,مليسيا دان اسلام بوکن ميليک اورڠ ڤوليتيک
, مک ڤرجواڠن اݢام تتڤ دڤرجواڠکن اوليه اومت اسلام دري بيدڠ يڠ لاءين
سام اد كامي منڠ اتاو كامي ماتي

PERJALAN HAJI AKI


Sunday 13 April 2014

Ng Wei Aik MENJELASKAN YANG KETURUNAN CINA DI PULAU PINANG DAN MELAKA ADALAH JELAS BOC


MENGHINA NAJIB - INI BERLKAKU DI UK, SIAPAKAH DIA?

Masih ingatkah lagi dengan anak muda yang telah membuat kecoh semasa Najib Razak membuat ucapan di London, United Kingdom pada 15 Mei 2012... Kali ini anak muda bernama Shaun Tan Zhi Ming telah mengambil gambar beliau memijak potret Najib Razak dan menyatakan sebab-sebab beliau lakukan sedemikian. Perlakuan beliau ini dilakukan secara terbuka di laman sosial Facebook. 
Berikut adalah kata-kata biadap beliau yang disiarkan di laman Facebook beliau, "Shaun Tan":
My name is Shaun Tan Zhi Ming.
The picture at my feet is that of Prime Minister Najib Razak.
Read my reasons for doing this here:
http://www.ukeconline.com/CEKU/putting-my-foot-down/

ZAHID DAN BOC
Agak menarik melihat episod menghentam Menteri Dalam Negeri dalam isu BOC. Rata ratanya kalangan para  penggiat media sosial Hati Melayu yang amat marah apabila mendapat berita kononnya 1000 orang yang koyak pasport Malaysia bakal kembali seolah diampunkan pengkhianatan mereka terhadap negara.
MARAH - Kemarahan yang sudah tidak dapat di BENDUNG

Natijah daripada berita yang berasal dari klik FZ.com kemudian bertambah malang tanpa menunggu penjelasan dari KDN berita ini telah dicedok oleh Utusan , maka api kemarahan dihalakan terus kepada pak menteri KDN. Menteri Dalam Negeri sekarang ini dimaki hamun siang dan malam. Malah api kemarahan itu nampak tidak terhenti disitu saja hingga ada yang menuduhnya sebagai pengkhianat bangsa dan negara.

Menarik bukan.. seorang YB DAP Gengster Tong Gas dari Pulau Pinang mensensasikan berita yang tidak benar dan memainkan isu rasis kemudian disambut oleh penggiat media sosial pro Melayu .Penulis lihat DAP tidak perlu menggunakan RBA sebaliknya cukup sekadar menggunakan penggiat media sosial pro Melayu untuk menjalankan kerja bagi pihak mereka.

Penggiat media sosial pro Melayu memang terkenal dengan sikap patriotik dan juga amat tegas menegur pemimpin sendiri.Itu memang tidak dinafikan ,tetapi malangnya kenapa kalangan kita sendiri begitu percaya dengan berita bersumberkan DAP terutamanya dari haprak pakatan yang terkenal dengan tipu daya dan muslihat.

Bukankah serangan patut dihalakan kepada Ng Wei Aik yang terbukti menipu dan fitnah sebaliknya Naib Presiden Umno,Menteri Dalam Negeri Ds Zahid Hamidi pula diserang. Tapi penulis melihat sebaliknya. Sebenar ini adalah kali pertama DAP membuka DADA dan peluang ini amat malang tidak di ambil oleh Menteri KDN.Yang tersirat di hati blogger Hati Melayu adalah Berjuta lagi BOC di Tanah Melayu ni walau pun mereka tidak mengoyakkan Pasport mereka. Yang berjuta inilah yang sepatutnya di beri pencerahan oleh Menteri KDN.

Isu BOC ini walau pun sudah diberi penjelasan,kalangan penyokong kerajaan persoalkan kenapa masih ada 3 orang terlepas dan kembali pulang ke negara ini. Bukankah diberi penjelasan yang diberi hanyalah Pas Residen atau Pas Masuk.Mereka tetap bukan rakyat Malaysia dan 3 ekor ini tarafnya sama dengan pendatang dari negara lain yang tiada apa apa keistimewaan.

Untuk pengetahuan semua,Setelah diusulkan oleh kerajaan UK,Datuk Seri Hishamuddin mantan menteri dalam negeri pada tahun 2011 telah mencadangkan agar kerajaan UK menghantar pulang pemegang passport BOC ke Malaysia dan keputusan ini   membabitkan diantara dua negara Malaysia dan United Kingdom.

