,مليسيا دان اسلام بوکن ميليک اورڠ ڤوليتيک
, مک ڤرجواڠن اݢام تتڤ دڤرجواڠکن اوليه اومت اسلام دري بيدڠ يڠ لاءين
سام اد كامي منڠ اتاو كامي ماتي

PERJALAN HAJI AKI


Monday 14 April 2014

REPORT POLIS PASAL AZAN DAN BACAAN TAHRIM OLEH ORANG ISLAM SENDIRI



SAYU - Dakwah tidak sampai pada HAMBA ALLAH ini

Seorang individu yang bukan beragama Islam ini dijadikan azan subuh sebagai panduan waktu untuk mereka memulakan hari bekerja. Joseph Tan Yuk Chiong menjadikan waktu azan sebagai panduan waktu kepadanya ketika dia terlupa membawa jam atau telefon bimbit

Anonymous said... 
 
Sebelum kita menghukum pck ni apakata diselidiki dulu apa masalah dengan bunyi yg keluar dr corong2 speaker mesjid tempat kediamannya...di dapati ada mesjid dan surau yg menggunakan speaker yg tidak berkualiti dimana bunyi yg dihasilkan amat langsing dan mengganggu tahap pendengaran...ditambah pula dgn target tok bilal atau siak yg ingin mencapai rumah terakhir di dlm sesuatu kawasan tu maka boleh dibayangkan berapa kuat decibel bunyi yg diperah drp pembesar,suara...ini sudah tentu memberi gangguan kpd penduduk yg paling hampir dgn mesjid dan surau...pihak berkuasa perlu mengeluarkn garis panduan berapa decibel bunyi yg dibenarkan untuk rumah2 ibadat supaya penduduk sekeliling dpt hidup dgn aman dan harmoni...

Apa sudah jadi dengan Umat Islam kini. Sembentar tadi penulis mendengar ceramah di Masjid Nurulhuda Olak Lempit, Banting. Penulis tahu Ustaznya adalah pengikut PAS, walau pun di selitkan unsur-unsur parti dalam kuliahnya, tp penulis masih boleh menerimanya dan ia juga menceritakan kes Tahrim dan azan subuh ni. Pada pandangan penulis, ini bukan soal Ugama tapi ini soal terlalu terikut dengan TAKSUB yang melampau pada politik ikutan atau "BERANI MATI" yang tidak ada lagi pemahaman tentang Ugama tapi lebih cenderung kepada politik. Ini bukan salah pemimpin mana-mana parti politik tapi Mamat ni dah terlalu taksub dengan Parti PAS dan hanya Pemimpin PAS sahaja semuanya betul dan dia sudah tidak dapat menerima jika ianya datang atau di buat oleh orang lain dan jika tidak pun.... mental, 

 https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjAtIp_-aR60PnV5GCPiqcwoqSn2Mi8GXxcQrk3Bu4ZKtCRexWxZohFdlr4-ftuWuBfBxucaf02Vi0tY3_A4fe0FfqNUgZTt2rEDxIDXCOzBeJEgLoEZTjRiVrvX217GaQUNPytOgd3NoI/s1600/Untitled.jpg


Pak Lebai Yang Bencikan Azan Diberi kata Dua Oleh Tuan Rumah



Susulan kes seorang ahli pas seumur hidup membuat laporan polis membantah bacaan tahrim dan laungan azan ketika waktu subuh di masjid berdekatan rumahnya..

Sekumpulan orang dari badan bukan kerajaan (NGO) dan pihak polis telah datang ke rumah beliau untuk menasihati beliau akan perilaku buruk dan tak masuk akal itu.

Sebagai seorang ahli Pas yang mengagung- agungkan perjuangan Islam dan lebih penting sebagai seorang islam sendiri beliau tidak sepatutnya membuat perkara yang menunjukkan peribadi buruk seorang muslim di Malaysia.

Negara ini negara bertuah, rakyatnya berbilang kaum, berbagai agama bebas dianuti. Agama Islam sebagai Agama Rasmi.

Jika orang Islam sendiri gagal menghormati azan bagaimana kita hendak tengok penganut agama lain menghormati Islam itu sendiri seterusnya minat untuk mengetahui tentang islam?

Walau apa pun dalam setandan pisang pasti ada satu atau dua yang rosak. Kita harapkan PAS agar mengajar ahli ahlinya tentang ajaran Islam yang sebenar. Setidak tidaknya ajarlah mereka tentang erti hormat. Lazimnya mereka pandai membantah namun kali ini tidak kena tempat sejujurnya menunjukkan kejahilan sendiri.


Tuan rumah yang disewa oleh Pak Lebai ini telah memberi kata dua, jika tidak suka kepada bacaan tahrim dan laungan azan ketika waktu subuh di masjid Pak Lebai itu dipersilakan keluar daripada rumah sewa tersebut.

Kita sama sama berdoa agar perkara tidak masuk akal seperti ini tidak berulang lagi..




AMUKANMELAYU -Yahudi dengaq kitab yahudi, Nasrani dengar kitab Nasrani, Majusi dengar dan Ikut Ugama Majusi......Islam ikut apa?