,مليسيا دان اسلام بوکن ميليک اورڠ ڤوليتيک
, مک ڤرجواڠن اݢام تتڤ دڤرجواڠکن اوليه اومت اسلام دري بيدڠ يڠ لاءين
سام اد كامي منڠ اتاو كامي ماتي

PERJALAN HAJI AKI


Saturday 2 August 2014

ANWAR TIDAK BERSALAH SEBAGAI AGEN ASING ATAU ANWAR TERLALU LICIK?


Kes 1 - Israel Tuduh Malaysia Latih Tentera Hamas

Kenapa sebelum Kes Tuduhan Israel Malaysia Latihan Tentera Hamas, Anwar kata sokongan LANTANG Najib terhadap HAMAS satu faktor MH 17 di Tembak?.






Israel tuduh Malaysia latihan tentera Hamas

31 JUL: Dunia terkejut apabila zionis Israel tiba-tiba menuduh Malaysia dijadikan sarang melatih tentera elit Hamas khususnya dalam serangan kombat udara. Agensi Sekuriti Israel (Shin Bet) mendakwa seorang pejuang Hamas yang ditangkap baru-baru ini dikatakan mengaku menerima latihan di Malaysia dalam melancarkan serangan rentas sempadan menggunakan payung terjun berkuasa. Memetik laporan Jerusalem Post, Shin Bet mendakwa suspek itu merupakan seorang komander sebuah unit Hamas yang ditangkap di kawasan Khan Younis.
Pejuang Hamas jugda dikenali sebagai Tentera Malaikat
TENTERA HAMAS
Pejuang Hamas jugda dikenali sebagai Tentera Malaikat
Suspek dikatakan memberitahu tentera Israel bahawa latihan yang diterimanya di Malaysia adalah sebahagian daripada persiapan Hamas untuk menentang Israel di Semenanjung Gaza. Dia dikatakan menyertai Hamas pada tahun 2007 dan menjadi ahli sayap unit tentera elit yang dikenali sebagai Izzadin Kassam.

Suspek dilaporkan berada di Malaysia pada 2012 di mana dia dan sembilan anggota Hamas lain menjalani latihan menerbangkan payung terjun berkuasa. Shin Bet mendakwa pejuang Hamas itu menyertai unit rizab Hamas pada tahun yang sama dan telah ditugaskan untuk operasi-operasi khas.
Pada tahun 2013, suspek menyertai unit elit dan menerima senapang Kalashnikov untuk dibawa bersamanya pada setiap masa. Dia kemudian dilatih menggunakan senapang M-16, bom tangan roket dan bom lain.

Pejuang-pejuang tersebut juga telah diajar bagaimana untuk menculik askar dan cara peperangan dalam terowong. Shin Bet juga mendakwa pejuang Hamas itu dijadualkan untuk melatih pejuang lain dalam kemahiran pertempuran bulan ini. Bagaimanapun Malaysia menolak dakwaan Israel itu sambil menjelaskan pihaknya tidak pernah menawarkan sebarang latihan kepada mana-mana pejuang Hamas atau kumpulan gerakan yang berjuang di negara bergolak.

Timbalan Menteri Dalam Negeri, Datuk Dr Wan Junaidi Tuanku Jaafar menegaskan, bukan sahaja latihan, kerajaan juga tidak pernah membenarkan sebarang unsur pusat latihan seumpama itu diwujudkan di negara ini.

“Mustahil ada latihan seumpama itu di negara ini, komen pejuang berkenaan itu tidak benar malah tidak wujud sama sekali di negara ini.
“Tidak kira apa jenis perjuangan termasuk dikategori perjuangan baik untuk melawan Israel, kita tidak pernah membenarkan atau memberikan kelulusan untuk latihan sebegini,” katanya dipetik sebagai berkata kepada sebuah stesen TV tempatan.

Tambah Wan Junaidi, mana-mana pejuang yang dikatakan mahu mengambil latihan perang boleh ke negara lain yang menawarkan ‘kursus’ berkenaan selain Malaysia.
“Sudah saya tegaskan, kita tidak adakan latihan perang untuk pejuang seumpama ini. Mereka yang mahu dan berminat boleh berlatih di negara lain,” ujarnya.

