,مليسيا دان اسلام بوکن ميليک اورڠ ڤوليتيک
, مک ڤرجواڠن اݢام تتڤ دڤرجواڠکن اوليه اومت اسلام دري بيدڠ يڠ لاءين
سام اد كامي منڠ اتاو كامي ماتي

PERJALAN HAJI AKI


Saturday 2 August 2014

DAH SAMPAI MASANYA KITA MENILAI SEMULA PERJUANGAN PAS.


Anonymous said...
Kalau PAS tak keluar fukatan maknanya Pas juga mungkin turut menumpang sekaki dalam cerita Tropikona beli tanah/jual tanah di Selangor yang hebah diperkatakan itu....mana ada fukatan disitu ada songlapan, penipuan, kronian, rasuahan, judian,pelacuran dan demotrasian . Melayu juga yang pilih........terima ajalah nasib sendiri bila telinga sendiri tak tau nak tapis ceramah fitnah puak fukatan haprak tu.....baru lu cai....
Insiden terbaru menunjukkan betapa takutnya pemimpin Pas terhadap Dap dan sekutu mereka sehingga walaupun Presiden Pas diserang dan dihina semahu-mahunya oleh rakan pakatan namun pemimpin Pas terus diam membisu.

Ditambah pula dalam Pas sendiri terdapat ramai pengkhianat yang sentiasa memantau pergerakan pemimpin Pas pro-ulamak. Agak menariknya pengkhianat tersebut berada dalam saf kepimpinan Pas pusat. 

Apa yang pasti Pas kini sudah dilabel sebagai pengkhianat dalam pakatan. Apa pun yang dilakukan oleh Pas pada masa akan datang tidak lagi bernilai buat rakan dalam pakatan terutamanya DAP.

Kenyataan daripada setiausaha Publisiti Kebangsaan DAP, Tony Pua bahawa sokongan PAS untuk mempertahankan Tan Sri Khalid Ibrahim sebagai Menteri Besar Selangor akan menyebabkan parti itu dilenyapkan sepenuhnya dari negeri itu.

10 sebab kenapa PAS wajib tinggalkan Pakatan Haram


Saya bersimpati dengan Dr Zuhdi yang diserang bertubi-tubi oleh kawan dan lawan, baik dalam media utama mahupun alternatif. Namun tidak ada siapa yang menafikan, walaupun di kalangan ahli dan kepimpinan PAS, bahawa kedudukan PAS dalam PR lebih banyak mengundang kerosakan kepada parti daripada kebaikan. Walaupun dari segi bilangan kerusi yang dimenangi bertambah namun dari aspek jati diri parti ianya sesuatu yang perlu dimuhasabahkan.

Saya melihat Dr Zuhdi adalah merupakan wakil kepada suara hati ramai pemimpin dan ahli parti yang selama ini gelisah dengan tindak tanduk parti kompenen PR lain tetapi tidak berani bersuara. Tahniah Dr Zuhdi, jangan berundur kerana saya yakin ramai ahli parti dan juga rakyat luar yang menyambut baik pandangan saudara. Hanya mereka yang takut hilang kuasa merasa tertekan dengan pandangan saudara.

Saya menggariskan 10 sebab kenapa PAS harus meninggalkan PR:

1. Agenda PAS banyak diselewengkan oleh pihak yang berkepentingan dalam parti tersebut. Jika PAS keluar PR maka PAS akan berjaya kembalikan perjuangannya yang asal seperti yang dipelopori oleh pimpinan awal mereka ke arah mendaulatkan Islam yang mana bangsa Melayu sebagai tonggak pemerintahan.

2. Memperkasakan kembali ulamak sebagai tonggak pimpinan parti. Keadaan sekarang dilihat ulamak tidak dihormati oleh pihak tertentu dalam parti malah dalam sesetengah keadaan ulamak dilihat diperlekehkan oleh ahli mereka sendiri.

3. Mampu memberhentikan serangan terhadap Islam oleh musuh-musuh Islam yang mengambil kesempatan keterlibatan PAS dalam PR yang dilihat terlalu bertoleransi dengan musuh Islam.

