadika Pasti pun boleh nampak! Tetapi mike masih lagi boleh jadi Pekak, Bisu & Buta yop!

Mike tak nampak ke kenapa Lim Guan Eng bertegas mahu DAP diberi tambahan 3 kerusi Parlimen dan 10 kerusi DUN dalam PRU 13 nanti?

Mike tahu dimana? Antaranya dema nak tambahan 3 kerusi DUN di Pulau Pinang. Sebab apa? Sebab dengan 19 kerusi yang mereka dah ada, ditambah 3 kerusi lagi menjadi 21, mereka boleh membentuk Kerajaan Negeri Pulau Pinang tanpa perlukan PKR dan DAP.

Sebab apa? Sebab cauvinis, rasis & extremis ni memang tak percaya kat mike yop! Tak caya tanya Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang yang juga Pengerusi PKR Negeri, dia boleh bongkar penuh kat mike!

Itu pun mike masih terhegeh-hegeh nak menyokong parti cauvinis, rasis & extremis ni yop! Mike tak nampak ke yop, Pesuruhjaya PAS Negeri Pulau Pinang, satu-satunya ADUN PAS dalam DUN langsung tak diberi muka dalam Exco Kerajaan Anak jantan Kitsiang ni yop! Mike ni betullah hidung tak mancung, pipi tersorong-sorong.

Tak malu ke mike yop, orang tak mau tapi mike dok tekiyal-kiyal membontoti cauvinis, rasis & extremis ni yop? Sehingga mike sanggup mengkafirkan saudara se Islam, tetapi mengkalipahkan kafir harbi! Macam mana mike masih boleh menjadi Pekak, Bisu & Buta yop?

Mike tak nampak ke mesej yang dihantar kepada mike! Mike tak terpikir ke kenapa Lim Kit Siang, Lim Guan Eng & Karpal Singh diberi undi tertinggi. Ini adalah tokoh-tokoh yang menolak perjuangan mahu melaksanakan syariat Islam, menolak Negara Islam! Malah Karpal pernah menyebut "Islam over my dead body"!!!

Bukankah itu mesej yang cukup jelas! Bahawa DAP mahu ketiga-tiga tukun ini terus berada dibenteng hadapan supaya agenda hudud, qisas & ta'zir yang mike impikan terus ditentang dan dihalang! Supaya Negara Islam yang mike angankan terus disepak dan diterajang! Takkan mike tak nampak semua tu yop? Kenapa mike masih lagi boleh menjadi Pekak, Bisu & Buta yop?

Apapun yang jelas ialah pemilihan kepimpinan DAP Sabtu lepas membuktikan satu perkara! Bahawa umat Melayu-Islam memang tidak ada tempat dalam DAP! Agenda Melayu-Islam memang tidak ada dalam senarai DAP! Kepentingan Melayu-Islam memang tidak ada dalam kamus DAP!

Yang jelas, tukun DAP Lim Kit Siang, Ketua Pemuda DAP pada tahun 1969 semasa peristiwa berdarah 13 Mei berlaku kini dinobatkan sebagai pemimpin tertinggi dengan mendapat undi terbanyak dalam pemilihan tahun 2012.

Setelah 43 tahun berlalu, tiada yang berubah! Nothing has change yop! Mereka tetap dengan sikap cauvinis, rasis & extremis!

Kalau 43 tahun lepas DAP melaungkan slogan 'malai-si'; 'mampus-Melayu', Sabtu lepas sekali lagi semua calun Melayu '"malai-si", "mampus" dalam pemilihan kepimpinan DAP!
Kalau itu pun mike masih Pekak, Bisu & Buta, lantok ke mike lah yop!

Kami umat Melayu-Islam dah lama sedar DAP ini parti rasis, cauvinis & extremis; dan kami akan memberi mesej jelas kepada DAP bahawa umat Melayu-Islam menolak fahaman rasis, cauvinis & extremis yang dibawa DAP dengan menolak mereka sepenuhnya didalam PRU 13 nanti!
Kalau mike nak join, ahlan wasahalan ya marhaban; kami umat Islam-Melayu sangat alu-alukan.