Sementara itu pemerhati Islam antarbangsa menjelaskan motif zionis Israel menuduh Malaysia menjadi sarang melatih mujahid Hamas kerana negara ini sentiasa membela, memberi sokongan dan membantu rakyat Palestin secara terbuka melalui misi bantuan kemanusiaan. Malaysia juga lantang bersuara di peringkat global dengan mengutuk Israel menindas dan membunuh rakyat Palestin dan sentiasa memuji pejuang Hamas yang selama ini menentang kezaliman dan pembunuhan yang dilakukan oleh tentera Israel.

Malaysia juga lantang mengutuk negara Barat termasuk Amerika Syarikat yang menyokong dan meluluskan bajet kerenteraan bagi membantu Israel meneruskan serangan ke atas bumi Palestin itu dengan menggunakan Hamas sebagai alasan. Bagi memujuk semua negara Barat supaya membenci penyokong Hamas, zionis Israel telah menggunakan suspek pejuang Hamas untuk melemparkan tuduhan ke atas Malaysia yang didakwanya melatih sayap militan untuk menentang Israel di Semenanjung Gaza. – bnbbc.my

ANWAR Bakal PM Yang Akan Menambah Derita Rakyat PALESTINE? 

PERTEMUAN SULIT ANWAR - SUSAN RICE - ISRAEL

SUSAN RICE SOLIDARITY ISRAEL
PERTEMUAN SULIT ANWAR - SUSAN RICE SOLIDARITY ISRAEL
ISRAEL SOLIDARITY FOR ANWAR

Isu Krisis Menteri Besar Selangor sengaja di muat naikkan secara berterusan adalah bertujuan untuk menghilangkan isu serangan di Palestine yang mana pemimpin PKR iaitu Anuar Ibrahim mempunyai kaitan dalam isu sokongan terhadap Israel..!!!

Amat mengejutkan apabila sebuah akhbar dari Israel menamakan Anwar Ibrahim sebagai bakal Perdana Menteri Malaysia. Apakah kaitan Israel dengan Anwar Ibrahim? Kenapa Israel inginkan Anwar Ibrahim untuk menjadi Perdana Menteri Malaysia?

Fikir dan renongkan lah....!!!
Suara politik
Belantan

Kes 2 - Penceroboh di Lahad Datu, Sabah 


Kenapa sebelum Kes Lahad Datu Anwar Ibrahim nyanyi Sabah Dah Hilang?

 

Sunday, March 10, 2013

Jika sesiapa yang tidak tahu realiti semasa tentang keadaan politik di Malaysia ini menonton siaran video Bloomberg TV, ada kemungkinan mereka akan berpendapat bahawa Anwar Ibrahim adalah seorang yang sedang berusaha untuk menyelamatkan Sabah dari hilang ke tangan Sulu akibat kelemahan pentadbiran Kerajaan Persekutuan Barisan Nasional Malaysia!

Cara dia jawab soalan soalan hos Bloomberg TV seolah olah dia tak ada kena mengena langsung dengan krisis pencerobohan pengganas2 Sulu di Lahad Datu baru baru ini.

Namun hakikat sebenarnya pada 14hb Oktober 2012, di program Jelajah Merdeka Rakyat, Permatang Pauh, Pulau Pinang yang ia adakan, Anwar Ibrahim telah menyanyikan lagu dibawah dengan lirik rekaan nya sendiri yang berbunyi
"Tanya sama Najib, mengapa kau goyang? Nanti jawab Najib, Sabah dah HILANG!!!"- MAHAGURU58.

Tun Dr Mahathir Komen Anwar Menyanyi 'Sabah nak Hilang'!!


Tun M
MARANG – Lagu Tanya Sama Pokok yang diubah suai liriknya dan dinyanyikan semula oleh Datuk Seri Anwar Ibrahim menunjukkan seolah-olah ketua pembangkang itu cuba memutarbelitkan keadaan untuk keuntungan dirinya.

Bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad berkata, justeru, beliau khuatir dengan gelagat Anwar terutamanya selepas Ketua Umum PKR itu mengadakan pertemuan dengan bekas pemimpin Barisan Pembebasan Kebangsaan Moro (MNLF), Nur Misuari.