Melalui usul Datuk Seri Hishamuddin yang kemudiannya telah dikaji dan mengadakan beberapa perbincangan kerajaan Malaysia telah memberi cadangan balas seperti berikut:

MENGHINA NAJIB - INI BERLKAKU DI TANAH MELAYU, SIAPAKAH MEREKA?

a. Kerajaan Malaysia tidak akan memberikan taraf kewarganegaraan secara automatik kepada mereka namun, sebagai alternatif hanya akan mengeluarkan Pas Residen. Ini membolehkan pemegang pasport BOC berada di Malaysia secara sah selaras dengan peruntukan perundangan sedia ada iaitu Peraturan 16A, Peraturan-Peraturan Imigresen 1963.
Di bawah peruntukan ini, mana-mana bekas warganegara yang ingin berada di dalam negara boleh memohon Pas Residen sebagai kebenaran untuk tinggal di Malaysia dalam tempoh yang dibenarkan oleh Kerajaan Malaysia. Kemudahan Pas Residen bagaimanapun tidak memberikan sebarang taraf kepada pemegang pasport BOC.
Sekiranya pemegang pasport BOC yang kembali ke Malaysia dan memegang Pas Residen ingin mendapatkan kembali taraf kewarganegaraan, mereka perlu melalui proses yang sama seperti mana warga asing lain iaitu mengemukakan permohonan Permit Masuk, seterusnya permohonan taraf Pemastautin Tetap dan taraf Kewarganegaraan.

b. Pas Residen ini perlu dipohon semasa berada di United Kingdom melalui Pejabat Pesuruhjaya Tinggi Malaysia di London. Mereka hanya boleh berlepas ke Malaysia setelah permohonan mereka diluluskan oleh Jabatan Imigresen Malaysia (JIM). Semua pemegang passport BOC yang diluluskan dengan Pas Residen disyaratkan menaiki penerbangan terus ke Malaysia.

c. Pas Residen akan ditampal di dalam pasport BOC mereka sebaik tiba di pintu masuk dan sebelum mereka melangkah keluar dari terminal. Satu kaunter khas disediakan di KLIA bagi memudahkan mereka melapor diri. Penyediaan kaunter khas ini juga memudahkan pihak JIM mengesan pemegang pasport BOC dan mengelakkan mereka masuk ke dalam negara tanpa pas yang sah. Ini adalah penting bagi memastikan pemegang pasport BOC tidak melanggar undang-undang imigresen dan menghadapi risiko ditahan kerana tidak memiliki suatu pas yang sah. Kaunter khas ini hanya dibuka pada hari ketibaan pemegang pasport BOC dan pihak Imigresen tidak pernah menyediakan laluan khas untuk mereka.

d. Seorang pegawai imigresen akan bertugas di KLIA ketika tarikh ketibaan pemegang BOC. Pegawai ini akan memastikan pemegang pasport BOC yang tiba dikeluarkan dengan Pas Residen dan diberikan taklimat mengenai peraturan yang ditetapkan kepada pemegang Pas Residen; dan

e. Atase Imigresen di United Kingdom, serta pegawai-pegawai di Jabatan Imigresen Malaysia dan Kementerian Dalam Negeri hendaklah memberikan khidmat nasihat sebelum dan selepas kepulangan pemegang pasport BOC sekiranya terdapat persoalan yang diajukan kepada mereka.
IKON MELAYU - Berani Cina Angkat Kepala Depan Baginda?

Semua harus tahu persetujuan antara kerajaan Malaysia dan kerajaan UK telah dibuat pada 2011.Bukan dilakukan secara semborono oleh mantan Menteri Dalam Negeri Ds Hishamuddin pada ketika itu dan juga tidak semudah itu untuk kita membatalkan polisi yang telah mendapat persetujuan diantara Malaysia dan UK justeru Ds Zahid Hamidi hanya melaksanakan polisi yang dipersetujui oleh mantan Menteri Dalam Negeri yang terdahulu.
AMPUN TUANKU - Sampai bila Tuanku nak BERSABAR?
Penulis percaya tindakan mantan menteri KDN Ds Hishamudin mengusulkan kepada kerajaan UK mungkin disebabkan oleh tekanan yang diberikan oleh kerajaan UK pada 2009 untuk mengenakan visa terhadap rakyat Malaysia. Hinggalah persetujuan diantara 2 negara tercapai maka visa tidak dikenakan kepada rakyat Malaysia.
HISHAM_VISA_499064865
4 April 2011 – Kerajaan United Kingdom U-K memutuskan untuk tidak mengenakan keperluan visa bagi pemegang pasport Malaysia. Menurut Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Hishamuddin Tun Hussein, keputusan itu dibuat hasil perjanjian persefahaman yang dimeterai oleh kedua-dua negara.
Beliau berkata demikian pada sidang media, selepas menandatangani memorandum persefahaman, MOU, hubungan dua hala, Malaysia-U-K yang diwakili Menteri Jabatan Luar Negeri, Jeremy Browne, di ibu negara siang tadi.