Tapi kalau mike terus nak bersekongkol dengan dema, go to hell with you!
Yang baik datangnya daripada ALLAH, yang tidak itu adalah kelemahan teman sendiri.


Wallahuua'lam & Wassalam.


Adios amigos, grasias senor.
Malai-DAP! Malai-PKR! Malai PAS!
Zulkifli Bin Noordin
Isnin
03 Safar 1434
17 Dis 2012

CHEAH SIN CHONG KATA ORANG CINA MALAYSIA "TAK SEDAR DIRI"


Malaysian Chinese are in fast decline – no thanks to the persistent efforts of a devilish party the Democratic Action Party (DAP) in sowing seeds of hatred into the Chinese minds.
The DAP zombies, will of course jump up in rage and hurl profanities at me. Well, I am immune to their daily dose of poisons. One day these DAPigs will self implode with poisons.
The Malaysian Chinese are in fast decline because many of them, precisely the DAPigs do not have the ability to think rationally anymore. Many of them are themselves a product of pampered childhood and they continue this with their own children.
13Mei Penyapu
Add caption
Yes, I am one of the dotting parents – loving and pampering my own children so much – and that’s why I am also worried whether this is the right parenting. So I have to occasionally steer them on the right path. I put up our National Flag from the window of my master bedroom for the first time in 23 years we have stayed in our main home, because I felt the urgency to do it, to show my children a glimpse of patriotism. Whether they will listen or follow me is a very individual thing, but at least I know I have done the right thing.
I do not wish to delve into a philosophical and long-winded discourse into why I feel the Malaysian Chinese is in fast decline – in practically every front.
I only need to give you a few recent normal conversations I had with my own Chinese.
1. A woman: “Oh, the Bersih 4.0 Rally reminds me of those student rallies in Shanghai in the 1940s, carrying banners and placards. They marched bravely on the streets!”
Me: “Please, those are anti-Japanese marchers. They are true patriots. Bersih 4.0 is NOT. They are out to shame our country. Got it?
2. The Parenting Network (Facebook), one woman (and many like her): “Imported milk prices have gone up so high because of GST and our falling Ringgit…I have to give starch to feed my children!”
This Parenting Network in which I had recently left seems to me to be used as a subtle front for anti-government postings and comments.
Me: I feel today’s Chinese parents especially those in their late 20s right up to 40s (all young enough to be my children), complain over every little things.
During my late mother’s time, there was no such thing as imported milk. There was no cooking gas and during my early childhood, I saw her using wood and charcoal to cook. She sweated to make the charcoal burn. She also has to slit the chicken’s neck to let the blood ooze out, coagulate the chicken blood for food and she also has to boil the chicken to pluck the feathers. You can imagine when she was a child, the kind of life she led. Yet she lived up to the age of 90.
Today, many Chinese with dual income and many earning good salary/income still complain. They complain of this and that and curse the government. They are angry with GST but yet they drive new, expensive cars and buy RM800,000 to over RM1 million homes and yes deep in debts.
They readily condemn the government school and education system and worship the international school system, and of course, they have to pay expensively for it. Then when their budget is tight despite earning six figure income, they blame the government.
Why, because they cannot practice discipline, and personal financing well. I am a retiree, and not earning anything. Yet, I still have saved enough to treat my family at least twice a month to good meals at five-star hotels. Why? I manage my finances well, I am debt free and I live below my means. My EPF dividends which I do not even take out but allow it to accumulate, is earning me more than some general managers earn in a year.
Although I have been a salary worker all my life and not even in management position, I do not buy new, expensive cars. I owned only one brand new car, a Proton Iswara (now sold) my entire adult life. I drive second hand cars and I buy my first home only at age 37. I had suffered hard times but I don’t complain the way the Chinese do these days. I practised deferred gratification.
Many of today’s Chinese only read thrash news, mainly propaganda from the DAP and yes, those Bullshit books by my former schoolmate Kee Thuan Chye and already think they are so well read.
3. This brings me to my former schoolmate Kee Thuan Chye.
He is very good with his pen. A prolific writer. In fact, many of his points and very sarcastic remarks hit bullseye and perhaps that’s why his book sell like hot cakes. I wish him luck.
But there was this incident on my OldFreees70/72 blog that infuriated me. You see, I had even gone to his book launching and autographing ceremony at Borders, Gardens Mall with my family to give him moral support.
Although I know his anti-government sentiments, I put that aside to show him support as an old Free (Penang Free School). Yet, later in the OldFrees70/72 blog, just because I differ in opinion, he called me an Umno cybertrooper. I don’t mind if it comes from those zombies, but I felt deeply wounded that he insulted me in front of my own fellow Old Frees on the Internet.
He is no longer a friend. In fact, I took his autographed book – No more Bullshit please, we are all Malaysians – that I bought and for the first time, burnt it outside my garden. I love books and will never burn books but because of this guy, I did the unthinkable.
So yes, he is one Chinese who has declined in my eyes.
4. A wealthy Chinese woman who earns millions wanted to take part in Bersih 4.0 Rally. She owns dozens of franchised retail outlets. Despite making good because of our nation’s peace and stability, and despite that she is well travelled, intelligent, a socialite etc, she cannot even differentiate between patriotism, loyalty and political views.
Her husband worried that she would take part quickly flew her off overseas.
Another example of Chinese “decline” in mentality.
Numerous other examples.

