,مليسيا دان اسلام بوکن ميليک اورڠ ڤوليتيک
, مک ڤرجواڠن اݢام تتڤ دڤرجواڠکن اوليه اومت اسلام دري بيدڠ يڠ لاءين
سام اد كامي منڠ اتاو كامي ماتي

PERJALAN HAJI AKI


Wednesday 2 April 2014

DAP - Guru Malaysia Tiada Kualiti Jadi Pendidik.


Ini adalah anak Guru Besar yang telah merosakan sistem Pemdidikan Malaysia
KUALA LUMPUR, 1 APRIL : Kenyataan dari pihak kerajaan yang menyamakan tahap dan juga kualiti produk dari sistem pendidikan negara ini setaraf dengan negara maju yang lain seperti United Kingdom dikecam pemimpin tertinggi DAP.

Lim Guan Eng yang juga Ahli Parlimen Bagan dalam satu kenyataan di Dewan Rakyat semalam menempelak kenyataan tersebut dan menganggap kenyataan tersebut tidak berasas sama sekali.

Guan Eng turut menyatakan bahawa ibu bapa harus malu dengan taraf pendidikan anak mereka yang lemah dan jelas berada di bawah taraf pendidikan negara miskin di rantau Asia Tenggara seperti Vietnam dan Thailand

“DAP bersetuju dengan pakar ekonomi Bank Dunia, Dr Frederico Gil Sander bahawa rakyat Malaysia sepatutnya terkejut kerana anak-anak mereka menunjukkan prestasi lebih teruk berbanding murid di Thailand dan Vietnam yang lebih miskin", ujar Lim kepada media.

Merujuk kepada laporan The Edge, Guan Eng mendakwa bahawa ukuran ranking pendidikan negara yang teruk berbanding negara Asean yang lain jelas membuktikan sistem pendidikan dan kualiti pembelajaran yang diamalkan oleh kerajaan jelas jauh ketinggalan.

Beliau turut mendakwa bahawa pemilihan guru sekarang jelas tidak berkualiti dan berharap agar kerajaan Barisan Nasional dapat memberikan kuasa penuh kepada pihak sekolah agar dapat memilih guru yang berkredibiliti supaya taraf pendidikan di sesebuah organisai meningkat.

“Akhirnya, guru sekolahlah yang menjadi faktor perubahan dan memberi inspirasi kepada murid untuk berjaya.“Soalannya, apakah BN berani untuk melaksanakan perubahan yang dicadangkan Bank Dunia atau indeks pendidikan negara akan terus merudum dan tidak mustahil akan lebih teruk dari Indonesia", tegas Guan Eng lagi.-UtaraNews.com



KES 1

Hina Melayu Babi,Melayu Bodoh,Melayu Sial,Guru Cina Di Buru Polis.

Posted by: pisau 

Hina Melayu Babi,Melayu Bodoh,Melayu Sial,Guru Cina Di Buru Polis.
Poh Kim Thye

 Seorang guru cina sekarang ini diburu oleh pihak polis kerana telah menghasut  dan telah menghina bangsa melayu. Ultrakiasu chauvanis rasis seperti ini cukup banyak dan adalah produk keluaran DAP yang sekarang ini cukup mendapat sokongan yang tinggi daripada PAS. 
Produk DAP cukup banyak disekitar anda,cuma haram jadah ni semua pandai bermuka muka dan cukup hipokrit apabila berhadapan dengan melayu. Pisau harap pihak polis dan Kementerian Pelajaran ambil tindakan secepat mungkin..

Guru perempuan berbangsa Cina ini di laporkan telah menghina bangsa Melayu sewaktu berada dalam kelas beliau. Malah guru perempuan bernama Poh Kim Thye ini telah bertindak melebihi apa yang sepatutnya di lakukan oleh seorang guru.
Beliau yang mengajar di Sekolah Menengah Kebangsaan Gelang Patah ini bukan sahaja bertindak menghina bangsa Melayu malah melakukan tindakan secara fizikal dengan menonjol kepala para pelajarnya yang terdiri daripada bangsa Melayu dan India sekiranya bertanyakan apa-apa soalan.Namun tindakan sebaliknya di lakukan kepada pelajar berbangsa Cina dan ini jelas merupakan tindakan bersikap rasis yang seharusnya tidak berlaku dalam mana-mana sekolah di Malaysia.
Paling kurang ajar apabila guru tersebut turut menyebut "Melayu Bodoh" , "Melayu BABI" , "Melayu Bangang" , "Melayu Sial" , "Melayu Pukimak" dan turut menghina kerajaan apabila menyebut "Kerajaan Bodoh" , "Kerajaan Lembu" dan "Kerajaan Babi sebab diketuai oleh orang Melayu".