4. Menghilangkan kekeliruan rakyat terhadap sikap dan hala tuju PAS yang selama ini menjadikan Islam sebagai landasan perjuangan mereka. Rakyat yang cintakan Islam keliru dengan sikap PAS yang dilihat menyokong tindakan-tindakan musuh Islam atas nama ‘Rahmatan Lil Alamin’.

5. Mampu menyatukan kembali Melayu Islam yang hari ini dilihat hilang kepimpinan kerana pihak PAS tidak lagi mengambil kira suara hati mereka.

6. Mengekalkan penguasaan Melayu Islam di negara ini yang sangat kritikal ketika pihak musuh berusaha menghancurkan agama Islam dan bangsa Melayu.

7. Sokongan pengundi Melayu yang ingin kepada perubahan akan kembali kepada PAS kerana mereka sudah tidak yakin dengan kepimpinan UMNO. Selama ini mereka tidak berani mengundi PAS kerana PAS dilihat ‘tewas’ dalam pertarungan politik dengan DAP. Dakwaan DAP yang mengatakan PAS akan kehilangan lebih banyak kerusi kerana kehilangan undi Cina jika keluar PR adalah satu dakwaan mengugut dan penghinaan.

8. Institusi Kesultanan akan dapat dipertahankan kembali kerana musuh Islam tidak berani mempertikaikannya lagi jika majoriti Melayu Islam mempertahankanya. Sekarang ini institusi ini sedang cuba digoyahkan.

9. Mengelakkan parti ini daripada diperkudakan oleh nafsu serakah individu yang hanya mementingkan kuasa dan harta, nasib rakyat dan agama Islam bukan lagi menjadi agenda peribadi ini.

10. Tahaluf PAS dengan DAP adalah satu tahaluf yang boleh dipertikaikan dari segi syarak kerana ia banyak merugikan Islam baik dari segi kefahaman mahupun perlaksanaannya.

Tuan Haji Aminuddin Yahaya
Timbalan Presiden ISMA


Jelas dalam WHATSAPP ini, PAS (Jawi) sudah sedar dengan surah Al-Imran ayat 118 dan jika mereka terus juga dengan berada dalam PR..... ini berti mereka telah mendurhakai PESANAN ALLAH.......wallahhuaklam.

SURAH ALI 'IMRAN (AYAT 118)

Tafsir Surah Ali ‘Imran 118

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَتَّخِذُوا بِطَانَةً مِنْ دُونِكُمْ لَا يَأْلُونَكُمْ خَبَالًا وَدُّوا مَا عَنِتُّمْ قَدْ بَدَتِ الْبَغْضَاءُ مِنْ أَفْوَاهِهِمْ وَمَا تُخْفِي صُدُورُهُمْ أَكْبَرُ قَدْ بَيَّنَّا لَكُمُ الْآيَاتِ إِنْ كُنْتُمْ تَعْقِلُونَ (118)

Pada ayat ini Allah memperingatkan orang-orang mukmin agar jangan bergaul rapat dengan orang-orang kafir yang telah nyata sifat-sifatnya yang buruk itu, jangan mempercayai mereka dan jangan menyerahkan urusan-urusan kaum muslimin kepada mereka. Menurut Ibnu Abbas ayat ini diturunkan berhubungan dengan tindakan sebagian kaum muslimin yang berhubungan rapat dengan orang-orang Yahudi Madinah karena bertetangga dan adanya perjanjian damai antara mereka.

Walau bagaimanapun sebab turun ayat ini namun dapat dipahami dari padanya bahwa Allah melarang mengambil orang-orang kafir yang telah nyata kejahatan niatnya terhadap orang mukmin sebagai teman akrab mereka itu adalah orang-orang musyrik, Yahudi, munafik dan lain-lain.

