,مليسيا دان اسلام بوکن ميليک اورڠ ڤوليتيک
, مک ڤرجواڠن اݢام تتڤ دڤرجواڠکن اوليه اومت اسلام دري بيدڠ يڠ لاءين
سام اد كامي منڠ اتاو كامي ماتي

PERJALAN HAJI AKI


Tuesday 15 January 2013

KL 112 - ORANG SIAPA YANG PALING RAMAI

Cara Prof matematik kira kehadiran #KL112

Oleh Zainulfaqar (PenangInsight).

Pakar Matametik terkenal, Prof. Dr. Shahrir Md. Zain dilaporkan turut membuat anggaran berhubung jumlah hadirin yang menyertai jalanan aman dari pelbagai lokasi di ibunegara ke Stadium Merdeka petang semalam.

Memetik status di laman sosial Facebook, bekas professor dari Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM) itu dilaporkan membuat anggaran, sekurang-kuranya 700,000 rakyat menyertai himpunan aman tersebut.

"Kalau berjalan 20 orang melebar sepanjang 1 Kilometer (Km), jumlahnya 100,000 ribu.
ePaper Harakah. Harakah cetak versi digital untuk langganan.
Homestay Tempayan Hijau Penginapan budget di Parit Buntar

Pakar Matametik terkenal, Prof. Dr. Shahrir Md. Zain dilaporkan turut membuat anggaran berhubung jumlah hadirin yang menyertai jalanan aman dari pelbagai lokasi di ibunegara ke Stadium Merdeka petang semalam.

Memetik status di laman sosial Facebook, bekas professor dari Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM) itu dilaporkan membuat anggaran, sekurang-kuranya 700,000 rakyat menyertai himpunan aman tersebut.

"Kalau berjalan 20 orang melebar sepanjang 1 Kilometer (Km), jumlahnya 100,000 ribu.

"Andaiannya adalah 10,000 kaki sama dengan 1 Kilometer, seseorang memerlukan dua kaki persegi untuk bergerak dengan selesa.

"Jadi, lebar jalan 40 kaki dan 5,000 orang boleh memanjang jalan. Lalu, 5,000 (orang) X 20 (orang) adalah 100,000 (orang per Kilometer).

"Pertanyaan saya, berapa Kilometerkah seluruh manusia datang HKR?" tanya Shahrir.

Shahrir dilaporkan berkata, sekurang-kuranya 7 Kilometer jika dilihat dari sisi pandang atas.

Shahrir berkata, "Jawapannya, 700,000 (orang)."

Terdahulu, Ketua Polis Daerah Dang Wangi, Asst. Comm. Zainuddin Ahmad dilaporkan memberitahu pemberita, dianggarkan 10,000 peserta berhimpun di luar stadium, manakala, selebihnya bersesak dalam stadium berkenaan.

"Kami jangkakan terdapat lebih kurang 40,000 orang...di antara 40,000 (hadirin) dan 45,000 (hadirin)," kata beliau menerusi Buletin TV3 dan Tv1 sejak malam tadi.

Manakala, Twitter rasmi Polis Diraja Malaysia (PDRM) pula sebelum pada itu membuat anggaran, 80,000 orang hadir.

Apakah musihat pentadbiran Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak selepas didakwa gagal mempengaruhi polis bagi melakukan huru-hara di himpunan itu semalam?

Sumber: PenangInsight


ALJAZEERA 45,000 HADIRI HIMPUNAN SOKONG SHAMSIDAR!!!

Monday, January 14, 2013

Ni sudah kes aniaya!

Sebelum ini, sikit-sikit Al-Jazeera. Sikit-sikit Al-Arabi. Sikit-sikit Al-Qaradhawi. Sikit-sikit nama ulama itu ulama ini. Alih-alih, bila terkantoi, bila pihak yang seringkali diatasnamakan itu keluar kenyataan tak sealiran, mulalah pusing dan buat-buat pekak badak dan buta rabun.

700,000 orang!

Itu adalah angka terbaru yang sedang dipopularkan oleh pecacai Pakatan Rakyat dengan mengatasnamakan seorang profesor yang sedang mencari nama dalam politik dengan mengampu Anwar Ibrahim. Pengiraan yang dibuat terutama sekali dengan menyatakan jarak antara Stadium Merdeka dengan Masjid Negara adalah 3.5 kilometer, sangat-sangat meragukan statusnya selaku profesor dan pakar matematik.

Tapi tak mengapa... memang itulah ciri-ciri orang Pakatan Rakyat... kuat berbohong, kuat menipu dan kuat pula perasan serta paling kuat melenting apabila pendapat bodoh mereka disanggah. Justeru, tak perlu dirisaukan dan tak perlu diambil berat sangat dengan kegilaan puak-puak Pakatan Rakyat.