Apa yang pasti guru tersebut mencari penyakit kerana hampir pasti orang Melayu akan berasa marah dengan tindakan beliau yang begitu rasis dan menghina kaum lain khususnya Melayu.
Merujuk kepada blog Dr MiM , Kita bukan sahaja terkejut tetapi sangat marah dengan sikap seorang guru yang sepatutnya menjadi tauladan baik kepada anak-anak muridnya. Benarkah wujud seorang guru yang bukan sahaja menghina bangsa Melayu tetapi turut mencarut di depan anak-anak muridnya? 

MiM menyarankan Kementerian Pendidikan turut menyiasat perkara ini dengan kadar segera. Dan jika benar, kita mahu sesuatu tindakan dikenakan ke atas guru itu.Baca Selanjutnya 
Apa yang MMI boleh katakan pihak bertanggungjawab harus segera menyiasat dan mengambil tindakan sewajarnya.MMI menyarankan kepada pihak kerajaan agar jangan lagi berlembut dengan bangsat-bangsat seperti ini dan sudah sampai masanya guru ini menjadi permulaan kepada apa yang harus kita sebut sebagai pengajaran kepada yang lain. LUCUT KERAKYATAN BELIAU & HALAU KELUAR DARI BUMI MALAYSIA !!!!

Seperkara lagi walaupun guru tersebut mengajar di sekolah menengah kebangsaan yang sudah semestinya di bawah kementerian pendidikan , pihak yang sebelum ini bercakap banyak pun harus segera mengeluarkan kenyataan berkenaan insiden ini.
Dong Zong dan parti DAP khususnya harus segera memberikan sokongan kepada kerajaan supaya guru tersebut dikenakan tindakan seberat-beratnya dengan melucutkan kerakyatan serta dihumban keluar dari bumi Malaysia.Sekiranya dalam isu ini Dong Zong atau parti DAP malah mana-mana persatuan yang selama ini membela kaum Cina  berdiam diri maka jelaslah mereka semuanya RASIS.
Kepada Dong Zong dan DAP jangan jadi BARUA kerana orang Melayu semakin hilang sabar !!!!!!


KES 2

Friday, January 24, 2014


Guru SJK (Cina) di Sungkai sumbat rumput di mulut murid Melayu macam lembu.

Gambar Chen Yan Yan, guru terlibat.
Semakin hari semakin hebat nampaknya bangsa Cina membuat tindakkan yang tak sepatutnya terhadap Melayu dan umat Islam di negara ini  Kalau kita ingat lagi kes Guru Besar memaksa seorang guru mualaf membuka tudung ketika mengajar (KLIK) dan isu penganjur majlis makan malam menghalau seorang artis turun pentas kerana memakai tudung (KLIK), sebelum ini...

Nah, ni satu lagi kerja gila seorang guru berbangsa Cina bernama Chen Yan Yan telah mendera murid Melayu seperti lembu dengan memakaikan loceng di leher dan menyumbat rumput kedalam mulut mereka.  Kejadian berlaku di SJK (Cina) Khai Meng, Sungkai, Perak. Kerana tindakkan melampau guru tersebut, bapa murid bekenaan telah membuat laporan polis dan mendakwa anaknya Mohd Izat Iqbal bersama seorang rakan Muhamad Naswinder telah diberi makan rumput dengan diberi pakai loceng seperti lembu atas kesalahan tidak menyiapkan kerja sekolah.


Tidak cukup dengan itu, guru terbabit telah mengambil gambar anak muridnya dengan menggunakan telefon bimbit dan ditunjukkan kepada murud-murid lain didalam kelas serta berkata akan memasukkan gambar tersebut ke dalam facebook.

