,مليسيا دان اسلام بوکن ميليک اورڠ ڤوليتيک
, مک ڤرجواڠن اݢام تتڤ دڤرجواڠکن اوليه اومت اسلام دري بيدڠ يڠ لاءين
سام اد كامي منڠ اتاو كامي ماتي

PERJALAN HAJI AKI


Sunday 30 August 2015

BERSIH 4.0 - SATU PERHIMPUNAN SEJUTA TUJUAN



Alang Siantan

دڤ ميمڠ بهاي...سموا اورڠ يݢ چرديق مڠتاهوي ڤرکارا اين. تاڤي موسوه دالم سليموت لاݢي امت بربهاي..ݢونتيڠ دالم ليڤتن..اڤي دالم سکام. موسوه يݢ اين ڤرلو کيت هاڤوسکن دولو..بارو بوليه موسوه يݢ کت لوار کيت اوروسکن..يݢ اين..اورڠ جوجور دان تيدق طمع سهاج يݢ مڠتاهوي.   
   
 
OLAK LEMPIT - Ahad 15 Zulkaedah 1436H, Malaysiaku bercelaru.....peralihan kuasa tanpa menggunakan Parlimen kini sudah enjadi kenyataan. Kerajaan HALIMUNAN Cina kini memerintah Malaysia. Walaupun kajian meanmpakan KEGAGALAN perhimpunan ini, tapi sebenarnya.....ianya kegagalan banyak pihak. Pembangkang dan Pemerintah sudah jauh menyimpang dari agenda memakmurkan rakyat dan rakyat di ajar supaya menjadi TAMAK dan tidak bersyukur.

Yang jelas......campur tangan POLITIK dalam pentadbiran semakin jelas dan PENGUATKUASA seakan tiak punya kuasa lagi......jelas Perhimpunan ini PERZHIMPUNAN HARAM dan kenapa tiaa tangkapan dan PENDAKWAAN ke atas penganjurnya? Tanah Melayu sudah bukan lagi MILIK KITA walau pun apa juga alasan yang di beri......


Menurut laporan AIDc di SINI , 70% orang Melayu menolak BERSIH 4.



Maklumat terbaru jumlah Islamelayu yang hadhir adalah dalam 20 ribu dan Cina yg hadhir adalah 80% dan kaum lain hanya 20%. Oleh itu ini bukan tuntutan rakyat malaysia tapi tu tuntutan cina dan yang jelas Cina bukanlah PENGUNDI BN dan selamanya mereka tidak pernah MENYUKAI UMNO mahu pun PAS dan orang Islamelayu keseluruhannya.



Apa yang berlaku Berpuluh tahun dahulu, itulah juga yang ada di dalam hati mereka

Tuntutan pun tuntutan DAP. Tiadalah luarbiasanya jika DAP tuntut Najib turun atau pun tuduh Najib rasuah.....sememangnya SEBAHAGIAN besar dari AHLI POLITIK adalah PENGRASUAH TEGAR. Semua ini adalah alasan MANTAB untuk DAP=Cina untuk menjatuhkan UMNO dan lebih parah lagi kini Najib yang memimpinnya. Semasa Tun M menerajui UMNO, sama sahaja......DAP tetap tak sukakan UMNO, ini kerana UMNO itu MELAYU dan MELAYU itu UMNO..

Dari dulu itu juga. Takde makna apa2 pun!!!!

Nampaknya PKR, DAP dan BERSIH telah berjaya membahagikan rakyat Malaysia berdasarkan etnik lagi.
Menurut The Economist, Bersih 4.0 secara tidak langsung boleh meningkatkan kedudukan PM Najib Razak di kalangan masyarakat Melayu jika perhimpunan BERSIH dikuasai oleh etnik minoriti di negara ini.
Dalam analisis yang diterbitkan hari ini, penerbitan popular yang berpangkalan di London menkreditkan kebarangkalian kesan ini kepada masalah di dalam pakatan pembangkang, yang katanya telah membawa kepada kebimbangan bahawa Melayu akan menjauhi perhimpunan kontroversi dan memang yang di bimbangi itu BENAR.

