,مليسيا دان اسلام بوکن ميليک اورڠ ڤوليتيک
, مک ڤرجواڠن اݢام تتڤ دڤرجواڠکن اوليه اومت اسلام دري بيدڠ يڠ لاءين
سام اد كامي منڠ اتاو كامي ماتي

PERJALAN HAJI AKI


Thursday 12 July 2012

HARAM MEMISAHKAN POLITIK DENGAN UGAMA

BERSUBAHAT DENGAN KAFIRUN YANG TERANG-TERANGAN MEMUSUHI ISLAM UNTUK MENYERANG SAUDARA SEUGAMA APA HUKUMNYA?



Menggunakan POLITIK untuk UGAMA sangatlah baiknya....bagaimana pula mengunakan UGAMA untuk POITIK?

Hampir setiap hari, ta kira dimana-mana...semuanya mengatakan politik terkini dan untuk menguatkan hujjah, maka di PETIKlah nama RASULLULLAH entah berapa kali satu hari tak tau la. Jelas dan nyata bukan kerana kecintaan kepada Baginda Rasul dan Lillahitaala...tapi hanya kerana nak menguatkan hujjah.

Dari Pak Buyung di seberang Baruh Tok Aki hinggalah ke Pejabat Pedana Menteri dan apa lagi di pentas-pentas ceramah semasa, kedai kopi Wak Budin dan Pengkalan Penambang Durian Pipit. Semuanya beDISKUSI tentang politik semasa. Tiada yang Benar melainkan Benar Belaka.....telunjuk sentiasa di halakan kepada SAUDARA sendiri....UMNO yang salah, PAS yang memecah belahkan masyarakat Islamelayu, PKR parti serpihan....UMNO parti kroni, PAS sesat, UMNO Assobiyah....PKR parti anak beranak,....UMNO kafir?

Semua ini sering kita dengar dimana-mana sahaja, Inikah yang dikatakan POLITIK? Bukankah politik itu untuk kebaikan Ugama, UMMAH dan Negarabangsa? Janganlah dikatakan pada amukanmelayu kafir pula jika amukanmelayu katakan POLIIK Malaysia begitu rumit jika nak di bandingkan dengan  Afghanistan, Pakistan, Bangladesh, Libya, Turki, Syeria dan MESIR. Malah politik kita lebih rumitnya jika di  bandingkan dengan PLASTINE. Mereka semuanya satu Bangsa dan kebanyakkannya  ugama, yang membezakan mereka hanya ETNIK tapi dalam budaya yang hampir sama.

Bagaimana mereka jatuh dan bangun....POLITIK mereka tetap dari bangsa mereka dengan majoritinya ISLAM dan sedikit benar yang berugama Kristian. Tapi mereka tetap Arab, Bagladesh atau Poston. Itu penulis amat setujudengan Amanat Haji Hadi di Banggol Peradung ni.

 
Amanat Tuan Guru Haji Hadi Awang.

Dengan amanat ini kita sebenarnya telah BERSATU.....tapi kenapa masih lagi kita UMNO dengan UMNOnya dan PAS dengan PASnya. Bukakah Islam itu satu? Sebab itu amukanmelayu katakan yang POLITIK itu perlukan orang yang bijak. Bijakkah kita berpolitik jika KEK yang besar di bahagi empat, sedangka orang yang mempunyi kek yang kecil tapi di CANTUM dan menjadi lebih besar dari kek kita. Politik adalah muslihat untuk menang di dalam PERTANDINGAN, memenangi hati raayat adalah perkara penting untuk meraih undi melalui DEMOKRASI. Tapi Negara kita lain dari yang lain. Kia langsung tak boleh buat silap....kalau sekali terslap....buruk akibatnya kepada anak cucu kita akan datang. Masalah utama kita...Islam hanya mengusai 58.6% sahaja, ini berti KAFIRUN memiliki 41.4%. Jika ada diantara kita menyokong KAFIRUN....ini berti kita telah mendurhaka kepada Ugamabangsa. Atas perpecahan dan tidak sekata kita dan terlalu banyak nak jadi KETUA menjadikan kita hilang sealanya. Kerana demokrasi hanya perluka undi dan KERUSI...tak perlu keris atau senapang...ini PEPERANGN DEMOKRASInamanya. Mana-mana parti yang mendapat undi terbanyak akan di istiharkan menang dan mejadi TOK WAKIL dan jika bernasib baik diangkat hingga menjadi Menteri malah tak mustahil menjadi  PM.

Siapakah yang layak untuk menjadi PM? Menteri Dalam Negeri, Menteri Pelajaran dan perlukah kita dengan Menteri JAKIM? Sapa yang nak lantik kita untuk menjadi menteri? Jawapan mudah disini ianya adalah PM yang menjadi Ketua kepada Parti yang menang dengan jumlah kerusi yang banyak. Siapa kerusi yang banyak? Perhatikan dengan Jumlah kerusi dalam Perlimen di Malaysia ini.......dan perancangan KAFIRUN untuk PRUke 13.