Mohd Izat Iqbal bersama rakannya.

Persoalannya, tiadakah hukuman lain boleh dikenakan terhadap kedua-dua murid Melayu itu? Tak ke menghina namanya tu?

Inilah jadinya, selagi tiada satu hukuman berat di kenakan terhadap mereka-mereka yang suka menghina atau memperbodohkan Melayu serta Islam dinegara ini... Selagi itu lah mereka berani lakukan apa saja mereka suka. Cukup-cukup lah dengan tindakkan memberi maaf tuuu! Cuba kalau kena pada anak kita, bagaimana?


KES 3

SJKC Paksa Guru Muslim Buka Tudung

January 17, 2014   

guru dipaksa buka tudung
Add caption
Di Johor, pengetua sekolah Cina mengugut gurunya yang memakai tudung…
Dan seperti biasa, permohonan maaf diberi dan semuanya dianggap ‘selesai’!
 
Berita seorang guru wanita Muslim berbangsa Cina yang dipaksa buka tudung oleh seorang pengetua dan Ahli Lembaga Pengelola Sekolah selain keselamatannya diancam sekiranya enggan berbuat begitu, begitu menarik perhatian banyak pihak, khususnya umat Islam. Ini merupakan satu lagi episod yang menghiris hati umat Islam memandangkan dari sehari ke sehari, umat Islam terus ditekan, diperlekehkan dan dihina dengan pelbagai cara.

Tindakan seorang pengetua sebuah sekolah vernakular dan Ahli Lembaga Pengelola Sekolah memaksa seorang guru muslim berbangsa Cina menanggalkan tudung selain mendatangkan ugutan kekerasan, seharusnya dipandang serius. Ia berlaku di dalam sebuah negara yang menjadikan Islam sebagai agama rasmi, baik di peringkat negeri mahupun di peringkat Persekutuan. Ada peruntukan-peruntukan khas untuk Islam dan umatnya sama ada dalam undang-undang tubuh negeri mahupun Perlembagaan Persekutuan. 

Yang menjadi masalah sebenarnya, mereka bukan jahil tetapi mereka sengaja mencabar umat Islam. Mereka mencabar pihak berkuasa Malaysia. Mereka mencabar undang-undang dan mereka juga mencabar peruntukan-peruntukan dalam Perlembagaan Malaysia serta undang-undang tubuh negeri. Semuanya berlaku kerana mereka tahu, tindakan yang dikenakan ke atas mereka kesan daripada perbuatan menghina Islam adalah sangat minimum, malahan ada sesetengahnya yang dilepaskan begitu sahaja kerana menuturkan perkataan MAAF dan SAYA TIDAK TAHU atau SAYA MAIN-MAIN DAN TIDAK BERNIAT JAHAT dan Kes pun selesai

GURU BESAR SEKOLAH JENIS KEBANGSAAN CINA (SJKC) YANG PAKSA GURU MUALAF BUKA TUDUNG ADALAH ORANG WANITA MCA!!!!

Agak aneh, sebelum lima tahun kebelakangan ini, kes-kes sebegini tidak muncul atau kurang diperkatakan. Malahan bukan Islam boleh pula menerima pemakaian tudung kerana ia dianggap sebagai salah satu daripada hiasan kepala wanita Melayu dan kalau ada wanita bukan Melayu memeluk agama Islam, mereka juga akan berpakaian Melayu seperti baju kurung dan bertudung atau paling tidak pun berselendang.

Sekaligus ini sebenarnya menunjukkan, pengetua sekolah dan ahli lembaga pengelola sekolah vernakular tersebut, sebenarnya tidak sahaja memandang jijik kepada Islam, tetapi juga kepada kaum mereka yang memeluk Islam kerana memeluk Islam bererti masuk Melayu. Masuk Melayu bererti meninggalkan bangsa Cina. Dan meninggalkan bangsa Cina bererti, satu perbuatan yang hina.

Perbuatan menghina Islam ini akan berterusan kerana dendam dan politik. Apatah lagi golongan yang menghina Islam itu pula mendapat sokongan daripada segelintir umat Islam sendiri yang mewajarkan tindakan mereka kononnya mereka jahil tentang Islam dan kejahilan itu membuatkan mereka tidak bersalah!