Add caption


Ramai penyokong bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad belum lagi hidup di dunia ini ketika pemimpin ini menulis surat kepada Perdana Menteri pertama, Tunku Abdul Rahman.
Dr Mahathir sangat bencikan Tunku Abdul Rahman berikutan tercetusnya insiden 13 Mei 1969 dan sepucuk surat dihantar beliau yang turut menyebut, orang Cina menggelar Tunku Abdul Rahman sebagai pengecut.


Batu 6, Titi Gajah,
Alor Star,
17 June 1969
Y.T.M. Tunku,

Patek berasa dukachita kerana tujuan patek membuat kenyataan kepada ahkbar telah di-salah faham oleh Y.T.M. Tunku. Sa-benar-na tujuan patek sama-lah juga dengan tujuan Tunku, ia-itu untok menyelamatkan negara ini daripada bahaya yang menganchamkam-nya.

Pendapat-pendapat Tunku berasaskan kepada cherita-cherita yang di-bawa kepada telinga Tunku oleh orang-orang yang mengelilingi Tunku yang chuma suka mencherita kepada Tunku perkara-perkara yang mereka fikir Tunku suka atau patut dengar sahaja. Benarkan-lah patek bercherita berkenaan dengan keadaan, fikiran dan pendapat-pendapat rakyat yang sa-benar-nya supaya Tunku dapat faham tujuan patek menbuat kenyataan yang di-tegor-itu.

Tunku biasa cherita kepada patek sendiri ia-itu Tunku mengelakkan rusohan dengan menahan hukum bunoh yang di-jatohkan kepada 11 orang subversif China. Sabenar-nya tindakan Tunku ini-lah yang mengakibatkan rusohan dan kematian yang berpuloh kali banyak yang terjadi semenjak 13 Mei.
Tunku selalu “bertolak-ansor”, ia-itu memberi kepada orang-orang China apa yang mereka tuntut. Punchak tolak-ansur ini ia-lah pembatalan hukum bunoh tadi. Pembatalan ini menimbulkan kemarahan yang besar oleh orang-orang Melayu.

Orang-orang China pula menganggap Tunku dan Kerajaan Perikatan sebagai pengechut dan lemah dan boleh di-tolak ke-sana ke-mari. Sebab itu orang-orang China tidak takut lagi menolak Perikatan dan orang-orang Melayu pula tidak ingin kepada Perikatan.

Sebab itu orang-orang China dan India membuat kurang ajar pada 12 Mei kepada orang Melayu. Kalau Tunku biasa di-ludah di-muka, di-maki dan di-tunjok kemaluan, boleh-lah Tunku faham perasaan orang Melayu.