“Bila dia (Anwar) berjumpa dengan Nur Misuari, dia sering berkata BN (Barisan Nasional) akan hilang… bukan kalah. Hilang Sabah… Jadi, apa yang dimaksudkannya dengan hilang?

“Apakah Sabah akan ‘terlepas’ dari negara kita atau cuma BN saja yang kalah? Cara dia bercakap ini memang nampak dia cuba untuk putar belit bagi mendapatkan sesuatu untuk dirinya,” katanya.
Beliau berkata demikian dalam sidang akhbar selepas menghadiri program Amanat Negarawan Kepada Rakyat di Dewan Majlis Daerah di sini hari ini.

Dalam ceramah pada 29 Januari lalu, Anwar turut menyanyikan lagu sama dan kali terakhir dikesan pada 14 Februari lalu iaitu dua hari selepas Kampung Tanduo, Lahad Datu, Sabah diceroboh kumpulan pengganas Sulu.

Sementara itu, Dr. Mahathir memberitahu, beliau tidak pernah yakin dengan sebarang janji yang ditaburkan Anwar termasuk terhadap penduduk Sabah sebelum ini.

“Dia pernah berjanji dengan (rakyat) Sabah untuk menyemak segala tuntutan termasuk bagi 10 peratus (royalti) minyak kepada Sabah. Macam-macamlah. Tapi semua ini janji. Apa yang boleh dilakukannya saya tak yakinlah,” katanya.

“Tapi inilah Anwar. Semasa dia ada dalam kerajaan, saya pun hairan macam mana saya boleh percaya kat dia. Dia penipu yang terbesar sampai saya pun tertipu.

“Kononnya warak, kononnya boleh (kendalikan) usrah tapi buat kerja yang tak boleh diterima oleh orang Islam,” ujar beliau – Mingguan Malaysia
 

TOP SECRET! Apa Tian Chua Buat Dengan Nur Misuari 4 Bulan Lepas?

 Melalui maklumat dalaman PKR, Anwar Ibrahim telah mengutuskan Tian Chua untuk berjumpa rakan baiknya, Nur Misuari 4 bulan yang lepas



Anwar Ibrahim Gelabah Dalam Insiden Lahad Datu? Askar Sulu Mencari Pemimpin Pembangkang.

 Nampaknya apa yang dibocorkan oleh sumber dalaman PKR memang benar. Kini Askar Sulu mencari pemimpin pembangkang menjanjikan sesuatu kepada mereka. Perkara ini telah dilaporkan oleh agensi berita antarabangsa, Reuters.

Another Philippine military officer said the men were followers of the heirs of the Sultan of Sulu - an island group off the southern Philippines - who had been invited to Sabah by a Malaysian opposition politician to discuss land issues.
Baca seterusnya di bawah ini : 

Versions differ in Malaysia, Philippines Border Standoff

KUALA LUMPUR Thu Feb 14, 2013 4:20am EST (Reuters) - Malaysian security forces have surrounded about 100 armed men believed to be from a breakaway rebel faction in the southern Philippines, Malaysian police and a government official said on Thursday, but a Philippine official said they were unarmed Filipinos who had been promised land.
The standoff in Malaysia's eastern Sabah state on Borneo island threatened to stir tension between the Southeast Asian neighbors whose ties have been periodically frayed by security and migration problems caused by a porous sea border.

"Our firepower is more than enough to arrest them but the government has chosen to negotiate with them so they leave peacefully to return to the south of the Philippines," Malaysian Prime Minister Najib Razak, on a visit to Sabah ahead of national elections, was quoted as saying by state-run Bernama news agency.

Malaysian police said in a statement the situation was under control, but did not say whether the men had agreed with a request to surrender.
A high-ranking Malaysian government source with direct knowledge of the situation told Reuters the gunmen were suspected to be from a faction unhappy with the Philippines' recent peace deal with the main Muslim rebel group.

Raul Hernandez, a spokesman for the Philippine Foreign Ministry, said his government was trying to get information about the incident and was in touch with Malaysian officials.
A senior Philippine military official said navy boats and an aircraft had been sent to the border area. He dismissed the Malaysian account of the group, saying they were unarmed Filipinos who had been promised land in Sabah.