KES 4

Kerana bertindak kurang wajar guru SRK Seksyen 19 Shah Alam di lapor kepada polis


Gambar guru yang bertindak kurang cerdik

Laporan Polis yang dibuat oleh bapa pelajar terhadap guru yang kurang belajar.


MSA11/05//2013SP9:9 Mei- Seorang guru Sekolah Rendah Kebangsaan Seksyen 19, Shah Alam bertindak menyuruh 17 murid berdiri diatas kerusi kerana ibu bapa menyokong BN dilihat satu pekara yang tidak wajar apatah lagi murid yang dimaksudkan berusia lingkungan 11 tahun.
Sehubungan dengan kejadian itu bapa seorang pelajar  tersebut membuat laporan Polis di balai polis Seksyen 15 pada 10 Mei dan juga telah melaporkan perkara yang berlaku kepada Pejabat Pelajaran Dearah  ( PPD) yang tidak jauh jaraknya dari sekolah tersebut.
Sebagaimana umum tahu,Penjawat awam adalah kakitangan kerajaan yang melaksanakan dasar-dasar kerajaan dan dibayar gaji oleh kerajaan yang memerintah negara ini tanpa mengambil kira kecenderungan politik samada kepada BN,PAS,PKR,DAP.Jadi mengapa pula guru tersebut mengamalkan sikap tidak profesional ketika menjalankan tugas beliau sehinga sanggup melakukan pekara yang tidak wajar kepada pelajar yang belum mengerti persoalan politik kepartian apatah lagi guru-guru dilarang berpolitik di sekolah atau semasa bertugas.
 Apakah ibu bapa tidak rasa sangsi jika para guru mangamalkan politik ekstrem? Apakah tidak akan terjadi jika murid-murid yang ibu bapa penyokong BN atau PAS.PKR,DAP diberi markah rendah dalam peperiksaan kerana guru yang mengajar mereka tidak berpihak kepada parti yang disokong oleh ibu bapa murid.Memang ramai yang akan mengatakan pendapat MSA ini tidak masuk akal,tapi tidak mustahil jika ianya berlaku pada masa-masa akan datang .biarpun tiada bukti pekara seumpama itu berlaku pada era ini,tapi tidak salah rasanya jika MSA berpendapat sedemikian.
Berbalik kepada Isu..Difahamkan oleh beberapa rakan,kecenderungan politik guru tersebut kepada Pakatan Rakyat dan beliau juga difahamkan tinggal di kuarters guru.
Diharap pihak Kementerian Pelajaran   membuat siasatan teperinci dan dapat mengambil tindakkan sewajarnya terhadap guru tersebut bukan berdasarkan sokongan politik kepada mana-mana pihak,sebaliknya berdasarkan kepada fakta siasatan.
.
Lihat apa kata bapa salah seorang dari pelajar...

Salam tuan,
Hari ini ada satu Penolong Kanan sekolah anak saya cakap pasal politik dlm kelas anak. Sapa yg sokong BN berdiri atas kerusi. Anak saya dan 17 org lagi murid2 pun berdiri atas kerusi dan disoal kenapa pilih BN. Anak saya jawab sebab Dato Nawawi dan cikgu tersebut mencebik dan suruh duduk.


Cikgu tersebut juga menulis di papan hitam berkenaan manifesto BN dan PR. Beliau mengatakan PR bijak dan BN bodoh. Esok saya nak jumpa Pejabat Pegawai Daerah(Pembetulan:Pejabat Pelajaran Dearah PPD) dan adukan perkara ini. Cikgu tersebut kurang ajar. Ini berlaku di Sekolah Rendah Kebangsaan Seksyen 19, Shah Alam, tengahari tadi. Nama guru Shamsuddin bin Majid, guru Ko-Kurikulum (koko) .


Hina sangatkah sokong BN, mohon dipanjangkan kepada pihak yg berkenaan. Guru seperti itu tak perlu ada di sekolah kerana bukan mahu mendidik tapi menghasut. Kerana beliau habis rosak nama sekolah dan perlu dibenteras. Saya rasa terhina.


