,مليسيا دان اسلام بوکن ميليک اورڠ ڤوليتيک
, مک ڤرجواڠن اݢام تتڤ دڤرجواڠکن اوليه اومت اسلام دري بيدڠ يڠ لاءين
سام اد كامي منڠ اتاو كامي ماتي

PERJALAN HAJI AKI


Tuesday 9 October 2012

YA ALLAH.....AMPUNILAH DOSA-DOSA DATO' SERI ANWAR IBRAHIM.





DOA UNTUK DATO' SERI ANWAR IBRAHIM

 


بسم الله الرحمن الرحيم

“Wahai Rabb kami, sesungguhnya kami mendengar (seruan) yang menyeru kepada iman (yaitu): “Berimanlah kamu kepada Rabb-mu”, maka kami pun beriman. Wahai Rabb kami ampunilah bagi kami dosa-dosa kami dan hapuskanlah dari kami kesalahan-kesalahan kami, dan wafatkanlah kami beserta orang-orang yang berbakti. Wahai Rabb kami, berilah kami apa yang telah Engkau janjikan kepada kami dengan perantaraan rasul-rasul Engkau. Dan janganlah Engkau hinakan kami di hari kiamat. Sesungguhnya Engkau tidak menyalahi janji.” (Ali Imran: 193-194)

Ya Allah, sesungguhnya Engkau yang lebih mengentahui akan perkara baik atau sebaliknya

Ya Allah ya Rahman ya Rahim....

Hamba mu mohon pada Mu ya Allah......sekiranya insan yang gambarnya seperti di atas berdosa pada Ugamanya ya ini Islam....Engkau ampunilah dosanya, sekiranya ia mendustai kami.....Engkau ampunilah dosanya, sekiranya hatinya penuh dengan hasad dengki.....Engkau kembalikanlah hatinya penuh dengan kasih sayang dan kebaikan.....sekiranya Engkau telah tarikkan nor di mukanya.....kami mohon pada mu ya Allah....Engkau kembalilah sinar di wajahnya seperti orang-orang yang beriman dan basahilah selalu bibirnya dengan kalimat Mu ya Allah.

Ya Allah ya Rahman ya Rahim.... 

Sekiranya dia telah tersesat dari perjuangannya.....kembalilah ia ke jalan yang lurus ya ini jalan yang Engkau redhai ya Allah......

Ya Allah ya Rahman ya Rahim....

Sekiranya ia sakit dan menderita dengan sakitnya itu....hamba Mu mohon pada Mu ya Allah....Engkau sembuhkanlah penyakitnya....sekiranya dia telah menyesatkan ramai dari pengikut-pengikutnya sama ada yang nyata atau tersembunyi....Engkau ampunilah dosanya dan kembalikan mereka semua kejalan yang lurus sepertimana jalan yang di lalui oleh Nabi-nabi dan Rasul-rasul dan kumpulkanlah kami semua dalam satu perjuangan yang membawa Ugama Mu dan menegakkan hukum-hukum Mu ya Allah sepertimana yang telah Engkau utuskan kepada Rasullullah SAW kekasih Mu ya Allah.....amin...amin...amin ya rabbi alamin.

amukanmelayu - aminnnnnn..............