He said a meeting over the land claim had attracted a large crowd and drawn the attention of Malaysian authorities.

"We know that these people arrived there five days ago and most of them are from nearby islands," said the official, who asked not to be identified.
"Some of them were already residents in Sabah for a long time and they normally cross the border without any problem."

Another Philippine military officer said the men were followers of the heirs of the Sultan of Sulu - an island group off the southern Philippines - who had been invited to Sabah by a Malaysian opposition politician to discuss land issues.

Malaysia pays a token amount to the Sultanate each year for the "rental" of Sabah state - an arrangement that stretches back to British colonial times.
The number of illegal Muslim immigrants from the impoverished southern Philippines has surged in recent decades, stirring social tension with indigenous Christian inhabitants in Sabah.
The Philippine government signed a landmark peace deal with Muslim rebels late last year to end a 40-year conflict in the south, but some factions have voiced opposition.

In 2000, a group of militants from the southern Philippines kidnapped 21 tourists from the Sabah diving resort of Sipadan. In 1985, 11 people were killed when gunmen believed to be from the southern Philippines entered Lahad Datu in Sabah, shooting at random before robbing a bank.
(Reporting By Siva Sithraputhran and Niluksi Koswanage in Kuala Lumpur; Manuel Mogato in Manila; Editing by Stuart Grudgings and Nick Macfie)



Laporan ManilaTimes. Net

Sumber: MyMassa  

Anwar Bebas Dari Tuduhan Mempunyai "Slush Fund" dan Tuduhan Agen Asing

Wednesday, November 11, 2009 - Bekas Pengarah BPR hari ini melaporkan bahawa siasat BPR di Singapura dan UK menunjukkan Anwar Ibrahim tiada akaun bank bernilai RM3billion serta tiada hubungan dengan negara asing.

Tuduhan ini adalah berkaitan dengan afidavit yang dibuat oleh Dato Murad, bekas Penolong Gabenor Bank Negara terhadap Anwar Ibrahim. Ini bermakna tuduhan Anwar agen asing yang kita dengar selama ini adalh fitnah dan bohong dari UMNO semata-mata. Allah SWT Maha Adil telah mendedahkan kepada kita kebenaran hari ini.




ACA had cleared Anwar of 'RM3 bil bank account'

 
Nov 11, 09 12:22pm - Former ACA director of investigations Abdul Razak Idris told the High Court today he had cleared Anwar Ibrahim of allegations of stashing RM3 billion in foreign accounts and having foreign links to Western interests.

Abdul Razak, 60, who is now retired but a director of several companies, said ACA had investigated the matter following allegations made in a statutory declaration by former assistant governor of Bank Negara Abdul Murad Khalid.

anwar sodomy 2 duta court hearing pkr leaders 080709 13He said a team of ACA officers went to Singapore and United Kingdom to probe the allegations.

"We went to meet Murad and several British witnesses. But the investigations resulted in 'No case' against Anwar pertaining to allegations made in Murad's statutory declaration."

"Further, I concluded that the allegations contained in the SD (statutory declaration) were baseless and unsustainable, and I consequently ordered that the investigations be closed."

Murad signed the statutory declaration on Oct 29, 1999 - about one month after Anwar was arrested following his sacking as deputy prime minister in early September that year.

Abdul Razak then submitted his own statutory declaration on the matter and tendered it in court.

The former top ACA investigator was testifying in a RM100 million defamation suit by Anwar against New Straits Times Press (M) Bhd and its former group editor-in-chief, Abdullah Ahmad.

The alleged defamatory article, 'Anwar's link to US lobbyist', was published on March 2, 2002.



Memang Sah ANWAR Agen Segala Agen

Tuesday, March 5, 2013 - Siapa tak kenal Anwar Ibrahim, sejak tahun 98 hingga ke hari ini, Utusex Meloya, TV3 suku, Mamak Mahathir Al-Kutthy, Najimah dan semua pimpinan umno serta blogger pencacai angkat najis umporno serang beliau hari-hari tanpa henti.