Jamil Mohamad Isa


KES 5

CONTOH GURU YANG TELAH MEROSAKAN PROFESION PERGURUAN

POLITIK - Negara menuju ke arah kerosakkan dengan

Pesyarah di IPG Kuala terengganu  ini adalah contoh terbaik bagaimana bila POLITIK dendam dan melayan Nafsu yang melampau akan merosakkan akhlak Guru itu sendiri dan ianya di contohi atau Guru ini sendiri menanam Idealogi PARTI sokongannya pada murid-murid dan hasilnya nanti adalah anak-anak muda atau generasi atau produk keluaran sesuati sekolah atau kolej itu langsung tidak BERKUALITI dan jika student ini pula mengambil Pensyarah atau Guru sebagai kerjaya, ianya akan merosakan generasi ke generasi yang lain.
 
Tidak mustahil pada suatu hari nanti sekolah bukan lagi tempat untuk menimba ilmu tapi sebaliknya sekolah di jadikan tempat untuk Mengrekrut Anggota Parti dengan berselindung di sebalik sekolah swasta.

GURU BERBEZA POLITIK AKAN DI TUKARKAN KE KAWASAN PENDALAMAN. Di Mana Kebenarannya


Secara realiti yang berlaku hari ini, sebenarnya masalah ini dah banyak kali & kerap kali berlaku. Walaubagaimanapun, ia dilihat sukar untuk dikekang kerana amalannya tidak meluas. Tetapi…..
Tetapi berlaku apabila ada pertembungan idelogi politik yang bertentangan di kawasan tertentu.
Tapi agak susah nak kekang sebab ianya bukan melibatkan amalan meluas… tapi berlaku apabila ada pertembungan melibatkan individu politik kawasan tertentu sahaja. Akan timbul masalah-masalah yang seperti ini….
Kadang-kadang kami perhatikan ada kalangan guru yang telah beberapa kali ditukarkan ke tempat paling ceruk untuk mengajar. Sebenarnya kami kurang bersetuju dibenarkan guru berpolitik di sekolah, tidak kira menyokong Barisan Nasional ataupun Pakatan Rakyat. Tidak perlu dibawa idelogi politik anda di sekolah…..

Bab sokongan pada parti ini bagi kami berkait rapat dengan pendirian, tak boleh dipaksa mana-mana guru untuk sokong Barisan Nasional atau Pakatan Rakyat. Itu hak masing-masing sedangkan dalam bab mengundi, “undi anda adalah rahsia” apatalah lagi Malaysia acapkali diangkat sebagai sebiah negara yang manhu dikenali dengan negara demokrasi. Maka terpulang kepada mana-mana daripada anda walaupun bekerja dengan kerajaan, tetapi untuk undi parti mana terpulang…….kerana itu pilihan sendiri tanpa paksaan.
“Setiap guru ada akal dan pandangan untuk digunakan utnuk membuat pertimbangan”
Kadang-kadang kami perhatikan, sudah menjadi  ’unwriten law’ agaknya di Malaysia ni, yang mana kalau anda berkhidmat di dalam perkhidmatan awam, anda perlu lebih cenderung ke arah Kerajaan/ tak boleh bersuara mengkiritik/menegur Kerajaan. itu tidak betul.
“Menegur, mengkritik bermakna kita sayangkan kerajaan untuk melihat mereka buat lebih baik”
Seperti mana-mana ibu-ibu dan bapa-bapa di sini mendidik anak-anak anda. Bukankah begitu secara praktikalnya? Atau lebih suka dibiarkan hanyut. Semestinya tidak bukan?
Ya…benar, kami sedia maklum sebenarnya kalangan guru-guru sudah bersetuju dengan perjanjian dengan Kementerian Pelajaran Malaysia (KPM) di mana bersetuju untuk ditukarkan ke mana-mana sekolah yang telah KPM tetapkan. Tetapi…ada tetapinya.
Tetapi….jikalau pertukaran diadakan secara telus untuk mengisi kekosongan, kenapa terdapat guru-guru berkenaan tidak ditukar ke sekolah kampung sebelah/daerah berdekatan yang ada kekosongan mendesak?
Isu pertukaran ni dari dulu sampai sekarang tak pernah selesai. Banyak pihak dari dulu lagi sudah cadangkan “database peringkat Nasional” kekosongan dan status pertukaran guru tetapi sampai sekarang tidak dibuat. Sehinggakan pertukaran guru tak boleh dijalankan melalui “standardize system”. Kenapa? Sebab apa? Kami pulangkan soalan ini kepada kalangan guru-guru di sini untuk menjawabnya…..kerana ANDA ADALAH SE ORANG GURU

Guru Seksyen 19, Shah Alam Mula Berpolitik Di Sekolah - Murid Pilih BN Didenda!

