,مليسيا دان اسلام بوکن ميليک اورڠ ڤوليتيک
, مک ڤرجواڠن اݢام تتڤ دڤرجواڠکن اوليه اومت اسلام دري بيدڠ يڠ لاءين
سام اد كامي منڠ اتاو كامي ماتي

PERJALAN HAJI AKI


Wednesday 17 October 2012

SISTEM PENDIDIKAN DAN POLITIK MALAYSIA - UMNO DAN PAS ADALAH PEMBUNUH SENYAP BANGSA MELAYU


NAJIB BAPA VERNAKULAR MALAYSIA ! ! !



HIDUP SEKOLAH .... CIIIIIIIIIIIINAAAAAAAAAA !

KUALA LUMPUR - Malaysia adalah satu-satunya negara di luar China yang mengiktiraf pendidikan Cina sebagai sebahagian daripada sistem pendidikan kebangsaan, kata Datuk Seri Najib Tun Razak.

Perdana Menteri yang menggambarkan ia sebagai kepentingan besar, berkata tiada satu pun negara di rantau ini, sebagai contoh, mengiktiraf pendidikan Cina.


"Kita adalah satu-satunya negara di luar China yang mempunyai pendidikan Cina sebagai sebahagian daripada sistem pendidikan kebangsaan. Kita telah mengiktiraf pendidikan Cina di Malaysia, dan saya fikir ia adalah besar, mempunyai kepentingan yang besar.


"Sila lihat dalam konteks itu, dalam perspektif bahawa kita telah mengiktiraf pendidikan Cina sebagai sebahagian daripada sistem (pendidikan) kebangsaan, katanya semasa sejam diwawancara oleh penyampai radio Melody FM, stesen radio Astro berbahasa Cina kedua, di sini hari ini.


Najib merupakan tetamu stesen radio itu untuk segmen 'Melody FM Morning Boss' bersama penyampai Chui Ling dan Jentzen Lim. - Bernama



 
amat sedih sekali bunyinya dan begitu terdesak sekali Najid untuk mengembalikan kepercayaan orang orang cina terhadapa kerajaan. terlalu aib aku sebagai seorang Melayu merasakan dengan kata kata itu. aku tidak hairanlah sekiranya najib kekal menjadi pemimpin, disuatu hari nanti bukan sahaja bahasa cina, malah bangsa cina akan menjadi setara dengan bangsa Melayu. najib berbangga dan memberikan kebanggaan kepada kaum cina dengan statemetn itu,

""Kita adalah satu-satunya negara di luar China yang mempunyai pendidikan Cina sebagai sebahagian daripada sistem pendidikan kebangsaan. Kita telah mengiktiraf pendidikan Cina di Malaysia, dan saya fikir ia adalah besar, mempunyai kepentingan yang besar"

aku berasa malu sebab najib menggunakan perkataan "KITA" sedangkan aku tidak sekali kali menyokong.

amukanmelayu - ISLAMELAYU.....jangan sesekali menggadai UGAMA hanya kerana 1 undi. Kamu tidak di kata HERO kerana itu tetapi kamu adalah PENDERHAKA kepada UGAMABANGSA.