,مليسيا دان اسلام بوکن ميليک اورڠ ڤوليتيک
, مک ڤرجواڠن اݢام تتڤ دڤرجواڠکن اوليه اومت اسلام دري بيدڠ يڠ لاءين
سام اد كامي منڠ اتاو كامي ماتي

PERJALAN HAJI AKI


Saturday 19 April 2014

KAFIR YANG MATI ISLAM YANG BERGADUH


Karpal Singh pencabar langkah mayat dia jika nak tegak Negara Islam Malaysia sudah mati pagi tadi! Alhamdulillah!



3:185
Transliteration
Kullu nafsin tha-iqatu almawt iwa-innama tuwaffawna ojoorakum yawma alqiyamatifaman zuhziha AAani annari waodkhilaaljannata faqad faza wama alhayatu addunyailla mataAAu alghuroor
Malay
Tiap-tiap yang bernyawa akan merasai mati, dan bahawasanya pada hari kiamat sahajalah akan disempurnakan balasan kamu. Ketika itu sesiapa yang dijauhkan dari neraka dan dimasukkan ke syurga maka sesungguhnya ia telah berjaya. Dan (ingatlah bahawa) kehidupan di dunia ini (meliputi segala kemewahannya dan pangkat kebesarannya) tidak lain hanyalah kesenangan bagi orang-orang yang terpedaya.

 

Juzuk : 10Surah : AT-TAUBAHNo. Surah : 9Ayat : 84
Profil Surah : RqrMainM new
Terjemahan Dalam Bahasa Malaysia
Tafsiran Ar-Rahman
Kaligrafi
Ayat
Surah
Dan janganlah engkau sembahyangkan seorang pun yang mati dari orang-orang munafik itu selama-lamanya, dan janganlah engkau berada di (tepi) kuburnya, kerana sesungguhnya mereka telah kufur kepada Allah dan RasulNya, dan mereka mati sedang mereka dalam keadaan fasik (derhaka).
   
   
Terjemahan Dalam Bahasa Inggeris
Tafsiran Abdullah Yusuf Ali
Nor do thou ever pray for any of them that dies, nor stand at his grave for they rejected Allah and His Messenger, and died in a state of perverse rebellion.



Karpal Singh yang merupakan penghalang utama penguatkuasaan Syariat Allah di muka bumi tanahair kita ini yakni Semenanjung Tanah Melayu telah mati didalam keadaan yang ngeri pagi tadi didalam kecelakaan jalanraya!

Mayat mendiang Karpal Singh di tuntut ahli keluarga nya di Rumah Mayat Hospital Kampar. Perak. 


KJ vs ZUL KULIM 



PANAS! PANAS! Berikutan tamparan hebat daripada Ketua Pemuda Umno Khairy Jamaluddin terhadap kenyataan yang dikeluarkan oleh Datuk Zulkifili Nordin terhadap kematian mendiang bekas Pengerusi DAP, beliau tanpil untuk memberi kenyataan balas kepada Khairy Jamaluddin (KJ) di laman sosialnya, twitter. Kenyataan beliau seperti berikut (bawah) :

Wah! Makin panas dan berbisa. Zul menyindir Mendiang Karpal, KJ pun menengking Zul Kulim macam Koboi. Cuma tengking KJ  "SHUT UP" hanya dalam alam maya twitter sahaja.

Zulkifli Noordin Dihentam Kerana Politikkan Kematian Karpal Singh


Kuala Lumpur: “ Shut up (Diam). Really Shut up (Benar Diam),” bidas Menteri Belia dan Sukan Khairy Jamaluddin kepada Naib Presiden Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa), Zulkifli Noordin.

Khairy dalam satu komen di akaun Twitter milik Zulkifli, @zulkiflinoordin dilihat mengecam tindakan yang dilakukan oleh naib presiden Perkasa itu.

Zulkifli dalam kenyataannya di Twitter telah memuat naik satu status yang dilihat tidak menghormati dan cuba mempolitikkan isu hudud dengan pemergian Ahli Parlimen Bukit Gelugor, Karpal Singh.

Bekas Ahli Parlimen, Kulim-Bandar Baharu, Kedah itu berkata, “dalam keadaan kemelut kerajaan PAS Kelantan mahu melaksanakan hudud dengan bantuan UMNO, Allah telah mematikan Karpal yang menjadi penentang utama perlaksanaannya!”

Selaran Khairy itu dilihat memberi tamparan hebat kepada Zulkifli apabila ramai pengikut (Follower) turut meninggalkan komen yang sama di Twitter beliau.




Kok yer pun tak payah lah cakap kasar dengan orang yang lebih tua darinya.

Zul dah 52 usianya dan Kj belum pun 40, berbahasa lah sikit, kan bahasa mencerminkan bangsa, mencerminkan keperibadian seseorangm mencerminkan budaya dan ketamadunan sesuatu kaum, so apa salahnya kalau sama-sama berkias-kiasan, kan cantik.

Bagaimanapun kiasan Zul pada Kj cukup sinis dan mengguris perasaan.