Orang-orang Melayu yang Tunku fikir tidak memberontak telah-pun menjadi gila dan mengamuk sehingga nyawa mereka dan membunoh orang yang mereka benchi kerana Tunku terlangsong bagi muka. Tanggong-jawab tentang mati-nya orang-orang ini, Islam dan kafir, terpaksa di-letak di-atas bahu pemimpin yang salah pendapat.
___________________________
____________________________________________

Kehadiran Dr Mahathir sendiri pada perhimpunan yang disertai cauvinis Cina yang membawa simbolik mahu menimbulkan kekecohan seperti 13 Mei 1969, bagai menyokong tindakan golongan pelampau ini, biarpun kebencian Dr Mahathir terhadap orang Cina melalui suratnya kepada Tunku Abdul Rahman jelas menunjukkan sebaliknya.

Sebelum tercetusnya insiden 13 Mei, seorang lelaki Melayu dibunuh secara kejam di Pulau Pinang pada 24 April 1969 oleh pemuda Cina dari Parti Buruh.

Al-Fatihah kepada Pak Kasim Omar yang di bunuh di Pulau Pinang...


Selepas kejadian itu, kisah pembunuhan itu cuba disembunyikan kerajaan pimpinan UMNO agar tidak tercetusnya rusuhan kaum. Tolak ansur kerajaan tidak menjadi iktibar malah cauvinis Cina menggelar kerajaan dan kepimpinannya sebagai pengecut serta terus membuat provokasi terhadap kesabaran orang Melayu ketika itu termasuk mengadakan perakaran pada 9, 10, 11 dan 12 Mei 1969 dengan turut membawa replika penyapu besar.

Simbolik penyapu itu adalah bagi menyapu keluar orang Melayu daripada kawasan bandar dan seterusnya menyapu terus orang Melayu keluar dari bumi Malaysia. Niat pelampau Cina yang menyertai perhimpunan haram Bersih 4 membawa penyapu itu sangat jelas bagi mencetus provokasi agar Melayu menjadi berang, lantas berlaku rusuhan kaum dan menyebabkan negara huru-hara sebagaimana berlaku pada 1969.




Pada 1969, Lim Kit Siang lantang memainkan sentimen rasis itu menyebab dia popular di kalangan masyarakat Cina dan menang sebagai Ahli Parlimen DAP di Parlimen Kota Melaka pada 10 Mei 1969.

Kit Siang antara pemimpin pembangkang yang ditahan di bawah Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) enam hari selepas tragedi berdarah rusuhan kaum pada 13 Mei 1969. Dan Dr Mahathir turut berada di perhimpunan haram Bersih 4 ini yang didukung Lim Kit Siang sendiri.


Mengusung Nestapa Kekejaman Komunis -  CINA BUKAN LAGI RAKAN YANG BOLEH DI PERCAYAI


Oleh KAMARUN KH
Membawa balik Chin Peng bagi menghabiskan usianya di Malaysia dianggap sebagai malapetaka yang bakal menimpa keharmonian rakyat. Para pejuang, khususnya bekas anggota keselamatan bukan sahaja menentang usaha tersebut malah ada yang sanggup mengelar leher Chin Peng apabila menjejakkan kaki ke negara ini. Kenapa rakyat begitu marah dengan Chin Peng?
Chin Peng atau nama sebenarnya ialah Ong Boon Hwa. Dikatakan dilahirkan pada 21 Oktober 1924 di Sitiawan Perak. Namun, kerana gagal membuktikan tempat kelahirannya melalui dokumen rasmi, Chin Peng dianggap telah gagal membuktikan kerakyatannya secara rasmi. Atas kegagalan itulah Chin Peng tidak dibenarkan pulang berdasarkan undang-undang.
Bulan Mei lalu, Pengerusi Gerakan Pulau Pinang mencadangkan agar hasrat Chin Peng itu dipertimbangkan semula atas alasan kemanusiaan. Dua parti politik lain, iaitu DAP dan PKR menyokong cadangan tersebut kerana menganggap perjuangan Chin Peng dan Parti Komunis Malaya (PKM) juga merupakan gerakan menuntut kemerdekaan daripada penjajah, khususnya British. Cuma yang berbeza ialah PKM berhaluan kiri, manakala parti-parti komponen Perikatan (atau selepas tahun 1974 Barisan Nasional) berhaluan kanan.
Natijahnya, perjuangan berhaluan kiri dan kanan adalah sama menurut pandangan sesetengah pihak yang simpati dengan Chin Peng. Namun bagi kerajaan, Chin Peng bukanlah pejuang kemerdekaan kerana kegiatan militant yang dipimpinnya telah mengundang banyak kemarahan, trauma, Pembunuhan dan kekejaman kepada rakyat kebanyakan dan merosakkan banyak harta benda.
 Image result for kekejaman komunis
Menurut Anggaran Sesetengah Pihak :
- 1,883 anggota keselamatan terkorban.
- 2,560 cedera. 
- 2,473, Orang awam yang terkorban
- 1,385 cedera
- 810 menjadi tawanan komunis dan hilang tanpa nisan
- 6,710 gerila komunis terkorban 
- 3,989 orang berjaya ditawan. 

