,مليسيا دان اسلام بوکن ميليک اورڠ ڤوليتيک
, مک ڤرجواڠن اݢام تتڤ دڤرجواڠکن اوليه اومت اسلام دري بيدڠ يڠ لاءين
سام اد كامي منڠ اتاو كامي ماتي

PERJALAN HAJI AKI


Wednesday 25 July 2012

KAFIR HARBI MALAYSIA adalah TERTAKLUK dalam PERJANJIAN "SAHIFAH MADINAH 622 Masihi"

BERTASAMUH MEMARTABATKAN UMMAH, TOLAK ANGKARA KAFIR HARBI !


Islam adalah agama yang sempurna dan sentiasa mengajar umatnya agar mengukuhkan ukhwah melalui sikap bertoleransi, bertimbang rasa, bertolak ansur dan saling menghargai sesama manusia. Konsep ini diistilahkan sebagai ‘tasamuh’. Meskipun adakalanya terdapatnya perbezaan pendirian atau pendapat di kalangan manusia terutama sekali dari segi fahaman siyasah, namun bertasamuh merupakan sifat yang amat terpuji dan amat-amat dituntut dalam Islam. Manusia sering memerlukan antara satu sama lain dan perlu mengamalkan sikap tolong menolong dalam melaksanakan kebajikan dan menegakkan hukum serta syariat Allah s.w.t. Ini ditegaskan ALLAH dalam surah Al-Maidah:

 Allah berfirman di dalam surah Al-Maidah, ayat 2:
Maksudnya: “Dan hendaklah kamu bertolong-tolongan untuk membuat kebajikan dan bertaqwa dan janganlah kamu bertolong-tolongan pada melakukan dosa (maksiat) dan pencerobohan dan bertaqwalah kepada Allah, kerana sesungguhnya Allah Maha Berat azab seksaNya (bagi sesiapa yang melanggar perintahNya).”

BATAS TASAMUH

Terdapat dua jenis tasamuh dalam Islam. Pertama bertasamuh di kalangan umat Islam yang mewajibkan setiap ummahnya saling tolong-menolong dan nasihat menasihati demi menegakkan syariat Allah. Kedua, sikap tasamuh terhadap bukan Islam yang mempunyai hak sebagai warganegara di dalam sesebuah negara Islam. Bukan Islam(Kafirun) diwajibkan menjadi warganegara yang baik, saling membantu membangunkan negara dan menghadapi musuh bersama, tidak menimbulkan kekacauan dalam masyarakat selain menghormati hak-hak umat Islam sebagai kaum majoriti. Inilah yang diistilah oleh Rasulullah s.a.w sebagai kafir Dzimmi, kafir Mu’ahad atau kafir Musta’man iaitu kaum-kaum bukan Islam yang sanggup menerima kepimpinan dan dasar-dasar Islam. Sebagai balasan, pemimpin Islam wajib memberi perlindungan dan bersikap toleransi terhadap mereka.

Berbanding dengan sikap KAFIR HARBI(Kafirun Cina/India) yang sebahagian darinya mereka yang sentiasa engkar lagi memusuhi umat Islam samada secara terang atau sembunyi. Mereka sering melaungkan keadilan dan kesamarataan kononnya telah tertindas. Hakikatnya mereka sentiasa mengambil kesempatan di atas pepecahan umat Islam untuk mengaut segala kekayaan negara sedikit demi sedikit, namun dalam masa sama cuba meruntuhkan teras-teras bangsa Islamelayu di negara ini. Mereka mendakwa kononnya puak merekalah paling banyak membayar pelbagai cukai kepada negara ini, lantas dengan sikap biadap berani menuntut pelbagai keistimewaan yang boleh merugikan masa depan majoriti umat Islam di negara ini. Namun mereka lupa umat Islam juga paling banyak membayar cukai kepada negara ini termasuklah pelbagai zakat, fitrah, sedekah, infaq dan wakaf sejak sekian lama. Bahkan perbelanjaan umat Islam jugalah yang memakmurkan mereka. Bayangkan jika umat Islam hidup miskin melarat tanpa pembelaan sudah pasti keselamatan harta benda dan nyawa bukan Islam turut terjejas! Maka amat wajarlah kerajaan Islam mendahului dan memelihara kepentingan umat Islam di negara ini.

Meskipun tasamuh merupakan sifat terpuji namun tidak semua perkara boleh di’tasamuh’kan. Toleransi hanya dibenarkan dalam bidang muamalah dan aspek kemanusiaan sahaja seperti jual beli, konsep kejiranan, tolong-menolong dan seumpamanya. Tiada bertoleransi dalam aspek aqidah dan ibadah. Haram dan sesat jika umat Islam mengikuti sebarang ritual bukan Islam antaranya turut melakukan ritual protes atau berkabung dengan kematian bukan Islam sambil membawa lilin dan membakar colok, menunduk pada gambar mayat mereka, meletakkan jambangan bunga di perkuburan orang kafir kononnya atas alasan
TAHALUF SIYASI dan menjaga hati si kafir. Ini secara langsung akan menjerumus seorang muslim ke dalam kemusyrikan.

 
 Namun inilah yang sering terjadi apabila perkara-perkara haram dihalalkan oleh segelintir umat Islam yang kononnya mengaku sebagai pejuang Islam. Sebaliknya mereka nyata telah tersesat dan luntur pegangan imannya lantaran terpedaya dengan fantasi untuk mengapai kuasa dunia.


