,مليسيا دان اسلام بوکن ميليک اورڠ ڤوليتيک
, مک ڤرجواڠن اݢام تتڤ دڤرجواڠکن اوليه اومت اسلام دري بيدڠ يڠ لاءين
سام اد كامي منڠ اتاو كامي ماتي

PERJALAN HAJI AKI


Sunday 3 June 2012

PRU ke 13 - PAKATAN RAKYAT MENAWAN PUTRAJAYA, Rancangan 5 tahun pertama adalah BALAS DENDAM.





Mubarak dan Najib mungkin senasib selepas PRU ke 13

13 Rejab 1433 - OLAK LEMPIT, Hanya hukuman saja yang di "war-war"kan keatas MANTAN President Mesir. Hukuman seumur hidupmasih belum memadai bagi mereka yang kehilangan keluarga dan nyawa. Mungkin Hosni akan menghabiskan usianya didalam penjara. Apakah dosa Hosni di hukum sedemikian rupa? Mungkin kerana ia "BERBAIAH" dengan Yahudi Allah membalasnya segala perbuatannya. Kekuasaannya tidak mampu menahan kebangkitan raayat. Raayat terlalu lama menderita kerananya. Dengan gaju serendah RM 2.80 satu hari, raayat tidak boleh lagi menahan sabar, sedangkan dia bermewah bersama keluarganya di atas Kapal Layar yang di lengkapi dengan sistem radar yang tercanggih.

Tapi bagaimana pula dengan Ghadafi? Amukanmelayu telah pernah menulis tentang Ghadaffi yang menyediakan semuanya percuma kepada raayatnya, namun masih juga dia di tentang dan akhirnya di bunuh oleh "Pemuda Harapan Bangsa". Kenapa raayat memberontak dan memarahinya? Sukar untuk di jelaskan antara kedua negara ini sehingga raayat bangun untuk memberontak.

Jika diamati kejatuhan semua negara Islam selepas di jajah adalah kerana "PEMIKIRAN" raayat dan pemimpinnya terlalu BERBEZA. Selepas terlalu lama di jajah, pemikiran raayat menjadi "CELARU". Penjajah telah merubah "JATI DIRI" peribumi di sesebuah negara yang dijajhnya. Dalam masa yang sama, pendidikan secara lama masih di teruskan. Dengan tersendirinya ada "DUA PEMIKIRAN" di dalam satu negara. Rata-rata mereka yang mendapat didikan berteraskan peninggalan penjajah akan "Ketara Kehilangan Jati Dirnya". Pakaian, makanan, sosial, musik dan cara berfikirnya. Sementara yang mendapat didikan secara "Lama" akan kekal dengan "Jati Dirinya" yang kukuh walau pun ada di antaranya yang "TERSASAR" dan terikut dengan kawan-kawan dari "warisan Penjajah".

Yang mendapat pendidikan penjajah inilah yang menjadi "PARASIT" di mana-mana kumpulan sekali pun walau pun mereka cuba menjadi "Baik" dan yang mendapat pendidikan lama tapi berkawan baik dengan parasit ini pula akan akan membantu "Menghalalkan cara" dengan menggunakan ayat-ayat Allah untuk kepentingan mereka.

Tapi baiknya negara-negara seperti Mesir, Libya, India, Pakistan, Bangladesh dan Syeria ini mereka adalah satu bangsa. Walau siapa pun yang naik dan jatuh, Negara mereka tetap ham mereka. Mereka berpegang kepada dua, ia itu ISLAM DAN NASIONALIS(BANGSA). Amukanmelayu juga tidak KISAH jika TANAH MELAYU ini hanya ada PAS dan UMNO(Tiada Bangsa Asing). Walau siapa pun yang memerintah, kita tetap PERTUANKAN ISLAMELAYU. 

Tapi kini kita di amabang kehilang Negara kepada KAFIRUN yang dulunya adalah "MENUMPANG" saja di Negara kita. Inilah yang perlu di fikirkan oleh semua ISLAMELAYU. Ini bukan perkara main-main. Apabila kita  menjadi seperti Mesir dan Libya.....sudah semestunyalah kita akan kehilangan segala-galanya(Negara dan Kenikmatan yang kita kecapi sekarang ini). Mesir dan Libya, mereka hanya kehiliangan KENIKMATAN, negara tetap milik Bangsa Arab. Tapi kita kehilangan kenikamatan dan Negara kepada KAFIRUN CINA.

Percayalah apa yang amukanmelayu jelaskan ini. Singapura yang TERLEPAS dari tangan Islamelayu semakin jauh dari kita.....nasib Islamelayu disana amatlah malang.....Rajanya di halau bagaikan pendatang dari Tanah sendiri. Ironinya....mahukah anda menjadi seperti mereka?