Itu adalah gambaran semasa gerakan menghapuskan pengganas komunis sepanjang darurat antara tahun 1948 hingga 1960.
Image result for kekejaman komunis
Kenangan yang meruntun jiwa
Selepas perintah darurat ditarik balik, PKM masih meneruskan gerakan militannya. Pada tahun 1973, PKM memulakan siri pembunuhan ke atas pegawai-pegawai Cawangan Khas apabila menjadikan Timbalan Penguasa Polis (TPP), Wong Lin Hoon sebagar sasaran pertama. Pada 12 Julai 1973, Ketua Inspektor Chin Kou ditembak mati di Serdang, Kedah. Oktober 1973, Detektif Sarjan Chong Kek Oh ditembak mati di Sungai Siput, Perak.
Detektif Konstabel Lee See Kaw ditembak mati di Malim Nawar, Perak pada 3 Januari 1974. 20 April 1974, Detektif Sarjan Lee Yoon Chin ditembak mati di Melaka dan empat hari kemudian, Detektif Konstabel Ong Soon Chua dibunuh di Chemor, Perak. Pada 6 Jun 1974, PKM bertindak dengan lebih berani apabila menembak mati Tan Sri Abdul Rahman Hashim, Ketua Polis Negara di Jalan Raja Chulan, Kuala Lumpur.
Pada tahun 1974,  PKM bertindak balas apabila Tun Abdul Razak, Perdana Menteri berjaya melakukan lawatan dan menjalinkan hubungan diplomatik dengan negara China. Sebagai usaha memsabotaj dan bertindak balas ke atas hubungan diplomatic dengan negara China itu, PKM meletupkan jentera dan kelengkapan lain yang digunakan untuk membina Lebuh Raya Timur-Barat. PKM bimbang dengan terbinanya lebuh raya tersebut, pergerakan pasukan keselamatan akan menjadi lebih mudah dan berupaya menyekat aktiviti ganas PKM.
Tahun 1975, PKM berazam untuk menjadikannya sebagai tahun pertempuran, year of combat. Tindakan ganas dan perjuangan gerila diperhebatkan apabila 26 Ogos 1975, mengebom Tugu Negara dan dua minggu kemudian, melempar bom tangan ke Kem Pasukan Polis Hutan di Jalan Pekeliling, Kuala Lumpur menyebabkan dua orang anggota terkorban dan 41 cedera. Pada 13 November 1975, Tan Sri Khoo Chong Kong, Ketua Polis Perak ditembak mati bersama-sama  pemandunya, Sarjan Yeung Peng Cheong, di Ipoh, Perak.
Menurut rekod, antara  tahun 1975 hingga 20 Disember 1982 terdapat 609 pertempuran dengan komunis telah berlaku. Sepanjang tempoh tersebut, 134 anggota keselamatan terkorban dan 556 cedera manakala di pihak komunis, 123 orang terkorban. Seramai 111 anggota PKM berjaya ditawan atau menyerah diri.  Sebanyak 184 kem anggota PKM berjaya dikesan.
Kemarahan masyarakat Malaysia terhadap Chin Peng dan Parti Komunis Malaya (PKM) adalah disebabkan aktiviti militannya yang telah menyebabkan banyak nyawa terkorban dan harta benda musnah. Paling perit ialah PKM sanggup menyembelih orang awam yang menghalang kegiatan mereka. Bagi penduduk Sungai siput mungkin masih lagi trauma apabila komunis menyembelih pengurus ladang Peng Soon yang berbangsa Inggeris.
Perjuangan PKM tidak boleh dianggap sebagai perjuangan menuntut kemerdekaan kerana perjuangan mereka ialah membentuk sebuah negara berasaskan republik dengan berideologikan komunis. Ada dakwaan yang mengatakan PKM turut memperjuangkan kemerdekaan adalah tidak benar kerana setelah Malaysia mencapai kemerdekaan daripada British, PKM tetap melancarkan tindakan ganas, menyerang lading-ladang, gudang getah, rumah asap dan rumah pengurus ladang.
