,مليسيا دان اسلام بوکن ميليک اورڠ ڤوليتيک
, مک ڤرجواڠن اݢام تتڤ دڤرجواڠکن اوليه اومت اسلام دري بيدڠ يڠ لاءين
سام اد كامي منڠ اتاو كامي ماتي

PERJALAN HAJI AKI


Sunday 19 February 2012

KAKAK TUA MENGAJAR SI BUTA YANG CELIK

Pohon kayu sudah patah,
Lalu menimpa anak merbah,
Orang Melayu kene berubah,
Baru anak-cicit dapat hidayah.......

Dato' Hassan Ali lari dari LANDASAN AKIDAH......Allah tanya Hang nak pi mana, nak syurga....no, sebab Hang tak ikut Islam....nak pi neraka pun depa tak izin bagi

Demikianlah Ustaz Ah Bee dalam video yang Aki tengok.

Di zaman pramerdeka, ramai Cina memakai kain pelikat, bersongkok dan berbaju Melayu. Bukan saja di Malaya tapi juga di Indonesia. Ramai yang mencari perlindungan bila Komunis gagal dalam missi meyerap ideologinya kepada Orang Nusantara, ada di antaranya menyerah diri kepada Pak Lurah mengatakan mereka ingin memeluk Islam....kerana takut di bunuh, perkara ini berlaku di Indonesia. Sementara di Malaya, mereka banyak memakai songkok dan bercampur dengan Masyarakat Melayu (sila lihat gambar-gambar lama LKY). Mereka telah berjaya menipulasi Melayu hanya dengan memakai baju Melayu dan bersongkok.

Kini mereka mulakan sekali lagi.....ada Ahli DAP di Perak yang mahukan Majlis Perkahwinannya di buat cara Melayu. Maka gegak-gumpitalah se luruh Melayu murahan ini menjadi sukarelawan menyempurnakan majlis ini. Siap bersanding dan berkompang. Berarak kedewan persandingan bertongkolok dengan keris tersisip di pinggang. Ceritanya gah keseluruh Negara, seperti terjumpa Mat saleh boleh bercakap Kelantan di London. Apa yang kita dapat? Nothing.....tp mereka dapat apa di Perak. Mereka dapat Tanah 999 tahun.....sedangkan Tanah kita hanya 90 tahun itu pun dah tinggal 30 sebab beli dari tangan orang. LKY dapat Negeri....

Kini mereka pergi lebih jauh lagi....mereka meresap kedalam emosi dan AKIDAH kita. Mereka mempermainkan ayat Al-Qur'an tanpa rasa takut dan hormat. Apabila kita suka kita katakan "dia tidak mempermainkannya....tapi dia menyedarkan kita". Sebenarnya dia adalah Burung Kakak Tua. Dia mengutuk saudara seagama kita dan kita ketawa, dia mencerca saudara kita kita bertakbir..... dimana marwah kita, bila dia berada di ATAS PENTAS mengajar kamu tentang Islam sedangkan kamu menjadi pendengar yang dengan sendiri dia mengatakan saudara kamu tak tahu dengan ayat-ayat ini dan kamu tertawa.....sebenarnya kamu sedang TERTAWAKAN diri kamu sendiri dan sampai bila pun dia akan ceritakan kepada anak cucunya....kamu Islam yang tak tau apa-apa kerana di pernah mengajar kamu tentang Islam.

Pandangan Aki.....kamu(Ustaz Ah Bee DAP-Kafir) BAGAIKAN KAKAK TUA yang sedang mengajar ORANG BUTA(Saudara Islamku) yang celik.

Moralnya..... nilai diri kamu begitu rendah dari pandangan DAP. Sebab itu dia akhiri dengan pantun supaya "anak-cicit dapat hidayah".....Kalau kamu di atas pentas dan cina kafir di bawah itu ada benarnya, kamu sedang mengajar dan berdakwah kepada mereka mengenai Islam ini bertepatan dengan kita sebagai KHALIFAH Allah di buminya ini. Tapi bila ianya bertentangan....sebenarnya dia sedang memesong, merosakan dan menjahanamkan AKIDAH kamu. Saudaraku.....kamu semakin jauh dari PERJUANGAN ASAL mu dan kamu perlu kembali ke garisan permulaan. Aki bimbang kamu tidak terdaya untuk kembali sekiranya ia dah terlalu jauh. Maafkan Aki kalau pandangan kita berbeza. Baleklah....baleklah...baleklah....tiada apa yang nak di malukan.

"Seputeh-puteh tulang, akhirnya di buang juga. Tapi sebusuk-busuk daging, di basuh dan ducuci akhirnya dimakan juga.". Sebaik mana pun mereka...mereka tetap KAFIR dan musuh ISLAM.....dan seburuk-buruk saudara kita...dia tetap ISLAM dan dia yang akan menguruskan kita atau kita akan menguruskannya untuk ke PUSARA.