ANWAR DI INAYAI - Agen-Agen di atas adalah FINAH semata-mata....Anwar langsung tidak pernah terlibat denganya

Sebab apa mereka serang Anwar hari-hari dengan berbagai isu? Sebab bila tidur mereka mimpi Anwar.."asyik mimpi jer Anwar..asyik Anwar jer mimpi.."

Jangan tanya "apa mereka kata pada Anwar" tetapi tanya "apa yang mereka tak kata lagi pada Anwar" .

Dalam tragedi di Lahad Datu, pemimpin umporno sekali lagi menuduh Anwar Agennya..Anwar dalangnya..terbaru Anwar Agen Sulu pulak dah..

Dahulu Anwar dituduh Agen Yahudi, Agen Israel, Agen Amerika, Agen Asing, Agen Cina, Agen Hindu, Agen Komunis..

Kepada penyokong Anwar..jangan marah pada puak-puak umporno sebab Anwar memang sah Agen segala Agen termasuk Agen Pekerja Asing..Agen Insuran..Agen Cari Jodoh..tetapi kalau Anwar jadi Agen Bomoh sudah tentu Kak Ros suka..kah kah kah.. - Sharpshooter


'Semuanya salah Anwar'
Seperti sudah menjadi tradisi bagi Umno BN apabila berlaku sahaja sesuatu perkara buruk, maka yang dituding mereka sebagai dalang atau penyebab adalah seorang individu bernama Anwar Ibrahim.

Lihat sahaja sebelum ini, bermacam-macam tuduhan dikaitkan dengan Ketua Pembangkang yang pernah mencetuskan reformasi ketika dipecat dari jawatan timbalan perdana menteri oleh Tun Dr Mahathir Mohamad pada tahun 1998.

Tuduhan "Anwar agen yahudi", "Anwar pro-Israel", "Anwar petualang bangsa", "Anwar......" bukan baru setahun dua di dengar, malah sejak beliau dipecat dari kerajaan dan dianggap musuh utama oleh Umno BN.

Dan terbaru dalam insiden pencerobohan tentera bersenjata Filipina di Sabah sejak 22 hari lalu, yang telah menyebabkan lapan anggota polis meninggal dunia, sekali lagi Anwar menjadi mangsa tuduhan.

Kali ini, Anwar yang juga Ketua Umum PKR itu dituduh 'dalang' kepada pencerobohan.

Dikatakan kumpulan penceroboh yang juga pengikut Sultan Sulu itu datang kononnya 'atas ajakan' Anwar Ibrahim.

Kumpulan yang diketuai Raja Muda Azzimudie Kiram, adik kepada Sultan Sulu, Jamalul Kiram III didakwa datang kerana menuntut janji dari sekutu Anwar ke atas tanah Sabah.

Malah dituduh bahawa Anwar juga rapat dengan pemimpin MNLF Nur Misuari, kumpulan yang dikaitkan dengan pencerobohan di Sabah pada waktu ini.

Seperti biasa, fitnah terancang dari blog-blog Umno ini dijaja pula oleh media Umno, Utusan Malaysia dan TV3 yang dianggap sebagai penyebar maklumat mereka.

Lalu di kampung-kampung khususnya, bertebaranlah fitnah ini dengan Anwar dijadikan sasaran kebencian dan melupakan kelemahan dua menteri yang menjaga soal keselamatan negara bertindak tegas dalam menangani isu ini.

Difahamkan juga, ada beberapa tempat di Kelantan sehingga membuat majlis penjelasan khas oleh penceramah Umno kepada masyarakat dengan menuduh Anwar dalang disebalik semua yang berlaku.

Ianya tidak lain, bagi menanam kebencian rakyat kepada Anwar demi keuntungan politik mereka menjelang Pilihan Raya Umum ke-13.

Bagi Anwar, segala tohmahan yang dilemparkan hanya cubaan menutup kelemahan kerajaan menangani soal keselamatan negara sehingga menyebabkan beberapa anggota polis menjadi mangsa korban.


"Agak aneh menteri dalam negeri dan menteri pertahanan lambat sekali memberi reaksi. Seolah-olah Lahad Datu, Sabah boleh dikepong kelompok asing dan kita tidak berupaya berbuat apa-apa kecuali berunding. Ini menunjukkan kelemahan kita.