Kerjasama turut membabitkan usahasama kedua-dua negara dalam menangani dan membanteras isu keganasan antarabangsa serta militan, selain perkongsian maklumat, kepakaran khusus, kerjasama teknikal, operasi, latihan dan peralatan dalam konteks menjamin keselamatan serantau. – TV3
Ng Wei Aik dengan tipu helah mendabik dada kononnya beliau berjaya mendapatkan persetujuan dari Menteri Dalam Negeri seolah KDN dan kerajaan tunduk kepada desakan DAP agar memberi semula taraf warganegara kepada para pengkhianat ini . Di sinilah punca kemarahan kalian di luar sana..-artikal asal by: pisau

LIHAT DAN BANDING KEBERANIAN BEKAS PM AUSTRALIA INI DENGAN PEMIMPIN MELAYU


 Bekas PM Australia benci dengan orang cina Australia...!!!

1.Orang cina yang harus sesuaikan diri dinegara ini, bukan kami sebagai Australian. Terima atau keluar sahaja dari sini. Saya selaku bekas Perdana Menteri bosan dengan negara yang bimbang tentang sama ada kita menyinggung orang cina yang tinggal dinegara ini. Sejak serangan pengganas di Bali, kami telah mengalami peningkatan dalam patriotik oleh majoriti Australia. Oleh itu, budaya orang kami telah dibangunkan sejak dua abad perjuangan, melalui pelbagai ujian dan kemenangan diperjuangkan oleh orang asal Australian yang berjuang mendapatkan kebebasan.

2.Bahasa:
Kami orang Australian bertutur didalam Bahasa Inggeris, bukan bahasa Mandarin, Hokkien atau bahasa cina yang lain. Oleh itu, jika anda orang cina ingin menjadi sebahagian daripada masyarakat kita atau menyesuaikan keadaan disini, sila belajar bahasa kami iaitu Bahasa Inggeris. Bukan kami yang perlu belajar bahasa cina. Sikap kamu orang cina yang berkelompok dan hanya menggunakan bahasa cina sesama kamu membuatkan kami orang asal Australia tidak faham dan ini seperti menghina kami.

3.Agama:
Kebanyakan Australian percaya kepada God (Kristian). Kenyataan ini bukanlah kerana semata mata hendak menyebarkan dakwah agama Kristian atau kerana politik. Tetapi hakikatnya negara ini diasaskan oleh orang-orang Kristian, prinsip-prinsip Kristian, dan ini telah dijelas didalam perlembagaan negara Australia. Ia sudah pasti sesuai dan menjadi keperluan untuk dipaparkan di dinding setiap semua sekolah di Australia. Mengapa sudah ada suara suara dari orang cina untuk menuntut hak yang sama supaya dipaparkan juga agama budha?

4.Pendidikan:
Orang cina yang menetap disini sepatutnya tidak boleh menuntut hak yang sama atau dengan sengaja mempersoalkan mengapa perlu berbahasa inggeris dan menghormati agama Kristian disini. Jika perkataan God (Kristian) itu menyinggung anda, maka saya selaku bekas Perdana Menteri mencadangkan anda orang cina perlu mencari negara lain untuk menetap. Ini kerana perkataan God (Kristian) adalah salah satu bahagian didalam adat yang dipraktikkan di Australia ini.

5.Kami akan menerima kepercayaan anda, dan tidak akan mempersoalkan mengapa. Apa yang kami minta ialah anda menerima kami sebagai penduduk asal Australia, dan hiduplah dalam suasana harmoni dengan kenikmatan yang telah kami kongsikan.

6.Ini adalah NEGARA KAMI, TANAH KAMI iaitu Australia. Kami Australian yang memboleh serta membenarkan anda orang cina peluang untuk menikmati kehidupan di Australia ini. Tetapi apabila anda orang cina telah selesa di negara kami, mengapa anda tiba tiba mengadu dan merengek? Jika kamu orang cina merasakan ini semua tidak adil tentang Bendera negara kami, Perlembagaan kami, cara kami membelanjakan wang yang fokus kepada penduduk asal, mengenai agama Kristian kami, cara hidup kami, kerajaan kami, saya rasa selaku bekas Perdana Menteri Australia memberi pintu terbuka kepada mana mana orang cina untuk keluar dari negara ini dan pilih negara yang lebih bebas yang dapat menerima semua permintaan kamu ini.
sumber klik sini


 AMUKANMELAYU - Yang "KOYAK" dan yang masih ada di Pulau Pinang dan Melaka adalah BOC. Selama 12 PRU, Cina Wakil Melaka dan Pulau Pinang adalah tidak sah walau dari apa Parti Politik sekali pun, sama ada dia mewakili Kerajaan atau Pembangkang.