Seharian suntuk menunggu kalau-kalau ada puak pecacai Pakatan yang mahu mengeluarkan berita yang disiarkan oleh Al-Jazeera. Malangnya, sehinggalah artikel ini ditulis, haram tak sepatah perkataan pun dipetik oleh para pecacai Pakatan tentang laporan Al-Jazeera. Walhal, Al-Jazeera adalah media utama rujukan mereka, terutama ketika Al-Jazeera mengeluarkan kenyataan yang selari dengan kehendak Pakatan Rakyat.

Nah, sekarang, Al-Jazeera memberitahu, himpunan sokong Shamsidar hanya mampu kumpul 45,000 orang... mampuslah Al-Jazeera kena ludah dek puak-puak Pakatan pulak. 

#KL112 : Ini Jumlah kutipan derma yang disumbangkan peserta HKR


Sebelum melancarkan kutipan pada Himpunan Kebangkitan Rakyat pada hari Sabtu yang lalu, Mohammad Sabu telah membidas pencacai-pencacai UMNO yang menyebarkan satu SMS palsu.

SMS tersebut mengatakan semua peserta himpunan yang hadir hari itu boleh menuntut RM150 setiap orang dari ibu pejabat PKR.

Mohamad menyifatkan, SMS yang dikesan tersebar hari ini sebagai satu ‘pembohongan’.

“Mereka kata, setiap peserta himpunan ini dibayar RM150 seorang. Betul atau tidak,” tanya Mohamad Sabu disambut “tidak” oleh peserta perhimpunan.

“Saya bukan nak bayar tuan-tuan, tetapi saya nak minta duit dari tuan-tuan. Boleh atau tidak,” disambut “boleh” oleh puluhan ribu yang memenuhi Stadium Merdeka.

Beliau kemudiannya melancarkan kutipan derma, kata beliau, derma ini diperlukan untuk membayar bil penggunaan Stadium Merdeka dan sebagainya.

Sebelum itu Pengacara majlis, Datuk Johari Abdul telah menyatakan, pihak penganjur terpaksa membayar RM100,000 untuk menggunakan stadium ini.

Mohamad Sabu juga merakamkan ucapan terima kasih kepada pihak pengelola stadium yang membenarkan himpunan ini diadakan.

“Tepuk amai-amai belalang kupu-kupu Datang ramai-ramai, selamatkan negaraku,” kata Mohamad Sabu.
 Inilah hasilnya setelah kutipan di lancarkan
  \

   



\























































                                                                     
amukan melayu - Ironinya bergegak-gumpitalah semua PENGANALISA mengatakan kepakaran masing-masing mengira jumlah kedatangan HKR 112. Adalah "di laungkan" supaya 1 juta orang akan datang memenuhi STADIUM MERDEKA yang hanya mampu menampung 30 ribu tempat duduk(2 kaki 6 inci setiap satu tempat duduk pasangsiap) + 5 ribu di balapan + 10 ribu di tengah padang + 10 ribu di kawasan luar stadium dan sekitarnya(tanpa berhimpit dan boleh berpusing). Jumlah paling relivan adalah 50 ribu

Jika di kata 1 juta,.... iakan saja, jika di kata 700,000,..... iakan saja, jika di kata 100,000....  iakan saja. Kerana PR nak katakan banyak dan BN nak katakan tiada sambutan dan tentulah jumlahnya sedikit. Semua ini kerana nafsu. Sedari awal lagi PR mengharapkan jumlah yang akan mengalahkan DATARAN TAHRIN. Seperti apa yang di gambarkan oleh Anwar sendiri di dalam Twitternya yang amukanmelayu petik dari

#KL112 Jalan Dah Mula Sesak Masuk KL - Anwar 

 

Esok puak militan haprak nak turun merusuh dan buat kacau di KL, Pisau pun dah 2 hari di sini ..tengok persiapan nak berdemo boleh tahan jugak, ada yang dah siap sedia dengan topeng gas ..ubat gigi..coke..asam..garam.. Pelik bukan..kalau nak berdemo cara aman apa kejadahnya nak bersedia dengan topeng gas dan persediaan untuk menghadapai gas pemedih mata.

Tak apalah kita tinggal dulu bab puak militan haprak ni..Ni hah Drama Queen PKR sekali dikantoikan oleh budak budak FB dek berbohong kononnya jalan raya sesak masuk ke Kuala Lumpur akibat kebanjiran rakyat yang mahu turut sama berdemo nanti.

Kata Anwar didalam postingnya "3KL112 Pemandangan dari udara kehadiran rakyat ke ibu kota untuk menuntut keadilan yang ditindas dizalimi oleh kerajaan Barisan Nasional, gambar ini dirakam jam 9 pagi 11/01/2013.....Ini kali la....lawan tetap....lawan!!!"

Anugerah tuhan kena kita dengan budak budak FB jer..tak ada sapa sapa nak backup ka..hish kesian nyerr! ini.
Gambar yang diambil dari gooogle dan di gunakan oleh Anwar dalam twitternya adalah kesesakan jalan raya di China. Amat MEMALUKAN sebagai seorang BAKAL PM berbohong keatas perkara-perkara seperti ini. Kenapa perlu BERBOHONG?

