,مليسيا دان اسلام بوکن ميليک اورڠ ڤوليتيک
, مک ڤرجواڠن اݢام تتڤ دڤرجواڠکن اوليه اومت اسلام دري بيدڠ يڠ لاءين
سام اد كامي منڠ اتاو كامي ماتي

PERJALAN HAJI AKI


Thursday 17 April 2014

ALLAH SWT MULA TARIK NYAWA PEMUSUH ISLAM DAN YANG BERSEKONGKOL DENGANNYA


TAFSIRAN SURAH ALI 'IMRAN (AYAT 118)

Tafsir / Indonesia / Surah Ali ‘Imran 118

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَتَّخِذُوا بِطَانَةً مِنْ دُونِكُمْ لَا يَأْلُونَكُمْ خَبَالًا وَدُّوا مَا عَنِتُّمْ قَدْ بَدَتِ الْبَغْضَاءُ مِنْ أَفْوَاهِهِمْ وَمَا تُخْفِي صُدُورُهُمْ أَكْبَرُ قَدْ بَيَّنَّا لَكُمُ الْآيَاتِ إِنْ كُنْتُمْ تَعْقِلُونَ

Pada ayat ini Allah memperingatkan orang-orang mukmin agar jangan bergaul rapat dengan orang-orang kafir yang telah nyata sifat-sifatnya yang buruk itu, jangan mempercayai mereka dan jangan menyerahkan urusan-urusan kaum muslimin kepada mereka. Menurut Ibnu Abbas ayat ini diturunkan berhubungan dengan tindakan sebagian kaum muslimin yang berhubungan rapat dengan orang-orang Yahudi Madinah karena bertetangga dan adanya perjanjian damai antara mereka.

Walau bagaimanapun sebab turun ayat ini namun dapat dipahami dari padanya bahwa Allah melarang mengambil orang-orang kafir yang telah nyata kejahatan niatnya terhadap orang mukmin sebagai teman akrab mereka itu adalah orang-orang musyrik, Yahudi, munafik dan lain-lain.

Maka janganlah orang mukmin bergaul rapat dengan orang-orang kafir yang mempunyai sifat yang dinyatakan dalam ayat ini yaitu mereka yang:
a.Senantiasa menyakiti dan merugikan kaum muslimin dan berusaha menghancurkan mereka.
b.Menyatakan terang-terangan dengan lisan rasa amarah dan benci terhadap kaum muslimin. mendustakan Nabi Muhammad saw dan Alquran dan menuduh orang-orang Islam sebagai orang-orang yang bodoh dan fanatik.
c.Kebencian dan kemarahan yang mereka ucapkan dengan lisan itu adalah amat sedikit sekali bila dibandingkan dengan kebencian dan kemarahan yang disembunyikan dalam hati mereka. Tetapi bila sifat-sifat itu telah berubah menjadi sifat-sifat yang baik atau mereka tidak lagi mempunyai sifat-sifat yang buruk itu terhadap kaum muslimin maka Allah tidak melarang untuk bergaul dengan mereka.
Firman Allah SWT:

لا ينهاكم الله عن الذين لم يقاتلوكم في الدين ولم يخرجوكم من دياركم أن تبروهم وتقسطوا إليهم إن الله يحب المقسطين إنما ينهاكم الله عن الذين قاتلوكم في الدين وأخرجوكم من دياركم وظاهروا على إخراجكم أن تولوهم ومن يتولهم فأولئك هم الظالمون
 
Artinya:
Allah tiada melarang kamu untuk berbuat baik dan berlaku adil terhadap orang-orang yang tidak memerangimu karena agama dan tidak (pula) mengusirmu dari negerimu. Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berlaku adil.

Sesungguhnya Allah hanya melarang kamu menjadikan sebagai kawanmu orang-orang yang memerangi kamu karena agama dan mengusir kamu dari negerimu dan membantu (orang lain) untuk mengusirmu. Dan barang siapa menjadikan mereka sebagai kawan, maka mereka itulah orang-orang yang zalim”.
(Q.S Al Mumtahanah: 8 dan 9)

Banyak di temui dalam sejarah: orang-orang kafir yang membantu kaum muslimin dalam perjuangan Islam seperti dalam penaklukan Spanyol dan penaklukan Mesir. Mereka mengusir orung-orang Romawi dengan bantuan orang Qibti. Banyak pula di antara orang-orang kafir yang diangkat sebagai pegawai pada kantor-kantor Pemerintah di masa Umar bin Khattab dan pada masa kerajaan Umawiyah dan `Abbasiah, bahkan ada di antara mereka yang diangkat menjadi duta mewakili pemerintah Islam.

Demikianlah Allah telah menjelaskan ayat-ayat Nya kepada kaum muslimin supaya diperhatikan dengan sebaik-baiknya agar jangan terperosok ke dalam jurang kebinasaan karena kurang hati-hati dan tidak waspada dalam berteman akrab dengan orang-orang kafir itu.