http://www.themalaymailonline.com/malaysia/article/the-economist-silver-lining-for-najib-if-non-malays-dominate-bersih-4

Dan sekali lagi PKR, DAP dan BERSIH yang bodoh telah menembak kaki sendiri lagi. Keputusan undian penuh Merdeka Centre: http://www.merdeka.org/



 Penulis sering mengingatkan dengan Ayat 118 surah Al-Imran ini. Ini semua kerana sepanjang pengkajian penulis tentang KEJATUHAN NEGARA ISLAM adalah kerana percaya dengan KAFIRUN yang melinkari kehidupan Penganut Islam itu sendiri, walau pun mereka itu hanya pada asalnya adalah Kaum Manotiri. Cuba lihat penerangan ayat ini:

"Hai orang-orang beriman, janganlah kamu ambil menjadi teman kepercayaanmu orang-orang yang di luar kalanganmu (karena) mereka tidak henti-hentinya (menimbulkan) kemudharatan bagimu. Mereka menyukai apa yang menyusahkan kamu. Telah nyata kebencian dari mulut mereka, dan apa yang disembunyikan oleh hati mereka adalah lebih besar lagi. Sungguh telah Kami terangkan kepadamu ayat-ayat (Kami), jika kamu memahaminya" - .(QS. 3:118)

  Surah Ali ‘Imran 118


يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَتَّخِذُوا بِطَانَةً مِنْ دُونِكُمْ لَا يَأْلُونَكُمْ خَبَالًا وَدُّوا مَا عَنِتُّمْ قَدْ بَدَتِ الْبَغْضَاءُ مِنْ أَفْوَاهِهِمْ وَمَا تُخْفِي صُدُورُهُمْ أَكْبَرُ قَدْ بَيَّنَّا لَكُمُ الْآيَاتِ إِنْ كُنْتُمْ تَعْقِلُونَ (118)

Pada ayat ini Allah memperingatkan orang-orang mukmin agar jangan bergaul rapat dengan orang-orang kafir yang telah nyata sifat-sifatnya yang buruk itu, jangan mempercayai mereka dan jangan menyerahkan urusan-urusan kaum muslimin kepada mereka. Menurut Ibnu Abbas ayat ini diturunkan berhubungan dengan tindakan sebagian kaum muslimin yang berhubungan rapat dengan orang-orang Yahudi Madinah karena bertetangga dan adanya perjanjian damai antara mereka.


Walau bagaimanapun sebab turun ayat ini namun dapat dipahami dari padanya bahwa Allah melarang mengambil orang-orang kafir yang telah nyata kejahatan niatnya terhadap orang mukmin sebagai teman akrab mereka itu adalah orang-orang musyrik, Yahudi, munafik dan lain-lain.


Maka janganlah orang mukmin bergaul rapat dengan orang-orang kafir yang mempunyai sifat yang dinyatakan dalam ayat ini yaitu mereka yang:


a.Senantiasa menyakiti dan merugikan kaum muslimin dan berusaha menghancurkan mereka.


b.Menyatakan terang-terangan dengan lisan rasa amarah dan benci terhadap kaum muslimin. mendustakan Nabi Muhammad saw dan Alquran dan menuduh orang-orang Islam sebagai orang-orang yang bodoh dan fanatik.


c.Kebencian dan kemarahan yang mereka ucapkan dengan lisan itu adalah amat sedikit sekali bila dibandingkan dengan kebencian dan kemarahan yang disembunyikan dalam hati mereka. Tetapi bila sifat-sifat itu telah berubah menjadi sifat-sifat yang baik atau mereka tidak lagi mempunyai sifat-sifat yang buruk itu terhadap kaum muslimin maka Allah tidak melarang untuk bergaul dengan mereka.


Demikianlah Allah telah menjelaskan ayat-ayat Nya kepada kaum muslimin supaya diperhatikan dengan sebaik-baiknya agar jangan terperosok ke dalam jurang kebinasaan karena kurang hati-hati dan tidak waspada dalam berteman akrab dengan orang-orang kafir itu.