PRU ke 12 Tahun 2008
DAP Bertanding      - 47 Kerusi - Menang 28 Kerusi
PKR Bertanding     - 97 Kerusi - Menang 31 Kerusi
PAS Bertanding     - 66 Kerusi - Menang 23 Kerusi

Kek POLITIK/KERUSI ISLAMELAYU selepas 2008

PRU ke 13 Tahun 2012/2013
DAP Bertanding   - 89 Kerusi
PKR Bertanding  - 66 Kerusi
PAS Bertanding  - 66 Kerusi


Siapa yang lebih biajak berpolitik antara Islam dengan Kafirun. Benarkah PAS dan UMNO jujur dengan Politik Kepartiannya demi untuk Ugamabangsa dan Tanah Air. Adakah PAS lebih Islam dari UMNO atau PAS lebih Cinanya dari cina sendiri atau kedua-duanya sama sahaja kerana KEMARUKkan KUASA. Apa lebihnya Ugama Suku Politik Suku = Kafir ....dengan POLITIK dan Ugama di sebatikan tapi kita pula beralih arah menyokong dan bersekongkol dengan KAFIRUN, untuk memberi laluan mudah untuk mereka berkuasa dengan kita mengkhianati saudara yang SEUGAMA dan SEBANGSA dengan kita. Logikkah sebagai pemimpin Parti Islam terbesar di dunia kita tidak tahu kita sedang membawa seluruh UMAT ISLAMELAYU masuk ke LEMBAH KEHANCURAN atau ada muslihat disebalik semua ini yang tidak mampu dibaca oleh orang seperti amukanmelayu atau sememangnya peasaan marah, dendam, sakit hati dan busuk hati telah menjadikan kita hanyut dengan Janji-janji KAFIRUN atau mereka yang bersekongkol dengan kafirun utuk menjahanamkan ISLAMELAYU. Apabila kita lemah, inilah akibatnya....

DONG ZONG  mahu Bahasa Cina dengan Bahasa Melayu sebagai Bahasa Kebangsaan Malaysia!

Tuntutan terbaru Dong Zong adalah menyamaratakan Bahasa Mandarin dengan Bahasa Melayu sebagai Bahasa Kebangsaan Malaysia!

Kalu saudara-saudara tidak terasa hati pun dengan kenyataan di atas ini atau pun anda suka dengannya.... berti kita sudah bersedia untuk dijajah sekli lagi....sesungguhnya kata-kata Cheng Peng kepada ahli-ahlinya semasa Perjanjian damai Kerajaan dengan Komunis di Thailand telah menjadi kenyatan.

"KITA HANYA MELEAKKAN SENJATA, TAPI BUKAN IDEALOGI, SELEPAS INI....KEMBALILAH KEPADA MASYARAKAT DAN BERGIAT AKTIFLAH DI DALAM NGO-NGO SUPAYA KITA AKAN TERUS HIDUP"

amukanmelayu hanya boleh membaca begini sahaja....sememangnya PAS mahukan BN hancur, apabila ini semua terjadi...UMNO akan BERPISAH dengan BN khususnya MCA dan MIC. Di masa ini... Islamelayu akan khilangan segalnya. Masa inilah PAS perlukan UMNO dan UMNO perlukan PAS. Kalau inilah sifir Ahli Politik PAS...ini adaah satu kesilapan besar....walaupun kedua-duanya bergabung...berdasarkan kerusi yang ada (77 UMNO + 23 PAS) kita masih lagi di RUNDUNG MALANG. Kerana kita masih tidak mendapat 2/3 dari kerusi perlimen untuk menggubal undang-undang(Kerusi Perlimen 222) Untuk kembali berkuasa dengan keadaan yang selesa....20 kerusi PKR dan 9 kerusi PBB perlu bersama dengan GABUNGAN ini....tu pun kalau UMNO yang "KAFIR" tu sudi. Bijakkah kita berpolitik jika hanya 23 kerusi untuk menjalankan undang-undang ISLAM? Masihkah kita mengharapkan DAP untuk menjalankan undang-undang ISLAM walhal ia telah berkali-kali menentang kita. Sedangkan kita semua tahu yang makhluk tidak berupaya....yang berkuasa hanya Allah. Tak salah kalau kita KEMBALI BERTAUT kerana Ugama...kan lebih baik bekerjasama dengan saudara sendiri dari bekerjasama dengan SYAITAN. 

Jika semua ini tak boleh nak fikir dengan membuat sedikit analisa .... sudah-sudahlah tu ....tak payahlah BERPOLITIK dan mengeluarkan PELBAGAI FATWA jika tahap KEBIJAKSANAAN kita BERPOLITIK hanya sama dengan "MAT STERING" yang berulang-alik dari Kg. Labit ke Pekan Lenggong membawa kereta sapu yang telah berkhidmat hampir 30 tahun mencurah baktinya kepada orang kampung yang sampai kini tiada bas awam yang menyediakan perkhidmatannya di kawasan ini.

amukanmelayu - lebih baik Pak-Pak Lebai ni sama ada dari PAS, UMNO dan PKR membuat kerja dakwah kepada orang-orang Cina dan India....dan apabia semuanya ISLAM dengan sendirinya POLITIK kita sama dengan MESIR, LIBYA, SYERIA dan Afghanistan....tapi kita tetap maju dengan ALLAH dan RASUL di junjung dan Bangsa di kilik.......