Mamat ni main belasah saja....
CT - Bagaimana nak menatap Wajah Rasul bila nak mengambil SAFAAT nanti?
Hari ini ramai yang bercerita perihal mendiang Karpal Singh. Kemalangan maut yang tragis itu ditangisi oleh puak DAP. Mereka telah hilang orang yang dikatakan dapat memegang 'telur' Anwar.

Apapun kita ucapkan takziah kepada keluarga mendiang. Sebenarnya sejak dapat berita kematian Karpal, Keris dah agak akan ada manusia bodoh buat kenyataan bangang di laman sosial.

Ini fake acc ke apa Keris tak tahu sebab dapat pun dekat Facebook. Boleh tak jangan keluarkan statement bangang? Hina Islam dah jadi macam makanan pulak pada iblis-iblis ni. Biadap

K7L : Penat kalau SKMM macam pejam mata

ALLAH SWT MULA TARIK NYAWA PEMUSUH ISLAM.. SATU DEMI SATU..

Baca facebook cacai anwar, konon dari hasil siasatan AMK Perak, umnolah punca kematian karpal.
Tak ke cilaka tu, karpal mati xciden pun umno juga yang kena...

Mamat ni, ayam dia mati pun salahkan orang




pril 17, 2014

13 Kontroversi Panas Dicetuskan Oleh Zulkifli Noordin, Mantan Mufti Perlis & MP Langkawi Berikutan Kematian Karpal Singh


Kontroversi dan kontroversi terus mewarnai media sosial hari ini sejak mendiang Karpal Singh terbunuh di dalam kemalangan di Lebuhraya Utara Selatan berhampiran Gua Tempurung jam 1.10 pagi tadi. Pertamanya datang dari Mantan Mufti Perlis, Dr Mohd Asri yang tidak semena-mena mengucapkan 'tahniah' di atas kematian mendiang Karpal Singh. Walaupun perkara itu merupakan kesilapan menaip dan beliau telahpun membetulkan kesilapan tersebut, namun tiada permohonan maaf dilakukan kepada keluarga mendiang.
Sementara itu, Naib Presiden PERKASA Zulkifli Noordin pula seolah-olah 'lega' dengan kematian pemimpin DAP itu. Zulkifli Noordin malah percaya, laluan ke arah pelaksanaan hudud Kelantan akan lebih mudah dengan ketiadaan Karpal. Memetik tulisan di dalam laman sosial beliau, "Dalam keadaan kemelut kerajaan PAS Kelantan mahu melaksanakan hudud dengan bantuan Umno, Allah telah matikan Karpal yang menjadi penentang utama pelaksanaannya!". Ahli Parlimen Rembau yang juga Menteri Belia & Sukan, YB Khairy Jamaluddin membidas Zulkiflee Noordin dengan menulis, "Shut up. Really, shut up."
Kontroversi terakhir pagi tadi diakhiri dengan tulisan MP Langkawi Datuk Nawawi Ahmad, di media sosial Facebook yang menyiar gambar mayat mendiang Karpal Singh. Gambar wajah Karpal Singh  yang ngeri dalam kemalangan tersebut tidak CTS siarkan di atas bagi menghormati mendiang. Turut disiarkan adalah gambar keratan akhbar memuatkan laporan berhubung kenyataan Karpal, 24 tahun lalu yang menegaskan pendirian MP DAP tersebut ke atas pembentukan negara Islam. Datuk Nawawi menulis mungkin dengan nada bergurau, "Siapa nak sahut cabaran Karpal Singh? Sila bagi nama hehe."

Read more at http://khairulryezal.blogspot.com/2014/04/kontroversi-panas-dicetuskan-oleh.html#9jyEaWyf8UfS3DmQ.99
Islamic State ? over my dead body. Apakah mahkamah akan menghukum sekiranya ada orang yang MELANGKAH mayat Karpal jika ada orang yang melangkah mayatnya ketika ini sedang ini adalah permintaannya?

Minggu Lepas - Selamat Tinggal Irene Fernandez, Kafirun yang paling konsisten kacau bilau dan pertikai undang-undang islam...

Siapa pula selepas ini?

Penulis rasa elok penulis kongsikan komen2 pemilik FB berkenaan untuk tatapan ramai. Jelas beliau mencabar pihak berkuasa untuk melakukan tangkapan atas dirinya. Polis takkan soal siasat kalau bukan sesuatu yang serius. Tapi kalau dah siap memfitnah kata kononnya kemalangan adalah sesuatu yang dirancangkan memang sesuatu yang agak serius memandangkan ia melibatkan individu berprofil tinggi! Individu berkenaan perlu ditahan untuk siasatan kerana melalui apa yang ditulis dalam FB seolah olah dia tahu mengenai sesuatu yang berlaku hingga mengakibatkan kemalangan itu.

 

 
 
 
   

 


 
AMUKANMELAYU - Yang mati adalah musuh Islam, sedangkan orang Islam pula sanggup bertindak bagaikan bukan se orang Umat Rasullullah kerana KAFIRUN ini.....kenapa?