Bersih 4.0: Berhimpun, Berdemo, Menjerit Pekik, Kemudian Apa? 






Sejak 1998 hingga hari ini di tahun 2015, sudah beratus-ratus demonstrasi dan himpunan jalanan berskala kecil, sederhana mahu pun besar diadakan khususnya di Kuala Lumpur. Dulu dan sekarang, penulis tengok keadaan semasa himpunan dan demo jalanan tetap sama. Statik, macam tiada hala tuju.
 
Mereka cuma tahu berkumpul kemudian berarak sambil menjulang sepanduk dan terjerit pekik dengan pelbagai slogan – reformasi, turun-turun, bersih, kita lawan, hidup rakyat dan macam-macam lagi.

Penganjurnya juga dari puak yang sama. Sama ada dianjurkan pihak pembangkang dan diketuai pemimpinnya, atau diuruskan NGO yang jadi kroni pembangkang yang akan mengendalikannya atas nama kebebasan dan demokrasi.

Jumlah peserta di setiap demo akan digembar gembur konon jangkaan kehadirannya diramal cecah angka sejuta. Hakikatnya yang hadir cuma 5,000 diumum kehadiran 50,000. Kalau hadir 10,000 dikatakan 100,000 membanjiri himpunan anjuran mereka.

Peserta pula rata-ratanya dari jenis totok pembangkang. Yang mana staminanya kuat terus berdiri longlai di tengah panas terik, yang tak tahan panas tercari-cari tempat berlindung di balik bayang bangunan.

Yang terlebih dungu pula tanpa peduli sanggup membiarkan anak kecil yang di bawa bersama tidur dalam kepanasan.

Ada yang cerdik sikit di kalangan penganjur dan peserta, mereka ambil kesempatan jual cenderamata, yang mana individu mahu cari pendapatan tambahan mereka jual air botol dan tin. Kutipannya lumayan, tengah panas terik dan letih menjerit tentu ramai peserta yang tak kedekut duit sudi membelinya.

Dalam masa yang sama mengulangi tabiat sama, akan ada slot ucapan pemimpin pembangkang dan wakil penganjur, samada dari atas kenderaan atau berdiri bersama peserta, dengan ucapan retorik dan kecaman terhadap pimpinan negara.

Dari pagi sampai petang, ada kala terbawa-bawa sehingga ke lewat maghrib atau Isyak, itu sajalah adegan ulangannya sejak dulu hingga sekarang. Yang bersilih ganti watak, slogan dan sesekali bertukar warna tema baju serta nama himpunan.

Dan sebaik habis himpunan atau demo, apa yang para peserta perolehi? Berubah menjadi kaya raya dan bergaji setinggi YB-YB pembangkang atau berpeluang menikmati jawatan bertaraf YB dan MB?

Atau adakah dengan demonstrasi ini menjadikan taraf hidup mereka berubah mendadak sekaligus menyelesaikan kemelut cabaran ekonomi yang negara kita sedang harungi?

Siapa mampu menjawab persoalan ini? Kalau tanya pemimpin pembangkang tentu sahaja mereka kata ada kesan positif sebab yang mana namanya menjadi popular melalui demonstrasi sebegini berpeluang diangkat menjadi calon pilihan raya. Itu target mereka.

Tapi peserta marhaen yang berpeluh ketiak dapat apa pula? Hanya penat lelah, dari satu demo ke satu demo, masuk angin keluar asap.
Add caption
Tapi demonstrasi BERSIH 4.0 tajaan DAP ini dilihat berjaya mencapai matlamat mereka dari sudut KETAHANAN ISLAM dan Orang Islam yang GAGAL menjaga KEMULIAN MAsjid dan Ibubapa dan Penjaga Islam yang nyata GAGAL mengawal anak-anak mereka dari menyertai PERHIMPUNAN yang jelas bercanggah dengan TUNTUTAN Islam.

