,مليسيا دان اسلام بوکن ميليک اورڠ ڤوليتيک
, مک ڤرجواڠن اݢام تتڤ دڤرجواڠکن اوليه اومت اسلام دري بيدڠ يڠ لاءين
سام اد كامي منڠ اتاو كامي ماتي

PERJALAN HAJI AKI


Friday 27 June 2014

KHALID - PERLAKSAAN MAIS DAN JAIS PERLU MENGIKUT KAEDAH POLITIK?




Dah sampai masanya ADUN atau CALON perlu di ambil dari anak Negeri. Jika di lihat sekarang ni, Orang Luar yang menjadi ADUN di sesuatu yang bukan Negeri Kelahirannya, dia akan menjadi jaguh tak kira MP atau DUN. Persolalannya mudah sahaja, mereka tak merasa apa-apa kesan ke atas kesilapan yang di buatnya, ini kerana sampai tempuh tertentu dia akan pulang ke Negeri asalnya.

Sama apa berlaku di Kelantan. Penduduk tetap kelantan mahukan perubahan, tapi bila tarikh mengundi tiba, PENGUNDI dari luar(Anak Kelantan Yang Merantau) akan pulang mengundi untuk memenangkan Calon Pembangkang. Katanya ini adalah PERUANGAN....itu mereka sanggup pulang untuk mengundi. Walhal pada hakikatnya, mereka telah MENGINAYA penduduk Tetak yang mahukan perubahan. Pengundi luar pula, mereka telah MENIKMATI pembangunan yang baik atau segala kemudahan mereka dapat menikmatinya kerana mereka tinggal merantau di bandar-bandar besar.

Inilah yang berlaku di Selangor sekarang ini. Jika di perhatikan mereka tinggal entah dimana dan menukar alamat hanya semata-mata untuk menjadi calon di Selangor. Lihatlah KES RAMAPASAN BIBBLE ini. Yang menjadi Jurucakap dan Bermati-matian mempertahankannya adalah ADUN yang bukan anak Selangor.

Mereka inilah yang  meminta kerajaan negeri Selangor meminda peruntukan enakmen yang berkaitan bagi mengurangkan kuasa eksekutif Majlis Agama Islam Selangor (Mais), berhubung tindakan badan itu tidak memulangkan Bible dalam bahasa Malaysia yang dirampas pada Januari lepas.

Ahli Parlimen Shah Alam Khalid Abdul Samad berkata tindakan Mais, melalui Jabatan Agama Islam Selangor (Jais), yang enggan memulangkan semula kitab itu, boleh mengakibatkan imej Islam tercemar dalam kalangan masyarakat bukan Islam.

Bercakap dalam sidang akhbar di bangunan Parlimen, di sini hari ini, Khalid yang merupakan Anggota Jawatankuasa Pas Pusat, turut menyatakan bahawa tindakan Mais dan Jais tidak ada kena mengena dengan parti itu dan kerajaan negeri kerana kedua-dua badan itu tidak terletak di bawah pentadbiran kerajaan negeri.

Baru-baru ini, Peguam Negara Abdul Gani Patail memutuskan untuk menutup kes rampasan Bible versi bahasa Malaysia dan Iban itu kerana ia bukan tulisan yang diterbitkan mengikut Seksyen (9)(1)(a) Enakmen Bukan Kawalan Islam (Kawalandan Perkembangan Di Kalangan Orang Islam (1998). - Bernama

 

KHALID 'G' CUBA NAK TUTUP KEMALUAN SENDIRI!!!

Khalid "G" coner tak lepas
Itu yang dapat kita simpulkan dari kenyataan media yang dibuat oleh Si Khalid 'G' ni semalam. Apa yang penting hanya kepentingan Politik semata - mata.

Selepas kenyataan yang dia buat sewaktu di Parlimen sebelum ini dibidas oleh pemimpin PAS Selangor sendiri, maka Si Khalid 'G' tu tampil dengan memberikan alasan berikut.

Kata dia, pindaan terhadap Enakmen Pentadbiran Agama Islam Selangor 2003 mempunyai kepincangan sehingga menyebabkan institusi Istana tidak lagi dilindungi.

Maka, sebab itu dia mendesak agar pihak Rejim Pakatan Selangor mempertimbangkan cadangan yang telah dia buat sebelum ini terhadap kuasa yang dimiliki oleh MAIS.
"Perkara ini telah dipinda dengan menetapkan ahli MAIS tidak perlu dirujuk menteri besar. Kita sebaliknya perlukan kerjasama dan harap kuasa ini sealiran antara negeri dan Istana," katanya dalam sidang media di sini hari ini.
Hakikatnya, Si Khalid G ni bukan mementingkan institusi Istana tu sangat. Sebab yang buat pertikaian terhadap institusi tu pun bukan orang lain. Tapi dia sendiri.

Tak perlu la dia nak bagi alasan KONONnya dia nak menjaga nama baik institusi tersebut hanya semata - mata nak tutup kemaluan dia sendiri.

Yang menimbulkan isu berkaitan kuasa MAIS tu pun bukan orang lain. Tapi dia jugak yang bangkitkan isu tu. Jadi, siapa yang hina institusi Istana ni sebenarnya?

Bukannya Si Khalid G tu tak tau. Yang lantik Pengerusi MAIS tu pihak Istana. Jadi, dengan mempertikaikan perkara tersebut sama la jugak dia mempertikaikan kuasa Istana.

Dalam erti kata lainnya, dia sendiri yang menyebabkan institusi Istana tu tak dilindungi dan membuat kritikan secara terbuka terhadap institusi tersebut. Bukan orang lain yang buat.

REALITInya, tuntutan Si Khalid tu dilihat hanya untuk memenuhi kepentingan Politik puak - puak Pakatan Haramjadah tu di Selangor. Dan itu yang diulang oleh Si Khalid G tu sendiri.
"Hanya kaedah pelaksanaannya seharusnya mengikut kaedah betul dari sudut politik, sesuai dengan suasana politik, bukan tujuan untuk menimbulkan ketegangan atas sebab politik tertentu," katanya.
Nah!!! Itu membuktikan bahawa Si Khalid G ni hanya mementingkan POLITIK dan bukannya nak menjaga kepentingan institusi Istana tu sendiri.

Bagi dia, POLITIK tu lebih penting dari institusi Istana. POLITIK itu jauh lebih utama dari menjaga kesucian Islam tu sendiri. Semuanya demi kepentingan peribadi dia semata - mata. Jadi, memang sah la SI Khalid G ni tak layak nak dabik dada kata dia pejuang Islam!!!
 
 
 
AMUKANMELAYU - Rakyat ASAL SELANGOR perlu mengusir manusia seperti ini keluar dari Selangor......