Ahli PKM terus menyanjung Chin Peng yang mula melancarkan tindakan ganas dan menyerang pasukan keselamatan. Chin Peng pada usia 15 tahun amat menyanjungi perjuangan Chiang Kai Shek yang menguasai Selatan China dan Taiwan. Mula menyanjungi perjuangan komunisme apabila terpengaruh dengan sebuah buku kecil karangan Mao Tze Tung, On Protected War,  yang amat membenci Jepun.
Pada tahun 1941, Jepun menyerang Tanah Melayu, iaitu setahun selepas Chin Peng diterima untuk menyertai Parti Komunis Malaya, iaitu satu cawangan Parti Komunis China di seberang laut. Dalam masa yang sama, Chin Peng turut mengangotai Force 136, satu pasukan bersenjata yang ditubuhkan oleh British bagi menentang Jepun di Tanah Melayu.
Sebuah pasukan gerila yang dikenali sebagai Malayan People Anti Japanese Army (MPAJA) telah ditubuhkan dan Chin Peng dilantik sebagai pemimpinnya. Dengan bantuan senjata, kewangan, latihan dan pelbagai peralatan, Force 136 dan MPAJA menjadi semakin kuat. Pada tahun 1942, MPAJA menyerang hendap tentera Jepun di Sungai Perak, berhampiran  Pasir Salak.
Setelah Jepun menyerah kalah dan British kembali berkuasa,  tamatnya Perang Dunia II, kumpulan radikal meneruskan perjuangan mereka di dalam hutan. Chin Peng dan rakan-rakannya bertindak ganas membunuh dan menyeksa mereka yang bersubahat dengan tentera Jepun dan penyokong British. Pemimpim-pemimpin tempatan sepert penghulu, ketua kampung dan para imam turut dibunuh bagi memantapkan perjuangan PKM.
Tindakan kumpulan radikal ini telah menyebabkan orang Melayu bangkit menentang MPAJA dan PKM, misalnya Panglima Salleh Selempang Merah. PKM gagal membendung kemarahan orang Melayu dan meminta bantuan Tunku Abdul Rahman untuk campur tangan.  
Apabila British kembali berkuasa di Tanah Melayu, gerakan radikal Bintang Tiga yang dianggotai oleh MPAJA dan PKM gagal merampas Tanah Melayu melalui gerakan bersenjata. Kesan daripada kegagalan itu, MPAJA telah dibubarkan. Namun atas jasanya menentang pendudukan Jepun melalui MPAJA dan Force 136, Chin Peng telah dianugerahkan Order of the British Empire. Namun tekadnya masih kuat untuk membentuk sebuah republik komunis, dan meneruskan perjuangan bersenjata melawan British.
Dilantik sebagai Setiausaha Agung PKM ketika berusia 23 tahun, iaitu setelah beliau berjaya membunuh Lai Tek di Thailand. Lai Tek dibunuh kerana disyaki sebagai pembelot dan melarikan wang PKM. Bagi mendapat sokongan orang Melayu, Chin Peng telah mengubah perspektif ideologi komunisme asal daripada tidak mempercayai Tuhan kepada berbaik-baik dengan golongan agama.
Teori asal Karl Marx yang bersifat atheism telah dipinda menjadi sosialisme dan bagi mendekatkan diri dengan orang Melayu yang beragama Islam, konsep sosialisme Islam diperkenalkan.Dengan kemasukan beberapa orang Melayu seperti Rashid Maidin, Abdullah CD, Suraini Abdullah dan Abu Samah, perjuangan PKM telah menampakkan penggunaan agama sebagai usaha propaganda.
Walaupun berjuang di hutan, pemimpin-pemimpin tersebut digambarkan sentiasa menunaikan sholat lima waktu dan mendekati surau-surau berhampiran kem mereka. Rashid Maidin dikatakan sebagai seorang yang warak dan mengajar al-Quran kepada cucunya dan beberapa orang budak kampung.
