,مليسيا دان اسلام بوکن ميليک اورڠ ڤوليتيک
, مک ڤرجواڠن اݢام تتڤ دڤرجواڠکن اوليه اومت اسلام دري بيدڠ يڠ لاءين
سام اد كامي منڠ اتاو كامي ماتي

PERJALAN HAJI AKI


Saturday 29 December 2012

JAHAT SANGATKAH ANWAR NI?


ANWAR - Lihat komen-komen di bawah ini, ianya bermula dengan Penulisan Zam berkaitan BJ Babibe, sebenarnya Anwar sudah mula di tolak dan tidak di sukai oleh sebahagian besar dari Warga Indonesia.

Wah.. tuan ZAM, selalunya, setiap entry tuan ada 5-6 komen sahaja.. tapi entry berkaitan BJ Habibie sudah lebih 80 komen.. tahniah kepada tuan ZAM.

Teruskan perjuangan tuan membogelkan anwar ibrahim walaupun satu dunia sudah menyaksikan anwar ibrahim berbogel... 

Saya masih teringat2 Youtube Anwar menghina Batik Malaysia katanya lebih cantik Batik Indon.

Di sini kita dapat lihat kelakonan diri beliau yg sebenar: Memburuk2kan negara sendiri di negara orang, tetapi berkata2 baik di depan khlayaknya dengan memburuk2kan Orang lain (pendatang asing misalnya)

So, keputusannya - Cakap Tak Serupa Bikin...

Adakah Anwar perlu angkat mantra Pluralisma sebagai kesinambungan Masyarakat Melayu Islam Malaysia?
Adakah selama ini orang Melayu Islam sentiasa bersikap prejudis dan pantang bertolak ansur?
Saya tidak faham rentetan kefahaman Anwar. Apa yang saya boleh baca hanyalah bagi Anwar sentiasa memujuk orang Melayu Islam menerima dogma dogma yang di dukung oleh Pakatan yang mana ia perlu selari dengan selera rakan nya di DAP. Nyata kaum bukan Melayu amat sanjung dan taksub dengan Anwar dan Nurul, kerana kedua ini sering memberi hujah hujah yang menyelerakan (palatable) buat mereka.
Bagi Anwar, as long as the end justify the means, hantam sajalah!

  1. ...sebenarnya yg menyebabkan keretakan besar hubungan Indonesia dan Malaysia adalah Anwar sendiri....beliau menjalinkan hubungan dengan semua pemimpin dan parti yg menentang Suharto dan menggunakan pemimpin yg sama itu juga utk membela segala kejahatannya....satu Malaysia menyedari betapa cerdiknya Anwar dalam memperbodohkan musuh2 politiknya atas dasar tidak mau mereka melebihi dirinya..termasuklah memperlekehkan Dr mahathir sendiri...kami amat hairan apabila Anwar sanggup memperbodohkan orang yg pendidikannya rendah sedang dia sendiri pendidikannya cuma setakat General Degree (without Honours) dan nyaris-nyaris dibungkuskan oleh UM....Dr Mahathis meletakkan dia sebagai Menteri Kewangan walaupun keupayaan pendidikannya sendiri tidak layak membolehkan dia menjawat jawatan itu.....dan sebaik Anwar disingkir barulah tembelang pecah betapa kebodohannya mengemudi Kementerian Kewangan yg penting itu sebenarnya hanya topeng kebijaksanaanya..hakikatnya memang dialah yg bodoh sehinggakan terma-terma kewangan dan paling terserlah..krisis kewangan 1997..tidak dapat ditangani sebaliknya menyerah kepada kawan baiknya dari IMF..bahkan nyaris-nyaris menggadai negara ini kepada IMF dan US.....bayangkan apa akan berlaku jika negra benar-benar tergadai....peliknya Anwar sehingga kini tidak mengakui kesilapan bodohnya itu dan masih menganggap dialah paling pandai semata-mata English Amat Baik....sayangnya pe'elnya begitu buruk dan penuh kebodohannya....inilah apa yg dipanggil 'ludah ke langit tapi jatuh kena mukanya' semula....jadinya berhati-hatilah dgn orang seperti begini....kejahatan diri tak mau nampak tapi kelemahan menghina orang ditonjolkan....tapi nak anggap diri tuu Islamnya tuu tinggi.....masyallah....selam ajalah adalah....

    amukanmelayu - rasanya Nusantara lebih aman tanpa Anwar.