Maka janganlah orang mukmin bergaul rapat dengan orang-orang kafir yang mempunyai sifat yang dinyatakan dalam ayat ini yaitu mereka yang:
a.Senantiasa menyakiti dan merugikan kaum muslimin dan berusaha menghancurkan mereka.
b.Menyatakan terang-terangan dengan lisan rasa amarah dan benci terhadap kaum muslimin. mendustakan Nabi Muhammad saw dan Alquran dan menuduh orang-orang Islam sebagai orang-orang yang bodoh dan fanatik.
c.Kebencian dan kemarahan yang mereka ucapkan dengan lisan itu adalah amat sedikit sekali bila dibandingkan dengan kebencian dan kemarahan yang disembunyikan dalam hati mereka. Tetapi bila sifat-sifat itu telah berubah menjadi sifat-sifat yang baik atau mereka tidak lagi mempunyai sifat-sifat yang buruk itu terhadap kaum muslimin maka Allah tidak melarang untuk bergaul dengan mereka.
Firman Allah SWT:

لا ينهاكم الله عن الذين لم يقاتلوكم في الدين ولم يخرجوكم من دياركم أن تبروهم وتقسطوا إليهم إن الله يحب المقسطين إنما ينهاكم الله عن الذين قاتلوكم في الدين وأخرجوكم من دياركم وظاهروا على إخراجكم أن تولوهم ومن يتولهم فأولئك هم الظالمون
Artinya:
Allah tiada melarang kamu untuk berbuat baik dan berlaku adil terhadap orang-orang yang tidak memerangimu karena agama dan tidak (pula) mengusirmu dari negerimu. Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berlaku adil.

Sesungguhnya Allah hanya melarang kamu menjadikan sebagai kawanmu orang-orang yang memerangi kamu karena agama dan mengusir kamu dari negerimu dan membantu (orang lain) untuk mengusirmu. Dan barang siapa menjadikan mereka sebagai kawan, maka mereka itulah orang-orang yang zalim”.
(Q.S Al Mumtahanah: 8 dan 9)

Banyak di temui dalam sejarah: orang-orang kafir yang membantu kaum muslimin dalam perjuangan Islam seperti dalam penaklukan Spanyol dan penaklukan Mesir. Mereka mengusir orung-orang Romawi dengan bantuan orang Qibti. Banyak pula di antara orang-orang kafir yang diangkat sebagai pegawai pada kantor-kantor Pemerintah di masa Umar bin Khattab dan pada masa kerajaan Umawiyah dan `Abbasiah, bahkan ada di antara mereka yang diangkat menjadi duta mewakili pemerintah Islam.

Demikianlah Allah telah menjelaskan ayat-ayat Nya kepada kaum muslimin supaya diperhatikan dengan sebaik-baiknya agar jangan terperosok ke dalam jurang kebinasaan karena kurang hati-hati dan tidak waspada dalam berteman akrab dengan orang-orang kafir itu.

PAS KELUAR PAKATAN RAKYAT 1 OGOS 2014 ADALAH BERITA PALSU? YE KE NI PAS? ATAU.......

SABTU, 02 OGOS 2014

PAS  Keluar Pakatan Rakyat 1 Ogos 2014 Adalah Berita Palsu?. Sejak semalam 1 Ogos 2014, heboh di internet terutama dalam laman politik Malaysia berikutan penyebaran surat penarikan diri parti PAS dari bersama dengan Pakatan Rakyat (PR). Surat yang bertajuk “Penarikan Diri Pas Dari Pakatan Rakyat” menerangkan penarikan diri parti PAS dalam pakatan berikutan menjaga maruah PAS yang dipandang rendah dan hina oleh DAP selain bertujuan menjaga masalah ummah yang semakin meruncing bahana perbuatan DAP dan ahlinya adalah palsu seperti yang diumumkan dalam Harakah Daily. 



Surat PAS Yang Ditandatangani Oleh SU Agungnya, Datuk Mustafa Ali. PAS Nak Nafi lagi?

Susulan penyebaran itu, hari ini 2 ogos 2014 bersamaan 6 Syawal 1435H Setiausaha Agung PAS, Datuk Mustafa Ali telah menjelaskan bahawa surat tersebut adalah palsu dan beliau menjelaskan bahawa surat yang kononnya ditandatangani beliau dengan menggunakan letter head Pejabat Agung berhubung perkara itu merupakan pembohongan semata-mata. Hehehe...betul ke ni? Jadi siapa yang keluarkan surat yang di atas tu? Salah UMNO juga ke? Fikir-fikirkan. Wasallam ~ IBM


AMUKANMELAYU - Nasib PAS sama dengan UMNO......Orang Melayu bersama PAS bukan kerana PAS bagus.....tapi kerana kita sudah hilang kepercayaan pada UMNO.....kini nasib PAS sama dengan UMNO.