,مليسيا دان اسلام بوکن ميليک اورڠ ڤوليتيک
, مک ڤرجواڠن اݢام تتڤ دڤرجواڠکن اوليه اومت اسلام دري بيدڠ يڠ لاءين
سام اد كامي منڠ اتاو كامي ماتي

PERJALAN HAJI AKI


Thursday 13 December 2012

KEBODOHAN DAN KESOMBONGAN PEMIMPIN ISLAMELAYU UGAMABANGSA DAN TANAHAIR MENJADI TARUHAN

Posting ini Aki di FB dihantar pada hari Selasa 27 muharram 1434 = 11hb. Disember 2012. Aki bukan sesiapa....Aki hanyalah seorang tua yang telah melalui pemerintahan kesemua 6 orang PM Malaysia. Banyak sejarah HITAM PUTEH kehidupan di kongsi bersama. Setiap PM Malaysia MESTI akan di TIPU sekali atau lebih oleh KAUM CINA dalam pemerintahannya. Ditipu kerana Kealpaan atau kerana mahukan jumlah kerusi yang banyak untuk mengekalkan pemerintahan. Hampir tiada langsung usaha untuk menyatukan Islamelayu dan hari kehari....persatuan-persatuan etnik dari rumpun Melayu di biarkan tumbuh tanpa di kawal.....maka ujudlah Persatuan Kaum Jawa, Bugis, Asli, Minang, Persatuan anak Indonesia di Malaysia dan berbagai lagi. Sedangkan Cina telah hilang Kaum Kek, Hakka, Hokkian, Taw Chu dan dll. Mereka menjadikan SATU CINA tp kita tergoda dengan SATU MALAYSIA. Mereka kesatu arah pemikiran tp kita kearah PERPISAHAN PEMIKIRAN......

Mereka bukan banyak dan kuat...tapi kita berpecah sedangkan mereka BERSATU. Bila Aki keluarkan posting seperti di bawah ini didalam FB.....ramai yang memcamdit Aki dalam posting mereka dan tidak dalam komen, dengan mengatakan PEMIKIRAN Aki membawa kepada perpecahan kaum di Malaysia. Apabila kita mula menerima "PEMBERIAN" dari kaum lain sama ada dalam bentuk METERIAL ATAU IDEA maka.....disitulah bermulanya PENGGADAIAN MARUAH UGAMABANGSA. Maaf pemikiran Aki kolot..... tp Aki bukan BODOH seperti sebahagian dari PEMIMPIN yang ada. FIRASAT kami yang tua ini selalu mendahului masa.....maafkan Aki. Bacalah apa yang ada didalam hati Kafirun LGE selepas posting Aki pada hari Khamis 13/12/12 selang dua hari dan KAFIRUN lain yang berada dalam KERAJAAN BN. Kuasa yang TERLEPAS sukar untuk di dapati semula....


OL.... one utama...OL....Banting. Dimana-mana semuanya Cina.....terasa bagaikan berada di negara asing....eloklah kalu bagi Kat DAP pun..... biar kita balik ke hutan Dan kita mulakan sekali lagi menuntut kemerdekaan ....dulu ramai yg tak pernah rasa....
Like ·
  • Hatta Hassan nak merasa la tu...datuk nenek moyang,perit jerih berhempas pulas merdekakan tanah bertuah ini,kerana tidak mahu anak cucu keturunan mereka merasa perit jerih itu.biar mereka saja tanggung bebanan itu,mereka amat amanah menjaga dan menyerahkan tanah bertuah ini yg "dipinjam" dari anak cucu keturunan.tapi kita dewasa ini,tak malukah menyerahkan amanah yg "dipinjam" nanti dgn segala cacat cela???Shame On Us!

GUAN ENG BUAT PETISYEN ON-LINE UNTUK KELUARKAN PULAU PINANG DARI MALAYSIA?


Nampaknya, Ketua Menteri Pulau Pinang akan melompat lagi!

Penulis sendiri pun agak terkejut apabila menerima e-mel dari limguaneng@penang.gov.my dengan tajuknya Message From Lim Guan Eng. Ingatkan hujung-hujung tahun ni, Guan Eng nak keluarkan 'zakat' atau 'sedekah' 2-300 ringgit memandangkan penulis berdarah Melayu. Dan Melayu pada pandangan Guan Eng, tidak pandai main duit dan hanya bertaraf dari RM20 sehingga RM200 sepertimana yang dilakukannya sebelum ini yang kemudian digembar-gemburkan ke seluruh dunia sebagai kebaikan hati serta keprihatinannya kepada orang Melayu yang dia sendiri halau keluar dari Pulau Pinang.

Rupa-rupanya kandungan e-mel berkenaan merupakan petisyen dalam talian. Petisyen tersebut adalah untuk mendapatkan pandangan daripada orang ramai tentang perlu atau tidak Pulau Pinang berada dalam  Persekutuan Malaysia atau pun keluar dari Malaysia dan menjadi sebuah Negara Republik.


Kita tidak mengharapkan Lim Guan Eng akan memberikan jawapan atau penjelasan jujur dalam hal ini kerana Ketua Menteri Pulau Pinang merangkap Setiausaha Agung DAP itu sangat berkecenderungan untuk menipu dan berbohong. Bagaimanapun, ini perkara besar yang antara lain, merupakan satu bentuk PENDERHAKAAN KEPADA DYMM YANG DIPERTUAN AGONG.

Referendum daripada rakyat untuk memisahkan wilayah mereka dari Persekutuan biasanya dijalankan dengan kerjasama badan antarabangsa seperti PBB bukannya petisyen.

Perlu diingat, Pulau Pinang walaupun di peringkat Persekutuan Malaysia merupakan sebuah negeri yang berasingan, namun negeri tersebut secara mutlaknya masih di bawah Negeri Kedah Darul Aman menerusi bayaran pajakan dan gantirugi sehinggalah satu perjanjian baru dicapai untuk memisahkan negeri itu menjadi sebuah wilayah bersendirian.

Agak-agak anda, apakah jawapan dan penjelasan Lim Guan Eng berhubung perkara ini? Atau seperti biasa, Lim Guan Eng akan mengatakan ini semua hanyalah fitnah UMNO semata-mata walaupun sudah lama kedengaran yang DAP mahu mengeluarkan Pulau Pinang dari Malaysia dan hanya bergabung balik dengan Malaysia apabila Pakatan Rakyat sudah berjaya mengambilalih tampuk pentadbiran negara dari UMNO dan Barisan Nasional.

amukanmelayu - penulis dapat rasakan orang Islamelayu tak rasa apa pun dengan "PETISYEN" ini, sebaliknya Islamelayu PAS menyatakan ini semua adalah FITNAH......