,مليسيا دان اسلام بوکن ميليک اورڠ ڤوليتيک
, مک ڤرجواڠن اݢام تتڤ دڤرجواڠکن اوليه اومت اسلام دري بيدڠ يڠ لاءين
سام اد كامي منڠ اتاو كامي ماتي

PERJALAN HAJI AKI


Monday 30 July 2012

NAFSU MENGORBANKAN KEMERDEKAAN






PEJUANG ATAU KORBAN KEMERDEKAAN


  Logo Merdeka ke 55 yang menjadi pertikaian

Sebab Logo Merdeka ke 55 menjadi pertikaian kerana asalnya STIKER KERETA Merdeka ke 52

Kekeliruan Mengenai Logo Kemerdekaan Ke 55 Dijawab DS @DrRaisYatim

Sebentar tadi DSU Dr Rais Yatim telah merungkaikan kekeliruaan di kalangan Rakyat terutamanya warga maya mengenai penggunaan logo Kemerdekaan Ke 55 yang mendapat bantahan ramai. Melalui laman sosial Twitter dan Fanpage Facebooknya, beliau memberitahu:








Masa sudah berlalu.....apakah Malaysia ketandusan bakat-bakat hebat sampaikan terpaksa recycle semula bahan lama. Bukankah DSURY antara insan yang pernah katakan bahawa "kita perlu sentiasa bersama teknologi selari dengan peredaran masa". Jika banner ini yang dikatakan logo, tidak perlu ada photoshope atau corel dicipta kerana hanya dengan menggunakan power-point sahaja sudah boleh buat yang kualiti macam ni.

 

  PM dapat menyelami JIWA REMAJA.....pasal logo-logo ni serahkan saja pada mereka.....kita yang dah tua ni....perhatikan saja....kalau ada tak kena....kita tegur la.....jangan duk berebut dengan budak-budak....



 Adakah ini satu kebetulan atau sememangnya DSURY nak kenakan YAB PM atau "pegawai" DSURY sabotaj DSURY dan YAB PM atau sememangnya "BODEK" yang tersalah perkiraan kerana sayang nak tinggalkan JAWATAN MENTERI..... PENDEKATAN yang sedang di buat oleh YAB PM dengan anak-anak muda telah menjadi sia-sia kerana masih ada Menteri-Menteri yang masih tak mahu tinggalkan KERUSI yang empuk dan kuasa yang ada takut di ambil oleh ORANG-ORANG MUDA......



 LHU.....masa dah berlalu.

"Lajim tidak boleh mendapat kedua-duanya. Jika beliau secara terbuka tidak bersetuju dengan pendirian parti atau pendirian kerajaan dan sebaliknya beliau secara diam-diam mahu bekerja dengan pembangkang, dengan itu beliau patut keluar daripada Umno sepertimana yang akan dilakukan oleh seorang yang 'gentleman'," katanya kepada Bernama.

Salleh mengulas pengumuman Lajim semalam yang beliau meletakkan semua jawatan tetapi tetap menjadi anggota Umno dan kekal memegang jawatan Timbalan Menteri Perumahan dan Kerajaan Tempatan.

Beliau berkata Lajim patut keluar Umno secara bermaruah kerana beliau tidak lagi berpegang kepada perjuangan dan dasar parti dan tidak sepatutnya menunggu untuk dipecat.

"Inilah sebenarnya apa yang beliau mahu pucuk pimpinan parti lakukan. Beliau mahu bertindak sebagai seorang wira dan beliau dapat (kemudiannya) memberitahu rakyat yang beliau dipecat ketika sedang memperjuangkan hak rakyat.

"Tampaknya inilah rancangannya, tetapi rakyat tidak akan terperdaya," katanya.

Salleh juga menyangkal dakwaan Lajim bahawa Umno dan BN tidak berbuat apa-apa untuk kebajikan rakyat Sabah.

Beliau berkata Lajim telah menjadi sebahagian daripada sistem itu selama kira-kira 18 tahun dan amat arif mengenai hasrat dan komitmen kerajaan untuk menjadikan Malaysia sebagai sebuah negara maju menjelang 2020.

"Anehnya, beliau tidak merungut sebelum ini. Saya percaya rakyat tidak "buta" dan tahu apa yang sebenarnya telah dilakukan oleh BN. Mereka cukup bijak untuk membuat penghakiman sendiri mengenai prestasi baik BN dalam melaksanakan tugasnya.

"Sebab itu kenapa BN menang besar di Sabah pada pilihan raya umum 2008. Jadi adalah tidak betul untuk menyatakan sekarang bahawa BN tidak berbuat apa-apa untuk rakyat, khususnya di Sabah," katanya.


Masa BERSAMA, kentut pun bau wangi......



 UMNO tu parti.....dia tak tau apa-apa....tp yang duk menipu raayat adalah PEMIMPINnya ......malang sungguh Parti Islamelayu UMNO dan PAS ni.
Pak  Kadir dah mula nak tunjuk " GILA KUASA" yang dia sedia untuk bertanding pada PRU 13 selepas tidak lagi mendapat tempat dalam UMNO. Dia ingat dengan bejerjasama dan menyokong PR dia ada tempat dalam PR.Kiranya, dia sekarang dah mula tunjuk yang dia AMAT DI PERLUKAN OLEH PAKATAN RAKYAT. Dia bukan setakat hanya mengkritik UMNO malahan kerajaan yang dia wakili dahulu. Dia tak tau banyak lagi Anak Emas Kesayangan Bapak President dan Pak Kadir ni rasa-rasanya dapat tempat untuk menjadi calon dalam PR. Sudah-sudahlah Pak Kadir ....kita ni dah tua dah..... berilah peluang pada orang muda pulak......... insaf lerrr..........

Penyertaan Pak Kadir dalam PR ini telah mengakibatkan PAS berada dalam 
dilema kerana Pak Kadir adalah orang kuat Bapak President, PAS bagaikan berada Telur Dihujung Tanduk. PR diibaratkan seperti retak menanti belah. Kerana kalau di Baling tiket ADUN mahupun Parlimen adalah untuk PAS. bolehkah PAS menerima Pak Kadir jadi WAKIL mereka............ Dalam erti kata mudahnya, PAS dah kena 'main' dengan Bapak President ni.... DALAM USAHA MENYEKAT PENGARUH PAS......








NASIB UMNO lebih malang dari HAMPAS tebu ni......

Habis manis SEPAH di buang........

amukanmelayu.............Jika kita BERIMAN dan BERSYUKUR.....sanggupkah kita menggigit tangan yang pernah MENYUAP nasi kemulut kita?