"Untuk mengalih pandangan (dari kelemahan kerajaan), blog-blog Umno mengatakan ini satu lagi kerja Anwar.

"Dengan kelompok extrimis Islam pun Anwar, dengan Israel pun Anwar, dengan Amerika pun Anwar, dengan India pun Anwar dengan Cina pun Anwar.

"Ini hanya momok politik. Ini isu keselematan negara. Mereka gagal mengawal keamaan gagal selesai isu ini dengan baik, lalu menyindir saya," kata Anwar dalam satu rakaman video menjelaskan perkara itu.

Selain menafikan tuduhan karut itu, Anwar melalui peguamnya hari ini telah menghantar notis tuntutan maaf kepada Utusan dan TV3, memohon kedua-dua media pro Umno itu menarik balik tuduhan dan menyiarkan permohonan maaf kepadanya dalam masa 24 jam.

Gagal bebuat demikian dalam tempoh ditetapkan, TV3 dan Utusan masing-masing berdepan saman RM100 juta.

Di tengah-tengah kekecohan tuduhan kepada Anwar itu, tersebar laporan dari media Filipina bahawa kedatangan tentera Sulu ke Lahad Datu adalah untuk menuntut janji Najib kepada mereka.

Gambar hubungan rapat antara pemimpin mereka dengan Najib juga disebarkan.

Inilah akibatnya kalau mulut kita terlalu deras untuk mencari kambing hitam ke atas segala kelemahan kita.

Akibatnya badan binasa, krebiliti kita tercalar. - Harakah


AMUKANMELAYU - Dimana ada KECOH di situ ada Anwar........
Shah Alam - Pendirian tegas Malaysia dalam menyokong pejuang Palestin untuk mendapatkan semula hak mereka yang dirampas negara haram Israel nampaknya semakin membuatkan rejim Zionis itu tidak senang duduk. - See more at: http://pahang-ku.blogspot.com/2014/08/israel-mula-sasar-malaysia.html#sthash.TPDq71iw.dpuf

Menurut pemimpin kanan Hamas, Dr Khaled Qadoumi, rejim Zionis mengolah propaganda itu untuk menutup kelemahan dan kekejaman di Gaza.
“Israel sedang mengalami kekalahan moral yang teruk dalam operasi ketenteraannya kali ini di Gaza dan mereka cuba menjejaskan sokongan sebuah negara Islam yang proaktif dan kuat terhadap warga Palestin,” kata Khaled seperti dilaporkan Astro Awani.
Hamas juga menyifatkan Malaysia menjadi sasaran penipuan Tel Aviv kerana peranan luar biasa kerajaan dan rakyat negara ini dalam memperjuangkan Palestin di pentas global.
“Israel adalah penipu besar. Kenapa tuduh Malaysia? Kerana Malaysia sebuah negara Islam yang bebas serta berani sentiasa berada di sisi rakyat Palestin di Gaza yang terus sengsara,” tegas Dr Khaled yang turut menyeru semua pihak di Malaysia tidak terpengaruh dengan penipuan dan permainan propaganda Israel.
Sokongan berterusan Malaysia terhadap perjuangan rakyat Palestin di Gaza menjadi perhatian dunia terutamanya apabila Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak membuat lawatan rasmi ke wilayah tertindas itu dan bertemu dengan pemimpin Hamas yang juga Perdana Menteri Gaza, Ismail Haniyeh pada Januari 2013.
Lawatan Najib itu mendapat perhatian luar biasa dan liputan meluas media terutama di Amerika Syarikat kerana beliau merupakan pemimpin dari luar negara Arab yang pertama melawat Gaza.
Pertubuhan Kebudayaan Palestin Malaysia (PCOM) menganggap lawatan itu sebagai langkah berani dan bersejarah oleh Najib.
"Malaysia sentiasa menerajui sokongan terhadap isu Palestin melalui pertubuhan badan bukan kerajaan (di negara ini). Kami menggesa semua kerajaan yang adil untuk menuruti langkah Malaysia," menurut PCOM semasa mengulas lawatan itu.
- See more at: http://pahang-ku.blogspot.com/2014/08/israel-mula-sasar-malaysia.html#sthash.TPDq71iw.dpuf

ISRAEL MULA SASAR MALAYSIA?