CTS telah menerima mesej Whatsapp daripada jiran CTS yang kebetulan tinggal selang beberapa biji rumah. Ternyata mesej yang disampaikan amat mengejutkan. CTS tidak sangka politik Rakyat Selangor telah sampai ke peringkat ekstream. Apabila guru berpolitik di sekolah dan murid didenda berdiri atas kerusi apabila menjawab sebagai menyokong BN, ini sudah lebih.
CTS berharap Pejabat Pegawai Daerah (PPD) akan mengambil tindakan yang sewajarnya ke atas guru berkenaan. Kami tak akan berdiam diri selagi kes ini tidak selesai! Baca mesej dari jiran saya di bawah:
Salam tuan,
Hari ini ada satu Penolong Kanan sekolah anak saya cakap pasal politik dlm kelas anak. Sapa yg sokong BN berdiri atas kerusi. Anak saya dan 17 org lagi murid2 pun berdiri atas kerusi dan disoal kenapa pilih BN. Anak saya jawab sebab Dato Nawawi dan cikgu tersebut mencebik dan suruh duduk.
Cikgu tersebut juga menulis di papan hitam berkenaan manifesto BN dan PR. Beliau mengatakan PR bijak dan BN bodoh. Esok saya nak jumpa Pejabat Pegawai Daerah dan adukan perkara ini. Cikgu tersebut kurang ajar. Ini berlaku di Sekolah Rendah Kebangsaan Seksyen 19, Shah Alam, tengahari tadi. Nama guru Shamsuddin bin Majid, guru Ko-Kurikulum (koko) .
Hina sangatkah sokong BN, mohon dipanjangkan kepada pihak yg berkenaan. Guru seperti itu tak perlu ada di sekolah kerana bukan mahu mendidik tapi menghasut. Kerana beliau habis rosak nama sekolah dan perlu dibenteras. Saya rasa terhina.
Jamil Mohamad Isa
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile

Read more at http://khairulryezal.blogspot.com/2013/05/guru-seksyen-19-shah-alam-mula.html#MDg6KeO0A9YFq6Is.99

Senaraikan Kerja Terkutuk CINA Hina Agama Islam & Melayu Hasil Dari Guru Yang Suka Berpolitik Dan Tiada Kualiti…


Hina dan perlekeh logo halal…
 Bank cina halang umat Islam bersembahyang…
Salib dalam buku jawi sekolah agama, hasil dari syarikat cina…
Kaligrafi Allah dan Muhammad di jual di kedai cina (lokasi amcorp mall)
Cina hina Azan…
Maki melayu bodoh, pasal pertahankan seorang guru yang di arahkan oleh pengetua sekolah cina suruh guru itu buka tudung kalau nak mengajar di sekolah itu…
Kenapa mesti guna gambar najib berpakaian ihram…?
Letak kaligrafi Muhammad dalam topekong cina…
Sikap rasis dan pentingkan diri sendiri bangsa cina dan petua bahalul hannah yeoh…
Roboh tempat pelajar melayu menimba ilmu…
Roboh rumah orang melayu…
Haramkan bacaan tarhim waktu subuh…
Roboh gerai orang melayu…
Namewee hina azan subuh…
Pornstar cina ajak umat Islam berbuka dengan babi…
 

Hina anggota keselamatan kita… (tapi ada melayu bodoh tarik balik saman tu)
Jadi selamatkah Agama Islam kita kalau DAP dan pakatan  jadi perintah malaysia…???


AMUKANMELAYU - Dengan sokongan Raja Mandaliar dan Si Kitol....mampukah Islamelayu bertahan? atau adakah kita perlu MERDEKAKAN Tanah Melayu ini sekali lagi atau kita akan terus kehilangannya.