AKIDAH UMMAH PERLU DISELAMATKAN

Akidah ummah kini semakin longgar apabila konsep TASAMUH disalah ertikan hingga lahir manusia yang tidak peduli pada IKHTIKADnya. Mereka percaya bertasamuh dengan bukan Islam hanya boleh dicapai apabila umat Islam menganggap semua agama itu setaraf kebenarannya dengan agama-agama lain.

Tanpa rasa bersalah, ada segelintir umat Islam begitu bangga memperjuangkan akidah pluralisma, liberalisma seksual dan sekularisma pemikiran hanya ingin menunjukkan diri mereka berjuang berpaksikan kesamarataan hak dan keadilan rakyat. Insaflah wahai ummah, sesungguhnya perjuangan sonsang tersebut amat menyesatkan dan haram bagi umat Islam mengikutinya.

Umat Islam kini sengaja dikelirukan oleh musuh-musuh Islam yang mempunyai agenda untuk meruntuh kepimpinan Islam sedia ada untuk digantikan dengan kepimpinan yang amat liberal dan anti agama. Lihatlah buktinya, belum lagi berkuasa mutlak mereka sudah berani mempersoalkan hak-hak teras umat Islam.

SYARIAT DIHINA


Mereka begitu lantang menghina alunan azan dan bacaan Quran serta mencemuh segala usaha memartabatkan ekonomi ummah berlandaskan syariah. Mereka mencaci hukum halal haram bahkan di waktu yang lain pula tanpa segan silu membaca ayat-ayat Quran dan hadis secara tonggang langang salah nahu dan tajwidnya demi menarik perhatian umat Islam. Lalu kita pula bertakbir riak kegembiraan kononnya puak-puak kafir harbi ini telah tertarbiyah dengan dakwah Islam.

 image
Secara kebetulan atau sememangnya kemurkaan ALLAH dengan izinNya, lantai yang dipijak kafir harbi tersebut di basahi dengan air banjir keesokkan harinya walhal sebelum ini Masjid ini tidak pernah di tenggelami banjir.

Sesungguhnya kita nyata disesatkan oleh golongan kafir harbi ini hanya kerana mereka berpakaian dan bercakap mengenai Islam. Walhal dendam mereka begitu kesumat membenci Islam sehinggakan usaha menegakkan syariat dan hudud dikatakan rasis dan ekstremis. Inilah kelicikan kaum kuffar harbi yang berlaku sejak zaman Rasulullah s.a.w
dan kini secara sistematik dilakukan oleh gerombolan kafir freemason dan illuminati di serap secara halus ke dalam parti-parti POLITIK dan NGO-NGO yang sentiasa mengaburi mata umat Islam dengan doktrin kesamarataan.

KHATIMAH


Ya Ikhwanul Muslimun, toleransi dalam Islam adalah syarat untuk mewujudkan kehidupan yang damai, maju dan sejahtera. Toleransi dianjurkan bukannya kerana keadaan ummah sedang lemah atau terancam, tetapi ketika kita masih kuat dan mempunyai kuasa terhadap kedaulatan agama, bangsa dan negara. Toleransi tidak bermakna kita perlu bersikap bacul, lemah atau tidak mampu berbuat apa-apa. Sebaliknya, Islam mengajar umatnya agar meletakkan sifat toleransi tepat dan adil pada tempatnya.

Hayatilah sikap toleransi Rasulullah s.a.w yang memberikan hak kepada bukan Islam seperti mana terkandung dalam perjanjian Sahifah Madinah tahun 622 Masihi yang merupakan perlembagaan tertua di dunia. Keadilan yang diberikan Rasulullah perlu dihormati bersama oleh bukan Islam demi perpaduan negara. Namun apabila perjanjian tersebut dikhianati, maka Rasulullah s.a.w telah menghukum bunuh dan mengusir puak-puak Yahudi dari bumi Madinah demi menyelamatkan agama, negara dan maruah umat Islam(Berpandukan Perjanjian ini, sudah sampai masanya dan tidak salah jika kita menghalau KAFIR HARBI dari Tanah Melayu ini). Bersyukurlah dengan segala rahmat Allah s.w.t ke atas bumi Malaysia ini. Kita wajib mempertahankan apa jua dasar yang berlandaskan syariat dan memperbaiki mana-mana kekurangan yang ada. Syukur Ramadhan ini kita masih berpeluang menyambutnya dengan aman di kala umat Islam di Syria sedang berjihad menjatuhkan sebuah regim sekular yang berpaksikan Syiah Nusairiyah yang amat zalim kepada golongan ahlul sunnah wal jamaah. Sewajarnya Ramadhan ini dijadikan bulan JIHAD untuk kita membebaskan diri dari kongkongan kuffar harbi CINA DAN INDIA yang sentiasa berniat jahat lantaran kedengkian mereka terhadap umat Islam di Malaysia. Allahu Akhbar! Di Petik dari MyMassa.
amukanmelayu - sesat di dalam hutan atau dalam bandar, mudah untuk kita menyedarinya...... tapi siapa yang tahu "Jika dia sudah Tersesat di dalam Ugama"? Siapa yang akan membetulkannya jika yang SESAT mengatakan yang BENAR itu yang sesat?