Ini Gambar Kesesakan Jalan Raya di China, Bukannya di KL.

Adakah pemimpin-pemimpin sekarang PERLU berbohong jika hendak menjadi PM atau MENTERI?
Jika perkara sebegini pun mereka sanggup berbohong, bagaimana dengan cerita pergi MEKAH, Majlis Perasmian Persidangan Dunia mengenai POS & Teknologi Maklumat dan PERSIDANGAN di JAKARTA ni? 
 
 
Kenape perlu berbohong? apa lagi yang di bohongkan pada raayat?. Yang sudah tu sudahlah. Kembalilah kepada FITRAH....KL 112 ini untuk apa? Jika ROSMAH di kecam setiap hari dan di aibkan setiap masa, kerana apa? Kenape benci sangat dengan Rosmah? Adakah sememangnya hendak matikan watak Rosmah kerana hendak naikkan SAMSIDAR setelah Kak Wan gagal menonjolkan diri sebagai pemimpin PKR?.

Jika SAMSIDAR hendak di nobatkan sebagai IKON baru PKR, amukanmelayu rasakan ianya akan kecundang di separuh jalan seperti mana NALAKARUPAN menodai PERSAHABATANnya dengan Anwar. Ini kerana semua yang hadir adalah ORANG Tok Guru, Orang TGHH, Orang Anwar dan Orang LKS. Mereka ini adalah HARD CORE atau bahasa yang selalu di gunakan adalah "KARAT HIJAU".....mereka ini adalah ibarat "TENTERA PAS" mereka hanyalah sebahagian kecil dari 15 juta raayat Malaysia yang boleh mengundi. Pada hari Jumaat 11/1/2013.....sepanjang Lebuh Raya banyak kenderaan yang keluar dari KL dari yang masuk KL.....ini termasuk amukanmelayu sendiri. Kami anak beranak meninggalkan KL kepada mereka yang datang untuk menyesakkan KL yang telah sedia sesak ini. Kami tinggalkan KL ini kepada orang-orang yang gilakan "KUASA" untuk memerintah.

Mungkin Mat Sabu sedang impikan jawatan Menteri Dalam Negeri untuk menggantikan "METERI AMARAN" tapi dalam kamus amukanmelayu belum ketemu lagi Orang Mat Sabu, jauh lagi Orang Azmin, mana dia Orang Wan Azizah, tunjukan pada amukanmelayu mana Orang Tian Chua?, mana dia Orang Nasharuddin Al - Tantawi?


 Ini ORANG SIAPA?

Sedih dan pilu bercampur baur di hati amukanmelayu bila melihat "NAFSU" menguasai PEMIMPIN ISLAMELAYU menggunakan pengikut-pengikutnya demi kepentingan mereka. Penyokong-penyokong di perkudakan semahunya dan menjadikan mereka seperti tidak mampu lagi berfikiran secara normal. Mereka lebih selesa dengan BERSEKONGKOL dengan KAFIRUN dari saudara sendiri, Ini jelas menjadikan TARAF POLITIK kita setara dengan politik di India, Bangladesh, Indonesia dan Thailand. Usah di hitunglah dengan Mesir, Libya, Iraq dan Somalia. Kerajaan bertukar ganti....tapi KEMANAN dan KEDAMAIAN semakin jauh dari DAKAPAN. Seorang pekerja amukanmalyu mengatakan, dia datang ke Malaysia hanya kerana mahu merasakan GAJI SETINGGI RM 50.00 satu hari..... sedangkan di Brobolinggo pendapatannya hanyalah RM 3.80 satu hari, itu pun kadang-kadang tiada kerja.

Teringatkan apa yang amukanmelayu ketahui pendapatan Raayat Mesir adalah RM 2.80 satu hari sebelum Hosni Mubarak di gulingkan. Dan kini mereka masih terkial-kial untuk bangun semula selepas semuanya telah mereka runtuhkan. Berusahalah untuk memperbaiki KERAJAAN yang ada dan bukan MERUNTUHkanya. Buangkanlah BUSUK yang MEMBUSUNG dalam Kerajaan bukannya mengajak raayat menjadi kurang ajar hanya kerana sesuap nasi dengan MAKI-HAMUN, berselindung di sebalik jubah dengan MENJUAL AYAT-AYAT ALLAH untuk menghalalkan cara dan MELONTARKAN CERCA NISTA di jadikan MODAL untuk MENIPU raayat kerana itulah KERJAYA dan SUMBER PENDAPATAN untuk menanggung anak isteri selama berpuluh tahun lamanya.

fikir-fikirkanlah.....kerana setiap apa yang kita ucapkan dan apa yang kita lakukan di dunia ini akan di hitung di AKHIRAT kelak walau pun sebesar debu berterbangan.