Zul membahasakan Kj sebagai menantu Pak Lah, politik kepala lutut dan jangan jadi Anwar kedua.

Paling menarik ialah "jangan jadi Anwar kedua" hanya Zul sahaja yang masak dengan Anwar dan tahu rahsia Pak Lah dan Kj.

Sewaktu Pak Lah jadi PM, perkara yang pokok dilakukannya ialah membebaskan Anwar dan menggugurkan tuduhan terhadap Anwar, Kj pula memainkan peranan yang agak besar juga kerana sanggup hantar passport kepada pak mentua tak jadi iaitu Anwar Ibrahim. Kawan-kawan KJ di London dulu tahu alkisahnya.

Hari ini ramai pemerhati politik nampak KJ mampu menjadi Anwar kedua tetapi dalam senario berbeza.  Ciri-cirinya semakin terselak dan terungkap.

Sekian, teruskan berkias-kiasan...ramai dok perati.....

Zulkifli Noordin belasah Khairy pula... Anwar juga yang jadi mangsa..


Selepas Khairy Jamaluddin Abu Bakar meminta Datuk Zulkifli Noordin untuk diam dari terus mencemuh kematian Karpal Singh, hari ini bekas naib presiden Perkasa itu menyelar Menteri Belia dan Sukan berkenaan.

Zulkifli berkata beliau mengasihani kepimpinan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dan meminta Khairy agar tidak cepat melatah.

"Kepada menantu Pak Lah: Tolong jangan menjadi ahli politik yang mudah melatah! Kita tidak perlukan Anwar lagi dalam negara ini! Ok yop?



"Teman sebenarnya malas nak layan menantu Pak Lah ni kerana mengasihani Najib! Jadi teman akan jawab hanya sekali sahaja yop supaya mika smua boleh tidur lena," katanya melalui akaun Twitter @zulkiflinoordin hari ini.

Semalam dalam reaksi kematian Karpal akibat kemalangan jalan raya, Zulkifli melihatnya sebagai bantuan Allah untuk memudahkan usaha kerajaan negeri Kelantan melaksanakan hudud.

"Dalam keadaan kemelut kerajaan PAS Kelantan mahu melaksanakan hudud dengan bantuan Umno, Allah mematikan Karpal yang menjadi penentang utama pelaksanaannya!" katanya melalui laman Twitter.

Berasa kurang senang dengan kenyataan Zulkifli, Khairy meminta berhenti daripada mengeluarkan kenyataan sedemikian.

"@zulkiflinoordin Shut up. Really, shut up," katanya di Twitter.

Khairy menyelar Zulkifli yang menggunakan bapa mertuanya, Tun Abdullah Ahmad Badawi atau lebih mesra dipanggil Pak Lah sebagai pendekatan untuk menyerangnya.

"@zulkiflinoordin jika lain kali ada sesuatu yang ingin diperkatakan, hanya nyatakan nama saya @khairykj. Jadi anak jantan,"




  

Raja Publisiti @Khairykj Pemalu Orangnya, RM237 Billion Wang Petronas Tu Patut Juga Rasa Malu !

Menteri Belia dan Sukan, Khairy Jamaluddin hari ini membidas bekas Ahli Parlimen Kulim-Bandar Baharu, Datuk Zulkifli Noordin susulan kenyataan tidak sensitifnya berhubung kematian pemimpin DAP Karpal Singh.

Khairy yang juga Ketua Pemuda UMNO berkata, "Sebarang kenyataan yang mempolitikkan kematiannya (Karpal Singh) dalam bentuk sedemikian rupa yang dilakukan oleh Zulkifli Noordin langsung tidak mencerminkan sikap rakyat Malaysia dan orang Islam.

"Saya malu dengan individu ini dan saya malu beliau bertanding bagi Barisan Nasional dalam pilihan raya lepas dan kita tidak harus meletakkan beliau sebagai calon lagi," katanya selepas melancarkan Forum 'Women@Work', di sini.

Bersungguhnya Ketua Pemuda Umno ni seolah-olah Zulkifli Nordin telah melakukan dosa besar yang tidak boleh diampunkan selain disumbat kedalam neraka.  Difahamkan perkara yang dianggap dosa besar tak boleh diampunkan itu adalah apabila ZN berkata:
"Dalam keadaan kemelut kerajaan Pas Kelantan mahu melaksanakan hudud dengan bantuan UMNO, Allah mematikan Karpal yang menjadi penentang utama pelaksanaannya"

Kata-kata itulah menyebabkan KJ malu untuk mengaku ZN sebagai umat, maklumlah KJ ni seorang yang sempurna lagi hadhari, kenyataan sebegitu pun dianggap sebagai 'sedemikian rupa' sehingga menyelar tanpa batas mengalahkan selaran pemimpin pembangkang.