Kajatuhan Tanah Melayu kepada Pakatan Raayat selepas PRU ke 13 ini adalah amat trajis.....5 tahun pertama pemerintahanya adalah tempuh membalas dendam.  Jika Ghadaffi di bunuh sebelum bicara dan Hosni Mubarak di penjara seumur hidup, pemimpin-pemimpin Pemerintah sekarang ini pula mungkin nasibnya lebih teruk dari ini. Di penjara, di rampas hartanya, di mufliskan dan di kenekan "Tahanan Rumah". Kita akan kehilang Pemimpin-pemimpin Islamelayu. Kebangkitan raayat akan berpanjangan. Negara tidak akan aman. Malah lebih dahsyat lagi.....

Kaum Kafirun akan menggunakan kesempatan ini melarikan segala hasil negara keluar negara terutamanya Singapura. Dan jika kita(Islamelayu) mendapat kembali Negara ini pun di ketika itu, Negara telah Bankgrap. Negara telah terlalu miskin.....sekali lagi kita akan bermula dari bawah dan akan terus menjadi KULI kepada Kafirun Cina untuk selam-lamanya. 

Tentu ramai dari kita yang bertepuk dan bersorak bila Hosni Mubarak di penjarakan dan tentu ramai dari kita mengatakan "Kerajaan Yang Zalim" akhirnya jatuh juga. Mungkin ramai dari kita akan ketawa Terbahak-bahak  bila melihat ROSMAH dan NAJIB kembali ke Pahang menjadi Nelayan di Sungai Pahang dan Segala Istana di jadikan MUZIUM. Itu pun sekiranya Najib tidak didapati bersalah mengikut "MAHKAMAH MEREKA".
Mungkin juga kita amat "BERSYUKUR" selepas Hosni Mubarak di penjaran kerana ianya menjadi CONTOH selepas Negara jatuh kepada KAFIRUN dan kita membantu mereka untuk mempercepatkan semua Pemerintah ISLAMELAYU itu di sishkan dari kerusi PEMIMPIN seperti mana yang di kehendaki oleh LKY pada tahun 1962.

Lihatlah Pemimpin Mesir yang di geruni satu ketika dulu, kini terkurung di sebalik "PAGAR BESI"

Hosni Mubarak duduk di dalam sangkar di mahkamah mendengar keputusan hakim menjatuhi hukuman penjara seumur hidup ke atasnya di Kaherah, semalam. - AFP


Mahkamah Mesir, hari ini menjatuhkan hukuman penjara seumur hidup ke atas bekas Presiden Hosni Mubarak, selepas dia didapati bersalah terlibat dengan pembunuhan penunjuk perasaan semasa kebangkitan rakyat di negara ini, yang membawa kepada penggulingannya pada tahun lalu.
Bekas Menteri Dalam Negeri, Habib al-Adly turut dijatuhi hukuman penjara seumur hidup atas kesalahan sama, manakala enam lagi bekas komander polis dibebaskan.
Tuduhan rasuah ke atas anak-anak Mubarak, Alaa dan Gamal, bagaimanapun digugurkan ekoran status tamat tempoh.
Tuduhan rasuah terhadap bekas Presiden itu turut digugurkan.
Sementara itu, kekecohan berlaku sejurus selepas keputusan mahkamah itu dibacakan dengan orang ramai berteriak 'Tidak sah' tidak sah' dan 'Kami mahu badan kehakiman disingkirkan'.
Peguam turut berang dengan keputusan mahkamah membebaskan Alaa dan Gamal dan memberitahu AFP mereka bimbang Mubarak dan Adly mungkin didapati tidak bersalah jika rayuan dibuat.
Bekas Presiden itu yang dilihat memakai kaca mata hitam tidak menunjukkan sebarang emosi ketika Hakim Ahmed Refaat membacakan hukuman itu.
Alaa dan Gamal yang dilihat letih dengan lingkaran hitam di bawah mata mereka pula, hampir-hampir menitiskan air mata selepas mengetahui mereka dibebaskan.
Pertempuran turut tercetus di luar mahkamah dan polis menggunakan bom yang mengeluarkan bunyi kuat untuk mengawal keadaan.
Mubarak dan bekas Menteri Dalam Negeri, Adly dan enam lagi bekas komander polis dibicarakan berhubung penglibatan mereka dengan pembunuhan kira-kira 850 penduduk ketika kebangkitan rakyat di Mesir pada tahun lalu. - AFP

GAME IS OVER - Dataran Tahrir MESIR

GAME OVER - Seingat amukanmelayu, GAME adalah permainan, adakah memprotes sehingga membawa kepada RUSUHAN dan kemusnahan negara adalah satu permainan? Siapah di antara mereka ini? Apakah yang mereka mahu? Ini adalah beberapa persolan yang bermain di fikiran amukanmelayu. Dengan memenjarakan Hosni dan membunuh Ghadaffi, apakah yang raayat dapat aatu hanya memuaskan hati pemimpin mereka kerana apa yang hajati telah di perolehi? Harus di puji kepada Hosni, Saddam Hussain dan Ghadaffi kerana mereka di bunuh dan di penjara di negara mereka sendiri dan mereka tidak bersembunyi di Dutaan Turkey atau mana-mana Kedutaan Asing.