Namun perjuangan PKM tetapi tidak menerima sambutan dan sokongan di kalangan kebanyakan orang Melayu. Orang Melayu sebahagian besarnya menganggotai pasukan keselamatan merasakan komunis adalah musuhnya yang paling besar, kerana sebahagian besar anggota PKM adalah orang China. PKM tetap dianggap sebagai sebuah pertubuhan yang berasaskan etnik Cina.
Sejak awal penubuhannya, pergerakan komunis mengembangkan pengaruhnya melalui sekolah dan persatuan belia Cina termasuk kesatuan sekerja terutamanya di bandar. Kader komunis giat menghadapi para majikan bagi menuntut keadilan dan hak kaum buruh dan persekitaran itu tidak banyak melibatkan kepentingan orang Melayu.
Percubaan turut dilakukan oleh tokoh-tokoh PKM dengan membawa masuk beberapa orang kader mereka daripada Indonesia bagi mempengaruhi penduduk tempatan yang berasal dari Indonesia. Walau bagaimanapun, percubaan ini tidak banyak mendatangkan hasil apabila kerajaan Indonesia sendiri menentang ideologi komunis. Kegagalan pemberpontakan PKI (Parti Komunis Indonesia) pada tahun 1926 memberikan tamparan hebat kepada perjuangan komunis dan tokoh-tokohnya seperti Alimin, Tan Malaka, Hasanoesi, Sutan Pateh, Moesno dan Boeisoejitro melarikan diri ke Singapura dan Pulau Pinang.
Propganda komunis dianggap berkesan apabila orang Melayu mula sedar mengenai semangat kebangsaan dan perjuangan mendapatkan kemerdekaan. Namun, kerana kebanyakan orang Melayu sudah menyertai pelbagai pertubuhan Melayu di negeri-negeri, selepas Perang Dunia Kedua, ideologi komunis dianggap sebagai lebih mirip perjuangan untuk orang Cina. Salah satu pertubuhan Melayu terawal, iaitu Kesatuan Melayu Malaya (KMM) mula bekerjasama dengan Jepun di mana dianggap sebagai musuh oleh orang Cina. Ini menimbulkan pertentangan antara orang Melayu dan orang Cina.
Disebabkan kekejaman tentera Jepun, ada segelintir orang Melayu menyertai MPAJA, yang dipimpin oleh PKM, khususnya Chin Peng.Dengan meletusnya kebangkitan orang Melayu menentang Malayan Union pada tahun 1946, menyebabkan orang Melayu tidak memberikan perhatian kepada pergerakan komunis. Malayan Union menjadi wadah penyatuan orang Melayu, dan akhirnya dengan licik rancangan itu ditarik balik. Ini memberikan tekanan kepada pergerakan komunis dan merapatkan perjuangan orang Melayu untuk menuntut kemerdekaan.
Semasa Bintang Tiga berkuasa, iaitu sebelum kedatangan semula British dan Jepun menyerah kalah, tindakan gelojoh mengambilalih kuasa dan membalas dendam membangkitkan kemarahan orang Melayu. Beberapa permusuhan kaum antara Melayu-Cina tercetus di beberapa tempat di Semenanjung. Ramai orang Melayu yang pernah menyertai MPAJA mengambil langkah keluar dari PKM.
Bagi mendapatkan sokongan kembali daripada orang Melayu, British menganggap MPAJA dan PKM adalah musuhnya, walaupun pada masa pendudukan Jepun menjadi sekutu kuatnya. PKM tersepit. Orang Melayu semakin ramai menyertai pasukan keselamatan yang ditubuhkan oleh British untuk menentang komunis yang kemudiannya dikenali sebagai pengganas.
