,مليسيا دان اسلام بوکن ميليک اورڠ ڤوليتيک
, مک ڤرجواڠن اݢام تتڤ دڤرجواڠکن اوليه اومت اسلام دري بيدڠ يڠ لاءين
سام اد كامي منڠ اتاو كامي ماتي

PERJALAN HAJI AKI


Wednesday 22 February 2012

BERARAK MENDUNG KELABU....ampun Tuanku.

Olak Lempit - 1 Rabiul Akhir 1433, Selapas pulang dari KLIA di awal petang tadi. Awan berarak mendung dan gerimis mengundang membasahi bumi Selangor yang bertaburan dengan lubang jika di lihat dari Google Map. Pak Imam tak tahu pun, Wak Sentot tak perasan pun, Wak Budin tak ambil kesah pun, Pak Itam dengan kasut kuning Pha Chu Kang menutup hidung bila berselisih dengan lori pasir....tapi tali lembu yang di pegangnya tidak dilepas pun.....dia tak kisah pun tentang siapa yang nak memerintah. Di sekelilingnya semuanya Melayu. Di Bukit Changgang hanya ada tiga keluarga cina sahaja.

Semua mereka ini tak peduli pun berapa jumlah Raayat Malaysia dan mereka tak kisah pun di sekeliling Banting semuanya dah di kuasai Si Sepet. Ini adalah gambaran sebenarnya berlaku pada sebahagian orang Melayu. Tapi Aki kesah semua itu. Dasar pengambilan tanah yang tidak terbendung ini, menyerlahkan pepatah Jawa mengatakan, "Kuasa terletak pada tanah". Jika orang Melayu sudah tidak mempunyai tanah, ini berti Melayu sudah tidak punyai kuasa.

Najib tak hirau semua itu, Anwar masih memburu cita-cita untuk menjadi PM, Tok Guru nak terus memegang Kelantan, TGH Hadi Awang sedang merangka BAI'AH seterusnya. Tuanku malan ini BERSANTAP sakan bersama-sama dengan Kerabatnya di Istana Baru. Pernahkah Tuanku terfikir, Bangsanya sedang di hina dan Ugama sedang HENYAK dari segenap penjuru. Pernahkah Tuanku keluar dari pagar istana dan melihat Bangsanya. Ampun Tuanku....masa semakin singkat. Penderhakaan kaum pendatang semakin tak terajar.....Bangsa sendiri pula menyokong dan mengIYAkan kata-kata kaum pendatang.

Tuanku.....kerana Bola Raga "Tun Mamat" di bunuh....mana pergi semuanya KEJANTANAN MELAYU kita. Jangan di biatkan kudis menjadi TOKAK. Kelak tak terUBAT kita dengan penyakit bawaan pendatang ini. Semuanya sedang menjaga kepentingan.....takut hilang secupak....tapi ruginya satu negeri. Tuanku sementara kuasa masih ada, mentelah pula Askar dan Polis dari kita semua, carilah BENANG di dalam tepung....tareklah keluar, tapi tepung jangan diselerakkan, kalau lama lagi di tunggu, patek risau, peristiwa Kampung Gelam akan menjadi peristiwa kedua di Negara kita Tuanku.

Patek orang Melayu....Raja Patek Melayu, Mamanda Tuanku juga Melayu, Askar kita Melayu, Kiblat kita sama, suhadah kita sama, solat kita sama, kita berpuasa dan Raya bersama....tapi bendera saja ada antara raayat Tuanku yang berbeza, tapi bermusuhnya bagaikan kita dari lain benua. Sedangkan di sebelah sana semuanya berbeza....ugama tak sama, kiblat tak sama, solat berbeza, akda nikah berbeza, bendera pun berbeza.....tapi ada raayat Tuanku yang boleh tidur sebantal dengan mereka. Semua ini kene di perbetulakn Tuanku.

Kalau dulu CAREK-CAREK bulu ayam, tapi kini sudah carek benar Tuanku. Biduk lalu, kiambang pun tak mahu bertaut lagi Tuanku.....marah benar Tuanku.....hanya Tuanku mampu untuk mendamaikannya. Santaplah Tuanku dengan tenang dan beradulah dengan tenang Tuanku.....ini blog patek Tuanku.....kalau hari ini Tuanku tidak membacanya, mungkin di hari lain Tuanku membacanya, kalau tidak di hari lain...mungkin di tahun lain. Tapi Tuanku....menyesal dulu pendapatan dan menyesal kemudian tidak berguna Tuanku. Patek sering berdoa....semoga Tuanku terus bersemayam di atas tahta memayungi raayat Melayu untuk selamanya hingga akhir zaman.....janganlah Tuanku benarkan mereka yang jahat nak jadikan "ISTANA SEBAGAI MUZIUM".....ampun TUANKU.