Selepas menawan Putrajaya, adakah Najib dan Hisshamuddin akan terus berada di dalam Negara atau juga mereka menjadi seperti Anwar, mungkin Najib akan membawa sepupunya "LARI" untuk mendapatkan perlindungan Diplomatik di Negara BESANnya?. Sukar untuk di pastikan semua ini.  Sekiranya Najib terus di Putrajaya, amukanmelayu percaya.....Najib tidak akan berbuat demikian. Ini kerana Najib telah dididik sebagai "Pemimpin Raayat". Dia mewarisi kepimpinan Almarhum Ayahandanya Tun Abd. Razak yang di hormati kawan dan lawan. Najib juga bukan seorang yang PENDENDAM.

Pegang Abang baik-baik....nanti takut jatuh!!!....

Kelebihan Najib adalah dia pernah menerajui hampir kesemua Kementerian, semua kemeterian yang di pegangnya hampir kesemua mendapat faedah yang bukan sedikit. Ini menjadikan seorang pemimpin yang mengentahui dan hampir dengan KELUHAN RAAYAT. Kebaikan Najib sukar di nilai sehinggakan dia sanggup BERGOLOK-BERGADAI dengan cina semata-mata untuk menunjukan setiap raayat Malaysia tidak harus di pinggirkan walau pun memberi bantuan kepada sekolah cina dan india tidak tercatit didalam perlembagaan dan ianya adalah salah pada pandang Islamelayu seperti amukanmelayu. Najib sanggup MEMOHON MAAf dari raayat keatas kesilapan pemimpin terdahulu. Siapa pemimpin terdahulu?

SIAPA PEMIMPIN TERDAHULU - adalah satu perkara yang subjektif, ini kerana Tun M adalah pemimpin terdahulu, Pak Lah pemimpin terdahulu dan Anwar juga adalah pemimpin terdahulu. Apa yang telah mereka lakukan sehingga Najib memohon maaf dari raayat?



ULAMA Al-Azhar turut sama dalam tunjuk perasaan di Dataran Tahrir, Mesir- Foto EPA


Sikap tidak memihak Najib keatas raayat Malaysia membuatkan dia terus di segani. Ulamak, Tentera, Polis, RELA dan semuanya badan Uniform di lepaskan menjalankan Tanggung Jawab masing-masing....Inilah sepatutnya di pelajari oleh PR. Polis di musuhi, Askar di musuhi, Istana di musuhi dan Kakitangan Kerajaan di campuri urusan mereka.....tapi mereka masih mendapat sokongan raayat...kenapa?. Ini kerana mereka tahu raayat akan menyokong mereka kerana mereka tahu raayat tidak suka pada "KENGKANGAN".....raayat di ajar supaya bebas dalam apahal sekali pun. Undang-undang tidak perlu di hormati kalau tidak memihak kepada raayat.

Ini adalah satu REFORMASI keatas pemikiran raayat. Perkara inilah membimbangkan amukanmelayu. Sex bebas, LGBT, Freemesion, melanggar undang-undang, merusuh, kurang ajar, dan pendekata kita akan hidup tanpa ada pengawalan undang-undang....apa akan terjadi dengan Negara ini? 


Kita akan menjadi lebih dahsyat lagi dari Libya dan Mesir......apa yang PR ajarkan kepada raayat...itulah yang akan mereka dapat bila memerintah nanti.....dan apabila raayat sudah tidak boleh di kawal lagi....mereka akan melakukan pada kita seperti apa yang Syeria lakukan sekarang ini dan jika bantuan luar di bawa masuk....jadilah kita seperti Iraq... nyawa sudah tidak berharga lagi.....darah dan nyawa raayat sudah tidak berharga lagi..... percayalah..... kita akan di bunuh seperti Askar US membunuh raayat Iraq dan Afghanistan...... ini hanyalah pandangan amukanmelayu.....untuk menyelakan semua ini.....kita perlu membawa PAS dan UMNO ke MEJA RUNDINGAN. Sekiranya kedua-dua gergasi ini dapat di JINAKAN....semua raayat akan terselamat tak kira apa bangsa sekali pun.

amukanmelayu - berfikir sejenak.....adakah kita diberi pahala bila kita MEMEKIKKAN "ALLAHHUAKBAR" selepas mulut kita memaki-hamun sesama ISLAMELAYU dan tangan kita merosakkan harta raayat......? Allah akan menilai apa jua yang kita lakukan walau pun sebesar zarrah.....