Keghairahan KJ meraih publisiti hadhari seperti ini jelas menunjukkan sikapnya yang sebenar, sikap yang sanggup menghancurkan sesiapa saja asalkan ia tampak sebagai juara, ini sangat membahayakan...., naiknya dengan memburukkan orang lain, walhal yang dianggap buruk itu tidaklah sepadan dengan kenyataan balasnya yang tersangat biadap sekaligus mengaibkan seorang yang sedikit sebanyak berjuang untuk UmnoBN.

Selaran yang dibuat KJ itu sangat tidak wajar terhadap rakan sendiri, mungkin selaran itu sesuai dibuat kepada musuh, tapi bukan pada mereka yang bebas dan mesra UmnoBN seperti ZN.

Namun semua itu KJ tak peduli asalkan ia tampak juara dan hebat dimata mereka yang buta, orang lain nak mampus lantaklah janji dia boleh hidup, itulah 'lifestyle' KJ yang sebenarnya, dan 'lifestyle' seperti itu tidak akan bertahan lama, bukan 'hero' nak berlakon jadi 'hero' lambat laun pasti akan terima akibatnya.

Hal itu dapat dilihat sepertimana yang telah berlaku kepada kerajaan pimpinan mentuanya bersama gerombolan di tingkat 4, hadhari awalnya seolah-olah 'Mr Clean' menarik perhatian rakyat sehingga PRU 11 BN dibawah pimpinan hadhari menang besar dan berjaya menawan 198 kerusi parlimen dan 452 kerusi DUN, apapun setelah rakyat sedar lakonan 'Mr Clean' indah khabar dari rupa, pada PRU 12 BN tewas teruk dan hanya mampu mempertahankan 140 kerusi parlimen serta 307 kerusi DUN sehingga beberapa buah negeri jatuh ketangan pembangkang.

Berbalik kepada KJ yang gila meraih publisiti, KJ amat bijak memanfaatkan peluang dengan isu-isu popular yang menjadi tumpuan rakyat, KJ akan cuba sedaya upaya membuat kenyataan yang boleh menampakkannya sebagai 'hero' yang bersifat menawan hati rakyat khasnya penyokong pembangkang biarpun kenyataan itu boleh memberikan imej yang tidak baik kepada kerajaan BN ataupun bersifat biadap terhadap orang lain.

Pelbagai isu yang telah dimanfaatkan oleh KJ, antaranya isu keahlian baru didalam Umno, PTPTN, kenaikkan harga minyak dan tarif elektrik, FAM, budak sekolah makan rumput, raja bomoh penampar buaya,  dsbnya. Daripada isu-isu itu kesemuanya 0, tidak ada apa yang berubah, sekadar keluarkan kenyataan untuk populariti semata-mata.

Dalam kenaikkan harga minyak yang kononnya KJ membantah, sedangkan zaman bapak mentuanya jadi PM harga minyak sampai RM 2.70 seliter pun takder pula nak membantah.

Dalam ke'poyo'an KJ ini semoga ramai yang akan membuka mata, perhatikan apa saja isu yang timbul pasti KJ akan keluarkan kenyataan bersifat hero, tapi disebalik kenyataan beliau itu semuanya 'zero', Contohnya KJ sound supaya raja bomoh KLIA ditangkap, tapi raja bomoh masih kekal bermaharajalela.

Setakat nak sound raih publisiti baik tak payah, buang masa jer, buat malu status Menteri dan KP UMNO Malaysia jer, tiada apa yang boleh dibanggakan dengan KJ, hanya sembang jer lebih, cakap pandailah!!! sama macam sifunya Anwar Ibrahim.

Kesimpulan dari itu, dalam kita bersangka baik, semoga dengan penyelaran KJ terhadap ZN itu berbaloi dan mampu meningkatkan lagi majoriti dalam PRK Bukit Gulugor nanti.

Apapun kepada KJ, jika dengan kenyataan ZN itu beliau merasakan malu, ketahuilah bahawa rakyat Malaysia khasnya ahli dan penyokong UMNO lebih merasa malu apabila Umno mempunyai KP seperti anda dan PM seperti bapa mertua anda, kerana sebagaimana yang pernah ditanya oleh Rafizi secara live kepada anda dan turut didedahkan oleh Tun M,  semasa anda menjadi penasihat kepada PM yaitu bapak mertua anda (2003-2009), sehingga hari ini masih belum dijelaskan apa yang anda dan bapa mertua anda buat dengan wang sebanyak RM237 BILLION yang diambil dari Petronas.

RM237 BILLION ni bukan setakat malu saja, penampar buaya pun patut, kalau rasa hero sangat bolehkah KJ jelaskan apa yang telah dibuat oleh beliau dan mertuanya dengan RM237 BILLION wang Petronas yang diambil itu (2003-2009) ?

Namun jika angka RM237 BILLION itu tidak wujud atau dengan kata lain ianya FITNAH semata-mata, mohon KJ failkan SAMAN. Anda Mampu Mengubahnya.

Kalau Pengerusi BMB pun ada terima habuannya, elok benarlah tolong KJ untuk perjelaskan!!!


Awek Singapore Kata KJ Penakut Sebab Serang Zul Noordin...

 

 




AMUKANMELAYU - Siapa yang meninggal ni?