Hubungan baik Malaysia dengan kerajaan Hamas, seperti dibuktikan melalui pertemuan Najib dengan Ismail (kanan) di Gaza dilihat menimbulkan rasa tidak senang Israel.
Shah Alam - Pendirian tegas Malaysia dalam menyokong pejuang Palestin untuk mendapatkan semula hak mereka yang dirampas negara haram Israel nampaknya semakin membuatkan rejim Zionis itu tidak senang duduk.
Terbaharu, The Jerusalem Post, iaitu media Israel yang digunakan untuk menghebahkan propaganda kerajaan Zionis semalam mendakwa seorang tentera Hamas dari unit Al-Qassam bersama sembilan anggota lain menjalani latihan di Malaysia pada 2012 tentang cara melakukan serangan merentasi sempadan menggunakan payung terjun.
Pendedahan tersebut kononnya dibuat oleh seorang komander Hamas kepada agensi keselamatan Israel, Shin Bet dalam siri soal siasat selepas beliau ditahan di Khan Yunis, Gaza pada 21 Julai lalu.
Anggota Hamas itu didakwa mendedahkan bahawa beliau menerima latihan dalam serangan menggunakan payung terjun serta cara menculik askar sebagai sebahagian daripada persediaan untuk menentang serangan darat tentera Israel di Gaza.
"Suspek menyertai Hamas pada 2007 dan menjadi sebahagian daripada unit tentera Hamas, Al-Qassam.
"Beliau menjadi cekap dalam penggunaan senapang automatik Kalashnikov dalam pelbagai posisi menembak," menurut The Jerusalem Post.
Namun, laporan itu tidak menyebut pihak di Malaysia yang didakwa menyediakan latihan itu kepada anggota Hamas tersebut.
Sementara itu, laporan Astro Awani semalam menyebut, Hamas menafikan tuduhan Shin Bet itu.
Menurut pemimpin kanan Hamas, Dr Khaled Qadoumi, rejim Zionis mengolah propaganda itu untuk menutup kelemahan dan kekejaman di Gaza.
“Israel sedang mengalami kekalahan moral yang teruk dalam operasi ketenteraannya kali ini di Gaza dan mereka cuba menjejaskan sokongan sebuah negara Islam yang proaktif dan kuat terhadap warga Palestin,” kata Khaled seperti dilaporkan Astro Awani.
Hamas juga menyifatkan Malaysia menjadi sasaran penipuan Tel Aviv kerana peranan luar biasa kerajaan dan rakyat negara ini dalam memperjuangkan Palestin di pentas global.
“Israel adalah penipu besar. Kenapa tuduh Malaysia? Kerana Malaysia sebuah negara Islam yang bebas serta berani sentiasa berada di sisi rakyat Palestin di Gaza yang terus sengsara,” tegas Dr Khaled yang turut menyeru semua pihak di Malaysia tidak terpengaruh dengan penipuan dan permainan propaganda Israel.
Sokongan berterusan Malaysia terhadap perjuangan rakyat Palestin di Gaza menjadi perhatian dunia terutamanya apabila Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak membuat lawatan rasmi ke wilayah tertindas itu dan bertemu dengan pemimpin Hamas yang juga Perdana Menteri Gaza, Ismail Haniyeh pada Januari 2013.
Lawatan Najib itu mendapat perhatian luar biasa dan liputan meluas media terutama di Amerika Syarikat kerana beliau merupakan pemimpin dari luar negara Arab yang pertama melawat Gaza.
Pertubuhan Kebudayaan Palestin Malaysia (PCOM) menganggap lawatan itu sebagai langkah berani dan bersejarah oleh Najib.
"Malaysia sentiasa menerajui sokongan terhadap isu Palestin melalui pertubuhan badan bukan kerajaan (di negara ini). Kami menggesa semua kerajaan yang adil untuk menuruti langkah Malaysia," menurut PCOM semasa mengulas lawatan itu.
- See more at: http://pahang-ku.blogspot.com/2014/08/israel-mula-sasar-malaysia.html#sthash.TPDq71iw.dpuf

ISRAEL MULA SASAR MALAYSIA?

