,مليسيا دان اسلام بوکن ميليک اورڠ ڤوليتيک
, مک ڤرجواڠن اݢام تتڤ دڤرجواڠکن اوليه اومت اسلام دري بيدڠ يڠ لاءين
سام اد كامي منڠ اتاو كامي ماتي

PERJALAN HAJI AKI


Wednesday 18 June 2014

HEBAT MELAYU - DIHINA, DICERCA BERKALI-KALI...KITA MASIH LAGI NAK BERSABAR ATAU DAH TIADA TELUQ?



Presiden ISMA Diheret Ke Mahkamah Kerana Mempertahankan ISLAM

18 JUN: Presiden Ikatan Muslimin Malaysia (ISMA), Abdullah Zaik Abdul Rahman akan didakwa di bawah Seksyen 4(1) Akta Hasutan 1948 di Mahkamah Seksyen Kajang pagi esok.
Beliau akan didakwa berikutan kenyataannya dalam artikel bertajuk ‘Kedatangan pendatang Cina bersama penjajah British ke Tanah Melayu adalah satu pencerobohan’ yang disiarkan dalam laman badan bukan kerajaan (NGO) itu, www.ismaweb.net, yang disifatkan berbaur hasutan.
Laman web ISMA pada Rabu melaporkan, Abdullah berkata beliau telah menerima surat waran dari polis dan akan hadir ke mahkamah berkenaan esok.
Beliau diwakili oleh Peguam Haezreena Begum Abdul Hamid dari Lokman Reena & Co.

Presiden ISMA didakwa 19 Jun

Dalam kenyataan beliau dalam artikel bertarikh 6 Mei lalu, Abdullah berkata orang Cina datang ke negara ini bersama penjajah British sebagai penceroboh.
“Siapa yang bagi mereka hak kerakyatan dan kekayaan sehingga hasil pencerobohan mereka dilindungi sampai hari ini?
“Itu semua perbuatan British yang bersekongkol dengan Cina menindas dan membuli orang Melayu,” kata beliau dalam  artikel berkenaan yang mencetuskan rasa tidak puas hati di kalangan masayarakat Tionghua.
Kenyataan itu dikeluarkan Abdullah sebagai reaksi kepada pihak tertentu yang mempertikaikan kenyataan beliau ketika membidas golongan bukan Islam yang menentang hudud dengan menyifatkan mereka sebagai tidak sedar diri dan tidak wajar campur tangan dalam urusan umat Islam.
Sebelum itu pada Isnin lalu, Ketua Polis Kuala Lumpur, Datuk Seri Mohmad Salleh berkata siasatan berhubung kes kenyataan Presiden ISMA itu telah selesai dan diserahkan kepada Jabatan Peguam Negara untuk tindakan lanjut.-bnbbc.my


KENAPA PENGHASUT SEBENAR SEPERTI INI TIDAK DI DAKWA?