Kini Lim Kit Siang sudah mampu berdiri megah sambil memberikan ucapan dan mengucapkan tahniah kepada para pengikutnya di luar pekarangan Masjid Jamek menjelang tengah malam. Sekaligus menandakan 'kejayaan' DAP menguasai Masjid Jamek dan menunjukkan bahawa tiada sesiapa pun yang dapat menahan DAP daripada merampas negara ini. 
Selepas ini, janganlah terkena HESTERIA pula bila KEPALA BABI di letakkan di atas MIMBAR Masjid. Jika ada antara pemimpin kita yang BANGSAT, sudah tentulah ada Melayu yang BANGSAT dan kita telah memilih PENDATANG yang BANGSAT menjadi rakyat Malaysia. Jika dulu mereka mengepung Masjid selepas Jumaat di Baling dan memaksa kita mendengar "CERAMAH Komunis".....sekarang pun tetap sama......mereka masuk ke kawasan Masjid dan memberi Ceramah seperti dahulu juga.

Tapi Alhamdulillah......hanya sebanyak itu juga yang mendengar ceramah mereka. Pegangan Islam orang Melayu masih UTUH dengan Islam......cuma yang berbeza, dulu mereka yang BERSERBAN dan Berkopiah Putih sanggup Syahid mempertahankan Masjid dan MARUAH Islam.......tapi kini yang berserban dan berkopiah putih yang membuka masjid untuk di cemari oleh mereka ini.
Mungkin pandangan kita berbeza, tapi kita tetap sayangkan Islam.....kecuali yang membawa bendera WARNA PELANGI.........







Di laluan keluar masuk ke Masjid Jamek, para pengikut dan penyokong DAP telah berkumpul, sekaligus membentuk halangan dan bentengan untuk mana-mana orang Islam masuk ke Masjid Jamek tanpa kebenaran mereka, sepertimana yang dilakukan oleh tentera-tentera Zionis yang memasang halangan dan hadangan untuk keluar masuk ke kompleks Masjidil Al Aqsa di Baitul Muqaddis.


Keadaan di luar Masjid Jamek Kuala Lumpur dan kawasan sekitarnya termasuklah Dataran Merdeka seolah-olah telah dikuasai oleh tentera-tentera penjajah. Pihak berkuasa nampaknya langsung tidak berfungsi dan mampu berbuat apa-apa. Berselindung di sebalik PERHIMPUNAN AMAN walaupun ternyata perhimpunan itu sendiri telah diberikan status HARAM dan melanggar peraturan mahupun AKTA PERHIMPUNAN AMAN 2012 sendiri, DAP kini bagaikan satu kuasa yang sudah menguasai segala sektor di negara ini, sama ada dari segi ekonomi mahupun politik. 


Kini para penyokong DAP dan sebangsa dengannya sudah boleh berdiri megah kerana mereka adalah kuasa yang perlu ditakuti dan perlu dipatuhi.


LIHATLAH KOMUNIS DAP
MEREKA PIJAK KEPALA TUAN GURU HJ HADI DAN NAJIB
MEREKA TAK MAHU KEDUA-DUA PEMIMPIN ISLAM MELAYU ISLAM INI BERSATU...

AHLI AHLI KOMUNIS DAP BERBARIS BERGILIR GILIR MEMIJAK GAMBAR HJ HADI SAMBIL MENGUTUK DALAM BAHASA KOMUNIS......penulis tidak hairan kini sudah ramai yang berperangai MACAM Komunis ini di dalam Masyarakat Melayu.......seperti apa yang terjadi berpuluh tahun dahulu.........

Banyak KOMUNIS Melayu yang beristerikan amoy Cina Komunis kini tinggal di Kampung Chulaborn 12, atau Ban Chulaborn Patana 12, di Thailand. Kampung bekas anggota Rejimen ke-10 Parti Komunis Malaya (KPM)..........mungkin sejarah ini akan berulang kembali dan kita akan lihat ramai dari PEMUDA BERSIH Melayu yang beristerikan Amoy Cina yang sexy-sexy tu.......hehehehe
NONE
Abdullah CD bersama Isterinya
AMUKANMelayu - Hola DAP.........................