Hubungan baik Malaysia dengan kerajaan Hamas, seperti dibuktikan melalui pertemuan Najib dengan Ismail (kanan) di Gaza dilihat menimbulkan rasa tidak senang Israel.
Shah Alam - Pendirian tegas Malaysia dalam menyokong pejuang Palestin untuk mendapatkan semula hak mereka yang dirampas negara haram Israel nampaknya semakin membuatkan rejim Zionis itu tidak senang duduk.
Terbaharu, The Jerusalem Post, iaitu media Israel yang digunakan untuk menghebahkan propaganda kerajaan Zionis semalam mendakwa seorang tentera Hamas dari unit Al-Qassam bersama sembilan anggota lain menjalani latihan di Malaysia pada 2012 tentang cara melakukan serangan merentasi sempadan menggunakan payung terjun.
Pendedahan tersebut kononnya dibuat oleh seorang komander Hamas kepada agensi keselamatan Israel, Shin Bet dalam siri soal siasat selepas beliau ditahan di Khan Yunis, Gaza pada 21 Julai lalu.
Anggota Hamas itu didakwa mendedahkan bahawa beliau menerima latihan dalam serangan menggunakan payung terjun serta cara menculik askar sebagai sebahagian daripada persediaan untuk menentang serangan darat tentera Israel di Gaza.
"Suspek menyertai Hamas pada 2007 dan menjadi sebahagian daripada unit tentera Hamas, Al-Qassam.
"Beliau menjadi cekap dalam penggunaan senapang automatik Kalashnikov dalam pelbagai posisi menembak," menurut The Jerusalem Post.
Namun, laporan itu tidak menyebut pihak di Malaysia yang didakwa menyediakan latihan itu kepada anggota Hamas tersebut.
Sementara itu, laporan Astro Awani semalam menyebut, Hamas menafikan tuduhan Shin Bet itu.
Menurut pemimpin kanan Hamas, Dr Khaled Qadoumi, rejim Zionis mengolah propaganda itu untuk menutup kelemahan dan kekejaman di Gaza.
“Israel sedang mengalami kekalahan moral yang teruk dalam operasi ketenteraannya kali ini di Gaza dan mereka cuba menjejaskan sokongan sebuah negara Islam yang proaktif dan kuat terhadap warga Palestin,” kata Khaled seperti dilaporkan Astro Awani.
Hamas juga menyifatkan Malaysia menjadi sasaran penipuan Tel Aviv kerana peranan luar biasa kerajaan dan rakyat negara ini dalam memperjuangkan Palestin di pentas global.
“Israel adalah penipu besar. Kenapa tuduh Malaysia? Kerana Malaysia sebuah negara Islam yang bebas serta berani sentiasa berada di sisi rakyat Palestin di Gaza yang terus sengsara,” tegas Dr Khaled yang turut menyeru semua pihak di Malaysia tidak terpengaruh dengan penipuan dan permainan propaganda Israel.
Sokongan berterusan Malaysia terhadap perjuangan rakyat Palestin di Gaza menjadi perhatian dunia terutamanya apabila Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak membuat lawatan rasmi ke wilayah tertindas itu dan bertemu dengan pemimpin Hamas yang juga Perdana Menteri Gaza, Ismail Haniyeh pada Januari 2013.
Lawatan Najib itu mendapat perhatian luar biasa dan liputan meluas media terutama di Amerika Syarikat kerana beliau merupakan pemimpin dari luar negara Arab yang pertama melawat Gaza.
Pertubuhan Kebudayaan Palestin Malaysia (PCOM) menganggap lawatan itu sebagai langkah berani dan bersejarah oleh Najib.
"Malaysia sentiasa menerajui sokongan terhadap isu Palestin melalui pertubuhan badan bukan kerajaan (di negara ini). Kami menggesa semua kerajaan yang adil untuk menuruti langkah Malaysia," menurut PCOM semasa mengulas lawatan itu.
- See more at: http://pahang-ku.blogspot.com/2014/08/israel-mula-sasar-malaysia.html#sthash.TPDq71iw.dpuf