Bagai dirancang dengan teliti penghinaan demi penghinaan ke atas Islam berlaku akhir-akhir ini.
Sampel coklat Cadbury dikesan ada DNA babi.
Bihun cap masjid, mee sanggul cap istana semuanya salah guna logo halal JAKIM atau dengan kata lain haram dimakan oleh umat Islam kerana kotor dan diragui status halalnya.
Timbul plak isu pendirian tegas Majlis Agama Islam Selangor (MAIS) yang enggan memulangkan kitab bible yang dirampas kepada pihak gereja yang sememangnya akan digunakan untuk memurtadkan umat Islam. 
Tetiba saja pejabat MAIS di Bangunan  Sultan Idris Shah, Shah Alam terbakar di tingkat sembilan semasa sidang media 100 NGO Islam yang menyokong pendirian MAIS itu. Akibatnya sidang media terpaksa dibatalkan. Pelikkan?
Bangunan MAIS terbakar...disabotaj atau ...
Secara tiba-tiba juga muncul isu kontroversi berhubung masa depan Sekolah Bina Insan (SBI), Klang yang dikelolakan oleh MAIS diperintahkan ditutup segera oleh 'tangan-tangan ghaib' di dalam kerajaan Selangor kononnya pengurusan sekolah itu telah kekeringan dana untuk beroperasi. Bagaimanalah nasib 439 murid serta para pengajar yang juga anak bangsa Melayu-Islam yang sedang belajar disitu?
Sekolah Bina Insan akan ditutup kerana 'desakan' tangan-tangan ghaib yang dengki melihat anak-anak Melayu berjaya dalam ilmu pendidikan dan kerohanian Islam 
Tetiba juga kilang bihun cap masjid di Batu 7, Jalan Ipoh KL yang telah disita DBKL terbakar hangus. Adakah tokey-tokey ini mahu hilangkan bukti atau mahu membuat provokasi kononnya ia dibakar oleh umat Islam. Ataupun kerana si tokey mahu tuntut insuran? Wallahualam...
Kilang bihun haram yang menipu umat Islam turut terbakar atau dibakar...?
Adakah semua ini dugaan yang sedang diuji oleh Allah untuk melihat kesabaran kita?
Adakah kita makin lemah dengan ujian penghinaan demi penghinaan puak-puak kafir harbi (kafir yang memusuhi Islam dan penganutnya) yang semakin naik tocang tak sedar dek untung menumpang di negara ini? 
Kita masih ingat lagi hampir setahun lalu ketika Ramadhan menjelma, ketika para syaitan dijanjikan Allah swt dirantai namun bermunculan pula puak-puak kafir harbi berhati syaitan iblis yang tidak dirantai bertubi-tubi menghina Islam dengan penuh keseronokan.
Kami tak lupa bagaimana cinabeng Alvin dan pasangan selingkuhannya menghina majlis berbuka puasa dengan sup babi tonyok yang dilabel mereka sebagai halal dan lazat.
Bila umat Islam mempertahankan haknya, mereka dituduh sebagai rasis. Namun bila musuh-musuh Islam menghina Islam itu dikatakan hak asasi mereka untuk bersuara di sebuah negara demokrasi.
Agaknya mungkin sudah lama untuk umat Islam bersabar...Kalau pihak berkuasa tak mahu menangkap dan menghukum pesalah yang menghina Islam dan Melayu, bolehkah umat Islam yang berang bertindak? 
Kenapa cepat sangat diambil tindakan jika ada Melayu yang buat tetapi bila puak pendatang bagaikan kebal dari undang-undang?
Mungkin kali ini lebih hebat lagi apabila Ramadhan dan Syawal semakin tiba. Akan berlakulah permainan tokey-tokey menaikkan harga barangan sesuka hati sempena pesta setahun hanya sekali. Yang merana adalah rakyat tetapi yang akan dipersalahkan adalah kerajaan yang memerintah. 
Hebatnya permainan puak-puak kapir harbi ini.
Adakah kita masih mau diam diri?   

Pas gesa Selangor kurangkan kuasa eksekutif MAIS? 

Apa tujuan PAS hendak mengurangkan KUASA EKSEKUTI MAIS? Jika di perhatikan, jelas disini PAS adalah MUSUH kepada ISLAM itu sendiri. Apabila PAS mula menerima Ahli-Ahlinya dari mereka yang di singkir dari UMNO atau Pegawai-Pegawai Pencen Kerajaan yang pada suatu ketika MENYELONKAR duit Kerajaan semasa berkhidmad dulu dan di tambah pula mereka yang berfahaman Liberal, nampak di terima baik oleh MASYARAKAT. Ini membuatkan PAS kembang hidung.

Tapi kini selepas Zaman Al-Marhum Ustaz adzil Noor....Ulamak mula di ketepikan dan Orang-Orang baru ini mula mengambil tempat dan menyanggah Kepimpinan Ulamak. Ulamak dalam PAS pula kerana terlalu bimbang dengan KEHILANGAN JAWATAN......mereka seakan menurut dengan kehendak mereka ini. Bagi Penulis......PAS telah ROSAK....sama seperti  UMNO yang telah lama ROSAK. MEREKA inilah sebenarnya MUSUH DALAM SELIMUT kepada Perjuangan ISLAMELAYU di Tanah Melayu.


PAS meminta kerajaan negeri Selangor meminda peruntukan enakmen yang berkaitan bagi mengurangkan kuasa eksekutif Majlis Agama Islam Selangor (MAIS), berhubung tindakan badan itu tidak memulangkan Bible dalam bahasa Malaysia yang dirampas pada Januari lepas.

Anggota Parlimen Shah Alam Khalid Abdul Samad berkata, tindakan MAIS, melalui Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS), yang enggan memulangkan semula kitab itu, boleh mengakibatkan imej Islam tercemar dalam kalangan masyarakat bukan Islam.

Bercakap dalam sidang akhbar di bangunan Parlimen, di sini hari ini, Khalid yang merupakan Anggota Jawatankuasa PAS Pusat, turut menyatakan bahawa tindakan MAIS dan JAIS tidak ada kena mengena dengan parti itu dan kerajaan negeri kerana kedua-dua badan itu tidak terletak di bawah pentadbiran kerajaan negeri.

Baru-baru ini, Peguam Negara Abdul Gani Patail memutuskan untuk menutup kes rampasan Bible versi bahasa Malaysia dan Iban itu kerana ia bukan tulisan yang diterbitkan mengikut Seksyen (9)(1)(a) Enakmen Bukan Kawalan Islam (Kawalan dan Perkembangan Di Kalangan Orang Islam (1998).- Suara Politik Belantan.


AMUKANMELAYU - Bangunlah.......