Gerakan penyebaran ideologi komunis di Tanah Melayu dapat dikesan bermula pada awal tahun 1920. Dengan penemuan beberapa risalah yang berupa laporan berita mengenai China dan Rusia ;  propaganda mengenai wanita dan buruh; kaedah menerapkan ideologi komunis di Rusia, pemberontakan Rusia 1917 dan manifesto parti komunis Amerika; sebuah buku tulisan Tsz-Yan mengenai analisis komunis China bertajuk Komunis dan Negara China; dan risalah Parintis (pioneer) yang menganggap Moscow sebagai pentas dunia bagi menyelamatkan penduduk dunia yang tertindas dan mengutuk kuasa imperialis.
Komunis menjadi lebih aktif apabila Alimin (pemimpin komunis Indonesia) berkunjung ke Singapura pada bulan Jun 1924 dalam perjalanannya menuju  ke Canton untuk menghadiri Pesidangan Buruh Seluruh Pasifik. Semasa berada di Singapura, dalam masa yang singkat beliau telah berjaya  merekrut beberapa orang penduduk tempatan sebagai kader komunis.
Gerakan komunis bertambah kuat apabila Tan Malaka berjaya mendesak Parti Komunis China (PKC) yang beribupejabat di Canton agar menghantar wakilnya bagi mengembangkan ideologi komunis di Singapura. PKC menerima cadangan tersebut.
Seawal tahun 1920, penyebaran ideologi komunis telah dimulakan di kalangan orang Cina yang menetap dan bekerja sebagai buruh di Tanah Melayu. Penyebaran surat berita terbitan Rosta & Delta News Agency dari Canton yang melaporkan berita-berita dari China dan Rusia; Buruh dan Wanita yang mengandungi propaganda tentang wanita dan buruh; risalah mengenai kaedah menerapkan ideology komunis di Rusia, pemberontakan Rusia 1917 dan manifesto parti komunis Amerika; dan sebuah buku yang bertajuk Komunis dan Negara China karya Tsz-Yan, yang menganalisis mengenai komunisme China.
Pada tahun 1922, satu lagi risalah komunis Parintis (Pioneer) yang diterbitkan oleh parti Bolsheviks telah dikeluarkan. Risalah tersebut memaparkan mengenai kekejaman imperialis memeras dan mengeksploitasi orang Asia, menganggap Moskow sebagai pentas dunia yang berusaha menyelamatkan penduduk yang tertindas.
Chin Peng dan PKM menjadi stigma kepedihan masyarakat Malaysia yang mendalam dan tidak dapat dimaafkan. Walaupun ada pihak melontarkan cadangan agar kekejaman yang pernah dilakukan itu dimaafkan, sebagaimana sifat masyarakat Malaysia, nampaknya rasa marah dan dendam semakin menebal. Ada yang sanggup menjadi orang pertama akan memenggal leher Chin Peng apabila berjaya menjejaki kakinya di bumi Malaysia.
Membawa balik atau membenarkan Chin Peng kembali akan menambahkan lagi duka nestapa masyarakat Malaysia, terutamanya bekas-bekas perajurit yang menerima kesan buruk daripada perjuangan pengganas komunis. Apakah Dr. Teng Hock Nan, Dr. Tan Seng Giaw merupakan orang yang akan mengusung duka nestapa mangsa dan keluarga anggota keselamatan?
Adakah DAP, PKR dan Pengerusi Gerakan Pulau Pinang itu sudah ketandusan modal untuk berkempen sehingga sanggup mengundang trauma kembali bergema dalam masyarakat Malaysia? Alangkah kaburnya harapan dan sukar memahami sejarah pedih masyarakat, yang akhirnya bakal mengundang padah.


AMUKANMelayu - Memberi KEISTIMEWAAN kepada Cina satu pengorbanan Orang Islamelayu yang tidak mendatangkan FAEDAH dan MENCURI PUSAKA Warisan Bangsa......